Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Afectacions al servei de rodalia pel temporal Gloria
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Afectacions al servei de rodalia pel temporal Gloria
La R3, ja funciona amb "normalitat", entre l'Hospitalet i Ripoll. Servei per carretera entre Ripoll i Puigcerdà, que causa que el trajecte trigui (encara) més del compte.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Els busos substitutoris de la R1 entre Blanes i Malgrat de Mar no arriben a l'estació de Malgrat: deixen el passatge uns carrers enllà. Algú hauria de veure que els busos haurien d'anar a l'estació de Santa Susanna enlloc de la de Malgrat, on sí poden arribar fàcilment.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... /puigcerda
INFRAESTRUCTURES
L'R3 ja funciona de l'Hospitalet a Puigcerdà
Després del temporal es va interrompre el servei en diversos trams per inundacions i arbre caiguts
per Osona.com , 27 de gener de 2020 a les 09:55 |
La línia R3 entre l'Hospitalet i Puigcerdà ha recuperat el servei de tren en tot el seu recorregut després dels efectes del temporal Glòria. Inundacions i arbres caigudes van impedir que es pogués circular fins a Vic durant gairebé tres dies. Dissabte es va poder començar a circular fins a Ripoll i aquest dilluns ja s'ha recuperat tot el servei.
La llevantada encara afecta altres línies de Rodalies com són l'R1, l'RG1, l'R2, l'R11 i l'R2 Nord.
INFRAESTRUCTURES
L'R3 ja funciona de l'Hospitalet a Puigcerdà
Després del temporal es va interrompre el servei en diversos trams per inundacions i arbre caiguts
per Osona.com , 27 de gener de 2020 a les 09:55 |
La línia R3 entre l'Hospitalet i Puigcerdà ha recuperat el servei de tren en tot el seu recorregut després dels efectes del temporal Glòria. Inundacions i arbres caigudes van impedir que es pogués circular fins a Vic durant gairebé tres dies. Dissabte es va poder començar a circular fins a Ripoll i aquest dilluns ja s'ha recuperat tot el servei.
La llevantada encara afecta altres línies de Rodalies com són l'R1, l'RG1, l'R2, l'R11 i l'R2 Nord.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Tot i que a l'article es diu que la línia ferroviària està operativa de Blanes a Maçanet, segons rodalies.gencat.cat això no és cert: encara hi ha servei alternatiu per carretera de Malgrat a Maçanet.Diari de Girona, 30 de gener de 2020 ha escrit: Adif no dóna data per reconstruir el pont destrossat pel Gloria entre Malgrat i Blanes
El temporal deixa una factura de 20 milions en danys a Catalunya i a Girona hi ha 46 de les 52 zones de més gravetat
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Adif (30/01/2020)
Primera evaluación de los efectos de la borrasca
Adif estima que la borrasca Gloria ha provocado daños en la infraestructura ferroviaria por valor de alrededor de 20 M€
• Se han detectado 52 zonas con severas afectaciones, fundamentalmente al norte de la provincia de Barcelona y en la de Girona.
• Adif sigue destinando todos los recursos humanos y materiales disponibles con el fin de normalizar la circulación ferroviaria en el menor plazo posible.
30/01/2020. Los daños en la infraestructura ferroviaria que ha provocado la borrasca Gloria a su paso por Cataluña podrían ascender a aproximadamente unos 20 millones de euros, según las primeras estimaciones realizadas por los equipos técnicos de Adif.
Desde el primer momento y en aquellos puntos en los que era posible acceder, Adif inició las inspecciones y reparaciones necesarias para reponer las instalaciones afectadas y así poder restablecer progresivamente la circulación en los diferentes tramos.
Se da la circunstancia de que, durante este temporal, los efectos se han extendido por buena parte del territorio, afectando a la práctica totalidad de las líneas de ancho convencional de Cataluña, lo que dificulta la gestión de los recursos disponibles y los desplazamientos de material y personal, habida cuenta de la generalización de las consecuencias del temporal en el resto de infraestructuras y otras zonas sobre las que es necesario actuar.
Tras las primeras evaluaciones y actuaciones de los técnicos de Adif, se han detectado 52 zonas con daños graves o muy graves en las instalaciones, que se localizan en las líneas Barcelona-Mataró-Maçanet (14 incidencias), Barcelona-Vic-Puigcerdà (18 incidencias), Barcelona-Sant Celoni-Portbou (14 incidencias), Barcelona-Manresa (1 incidencia), Barcelona-Móra la Nova-Zaragoza (2 incidencias), Barcelona-Vilanova i la Geltrú-Sant Vicenç de Calders (2 incidencias), y Barcelona-Vilafranca del Penedès (1 incidencia).
