Pàgina 2 de 2
Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Divendres 26/07/2024 11:51
Autor: jgomezs
Elefant ha escrit: ↑Divendres 26/07/2024 10:58
Osigui que amb les mesures que s'han près per prioritzar el bus (encara que poques) i l'establiment de les línies NXB que han de ser més rectilinies i amb parades una mica més espaiades, i la velocitat comercial no ha canviat
Diria que abans de la NXB els busos tenien rutes que no eren rectilínies però que eren més còmodes per al bus. Si dones una volta molt ràpid, la teva estadística de velocitat comercial diu que vas més ràpid que si prens una drecera lenta. A més, la xarxa actual et dóna transbords que abans no tenies. El bus va més lent pels carrers, però l'usuari arriba abans al seu destí. En teoria...
Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Divendres 26/07/2024 20:48
Autor: Miquel
Elefant ha escrit: ↑Divendres 26/07/2024 10:58
Osigui que amb les mesures que s'han près per prioritzar el bus (encara que poques) i l'establiment de les línies NXB que han de ser més rectilinies i amb parades una mica més espaiades, i la velocitat comercial no ha canviat
La velocitat comercial no ha canviat ja que part de les millores de la NXB en quant a parades s'han acabat revertint degut a les queixes. Així que còrrer res de res. Al final les NXB havien de ser un es línies semi exprés i han acabat sent una línia convencional amb més freqüència i més o menys recta.
Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Dijous 15/08/2024 20:26
Autor: jgomezs
Avui he estat una estona a la placeta que hi ha al costat del gir a l'esquerra exclusiu per busos a Meridiana - Trinxant. He vist quatre cotxes fent gir a l'esquerra en aquell punt. Un d'ells ha pitat a un ciclista perquè quasi se'l emporta per davant (el ciclista passa en verd i no s'espera un cotxe girant allà). Un altre ha fet el gir prohibit en el sentit contrari (de Meridiana baixada a carrer Múrcia), quasi es fica al carril bici i s'hagués pogut trobar el bus de cara.
Em crida l'atenció perquè no veig mai cotxes girant a l'esquerra a la Meridiana. Em queda la sensació que si és una regla feta per a benefici del cotxe els conductors la respecten, però si és per al transport públic o per a la seguretat dels ciclistes, "que le den"

Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Divendres 16/08/2024 9:20
Autor: Miquel
jgomezs ha escrit: ↑Dijous 15/08/2024 20:26
Avui he estat una estona a la placeta que hi ha al costat del gir a l'esquerra exclusiu per busos a Meridiana - Trinxant. He vist quatre cotxes fent gir a l'esquerra en aquell punt. Un d'ells ha pitat a un ciclista perquè quasi se'l emporta per davant (el ciclista passa en verd i no s'espera un cotxe girant allà). Un altre ha fet el gir prohibit en el sentit contrari (de Meridiana baixada a carrer Múrcia), quasi es fica al carril bici i s'hagués pogut trobar el bus de cara.
Em crida l'atenció perquè no veig mai cotxes girant a l'esquerra a la Meridiana. Em queda la sensació que si és una regla feta per a benefici del cotxe els conductors la respecten, però si és per al transport públic o per a la seguretat dels ciclistes, "que le den"
Conductors fent cas omís als senyals de trànsit, 0 sorpreses. Potser també caldria millorar-la posant un prohibit (excepte bus), i plantar més senyals de direcció obligatòria abans del creuament.
Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Dissabte 07/09/2024 12:00
Autor: jgomezs
Miquel ha escrit: ↑Divendres 16/08/2024 9:20
jgomezs ha escrit: ↑Dijous 15/08/2024 20:26
Avui he estat una estona a la placeta que hi ha al costat del gir a l'esquerra exclusiu per busos a Meridiana - Trinxant. He vist quatre cotxes fent gir a l'esquerra en aquell punt. Un d'ells ha pitat a un ciclista perquè quasi se'l emporta per davant (el ciclista passa en verd i no s'espera un cotxe girant allà). Un altre ha fet el gir prohibit en el sentit contrari (de Meridiana baixada a carrer Múrcia), quasi es fica al carril bici i s'hagués pogut trobar el bus de cara.
Em crida l'atenció perquè no veig mai cotxes girant a l'esquerra a la Meridiana. Em queda la sensació que si és una regla feta per a benefici del cotxe els conductors la respecten, però si és per al transport públic o per a la seguretat dels ciclistes, "que le den"
Conductors fent cas omís als senyals de trànsit, 0 sorpreses. Potser també caldria millorar-la posant un prohibit (excepte bus), i plantar més senyals de direcció obligatòria abans del creuament.
Les senyals verticals i horitzontals hi són.
