Em refereixo a l'antic missatge que va proposar en Santfeliuenc, però jo no faria tantes parades.
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Vull fer una pregunta, però sobretot a aquells que siguin del Bages, jo tenia pensat fer un altre traçat d'FGC per Manresa, fent passant així Manresa Viladordis, per l'estació de RENFE, Manresa Baixador, i Manresa Alta, per que es pugui fer un traçat directe des de Solsona/Berga i Barcelona, la pregunta és, aquest túnel des de Manresa seria viable, possible, eficaç i lo més important beneficiós????? Perquè potser n'hi hauràn altres maneres o propostes.
Em refereixo a l'antic missatge que va proposar en Santfeliuenc, però jo no faria tantes parades.

Em refereixo a l'antic missatge que va proposar en Santfeliuenc, però jo no faria tantes parades.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Cal una línia de tramvia per la Gran Via Hospitalet - Barcelona però JA!
Trobo una autèntica bogeria el fet de tenir més de 10 línies de bus pel mateix lloc durant Km's amb la mateixa destinació final (Plaça d'Espanya). A una velocitat comercial que fa riure (especialment un cop deixes el carril Bus a La Campana).
Les onades semafòriques són una autèntica vergonya, els cotxes es posen al carril bus per girar i els conductors d'aquests ignoren els semàfors de preferència i els conductors del bus es posen a pitar per a que moguin el cotxe, ja que si no el perden. En fi, tot és un caos, avui 40 minuts de l'Hospital de Bellvitge a Plaça Espanya (després algú em dirà per què agafo normalment FGC per anar d'Espanya a Europa | Fira a pescar el bus allà
).
I ja no parlem quan tens 5 busos al davant i has de parar cada 50 metres, que si no és una parada és un semàfor, o es qualsevol cosa.
En fi, cal una línia de tramvia d'aportació però ja.
Amb inici al solar entre l'estació del Prat de Llobregat, passant per la C31 i sortint per l'Avinguda de la Gran Via a l'Hospitalet i posteriorment amb la de Barcelona fins com a mínim, Plaça Espanya. A partir d'allà pot seguir-se per Gran Via i Projecte Urquinaona de la T5, o per Paral·lel i Ciutadella (T4).
El cas es que tots els busos interurbans (ja siguin els de TB, o els de Baixbus) haurien de fer el final a el Prat de Llobregat, i tot el passatge sortir amb tramvies fins a Espanya. Una freqüència de 4-5 minuts i tramvies en doble seria molt òptim.
Per la Gran Via només deixaria les línies passants (37, 109, 165, LH1, etc i si apurem, l'H16). L'H12 no te gaire sentit avui dia Espanya enllà a banda d'estalviar un transbord a uns i tocar la pera a tota la resta. Així que demà mateix la limitava a Espanya.
L'H12 tindria utilitat si tooooota la resta de línies tinguessin prohibit agafar passatge intern a la Gran Via (especialment sentit Espanya).
Trobo una autèntica bogeria el fet de tenir més de 10 línies de bus pel mateix lloc durant Km's amb la mateixa destinació final (Plaça d'Espanya). A una velocitat comercial que fa riure (especialment un cop deixes el carril Bus a La Campana).
Les onades semafòriques són una autèntica vergonya, els cotxes es posen al carril bus per girar i els conductors d'aquests ignoren els semàfors de preferència i els conductors del bus es posen a pitar per a que moguin el cotxe, ja que si no el perden. En fi, tot és un caos, avui 40 minuts de l'Hospital de Bellvitge a Plaça Espanya (després algú em dirà per què agafo normalment FGC per anar d'Espanya a Europa | Fira a pescar el bus allà

I ja no parlem quan tens 5 busos al davant i has de parar cada 50 metres, que si no és una parada és un semàfor, o es qualsevol cosa.
En fi, cal una línia de tramvia d'aportació però ja.
Amb inici al solar entre l'estació del Prat de Llobregat, passant per la C31 i sortint per l'Avinguda de la Gran Via a l'Hospitalet i posteriorment amb la de Barcelona fins com a mínim, Plaça Espanya. A partir d'allà pot seguir-se per Gran Via i Projecte Urquinaona de la T5, o per Paral·lel i Ciutadella (T4).
