FGC: la petita joia de la corona
Més de 40 anys d’inversions modestes, però continuades dels uns davant de 30 anys d’abandonament absolut dels altres fa guanyar els FGC per golejada
Els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya fa temps que van esdevenir la joia de la corona de la Catalunya autonòmica. Una joia petita, no fos cas que algú tingués temptacions de prendre’ns-la. A totes les enquestes de satisfacció, sempre apareixen els FGC com a molt més valorats que no pas la resta de sistemes de transport col·lectiu, i molt per davant de Rodalies. Més de quaranta anys —FGC es constituí el 1979— d’inversions modestes, però continuades dels uns davant de 30 anys d’abandonament absolut dels altres fa guanyar els FGC per golejada. És tan senzill com això? És una mica més complex, encara que hi té molt a veure.
Des de Rodalies Renfe sempre s’han queixat que les comparacions no es fan entre iguals. La xarxa de Rodalies és molt més gran i complexa, és veritat. Per la mateixa xarxa, a més dels trens de Rodalies, hi circulen els trens regionals, els de llarga distància en ample ibèric —fins no fa gaire— i els de mercaderies, més aviat escassos, però sempre problemàtics per la seva velocitat i la seva llargada. També és veritat que per la línia del Llobregat dels FGC hi circulen, aparentment sense gaires problemes, les potasses de Súria i, des del 2008, els cotxes de Seat.
Que els combois de rodalies van plens de pintades i els FGC no? És que aquests darrers dormen sota cobert i els altres a un munt d’apartadors a l’aire lliure en estacions perifèriques. Que els robatoris de la xarxa de coure es produeixen sempre a rodalies i als FGC no? El ministre Puente va insinuar que els mossos no s’ho miraven gaire, amb Rodalies. Ara que tenen una consellera socialista, no sembla que hagi canviat gaire la situació. Potser és que les envellides instal·lacions de Rodalies són més a l’abast per als lladres.
Enllaç a l'article:
https://share.google/T53rEMckvvrbjc0Ic
Hora i data actual: 18 des. 2025, 22:25
Plans de futur per a FGC
RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7419
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Entrada Autor: wefer » 17 des. 2025, 14:39
FGC vs. Rodalies Renfe. O com diuen els castellans: "En el país de los ciegos, el tuerto es el rey"
En fi...
En fi...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril - L'Hospitalet (Nou)
- ↳ Puntual.cat (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+01:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
