Pàgina 2 de 3

Re: Senyalització

Publicat: Dimecres 13/10/2010 9:35
Autor: josep_serre
La tecnologia hi és però tot té les seves limitacions.
Guigui ha escrit:
josep_serre ha escrit:Sobre els avançaments es fa el que bonament es pot i una cosa és el que tu veus des d'un tren o des d'una estació i una altra cosa és el que veu una persona des d'una sala on veu tota la línia bé que aquella persona també deixa de veure coses.
Es tracta menys de les persones que són al centre de control que dels responsables que hi hagi o deixi d'haver-hi una determinada tecnologia o instal·lació de senyalització que permeti una gestió més fluïda del trànsit ferroviari.

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dimecres 13/10/2010 10:11
Autor: metring
Exacte, de poc serveix la tecnologia, si les infraestructures són les que són, i un cas molt flagrant és la R2 Sud, o la R3.

Tecnologia i limitacions

Publicat: Dimecres 13/10/2010 22:22
Autor: Guigui
josep_serre ha escrit:La tecnologia hi és però tot té les seves limitacions.
Aleshores, t'agairia que m'expliquessis què li podria faltar a la Barcelona del 2010 que tenir la Viena del 1993. Si la diferència és el trànsit ferroviari, serà que a Viena és més dens: en un sol sentit i per hora, entre les estacions de Meidling i Mödling (ambdues incloses), 4 S-Bahn (7 parades), 2 regionals (2 parades), 1 Intercity (1 parada) i algun o altre mercaderies (0 parades). I tots s'avançaven allí on coincidien, causant parades de tres, excepcionalment cinc minuts.

Re: Tecnologia i limitacions

Publicat: Dijous 14/10/2010 0:58
Autor: josep_serre
Doncs no et puc respondre perquè no conec directament el que m'estàs explicant.
Guigui ha escrit:
josep_serre ha escrit:La tecnologia hi és però tot té les seves limitacions.
Aleshores, t'agairia que m'expliquessis què li podria faltar a la Barcelona del 2010 que tenir la Viena del 1993. Si la diferència és el trànsit ferroviari, serà que a Viena és més dens: en un sol sentit i per hora, entre les estacions de Meidling i Mödling (ambdues incloses), 4 S-Bahn (7 parades), 2 regionals (2 parades), 1 Intercity (1 parada) i algun o altre mercaderies (0 parades). I tots s'avançaven allí on coincidien, causant parades de tres, excepcionalment cinc minuts.

Re: Tecnologia i limitacions

Publicat: Dijous 14/10/2010 19:22
Autor: 470
Guigui ha escrit:
josep_serre ha escrit:La tecnologia hi és però tot té les seves limitacions.
Aleshores, t'agairia que m'expliquessis què li podria faltar a la Barcelona del 2010 que tenir la Viena del 1993. Si la diferència és el trànsit ferroviari, serà que a Viena és més dens: en un sol sentit i per hora, entre les estacions de Meidling i Mödling (ambdues incloses), 4 S-Bahn (7 parades), 2 regionals (2 parades), 1 Intercity (1 parada) i algun o altre mercaderies (0 parades). I tots s'avançaven allí on coincidien, causant parades de tres, excepcionalment cinc minuts.
No estoy muy seguro pero en OBB casi todas las líneas tienen sistema LZB como la lav Madrid - Sevilla, la conducción automática de trenes puede hacer mejorar las frecuencias y el paso de trenes, ahora bien por poner un ejemplo entre Barcelona y Vilanova de 7 a 8 de la mañana pasan 4-5 cercanias 1 Arco 1 Euromed 2 regionales y creo que algo me dejo en el tintero.
Aqui tienen pensado poner ERTMS en algunas lineas de cercanias (en suiza ya se usa), veremos a ver.

Normalitat a l'ÖBB fa dues dècades

Publicat: Dijous 14/10/2010 22:02
Autor: Guigui
Del que et parlo a Viena és una hora normal for d'hora punta. I del 1993.

Re: Normalitat a l'ÖBB fa dues dècades

Publicat: Dijous 14/10/2010 22:44
Autor: 470
Guigui ha escrit:Del que et parlo a Viena és una hora normal for d'hora punta. I del 1993.
Pues no te puedo decir los trenes delta, ni los cercanias ni los intercity que pasaban por aquel entonces pero no creo que las frecuencias hayan cambiado mucho.
El LZB se inaguro en España en el 92, tampoco se cuando se empezo a instalar en Austria pero las balizas, semaforos señales luminosas, cantones y bloqueos de via, es decir el sistema de señalización y control que permite regular el paso de trenes difiera mucho del de aqui.y ojo que su ferrocarril me parece magnifico pero aqui tampoco somos Albania.

