Re: Nova variant Vallbona-Ramal Aigües
Publicat: Dilluns 29/05/2023 22:27
Fòrum del transport català
https://www.transport.cat/
Al revés
Per un costat l'idea es entrar els R3 pel túnel d'Aragó, que està una mica menys saturat que el de Pl. Catalunya. A més a mig/llarg termini com es vol fer l'encreuament de La Torrassa, que uniria l'R4sud amb l'R2nord, i l'R2sud amb l'R1 (les famoses línies interior-interior i costa-costa) això alliberaria més encara el túnel d'Aragó a l'hora que requeriria la capacitat del túnel de Pl. Catalunya per R4+R1.Carlos González ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 9:49 Bones, em truca l'atenció moltíssim sobre com quedaria l'explotació dels serveis ferroviaris als túnels de Barcelona
Com que les obres de la Sagrera suposaria un canvi a l'explotació, i la Generalitat vol incloure el servei de la R-Aeroport, els Regionals i la R-Aeroport acabarien a Sant Andreu (suposo que més bé a Montcada Bifurcació, no sé si fent parada a Montcada també o simplement seria lloc per poder deixar aturats els trens).
Un maquinista de Rodalies em va dir que no hi ha en principi intenció de fer desaparèixer l'EdF, i farien els R2Nord acabats a Castelldefels i els R2Sud com actualment ho fan, fins a l'EdF... Al final què faran o si se sap més al respecte d'aquesta variant de Vallbona - Ramal Aigües o de les obres de la Sagrera i la suposada explotació?
Això que expliques podria funcionar a partir del moment que es faci el túnel del turó de Montcada, que estalvii a la R4 passar per Montcada Bifurcació. Si no, la R3 hauria de cissallar les dues vies de la R4 en els dos sentits.Elefant ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 15:07Per un costat l'idea es entrar els R3 pel túnel d'Aragó, que està una mica menys saturat que el de Pl. Catalunya. A més a mig/llarg termini com es vol fer l'encreuament de La Torrassa, que uniria l'R4sud amb l'R2nord, i l'R2sud amb l'R1 (les famoses línies interior-interior i costa-costa) això alliberaria més encara el túnel d'Aragó a l'hora que requeriria la capacitat del túnel de Pl. Catalunya per R4+R1.Carlos González ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 9:49 Bones, em truca l'atenció moltíssim sobre com quedaria l'explotació dels serveis ferroviaris als túnels de Barcelona
Com que les obres de la Sagrera suposaria un canvi a l'explotació, i la Generalitat vol incloure el servei de la R-Aeroport, els Regionals i la R-Aeroport acabarien a Sant Andreu (suposo que més bé a Montcada Bifurcació, no sé si fent parada a Montcada també o simplement seria lloc per poder deixar aturats els trens).
Un maquinista de Rodalies em va dir que no hi ha en principi intenció de fer desaparèixer l'EdF, i farien els R2Nord acabats a Castelldefels i els R2Sud com actualment ho fan, fins a l'EdF... Al final què faran o si se sap més al respecte d'aquesta variant de Vallbona - Ramal Aigües o de les obres de la Sagrera i la suposada explotació?
Sobre el tema EdF el Pere Macias ha estat clar: A llarg termini es tancarà l'estació i es reubicarà la terminal dels Regionals sud a Montcada-Bifurcació. La bifurcació Aragó es veu com un obstacle massa gran, i un salt de moltó en aquesta bifurcació com impracticable (posició amb la que discrepo severament). Però no crec que hi hagi cap pressió contrària a això, ja que realment seria fer un obra força complexa al mig de la ciutat per una utilitat similar a senzillament utilitzar Montcada-Bif.. Per desgràcia, el pensament utilitarístic predomina i no dona valor a mantenir l'ús de l'estació monumental.
No sé si ja volen fer això per la R3, jo em pensava que aquesta idea es va quedar a l'oblit, perquè ara no esmenten de fer això o no entra en els plans a curt/mig termini. He escoltat en un comunicat de ràdio que tenen pensat o la R3 o a la R4 passar-la per el túnel de Pg. de Gràcia, una d'aquestes línies.Elefant ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 15:07 Per un costat l'idea es entrar els R3 pel túnel d'Aragó, que està una mica menys saturat que el de Pl. Catalunya. A més a mig/llarg termini com es vol fer l'encreuament de La Torrassa, que uniria l'R4sud amb l'R2nord, i l'R2sud amb l'R1 (les famoses línies interior-interior i costa-costa) això alliberaria més encara el túnel d'Aragó a l'hora que requeriria la capacitat del túnel de Pl. Catalunya per R4+R1.
https://www.3cat.cat/3cat/lestacio-de-f ... o/1034596/Elefant ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 15:07Sobre el tema EdF el Pere Macias ha estat clar: A llarg termini es tancarà l'estació i es reubicarà la terminal dels Regionals sud a Montcada-Bifurcació. La bifurcació Aragó es veu com un obstacle massa gran, i un salt de moltó en aquesta bifurcació com impracticable (posició amb la que discrepo severament). Però no crec que hi hagi cap pressió contrària a això, ja que realment seria fer un obra força complexa al mig de la ciutat per una utilitat similar a senzillament utilitzar Montcada-Bif.. Per desgràcia, el pensament utilitarístic predomina i no dona valor a mantenir l'ús de l'estació monumental.
La xarxa de ferrocarril convencional a Barcelona està molt encaixonada pels túnels urbans i per la manca d'entrades amples. I la solució que es vol buscar es de simplificar la xarxa per fer-la més eficient i per això treure tots els entrellats como ara enllaços i bifurcacions, els quals sobre tot pertanyen a l'EdF. Un pensament que deriva d'un plantejament tipus Metro (o tren suburbà FGC): Si només tenim un itinerari lo més simple la circulació serà més fluïda. Una teoria que no funciona a la pràctica de la xarxa convencional a on han de conviure al menys trens de rodalies i trens regionals d'un munt de línies amb freqüències molt diferents.wefer ha escrit: ↑Diumenge 16/02/2025 16:54 Per sort quan s'hagi acabat Sagrera, que és el que teòricament "permetria" tancar Estació de França, Pere Macias ja estarà jubilat.
Plantejar tancar EdF és una qüestió de simple ignorància i PROVINCIANISME ja que Rodalies té un problem MOLT greu de falta de vies. Cap ciutat a nivell europeu té una infraestructura tan raquítica com Barcelona.
I quan s'acabi Sagrera, si es tanqués EdF seria desvestir un sant per vestir-ne un altra. O dit d'una altra manera, 20 anys d'obres i milers de milions gastats per a gairebé res.
No és una qüestió de conservar una estació monumental, és una qüestió pràctica bàsica de sentit comú.