
Y por otro lado, bueno, no sabía que se habían obtenido de forma ilegal las fotos porque el resto del foro no me lo leí, así que mis disculpas si he incumplido normas y se cierra el post o se borra el link.
¡Un saludo!
Hora i data actual: Dijous 01/05/2025 6:00
Entrada Autor: juanma » Divendres 01/04/2011 16:45
Entrada Autor: U-bahn de BCN » Divendres 01/04/2011 18:56
Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/04/2011 19:17
Entrada Autor: metring » Divendres 01/04/2011 19:22
U-bahn de BCN ha escrit:No he vist les fotos i per tant no puc opinar que tant "legals" són o no. Ara be, en 35 anys llargs de fer fotos, moltes meves i de molts companys, pot ser siguin "il·legals" per no haver demanat permis, o per estar en llocs on no diu res si és permés ser-hi o no. He fet moltes fotos per tot Europa, en temps del comunisme també, i per Amèrica, també a Nova York, on desprès de l'11-S ténen moltes recances, però les he fet i quan m'han vist no he estat objecte d'afusellament, com a molt indicacions lleus de "que no es poden fer". Algunes fotos meves han estat publicades i fins i tot en algun llibre oficial d'empreses ferroviàries (sorprenent-me que elles mateixes no tinguéssin images), o sigui que sort n'hi hagut de les fotos furtives, i jo sóc un cas menor. Molts altres companys d'afició han publicat fotos i mai ningú s'ha posat a filar tant prim. Sense moltes d'aquestes fotos no hi hauria registres de molt material ja inexistent o de llocs ferroviaris.
Jo, al fer fotos el que procuro es que no hi surtin persones (pel dret a la imatge i també perque em fan nosa) i a no posar a ninguna persona o posar-me en perill. Això sí és important! A més, en el cas espanyol, possiblement estem parlant de instalacions pagades amb els nostres impostos i per tant SI són nostres també, en aquest cas les d'Adif. Per això tindrien de ser visitables quan es demana permís. El fet de que hi hagi una empresa (Adif, FEVE, FGC, etc.) que cuidi del bon funcionament de les instal·lacions si pot comportar lògiques restriccions d'accés per la seguretat del fotògraf furtiu, però sobretot està pensat per altres persones (com el cas de recents atropellaments) amb molt menys compte que els afeccionats.
Perquè són d'algú que hi treballa a TMB, i només ell sap si en té o no de permís, nosaltres no som qui per dir-li si pot o no fer-les, és un cas molt concret.U-bahn de BCN ha escrit:Ara be, d'aqui a que certes fotos siguin considerades casi com un delicte i siguin borrades em sembla exagerat per part del Fòrum. Torno a repetir que per la "censura" no les he vist i no puc saber que tant impublicables són. Per altre banda dins el Foro, i en temes de metro sovint he vist fotos de llocs on no es pot accedir. Si les fotos no són oficials de la companyia, que no ho són, com és que es deixen publicar al Foro?
Això és el més segur. A més, tingues en compte que algun cop s'han fet fotografies a instal·lacions en desús, però que són accessos de socors, i per tant, il·legal no acaba de ser.U-bahn de BCN ha escrit:Dins l'ambigüetat de que és "legal" i el que no, faig notar que en països civilitzats com n'hi ha més al nord no hi hauria tants problemes. És per tant un problema d'apreciació del censor.
Per altre banda, el que tinc entés si hi havia hagut un enclavament allà amb personal. Suposo que ja no existeix i tot és telecomandat.