El cas es que tots els busos interurbans (ja siguin els de TB, o els de Baixbus) haurien de fer el final a el Prat de Llobregat, i tot el passatge sortir amb tramvies fins a Espanya. Una freqüència de 4-5 minuts i tramvies en doble seria molt òptim.
Per la Gran Via només deixaria les línies passants (37, 109, 165, LH1, etc i si apurem, l'H16). L'H12 no te gaire sentit avui dia Espanya enllà a banda d'estalviar un transbord a uns i tocar la pera a tota la resta. Així que demà mateix la limitava a Espanya.
L'H12 tindria utilitat si tooooota la resta de línies tinguessin prohibit agafar passatge intern a la Gran Via (especialment sentit Espanya).
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Discrepo, llavors treuràs passatgers de les línies de BaixBus i TMB perquè si alguns no tenen prop l'estació, agafen el bus sense cap problema per anar a Barcelona, però això és un altre tema, per què fer un altre transport si n'hi ha els FGC i busos que passen ja per allà???? Jo com a màxim allargaria el tramvia fins a l'Hospitalet Av. Carrilet, o per Almeda, i ja està.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 04/06/2016 22:21, en total s’ha editat 1 vegada.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Carlos González ha escrit:Discrepo, llavors treuràs passatgers de les línies de BaixBus i TMB perquè si alguns no tenen prop l'estació, agafant el bus sense cap problema per anar a Barcelona,
I què importa si "perden" usuaris els de BaixBus o TMB? Com a usuari m'importa taaaant coms saber si neva al pol sud.
Aviam, això del que es tracta es de carregar-se de la gran via 10-15 línies de bus i posar una línia de tramvia, que tindrà més capacitat (per absorbir tota la demanda), més regularitat (adeu cues de 10 minuts entre el trànsit), menys temps de parades (no cal esperar que tota la bateria de busos del davant hagin parat), més velocitat (no caldrà parar i arrencar, ja que només seria un tren).Carlos González ha escrit:però això és un altre tema, per què fer un altre transport si n'hi ha els FGC i busos que passen ja per allà???? Jo com a màxim allargaria el tramvia fins a l'Hospitalet Av. Carrilet, o per Almeda, i ja està.
Allargar el tramvia on dius no val per a res, ja que no és el propòsit del que comento i a molt pocs serviria. És més, en un futur ja hi haurà L1 per anar cap Hospitalet Centre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Hi haurà L1 per anar cap Hospitalet Centre? Però si ja arriba a l'Hospitalet, a Rambla Just Oliveras i a Av. Carrilet que es situen al centre.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Per anar al centre de l'Hospitalet des del Prat (concretament El Prat Estació), però encara falten uns quants anys.Carlos González ha escrit:Hi haurà L1 per anar cap Hospitalet Centre? Però si ja arriba a l'Hospitalet, a Rambla Just Oliveras i a Av. Carrilet que es situen al centre.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ja sé que aquesta proposta es va cancelar, i que perquè servirà això que diré, si ja n'hi han altres ampliacions que poden fer els recorreguts, però jo pensava sobre de la proposta d'en bigcoaster per treure la saturació d'FGC, jo vaig pensar, si la L6 és una llançadora i para per Sarrià, perquè no es fa com el traçat que es va proposar per la L12????
Ho dic per uns motius, seria un trajecte propi, i podria parar a barris on n'hi ha més població o parts que estàn allunyades de les estacions actuals, com Marianao o Torre-roja.
Altre proposta que tenia abans era fer el traçat de Cornellà-Castelldefels com una línia més d'FGC (Llobregat-Anoia) arribant així a Gràcia.
Ho dic per uns motius, seria un trajecte propi, i podria parar a barris on n'hi ha més població o parts que estàn allunyades de les estacions actuals, com Marianao o Torre-roja.
