Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: pol » Dissabte 26/06/2010 20:57

Lluita1714 ha escrit:
pol ha escrit:El pou d'Onze de Setembre pot canviar de color? perquè a les fotos surt blanc i aquesta tarda era de color verd :?
Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Quan són blancs diria que també estan il·luminats. Però al que hem referia es si té més d'un color apart de verd.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 26/06/2010 22:03

pol ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:
pol ha escrit:El pou d'Onze de Setembre pot canviar de color? perquè a les fotos surt blanc i aquesta tarda era de color verd :?
Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Quan són blancs diria que també estan il·luminats. Però al que hem referia es si té més d'un color apart de verd.
Pel que he vist a les fotos, sembla com si tingués uns fluorescents blancs d'emergencia i els verds que son els que trobem sempre en servei. De totes formes, prefereixo el color blanc, hi donaria més amplitud.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 27/06/2010 2:52

Lluita1714 ha escrit:Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Aquests llums, si estan apagats, es queda tot fosc. I sí, es podria canviar de color, però portaria una feina laboriosa, res de canvis de colors instantanis.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 27/06/2010 13:39

Algú ha agafat el nou tram inaugurat de la L9/L10 fins a La Sagrera ?

Es veu alguna cosa en el Túnel de la Futura Estació de La Sagrera TAV ? Estan les andanes fetes ? Les portes d'andana es veuen al passar ?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 27/06/2010 13:47

uriol108 ha escrit:Algú ha agafat el nou tram inaugurat de la L9/L10 fins a La Sagrera ?

Es veu alguna cosa en el Túnel de la Futura Estació de La Sagrera TAV ? Estan les andanes fetes ? Les portes d'andana es veuen al passar ?
Tenen tot ocult rera unes tanques metàl·liques, que tapen el forat de l'L9, i el forat, allà mateix, del Triangle suposo, i per on es veu una mica el Sol.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 27/06/2010 18:26

Ahir, per primera vegada vaig provar la nova línia L9-L10, vaig esperar fins ahir, perque ahir definitivament és va posar en marxa tot el primer tram, ara sencer, a excepció de les estacions de Santa Rosa (que estarà operativa d'aqui un mesos) i La Sagrera-Estació (d'aqui 4 ó 5 anys), i també ja en horari normalitzat. Bona impressió en general, tanmateix l'enllaç a La Sagrera, una mica esquifit, tot i que hem de pensar que aquest tram final és de la línia 4, aprofitat provisionalment per les línies L-9 i L-10.
El pas del túnel pròpi al túnel de la línia 4 (el famòs macropou), per ara queda discretament disimulat amb unes planxes grecades, tal com molt bé diu En Lluita 1714.
Ara cal esperar les properes inauguracions a Badalona i El Carmel. Salut!



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 27/06/2010 18:40

I com es que al nivell superior, l'enllaç amb el Triangle està tapat?
No han acabat el nivell superior o no han volgut enllaçar la via?


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 27/06/2010 18:56

No hi havia cap intenció de fer-ho. El túnel d'enllaç no és de dos nivells com l'L9.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 27/06/2010 19:22

victorcasta ha escrit:No hi havia cap intenció de fer-ho. El túnel d'enllaç no és de dos nivells com l'L9.
Però d'aquest tunel no han de venir els trens de la L4?


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 27/06/2010 19:44

Sí, tens raó. Estava pensant en el ramal que comunica aquest túnel amb el túnel que porta al Triangle.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 27/06/2010 19:58

"Nadal hi va aportar l'homilia més tècnica del matí. Va explicar que les obres avancen «al ritme que permeten les despeses limitades», va recordar que el 76% del total de túnels ja estan excavats i que els dos talps que avancen pel subsòl estan en fase de manteniment al Guinardó i a la Zona Universitària". Transcripció del Periòdico de Catalunya.

O sigui què més ràpit del previst, és parlava del juliol al Guinardó i ha arribat abans, m'ha confirmat el que ja havia apuntat fa uns dies sobre el nou capçal que estaben muntant a l'esterior i ja fa un sdies que ha estat baixat. Llàstima ara que van ràpits no hi ha prou dotació pressupostària. També és mala sort. Salut!



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 27/06/2010 20:17

Lluita1714 ha escrit: Tenen tot ocult rera unes tanques metàl·liques, que tapen el forat de l'L9, i el forat, allà mateix, del Triangle suposo, i per on es veu una mica el Sol.
No, allò no és la futura estació de Sagrera|TAV, allò és el macropou de Sagrera. L'estació de Sagrera|TAV no està ni tan sols començada, només es pot situar gracies al fet de que la via canvia de costat a dins del mateix tunel.



