"...i a 20 minuts a peu de l'estació", hauria pogut afegir. Fem càlculs:wefer ha escrit:"Estarem només a 40 minuts de Barcelona (...)
Des de Barcelona Sants a la zona de l'estació actual de Figueres:
Total: 60 minuts (40 min. en tren + 20 min. a peu)
Estalvi de temps comparat amb CEX: 40 minuts
Per tant, 60 minuts reals de trajecte, i no 40, com es desprèn de l'article.
Pel que fa a ser l'estació de referència de la Garrotxa... Efectivament: no s'han fet estudis.
Olot-Figueres (suposant que tot sigui autovia): 30 min.
Figueres-BCN en alta velocitat: 40 min (segons diu l'alcalde)
Marge de seguretat per no perdre el tren: 10 min.
Total: 1h 20 min
Olot-Vic (per futur túnel de Bracons): 20 min
Vic-BCN (després de les millores): 1h (sóc optimista)
Marge de seguretat per no perdre el tren: 5 min.
Total: 1 h 25 min
Olot-estació de Girona (suposant que tot sigui autovia): 40 min
Girona-BCN en alta velocotat: 35 min (és un suposar)
Marge de seguretat per no perdre el tren: 10 min.
Total: 1 h 25 min
Olot-Sils (per la carretera actual): 1 h
Sils-BCN en CEX: 1 h (real)
Marge de seguretat per no perdre el tren: 10 min.
Total: 2 h 10 min
De veritat compensarà pagar una burrada i escollir el recorregut més llarg de tots per estalviar-se tan sols 5 minuts i no poder baixar al centre de BCN (Passeig de Gràcia o Plaça Catalunya)?