Altre proposta que tenia abans era fer el traçat de Cornellà-Castelldefels com una línia més d'FGC (Llobregat-Anoia) arribant així a Gràcia.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Hay una sencillísima razón por la que no se hacen todas esas líneas de Metro que nos harían ilusión, y es que cuestan mucho dinero. Dato curioso, sabíais que el Metro de Barcelona ya tiene casi la misma extensión que el de Berlín, y más extensión que el de Seoul, San Petersburgo, Hamburgo o Múnich, todas ellas ciudades igual o más grandes que Barcelona. Creo que la pregunta que deberíamos de hacernos más a menudo es si para x situación un Metro realmente hace falta o si se pueden encontrar soluciones menos costosas. Porque yo siempre veo que todo lo queremos solucionar con Metros.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Yo no sabía eso.Don Ramón ha escrit:Dato curioso, sabíais que el Metro de Barcelona ya tiene casi la misma extensión que el de Berlín, y más extensión que el de Seoul, San Petersburgo, Hamburgo o Múnich, todas ellas ciudades igual o más grandes que Barcelona.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Una pregunta, quan ja estigui fet, o quan acabin d'estudiar el traçat per el nou carril bus des de Cornellà-Castelldefels (C-245), i quan facin aquest nou barri de Les Salines de Cornellà, ja que plantegen fer una nova estació d'FGC allà, penseu què seria bo, rentable, demandat i factible fer allà un traçat de tramvia????, per connectar els quatre municipis del Delta (Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi) per connectar amb Cornellà, Esplugues i Diagonal. Vaig llegir i veure que allà farien un carril bus i me'n preguntava si seria bo fer allà una línia de tramvia que no tinc cap mena de dubte que aniria gent. Si és el cas de que si es factible, jo faria una línia des de l'estació de RENFE (Castelldefels) fins a Ernest Lluch
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Yo desde hace tiempo pienso que un tranvía sería ideal para el itinerario de la C-245 hasta Castelldefels, tal vez algunas ramificaciones más, y reconversión de las líneas de bus en un esquema más de alimentación a la línea de tranvía. Es un corredor de bus muy demandado, de hecho hace años ya se habló de hacer una línea de Metro, la L12, pero en cambio nunca parece haberse considerado una línea de tranvía como punto medio entre el bus y el Metro.Carlos González ha escrit:Una pregunta, quan ja estigui fet, o quan acabin d'estudiar el traçat per el nou carril bus des de Cornellà-Castelldefels (C-245), i quan facin aquest nou barri de Les Salines de Cornellà, ja que plantegen fer una nova estació d'FGC allà, penseu què seria bo, rentable, demandat i factible fer allà un traçat de tramvia????, per connectar els quatre municipis del Delta (Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi) per connectar amb Cornellà, Esplugues i Diagonal. Vaig llegir i veure que allà farien un carril bus i me'n preguntava si seria bo fer allà una línia de tramvia que no tinc cap mena de dubte que aniria gent. Si és el cas de que si es factible, jo faria una línia des de l'estació de RENFE (Castelldefels) fins a Ernest Lluch
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
El problema de la C-245 és la seva estretor. En els nuclis urbans, el tramvia hauria d'anar soterrat sota la carretera.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Y dale. Que pasen los coches por calles aledañas, o mejor aún por la autopista que hay paralela. En el último de los casos se hacen tramos donde el tranvía comparta calzada con los coches, igual que el bus no tiene siempre carril propio al ser tan estrecha la carretera.Adolescent barceloní ha escrit:El problema de la C-245 és la seva estretor. En els nuclis urbans, el tramvia hauria d'anar soterrat sota la carretera.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Totalment d'acord, és el Transport Públic el que ha de tenir preferència. Si amb el cotxe s'alenteixen, ja saben que han de ferDon Ramón ha escrit:Y dale. Que pasen los coches por calles aledañas, o mejor aún por la autopista que hay paralela. En el último de los casos se hacen tramos donde el tranvía comparta calzada con los coches, igual que el bus no tiene siempre carril propio al ser tan estrecha la carretera.Adolescent barceloní ha escrit:El problema de la C-245 és la seva estretor. En els nuclis urbans, el tramvia hauria d'anar soterrat sota la carretera.

El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Per el meu parer, a mi em dóna igual que el traçat sigui subterrani o a l'aire lliure. Lo important és que si n'hi ha un carril bus, sigui factible o no.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
En la meva opinió no té gaire sentit una línia de tramvia tant llarga perquè la majoria de trajectes seran cap a o des de Barcelona. Hi haurà tràfic intern entre les poblacions, és clar, i molt, però encara n'hi haurà més cap a Barcelona. És per això que crec que seria millor una línia de tren suburbà o de rodalies, això ja depenent del nombre de parades que posem als municipis, perquè la velocitat comercial serà important de cara a guanyar-li la partida al vehicle privat, i simplement per fer-la atractiva i útil.