El que m'acabo de donar compte (i que explica per què tants cotxes han començat a fer la pirula de cop) és que Google Maps es pensa que el gir és correcte i el marca a la ruta que li calcula als conductors! Sembla una pífia tonta però és perillosa. Em pregunto si el mateix problema passa en altres apps de navegació tipus Apple, Waze, etc...
Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Diumenge 08/09/2024 1:59
Autor: oscar440
M´agradaria saber si la famosa "taxa Amazon", permet a aquests desgraciats obstaculitzar el pas del bus, amb les seves furgonetes estacionades a sobre del carril bus, durant el temps que faci falta. I si aquesta taxa és extensible també a les furgonetes de repartiment d´Aquaservice, de Mercadona, o de Seur Geopost Transparcel, que també els hi agrada obstaculitzar i estacionar al carril bus, als pas de vianants, a sobre de la vorera, i on faci falta. Una altra dada a tenir present: altres empreses que són del grup Amazon, com per exemple: Ara Vinc, Som-hi, i Anem, també els hi inclou la "taxa Amazon" per fer el que els hi surti dels nasos? Tots aquests, estan per sobre de la llei i del codi de circulació o què?
Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Divendres 20/09/2024 19:41
Autor: jgomezs
jgomezs ha escrit: ↑Dissabte 07/09/2024 12:00
Les senyals verticals i horitzontals hi són.
El que m'acabo de donar compte (i que explica per què tants cotxes han començat a fer la pirula de cop) és que Google Maps es pensa que el gir és correcte i el marca a la ruta que li calcula als conductors! Sembla una pífia tonta però és perillosa. Em pregunto si el mateix problema passa en altres apps de navegació tipus Apple, Waze, etc...
Ai la que he liat...
Doncs he posat una edició al Google maps per corregir el gir prohibit a l'esquerra que tants cotxes estaven fent, i han acceptat l'edició! Problema? Ara envien els cotxes a un altre gir prohibit a l'esquerra, concretament al nou gir especial per busos que han posat a Meridiana - Espronceda. Avui hi he passat i tatxín tatxàn, m'he trobat un cotxe parat al següent carrer, perdut, amb el conductor i el copilot navegant frenèticament al Google per entendre on s'havien de ficar.

- ResizedImage_2024-09-20_19-27-30_1.png (325.31 KiB) Visualitzat 4550 cops

- ResizedImage_2024-09-20_19-24-43_1.png (323.57 KiB) Visualitzat 4550 cops
Els hauré de tornar a avisar, què faran a can Google sense mi...
Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Divendres 18/10/2024 20:03
Autor: Elefant
Barcelona en materia del transporte en superficie simplemente no está dando la talla a pesar de todas las medidas que se han tomado en los últimos años, y tampoco es una ciudad que pueda permitirse andar de pasota con el tema, pues ni con la L9 el Metro dará la cobertura que da por ejemplo en Madrid*, como que realmente se pueda relegar el transporte en superficie a un papel secundario. Yo que me muevo mucho entre Esplugues, Diagonal norte, zona alta, Lesseps y Gracia lo noto muchísimo, ahí solo pocos trayectos se pueden hacer en metro o tranvía. Es evidente que los barrios obreros hayan tenido más ímpetu en reclamar mejor transporte público y me parece lícito, pero ya tampoco vivimos en los años 70 como para no poder gestionar un transporte público que sea adecuado para las necesidades de todos los barrios de la ciudad. La NXB en mi opinión ha sido en su concepción un fracaso, han habido líneas nuevas o modificadas que han tenido sentido así como mejoras de frecuencia, pero son todo cosas que han sido útiles por si solas, y no el concepto en su totalidad.
Creo que ya hace tiempo dije que es un sinsentido planificar una red de bus sobre la ciudad como si el Metro no existiera, cuando lo que deben hacer los transportes es complementarse. Hasta el cambio de nomenclatura ha sido un error en mi opinión, porque ha creado líneas de bus "de primera" y "de segunda" pero para colmo solo aparentemente aunque luego algunas "de segunda" tienen mejor nivel de servicio que las "de primera". Más inteligente hubiese sido seguir con la numeración y simplemente distinguir con otro color las líneas de mayor nivel de servicio de las de menor nivel. Así la distinción habría sido coherente.