Desde el primer momento, los equipos técnicos de Adif iniciaron los trabajos para las reparaciones de las infraestructuras afectadas. De este modo, se ha conseguido restablecer la circulación en todos los tramos, excepto en el trayecto Malgrat-Blanes, interrumpido por el colapso del puente sobre el río Tordera, y que, de momento, se mantiene sin previsión de restablecimiento hasta que los técnicos de Adif puedan acceder a la zona con plenas garantías de seguridad y poder realizar un estudio pormenorizado de las actuaciones necesarias para reconstruirlo.
En ese momento, se podrá facilitar una previsión más aproximada para el restablecimiento de la circulación en este tramo.
La tipología de las afectaciones ha sido muy variada en función de la zona: en la línea del Maresme, el oleaje y el viento han provocado daños a las instalaciones de señalización y comunicaciones en 4 trayectos distintos, acumulación de arena y sedimentos en otros 3 puntos, ocupaciones de circuitos y problemas en la vía, además de desperfectos en la red de fibra óptica. Actualmente, la infraestructura está operativa completamente desde Barcelona hasta Malgrat de Mar y entre Blanes y Maçanet.
Una de las líneas con mayor número de incidencias, por su especial orografía, ha sido la Barcelona-Vic-Puigcerdà, donde en 18 zonas se han registrado incidencias. Destacan especialmente hasta 9 desprendimientos, así como la caída de decenas de árboles entre La Garriga y Puigcerdà, así como la inundación del túnel de Vic por el desbordamiento de la riera y problemas de señalización en diferentes puntos.
Por otro lado, en la línea Barcelona-Sant Celoni-Portbou, los principales problemas se han producido por desprendimientos, incidencias en terraplenes y arrastre de materiales, lo que suma 12 de las 14 afectaciones.
Por el momento, en el tramo Maçanet-Girona se circula con restricciones en régimen de vía única, estando previsto el restablecimiento del tráfico por la vía actualmente interrumpida el 3 de febrero.
Finalmente, en la línea Barcelona-Móra la Nova-Zaragoza se han registrado dos afecciones por desprendimientos y el enganchón de un tren con la catenaria, otras 2 en las líneas Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç de Calders en un terraplén y por un desprendimiento, otra incidencia por desprendimiento entre Terrassa y Manresa y una más por la caída de un árbol en la estación de Sant Joan Despí. Todas ellas, están completamente normalizadas.
Las reparaciones necesarias y el permanente control obliga, por razones de seguridad, a establecer Limitaciones Temporales de Velocidad (LTV), que se irán suprimiendo en función del comportamiento de las infraestructuras.
Por estos motivos se establecieron 37 LTV (16 en la línea Girona-Portbou, 7 en la línea de Mataró, 9 en la línea de Puigcerdà, 4 en la línea de Barcelona-Móra la Nova-Zaragoza y 1 en la línea de Manresa).
Actualmente, 22 de ellas ya están suprimidas (6 en la línea Barcelona-Portbou, 6 en la línea de Mataró, 5 en la línea de Puigcerdà y las 4 en la línea Barcelona-Zaragoza y la implantada en la línea de Manresa).
De las 15 que están pendientes, 9 se eliminarán antes del 7 de febrero, 5 durante el próximo marzo y la otra restante, en el tramo Sant Quirze-Ripoll, en abril.
En total, Adif ha movilizado a más de 220 técnicos propios y de empresas colaboradoras y unas 30 máquinas (dumpers, vaiacares, bateadoras, perfiladoras, vehículos de vía), además de camiones y otra maquinaria.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 13 de febrer de 2020 ha escrit: Blanes qüestiona el projecte de reconstrucció del pont del tren
L'alcalde afirma que posar doble sentit a la via del tren és una demanda dels anys vuitanta que milloraria el servei Adif no preveu fer ara aquesta millora i estima que les obres costaran 8,5 milions
[...]
Des de Blanes proposen que els autobusos facin el trajecte fins a Santa Susanna per reduir la durada del recorregut que han de fer els passatgers: «Per la freqüència no ens consta que s'estigui deixant passatgers al carrer, tenim entès que hi ha prou autobusos però veiem que el trajecte fins a Malgrat fa que l'usuari quedi lluny de l'estació i pensem que és millor l'estació de Santa Susanna, que queda més a prop», afirma Canosa.