Aquest és l'últim gran corredor que queda sense una línia de tren pesat, i és un corredor amb moltíssima població, per això crec que primer de tot hi ha d'haver una línia de tren cap a Barcelona. Després, podríem posar també una (i ramificacions, o més línies) línia de tramvia entre les poblacions del corredor i per fer de feeder del tren.
En quant al recorregut, tots estem d'acord que seria Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi, Cornellà (renfe). A partir d'aqui, hi ha diverses opcions, la primera, pujar per la carretera d'Esplugues i fins la Zona Universitària, i la segona, entrar a les vies existents i cap a Sants. De la primera, hi ha infinites variants, potser la més factible és seguir fins a Diagonal-Provença o Glòries, les altres, hi ha moltes pssiblitats, com per la part muntanya de Barcelona o altres.
Quina us sembla millor?
Aquest és l'últim gran corredor que queda sense una línia de tren pesat, i és un corredor amb moltíssima població, per això crec que primer de tot hi ha d'haver una línia de tren cap a Barcelona. Després, podríem posar també una (i ramificacions, o més línies) línia de tramvia entre les poblacions del corredor i per fer de feeder del tren.
En quant al recorregut, tots estem d'acord que seria Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi, Cornellà (renfe). A partir d'aqui, hi ha diverses opcions, la primera, pujar per la carretera d'Esplugues i fins la Zona Universitària, i la segona, entrar a les vies existents i cap a Sants. De la primera, hi ha infinites variants, potser la més factible és seguir fins a Diagonal-Provença o Glòries, les altres, hi ha moltes pssiblitats, com per la part muntanya de Barcelona o altres.
Quina us sembla millor?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Poden ser els dos transports, si fan el traçat de tren des de Cornellà Castelldefels pot donar connexió a la part oest de les ciutats del Delta, i el tram a la part est de les ciutats del Delta, on es situa la C-245 (això sí, el tram ho veig només factible quan estigui fet el carril bus).
La línia de tram des de Castelldefels pot fer parar fins a Ernest Lluch.
La línia de tram des de Castelldefels pot fer parar fins a Ernest Lluch.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Ok, pero estarás de acuerdo entonces que esto mismo también aplica para las líneas de bus que hacen estos recorridos, que son todas buses tipo urbano/interurbano pero en ningún caso líneas rápidas.bigcoaster ha escrit:En la meva opinió no té gaire sentit una línia de tramvia tant llarga perquè la majoria de trajectes seran cap a o des de Barcelona. Hi haurà tràfic intern entre les poblacions, és clar, i molt, però encara n'hi haurà més cap a Barcelona.
Hombre, la R2sud pasa bastante cerca, de hecho hay estaciones para Viladecans, Gavà y Castelldefels. Vale, Gavà y sobre todo Viladecans quedan un poco apartadas del centro, pero es exagerado decir que el corredor no tenga línea de tren. Justamente para ir a Barcelona es para lo que más sirve la línea de tren al no acercarse a Sant Boi (que a su vez tiene otra línea de tren para ir a Barcelona), y con un buen transporte urbano y mejores frecuencias (que haría falta La Torrassa para conseguirlas, e idealmente más adelante una cuadripliación de ese tramo) lo apartado de las estaciones sería algo asumible que se compensa con las buenas velocidades que en el caso ideal puede ofrecer Rodalies. Si se hace bien, no tiene que ser nada terrible tener la estación un poco apartada y un transporte de aportación, solo hay que cuadrar un poco la frecuencia y horarios del transporte urbano, cosa que con un poco de inversión es posible sin problemas, y costaría una miseria comparado con una línea de tren pesado probablemente soterrada en su mejor parte.bigcoaster ha escrit:És per això que crec que seria millor una línia de tren suburbà o de rodalies, això ja depenent del nombre de parades que posem als municipis, perquè la velocitat comercial serà important de cara a guanyar-li la partida al vehicle privat, i simplement per fer-la atractiva i útil.
Aquest és l'últim gran corredor que queda sense una línia de tren pesat, i és un corredor amb moltíssima població, per això crec que primer de tot hi ha d'haver una línia de tren cap a Barcelona.
Després, podríem posar també una (i ramificacions, o més línies) línia de tramvia entre les poblacions del corredor i per fer de feeder del tren.