Entrada Autor: sagrering » Divendres 01/04/2011 21:08
Entrada Autor: victorcasta » Divendres 01/04/2011 21:17
Entrada Autor: sagrering » Divendres 01/04/2011 21:35
Entrada Autor: metring » Divendres 01/04/2011 21:46
Repito: fotografiar lugares de difícil acceso puede llegar incluso a ser peligroso para quien lo hace. Ahora imagina que alguien, viendo las fotos, baje como pueda allí, lo pillen y diga "es que ví que lo hacían en el foro tal". Si hacemos difusión de fotografías obtenidas de forma poco ortodoxa, ¿Quién no nos dice que algún día no nos puede caer una buena, aunque no tengamos ninguna culpa? Y aunque creáis que los foros podemos poner lo que nos venga en gana, en la vida real no es así. Hace nada, han detenido a los responsables de uno en el que se encargaban palizas, así que el hecho que no fueran directamente responsables los administradores, no nos exime de nada.sagrering ha escrit:Cada uno lo puede interpretar como quiera. Estas fotos que se han retirado del foro , supongo que serán las mismas o parecidas de las publicadas en otros foros sobre estaciones perdidas o en deshuso no creo que molesten a nadie. Son fisicas y materiales por la tanto hay estan y hay se quedan y quedaran por los siglos de los siglos.
Y por cierto, no se de dónde sacas que cruzar las vías no es delito, lo es, y grave, por donde está prohibido.sagrering ha escrit:No quiero crear polemicas pero cruzar la via del tren y publicar unas fotos sobre estas estaciones no creo que sea ningún delito ni nada parecido.En fin de cuentas es para regocijarnos la vista los que seguimos este tema.
Entrada Autor: wefer » Divendres 01/04/2011 21:48
Entrada Autor: sagrering » Divendres 01/04/2011 22:06
Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 01/04/2011 23:26
Entrada Autor: Llépol » Dissabte 02/04/2011 1:25
wefer ha escrit:Si les fotos s'han de publicar encara que hagin estat fetes il·legalment, perquè per sobre preval la llibertat d'expressió... per la mateixa regla de tres també es podrien publicar fotos de pornografia infantil en fòrums de sexe.
Ara ho enteneu per què no es poden publicar? O encara no?
Entrada Autor: wefer » Dissabte 02/04/2011 11:04
Aquest és l'error de consideració. Les fotos estan preses després d'entrar il·legalment en una propietat no autoritzada per al públic.Llépol ha escrit:Això és un xic demagògic..no estem parlant de delictes com a tals sinó de fotos com a fonts documentals,
Això sí que és demagògic. Comparar unes lleis democràtiques vigents amb unes altres d'un estat feixista extingit... doncs no.Llépol ha escrit:negar l'accès a les fotos és com dir que l'holocaust no va existir perquè les uniques fotos que hi ha són fetes de forma il·legal per presoners de la época
Accepto que pot haver-hi certa ambigüitat en el concepte de si publicar les fotos aquí pot ser il·legal o no. Però si després, hipotèticament, se'n derivessin responsabilitats, als que ens tocaria el rebre seria als administradors, juntament amb qui penja les fotos. Pensa que ja alguna vegada hem hagut de donar explicacions davant les empreses de transport per justificar d'on havien sortit certes fotos.Llépol ha escrit:la vostra postura de no voler mullar-vos, més val prevenir que curar sempre.
Entrada Autor: evody » Dissabte 02/04/2011 17:54
Entrada Autor: wefer » Dissabte 02/04/2011 20:40
Doncs passa que s'ha de retirar la foto. I si no ho fas, et pot posar una denúncia. I sí, aquestes coses encara que no us ho creieu, passen. Per què et penses que Google s'ha entretingut a esborrar les cares de tots els que surten a Google Street View, per exemple?evody ha escrit:que pasa si el conductor de la 276 de turno aparece diciendo que nadie la pidio permisio para que se publicara una foto de la locomotora que conducia sobre el `puente tal en la linea tal y el dia tal porque se le ve el bigote?
Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 02/04/2011 22:02
Entrada Autor: metring » Diumenge 03/04/2011 21:49
Has donat en el clau. Precisament aquest és un dels motius pels quals no podem fer difusió de fotografies obtingudes a llocs de difícil i prohibit accés, perquè encara els hi donaríem més peu a que no deixessin fer ni demanant permís.BCN2008 ha escrit:El problema de que alguna gent es vagi colant a aquests llocs on no es pot accedir és que desprès als pobres aficionats que no fem res al marge de la legalitat ens venen a molestar dient que està prohibit fer fotos o que simplement no hem d'estar a segons quins llocs.
Torna a “Història del transport”