El funicular de Montjuïc, va tindre una 1 secció ( l' actual ) Paral.lel - Miramar, inaugurada el 24 d' octubre de 1928, amb un 70% en tunel, i una 2ª secció entre Miramar - Castell, 100 % a l' aire lliure.
La 1º secció, entre 1928 i 1991, era servida per dos trens de dos cotxes, que van ser trets de les vies els dies 12, 13, i 14 de març de 1991.
El seu destí va ser :
Cotxe nº 1 alt : el ara "descobert" a Cervera.
Cotxe nº 2 baix : dipositat l' exterior de les Cotxeres del Metro a Can Boixeres, fins cap al 2000, en que amb el tramvia de Barcelona nº 547, van ser desballestats conjuntament.
Cotxe nº 2 alt : dipositat a a ferralleria de Sant Boi de Llobregat, Viude de Clariana, ( amb dues barques de grans dimensions al sostre ) fins que cap el 2000, van ser desballestat allí mateix.
Cotxe nº 2 baix : va anar directament als terrenys del no-nat Museu del Transport de Catalunya, a Castellar de N' Hug, a l' aire lliure, fins cap el 2005 en que va ser recuperat per TMB, i traslladat a les Cotxeres del Triangle.
Pel que fa a la 2ª secció, ( Miramar - Castell ) va ser inaugurada el 23 de juliol de 1929, i clausurada el 12 de gener de 1981, però les vies , cotxes , i estació superior var "resistir", fins ser desmantellades el juny de 1987.
El destí dels cotxes, va ser :
Cotxe nª 1 : ?
Cotxe nº 2 : a una finca del ferraller Hernández, a Castelldefels, prop de l' autovia C-31, costat muntanya.
En principi, l' any 1988, es van protegir els vidres de les finestres amb planxes metal.liques.
Aviam si algú pot esbrinar quelcom més, i ampliar dades !