Ampliando lo que decía, con un buen transporte de aportación la movilidad hacia Barcelona quedaría bastante bien cubierta. Una línea de tranvía cubriría la movilidad que vaya estrictamente por el corredor C-245: Cornellà-Sant Boi-Viladecans-Gavà-Castefa, y no necesitaría cubrir la demanda hacia Barcelona, para esa ya hay la R2sud y los FGC. Que es básicamente lo que hoy por hoy hacen la gran cantidad de líneas de bus que pasan por ese derrotero.bigcoaster ha escrit:En quant al recorregut, tots estem d'acord que seria Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi, Cornellà (renfe). A partir d'aqui, hi ha diverses opcions, la primera, pujar per la carretera d'Esplugues i fins la Zona Universitària, i la segona, entrar a les vies existents i cap a Sants. De la primera, hi ha infinites variants, potser la més factible és seguir fins a Diagonal-Provença o Glòries, les altres, hi ha moltes pssiblitats, com per la part muntanya de Barcelona o altres.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Totalment d'acord. I jo directament posava els busos a fer serveis urbans i d'aportació al tramvia, i allargava aquest fins a Plaça Espanya i Paral·lel tal com vaig dir l'altre dia.Don Ramón ha escrit:Ampliando lo que decía, con un buen transporte de aportación la movilidad hacia Barcelona quedaría bastante bien cubierta. Una línea de tranvía cubriría la movilidad que vaya estrictamente por el corredor C-245: Cornellà-Sant Boi-Viladecans-Gavà-Castefa, y no necesitaría cubrir la demanda hacia Barcelona, para esa ya hay la R2sud y los FGC. Que es básicamente lo que hoy por hoy hacen la gran cantidad de líneas de bus que pasan por ese derrotero.
En Gran (http://i.imgur.com/gh4bcGR.jpg)

No entraré en els recorreguts urbans de Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi ja que no me'ls conec gaire per no dir gens. Però si que crec que ja posats pot ser útil una línia que uneixi Castelldefels amb tota la línia de platja tant d'aquesta com de Gavà, fent d'enllaç alhora a les estacions de tren i comunicació entre les dues parts inferiors de les viles.
El corredor Castelldefels - El Prat s'ha de fer sí o sí, amb parada prop l'estació de Metro i Rodalies al prat, ja que aquí podrien aprofitar per fer final a totes les línies de bus que quedin per anar exclusivament amb tramvia cap a Barcelona via Gran Via fins a la Plaça d'Espanya, on el tramvia pot entomar l'Av. Paral·lel i Pg Colom.
També crec necessària la línia de tram per la ronda del mig, fent una fusió de les actuals V3 (Ildefons Cerdà - Prat de la Riba) +V7 (Prat de la Riba - Sarrià amb possible ramal a Peu de Funicular).
Òbviament el segon itinerari és Cornellà i Hospitalet, on es crea la nova línia pels llocs indicats (Av. Baix Llobregat - Tirso - Av. Carrilet - Fabregada - Josep Tarradellas - Pg. de la Campsa - Av. Hospitalet - Av. Alps - crta Esplugues). I podria fins i tot fer una vertical per permetre serveis circulars més curts i afavorir la mobilitat local.
L'altre línia seria d'Hospitalet a Sant Feliu, sortint de l'estació de tren de L'H, pujar per el carrer que va cap a Can Boixeres, trencar cap a Corenllà, passant per Sant Ildefons i pujar per l'avinguda de sant ildefons direcció a l'actual traçat de la T3 cap a Sant Feliu, això seria una bona manera d'aprofitar el tram que s'hauria de deixar d'usar si la T3 va per Laureà Miró, inclús, aquesta línia podria fer serveis per la T2 direcció Bon Viatge.
En fi, i aquí ho deixo...
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Tu Miquel, estaràs somiant, perquè això son masses línies de tramvia, la major part dels trajectes ja ho tenen suficient amb el bús, tren o metro i que només queda fer un carril bus, i molts traçats són innecessaris. Jo només estic d'acord en fer el traçat del tramvia només per la C-245 (Línia T1 Castelldefels-Ernest Lluch), i per el traçat de RENFE, ho poden fer passar per la part oest de Viladecans i Gavà, per Sant Boi faria parar al mercat Torre de la Vila, Plaça Catalunya, la Plaça de la Generalitat que es situa a Marianao i l'estació d'FGC, arribant a Cornellà Centre (Línia R3 Vilanova i la Geltrú-Vic).
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13