Observacions

Publicat: Dijous 14/10/2010 23:13
Autor: Guigui
No estic apuntant amb el dit a res ni a ningú. Senzillament intento contrastar uns fets basant-me en el que sé, que no és gaire més del que observo (no entenc de sistemes de senyalització). I el que observo és que a Catalunya (no importa l'operador) no hi ha manera de fer avançaments sense que el tren avançat es passi una estona força llarga parat, mentre a Àustria fan (o si més no feien) amb tres minuts. Res més (i ja no és poc).

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dimecres 20/10/2010 18:23
Autor: metring
Avui he al·lucinat, o algú llegeix el fòrum, o té veure amb el cacau d'avui de la R2, o jo què sé :x

A les 17:45 a Sitges, ha arribat un doble Civia direcció EdF, i enlloc d'aturar-se a la via 2, ho ha fet a la 3!!!! No havia cap cartell ni res que digués que per obres o qualsevol altre cosa, els trens cap a Barcelona anessin per aquesta via, i la gent no en tenia ni idea i esperaven el tren a l'andana de la via 2 (per cert, que cap avís per megafonia ni res! :nono ). Total, la gent ha estat cívica hi ha baixat pel pas inferior per anar a l'altre banda.

El tren ha estat parat 8 minuts, i durant aquesta estona per la via 2 han passat un Catalunya Exprés i un Patito, per tant fa pensar que això ho han fet per sol·lucionar temes, com en que en wefer va encetar l'altre dia sobre els avançaments a Sitges.

Si és aixi, Bravo!!!

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dimecres 20/10/2010 19:37
Autor: cristian26
Francament, dubto molt que els de Renfe s'hagin rebaixat a mirar-se un fòrum d'opinions de la plebs :roll:

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dimecres 20/10/2010 19:54
Autor: metring
cristian26 ha escrit:Francament, dubto molt que els de Renfe s'hagin rebaixat a mirar-se un fòrum d'opinions de la plebs :roll:
Te'n faries creus de la gent que pot arribar a llegir el FTC :D
(una altre cosa és que faci cas, clar)

De totes maneres, estaré a l'expectativa de si ho tornen a fer o ha estat una cosa puntual.

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dijous 21/10/2010 12:25
Autor: ABB_Traccion
Tornant al cas de Viena, allà utilitzen el PZB90 (Punktförmige Zugbeeinflussung) que és el sistema anterior al LZB i que comparteix les bases en quant a senyalització i balises amb la DB, que van ésser els seus inventors i perfeccionadors. El que no puc assegurar és que a Viena hi hagi també el LZB conjuntament amb el PZB tot i que diria que no.

La senyalització lluminosa del PZB90 no és la mateixa que la d'ADIF (ASFA200) ni FGC (FAP) -o altra companyia ferroviaria ibèrica, ni tansols EuskoTren que té una versió reduïda del LZB- sino que dista molt perquè les senyals lluminoses poden mostrar molts més aspectes i combinacions, p.e. verd-ambre, doble ambre, ambre-vermell, això et dóna una flexibilitat afegida a la circulació i si hi sumem l'LZB que és la versió avançada del PZB tenim una línia on abans passaven 4 trens cada 5 minuts i ara, potser -cas hipotètic- podem fer-ne passar 6 en 3 minuts i a més, avançar a dos.
Si hi posem la lupa i comparem, l'ASFA és un sistema bastant pobre i rudimentari -no vull dir que no serveixi, perquè és eficient i s'ha demostrat una i altra vegada i cada dia-, ara amb l'ASFA Digital TBS sembla ser que la cosa millorarà però les senyals lluminoses continuaran essent les mateixes i presentant els mateixos aspectes, verd, vermell, ambre i verd-ambre. El que s'ha de fer és implantar l' ERTMS que és un sistema de seguretat que crea, depenent dels nivells d'activació, cantons mòbils que ajuden i aguditzen la bona gestió de la xarxa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Punktf%C3% ... influssung Informació del PZB90 en anglès, si algú sap alemany, es pot llegir l'article en aquest idioma que és més complet.