Al menos la entrada por dos puertas en los nuevos buses articulados POR FIN ha mejorado el tema de la lentitud al subir, pero tampoco se entiende por qué entonces no dejar subir por todas las puertas directamente como en el Metro y tranvía. Y la prioridad semafórica y los carriles bus ya tal. El H6 tan esencial sigue siendo un suplicio, cuando General Mitre al ser de doble sentido tendría relativa facilidad de dar tan siquiera parcialmente prioridad semafórica al bus. Ya ni hablar de la posibilidad de pasar el carril bus al centro de la calzada y crear una especie de BRT, o de poner la parada de Lesseps en el paso inferior con un acceso directo al Metro. Cosas que no costarían la vida pero darían muchísimo rendimiento. Y seguro en otras líneas muchas mejoras así se podrían encontrar.
Barcelona se resiste con uñas y dientes a tratar el transporte en superficie de forma seria, dando al bus la prioridad, velocidad, fiabilidad y capacidad que requiere, así como proyectando nuevas líneas de tranvía empezando por Gran Vía (esto quizás menos urgente que las mejoras del bus, pero igual algo que debería de irse planificando para el medio y largo plazo). Todavía predomina un miedo a causar el apocalíptico colapso de tráfico, y de hecho seré el abogado del diablo diciendo que los servicios de movilidad del ayuntamiento no es que quieran priorizar el coche, sino más bien lo contrario, pero se sienten atrapado en ese miedo, cuando es exactamente ese miedo lo que evita hacer un transporte público completo y atractivo, y no uno donde el mismo trayecto en coche es el doble de rápido o más.
He de decir también una cosa sobre el clasismo, y es absolutamente cierto que hay mucho de esto, mucha gente que por hábito de no mezclarse con "la chusma" no quiere tomar el transporte público. Hay una parte sobre todo en el Metro de sensación de inseguridad, en parte sin duda justificada, pero precisamente el transporte en superficie tiene mucho menos de esto excepcionando quizás partes del Trambesòs que pasan por barrios conflictivos pero periféricos. Yo estoy convencido que gran parte del motivo por el que ese rechazo clasista al transporte público se mantiene es más porque fuera de aquellos corredores de alto nivel de servicio (principalmente el Metro o los FGC) la oferta es simplemente pésima. Volviendo a mi ejemplo particular: Para ir de Esplugues a Lesseps en transporte público se tarda alrededor de tres cuartos de hora: Primero ir a tomar el tranvía y en la Diagonal cambiar al H6; o tomar el Metro y hacer dos trasbordos. Guatemala o Guatepeor. En coche: 20 minutos, 30 con tráfico. Pero para colmo cuando hay tráfico el bus también acaba quedándose un tanto atascado, con lo cual la ventaja que podría tener se deshace.
Es muy frustrante todo el tema, porque el mismo ayuntamiento no tiene las cosas claras, no tiene ninguna visión de como resolver esta temática y se quedan de brazos cruzados a la espera de que la L9 lo resuelva todo. Y al mismo tiempo hablar de esas chorradas de "emergencia climática" y pedir a la gente que utilicen el transporte público. Yo la verdad si pudiese también tomaría el coche ante esta situación, no porque me chifle usar el coche, pero simplemente porque no me vale estar metido en un bus que va a paso de tortuga.
*Diré también que no me parece inteligente hacer una enorme red de Metro que para las distancias que se supone que debe cubrir al final se hace lenta y que además supone un gasto muy grande para muchos trayectos donde no está justificado, resultando pues una inversión poco económica.
Re: Un respecte al Pas de l'autobús
Publicat: Dimarts 18/03/2025 23:42
Autor: jgomezs
Avui hi ha hagut una avaria a la Ronda Litoral en hora punta:
https://beteve.cat/mobilitat/camio-avar ... a-litoral/
Han tancat l'entrada 22 a la Ronda, i s'ha muntat un pitote de trànsit als carrers Marina - Salvador Espriu - Av Litoral. M'ha pillat dins un autobús que ha passat força estona clavat o movent-se a pas de cargol. El bus anava amb els seients plens i els espais de peu no apretats però també plens, i era un articulat (és a dir, unes quantes desenes de persones). I no érem l'únic bus atrapat. En un moment el conductor ha obert les portes per a que pogués sortir la gent perquè hauríem trigat una eternitat en arribar a la parada.
El cas és que estàvem en un carril bus! Això m'ha deixat pensant, perquè si el carril bus no fa feina quan no hi ha trànsit perquè tothom hi para a fer càrrega i descàrrega, i no fa feina quan hi ha embús perquè s'hi queden tots els cotxes girant, en quins casos fan feina els carrils bus? Es pot quantificar?
En alguns casos a Madrid he vist carrils bus protegits amb uns separadors, però la solució es fa dolenta per culpa d'haver-la de compartir amb els taxis, que no només omplen el carril sinó que fan tot tipus de maniobres, incloses parades, i el bus llavors es troba atrapat dins del seu carril exclusiu:
https://www.google.com/maps/@40.4686441 ... FQAw%3D%3D