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
La veritat és que es podria refer el pont més ample per quan es faci el desdoblament doncs que ja es tingui preparada una part de la infrastructura.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Aprofitar la desgràcia, per refer un pont i acollir-hi doble via crec que és la millor sol·lució i a més estem parlant d'un tram que tampoc és gens díficil. Altra cosa és a partir de Calella fins a Arenys. Però si ja fas doble via de Malgrat a Blanes i Maçanet, ja millores en certa part la línia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 27 de febrer de 2020 ha escrit: Els alcaldes de la Tordera reclamen al Govern «menys fotos i més solucions»
Sis dels municipis afectats pels estralls del temporal «Gloria» s'uneixen per recriminar a l'Estat i a la Generalitat la seva «manca d'actuació» un mes després de la borrasca
Blanes calcula que els danys causats pel temporal ascendeixen a 2,4 milions d'euros
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Algú ha trobat a alguna web (ADIF, Ministeri de Fomento, ...) si hi ha el projecte del nou pont ferroviari sobre el riu Tordera entre Blanes i Malgrat de Mar?
Gràcies.
Gràcies.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 24 de setembre de 2020 ha escrit: Adif preveu recuperar la circulació de l'R1 entre Blanes i Malgrat abans del 2021
Les obres, que es van iniciar al febrer, ja compten amb l'estructura i ara se centren en la col·locació i l'anivellament de la via · Els treballs de reconstrucció del pont, malmès pel temporal «Gloria», han tingut un cost de 8,6 milions d'euros
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
RAC1, 25 de novembre de 2020 ha escrit: Renfe reobrirà la línia entre Blanes i Malgrat de Mar el 14 de desembre
La línia va quedar tallada pel temporal Glòria i els veïns de la zona han estat sense servei de tren durant gairebé 11 mesos
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sembla que no, que el dia 14 de desembre no es restablirà el servei:
Diari de Girona, 28 de novembre de 2020 ha escrit: Malestar a Blanes perquè encara no hi ha data pel restabliment del tren amb Malgrat de Mar
L'Ajuntament recorda la importància del servei i carrega contra Adif per mantenir-los «allunyats de la informació»
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Serà dimecres dia 9:
Adif, 1 de desembre de 2020 ha escrit: El trànsit ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes es restablirà el 9 de desembre
Després de la conclusió de les obres del nou pont sobre el riu Tordera per part d'Adif, s'ha completat la fase de verificació de la documentació preceptiva i s'ha acordat la data amb l'operador i responsable del servei
[...]
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Doncs me n'alegro i, a veure si també restableixen el servei a la línia RG1, que bona falta fa.
Salut !!
Salut !!
adriaesc ha escrit: ↑Dimarts 01/12/2020 18:55 Serà dimecres dia 9:
Adif, 1 de desembre de 2020 ha escrit: El trànsit ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes es restablirà el 9 de desembre
Després de la conclusió de les obres del nou pont sobre el riu Tordera per part d'Adif, s'ha completat la fase de verificació de la documentació preceptiva i s'ha acordat la data amb l'operador i responsable del servei
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Doncs mirant els horaris, no en te pinta:genissimon ha escrit: ↑Dimecres 02/12/2020 14:45 Doncs me n'alegro i, a veure si també restableixen el servei a la línia RG1, que bona falta fa.
Salut !!
adriaesc ha escrit: ↑Dimarts 01/12/2020 18:55 Serà dimecres dia 9:
Adif, 1 de desembre de 2020 ha escrit: El trànsit ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes es restablirà el 9 de desembre
Després de la conclusió de les obres del nou pont sobre el riu Tordera per part d'Adif, s'ha completat la fase de verificació de la documentació preceptiva i s'ha acordat la data amb l'operador i responsable del servei
[...]
http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... te-web.pdf
El metro de Barcelona amb motoristes!
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Això sembla.
Suposo, i espero, que sigui per les restriccions a La Sagrera i que es restableixi la RG1 quan s'acabin aquestes restriccions.
Salut !!
Suposo, i espero, que sigui per les restriccions a La Sagrera i que es restableixi la RG1 quan s'acabin aquestes restriccions.
Salut !!
Miquel ha escrit: ↑Dimecres 02/12/2020 19:29 Doncs mirant els horaris, no en te pinta:
http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... te-web.pdf
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Ahir vaig consultar a Rodalies sobre això i avui m'han respost això:
Rodalies de Catalunya ha escrit:Benvolgut,
Pel que fa al tema que ens planteja, volem informar-li que quan disposem de la data de restabliment del servei de la línia RG1 serà degudament publicitat pels canals informatius habituals.
Atentament,
Rodalies de Catalunya
Les restriccions tant pel pont com per La Sagrera acaben finalment alhora i els horaris són els habituals a partir d'ara.genissimon ha escrit: ↑Dijous 03/12/2020 13:08 Això sembla.
Suposo, i espero, que sigui per les restriccions a La Sagrera i que es restableixi la RG1 quan s'acabin aquestes restriccions.
Salut !!
- foronda 141
- N8
- Entrades: 857
- Ubicació: Poblenou
Doncs ja posats a fer un pont nou, el tindrien que haver fet amb un ample suficient per posar dues vies en lloc de una pensant mb el futur.