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Diumenge 27/06/2010 23:17

Finalment ahir vaig provar el tram ja existent de L9 i L10. En general no està malament; com a mínim després de tan temps d'obres les coses es fan mínimament bé. La fondària era en bona part del traçat necessària però per arribar a l'andana passes per una quantitat d'escales mecàniques que riu-te'n d'El Corte Inglés.

Com a coses a millorar trobo que:
-Els trens i les escales mecàniques han d'anar més de pressa, poden fer-ho. Les escales de Madrid els dónen mil voltes, i el metro, només cal anar a les altres línies per adonar-se'n. Evidentment no demano que el metro faci unes arrencades, frenades i girs que tirin a tothom a terra, però tractant-se d'un servei amb parades seguides s'hauria de notar una mica; la gràcia del metro és precisament anar de pressa.
-Pel que m'han dit no hi ha cobertura, és cert? En part no m'estranya a tanta fondària, però aviam si passant algu cable pels túnels s'hi pot fer alguna cosa.
-Pocs ascensors. De la imatge promocional de Fondo amb 4 o 5 ascensors ni rastre a la resta d'estacions, ni tan sols Sagrera (ok, passarà a ser de la L4); així o bé t'esperes una o dos rondes per pujar/baixar o bé ho fas per unes escales que com he dit van molt lentes.

Espero que això de la velocitat sigui cosa del primer dia perquè la gent "disfruti de la nova línia", perquè la gent, sobretot a primera hora, el que vol és anar ràpid.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/06/2010 23:23

593Dromedario ha escrit:[...] ni tan sols Sagrera (ok, passarà a ser de la L4) [...]
I per què no pot tenir l'L4 unes condicions decents com les que s'espera de qualsevol línia de metro?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 27/06/2010 23:30

Home, tens raó en que cal més velocitat. Sabent que hi han dues escales diferents per pujar, una d'elles podria tenir més velocitat i estar senyalitzat el fet de que és per anar ràpid, i que ningú no s'aturi a la esquerra d'aquesta. Seria una bona solució, ara que ja està feta la xapussa... D'altra banda, em penso que la via de l'L9/10, serà accessible des de les mateixes escales, en estar a la mateixa profunditat.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/06/2010 23:33

Home, ja porten velocitat, una persona amb problemes de mobilitat o gent gran, es poden emportar un bon ensurt. El que no haurien d'haver fet és una estació tant profunda allà, o al menys, amb més ascensors i d'alta capacitat.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 728
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 27/06/2010 23:37

Cosas a mejorar hay una a destacar: Los monitores de los 9000, al anunciar la parada de La Sagrera, aparece: "Sagrera Meridiana L4"... Sabemos que se iba a llamar Sagrera Meridiana, y que el tramo pertenece a L4... pero el nombre de la estación es La Sagrera...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 27/06/2010 23:39

metring ha escrit:Home, ja porten velocitat, una persona amb problemes de mobilitat o gent gran, es poden emportar un bon ensurt. El que no haurien d'haver fet és una estació tant profunda allà, o al menys, amb més ascensors i d'alta capacitat.
Hi ha un parell d'escales per sentit, i per planta. Una pot anar ràpid, com les cintes transportadores d'alguns països. Pot estar ben senyalitzat i indicar que si algú cau, és responsabilitat seva (ja que pot agafar la lenta)

Aprofitant l'avinentesa, vull queixar-me també de les accelerades i frenades del metro automàtic, i és que trobo que en alguns punts del trajecte, entre les parades, desaccelera desmesuradament, i accelera de nou, és cert que en els canvis de via o les corbes tancades és necessari, tot i que podria ser més suau, però hi ha una recta, no recordo entre quines parades, on frena on a mi em sembla innecessari (recta sense agulles). És molest per al passatge.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1219
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 27/06/2010 23:58

Hoy, en la L1, al llegar a La Sagrera, por la megafonía, anunciaban "Enllaç amb L5". Ni rastro, pues, de las L9/L10.

Otra cosa: en Can Zam hay un plano de la Red, ya con L9 y L10 hasta La Sagrera; y el trozo de ampliación de la L5 acaba en una estación sin nombre de la L3: omiten "Vall d'Hebron". Hice un par de fotos, pero NO sé cómo pegarlas aquí.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/06/2010 0:03

Lluita1714 ha escrit:Sabent que hi han dues escales diferents per pujar, una d'elles podria tenir més velocitat i estar senyalitzat el fet de que és per anar ràpid, i que ningú no s'aturi a la esquerra d'aquesta.
Ningú no s'ha d'aturar a l'esquerra de cap escala mecànica. Això és una cosa que la tenen ben clara a ciutats com Madrid o Bilbao, però aquí, que pretenem ser els ibèrics més europeus, resulta que encara practiquem aquest caos indocumentat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”