Si ens fixem a Madrid, tenim la C5 de Rodalies amb LZB + ASFA, els trens passen, amb una cadència de 5 a 10 minuts -o a vegades menys temps entre tren i tren-, com pot passar a Viena, per exemple.

Salutacions.

Quan només saben fardar

Publicat: Dijous 21/10/2010 15:27
Autor: Guigui
Per tant, tornem al mateix: Renfomentadif farda de flotamamodennaduropa, però això no serveix per a augmentar freqüències i agilitzar avançaments perquè tenir un sistema de senyalització més eficient no ven de cara a la galeria.

Són tan pobres que només tenen diners (i ara ni tan sols això).

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dijous 21/10/2010 21:09
Autor: 470
El PZB 90 es la actualización del Indusi aleman (fabricado por Siemens) y es anterior al sistema ASFA por lo tanto es mas moderno el ASFA, con la actualización a Asfa digital se gana en seguridad pero el paso de frecuencias de trenes es igual en asfa analogico o en digital (eso depende de muchas cosas), el equipo LZB lleva incluido el indusi y se usa en Austria no en todas las líneas pero si en algunas y en Viena,(es un equipo muy caro) lo que si creo que estan haciendo en Alemania (no se si en Austria tambien) es actualizar el PZB 90 para convertirlo en ERTMS.
Un dato mas para actualizar el ASFa Renfe/Adif se ha gastado casi 300 millones de Euros entre valizas, equipos e instalaciones.


http://en.wikipedia.org/wiki/Linienzugbeeinflussung

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dijous 21/10/2010 23:14
Autor: metring
Si us plau, cenyiu-vos al tema de Barcelona. Per parlar d'altres païssis, hi ha el subfòrum de Ferrocarril en general.

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Divendres 22/10/2010 14:51
Autor: ABB_Traccion
metring ha escrit:Si us plau, cenyiu-vos al tema de Barcelona. Per parlar d'altres païssis, hi ha el subfòrum de Ferrocarril en general.
Metring, simplement he donat informació i en 470 l'ha complementada sobre la senyalització ferroviària, arran del comentari d'en Guigui, que, si t'hi fixes, es complementa amb la temàtica del fil. Res més.

Salutacions.-

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Divendres 22/10/2010 15:29
Autor: metring
Ja ho sé, va bé esmentar casos d'altres països per comparar, però el tema ja començava a centrar-se massa en això, i quedava de banda la problemàtica del cas del que parlem.

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Divendres 22/10/2010 20:20
Autor: 470
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 10&cs=infr

Con permiso de Metring pongo este enlace, es un poco antiguo pero explica bastante bien como se regula el tráfico ferroviario en Renfe/adif y como se calculan y ejecutan los adelantamientos y su grado de seguridad.

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dissabte 23/10/2010 11:57
Autor: Bauvilla
Doncs ja que es parla d'avançaments, per qui conegui Cunit, han desmuntat parcialment el canvi que uneix la via 1 i la via 3, apartador costat muntanya. És donc impossible apartar trens en aquesta estació direcció Tarragona. El més curiós és que fa mesos (per no dir anys) que hi han canvis (amb travessa de formigó polivalent) desmuntats, nou de trinca tirats a la vora i llestos per substituir als actuals.

Per què no ho acaven de fer ? Se'ls hi ha acabat el pressupost ?

Pel que fa l'ERTMS, ja s'ha començat a implantar a la R2 Sud. Han posat cada 3 o 4 km uns tancats amb casetes de senyalització i han deixat llest l'emplaçamant per muntar les torres de GMS. Suposo que aprofitaran les Eurobalises de l'EBICAB (ATP) que abans anava des de Sants fins la Encina. ( Ara em penso que comença a Gavà)

Re: Avançaments mal calculats a Renfe

Publicat: Dissabte 23/10/2010 14:45
Autor: canalcole
Bauvilla ha escrit:Doncs ja que es parla d'avançaments, per qui conegui Cunit, han desmuntat parcialment el canvi que uneix la via 1 i la via 3, apartador costat muntanya. És donc impossible apartar trens en aquesta estació direcció Tarragona. El més curiós és que fa mesos (per no dir anys) que hi han canvis (amb travessa de formigó polivalent) desmuntats, nou de trinca tirats a la vora i llestos per substituir als actuals.

Per què no ho acaven de fer ? Se'ls hi ha acabat el pressupost ?
Repeteixo, les obres han de començar en breu. ;)