Gare de l'Esttrensmat ha escrit:Lo mes gros d'aquest assumpte es que els trens de la serie S-103 coneguts com Velaro si que estan homologats ha França ademes que la DB utilitza aquest tipus de tren per fer el trajecte Frankfurt - Paris Gare Nord.

Hora i data actual: Diumenge 04/05/2025 2:38
Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 16/12/2013 22:52
Gare de l'Esttrensmat ha escrit:Lo mes gros d'aquest assumpte es que els trens de la serie S-103 coneguts com Velaro si que estan homologats ha França ademes que la DB utilitza aquest tipus de tren per fer el trajecte Frankfurt - Paris Gare Nord.
Entrada Autor: komatek » Dimarts 17/12/2013 12:27
Entenc que el tren passa per la LAV en horari de manteniment de la línia? No estava prohibida la circulació degut al manteniment?Las salidas desde Barcelona serán los lunes, martes, miércoles y viernes, teniendo como hora prevista las 3.30 de la madrugada. La llegada a Perpiñán se ha fijado a la 7.25 del mismo día, a la terminal que gestiona allí la partenaire gala del proyecto, Novatrans.
Entrada Autor: alf_ » Dimarts 17/12/2013 12:36
Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 17/12/2013 15:46
Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 18/12/2013 1:29
Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 19/12/2013 7:59
Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 21/12/2013 12:19
Doncs quina gràcia canviar de tren a Perpinyà i a Figueres...437.001 ha escrit:A l´AVE Toulouse-BCN, a Perpinyà hi ha un enllaç amb un TGV que baixa de París.Sagrerenc ha escrit:Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent.
Entrada Autor: alf_ » Dissabte 21/12/2013 12:31
Hemos avanzado tanto desde aquellos Talgos que permitían ir de España a Francia sin cambiar de tren....Sagrerenc ha escrit:Doncs quina gràcia canviar de tren a Perpinyà i a Figueres...437.001 ha escrit:A l´AVE Toulouse-BCN, a Perpinyà hi ha un enllaç amb un TGV que baixa de París.Sagrerenc ha escrit:Comentar que érem uns 50 passatgers a la sortida de Tolosa i que a Perpinyà ha pujat força gent.
Entrada Autor: davida » Dissabte 21/12/2013 18:10
Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 21/12/2013 18:31
En general s'ha guanyat força pel que fa a les connexions diürnes amb el sud de França però al mateix temps s'han eliminat les connexions nocturnes amb destinacions més llunyanes.davida ha escrit:Ara hi ha 5 Barcelona França, pero nomes 1 Toulouse, i amb un transbord potser hi han 3-4 combinacions mes, el mateix per Lion, Marsella, Lio Paris. Abans hi havia moltes menys combinacions.
Entrada Autor: alf_ » Diumenge 22/12/2013 1:11
Entrada Autor: elliotfern » Dilluns 23/12/2013 11:34
Entrada Autor: alf_ » Dilluns 23/12/2013 18:56
High Speed Trains are Killing the European Railway Network
High speed rail is marketed as a sustainable alternative to air traffic. According to the International Union of Railways, the high speed train "plays a key role in a stage of sustainable development and combating climate change". As a regular long-distance train traveller in Europe, I have to say that the opposite is true. High speed rail is destroying the most valuable alternative to the airplane; the "low speed" rail network that has been in service for decades.
...
Barcelona - Paris
The Thalys is not an isolated case. The completion of the last link in the high speed line between Barcelona and Paris on December 15, 2013, had a predictable consequence: the abolishment of the direct night train between both cities, the Trenhotel Joan Miró. This very popular train ran daily in both directions and covered the distance in about 12 hours, leaving around 20h30 in evening and arriving around 08h30 in morning. It was introduced in 1974, and received its present name and rolling stock in 1991.
Again, this is not the time to marvel about the comfortable cabins, the linen table clothing in the dining car, or the many friends I have made on this trip. Let's just look at the numbers. The fare for a one-way trip on the Trenhotel Joan Miró was between €70 (ordered more than two weeks in advance) and €140 euro (ordered shortly before departure). The standard fare on the new high speed train covering the same trajectory is €170, up to twice as much. As with the Thalys, heavily advertised cheaper fares (€59 euro) are available for early bookers, but the availability of these tickets is very, very limited.
...
In summary, as of 2014, a round trip between Barcelona and Amsterdam will set me back at least €580 at standard fare. In 2013, a combination of the now suspended Trenhotel and the Thalys allowed me to travel back and forth by train for a minimum standard fare of €360. And in the early 1990s, combining the Étoile du Nord and the Trenhotel would have allowed me to make the trip for a minimum of €270 euro (calculated at today's kilometre rate). The price has doubled, while the travel time remained more or less the same.
...
Entrada Autor: ortegote » Dilluns 23/12/2013 23:38
Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 24/12/2013 10:34
Los Alstom serie 100 reformados ya los dejaron así: asientos fijos y medio vagón mira hacia delante y medio hacia atrás (por lo menos, añadieron enchufes eléctricos en turista)...ortegote ha escrit:Hola,
He vist un video del TGV de dos pisos i a cada cotxe els seients van la meitat mirant amb la marxa del tren i l'altra meitat d'esquena a la marxa del tren.
Els que van d'esquena no es poden canviar?
Per que jo soc partidari de anar en el sentit de la marxa en llargues distancies, pensar en anar 6h i 30min d'esquena no es que m'agradi gaire.
Salutacions.
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”