Pàgina 2 de 3

Re: Cintes transportadores a Diagonal

Publicat: Dimarts 23/07/2024 13:10
Autor: un Ànec
Guigui ha escrit: Dimarts 23/07/2024 11:05
un Ànec ha escrit: Dimarts 23/07/2024 9:27Com a alternativa no podem posar cintes transportadores per accelerar el pas de les persones en aquest transbord?

Les posariem en dos trams, els dos entre les estacions.
Ja n'hi ha, i són exactament tal com els descrius.
Llavors quant es triga en fer aquest trasbord? 3 minuts?

Si és així dispenseu però ja em [sembla raonable, considerant que la L8 farà enllaç a Francesc Macià. A més trobo molt encertat el que diu en jgomezs
jgomezs ha escrit: Dilluns 22/07/2024 23:19 Passar per Urgell i Provença ja es va proposar en el passat, i la PTP la va rebutjar amb l'argument que pràcticament duplica el número de semàfors per al tramvia, que precisament el tram Francesc Macià - Cinc d'Oros és el més simple semafòricament. Tinguem en compte aquí que només fer entrar i sortir el tramvia de la Diagonal ja pot ser un pitote semàforic, només cal veure la proposta del tramvia per Ciutat de Granada

Transbordament Diagonal

Publicat: Dimarts 23/07/2024 14:28
Autor: Guigui
un Ànec ha escrit: Dimarts 23/07/2024 13:10Llavors quant es triga en fer aquest trasbord? 3 minuts?
No l'he mesurat mai, però de l'andana de la L3 a la de FGC podrien ser-ne 4. I això, comptant que vaig a pas molt lleuger.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dimarts 23/07/2024 14:57
Autor: França451
Desde el extremo Hospital Clínico del andén Diagonal L5, subir escaleras mecánicas, ir por el pasillo rodante caminando ligero pero sin prisas, pasar el torno de Provença y coger el ascensor, faltando 2 minutos para que pase tu tren de FGC en el panel que está junto a los tornos de L5, llegas a tiempo para coger el tren de FGC, tienes incluso tiempo de verlo entrar en la estación cuando llegas al andén, por lo que te da margen incluso de llegar al coche al que te va bien colocarte de los cuatro -o de los tres si es L7-. Si os sirve esa referencia, desde la L3 no es mucho más de 4 minutos. De hecho yo algunas veces por las mañanas he llegado a Provença y para ir al Rodilla de "Diagonal" (Córcega cruce con Torrent de Olla) he hecho todo el trasbordo de Diagonal, he ido por el pasillo rodante, he seguido por el pasadizo que pasa delante del punto de información, he pasado los tornos que hay delante, he seguido por el pasillo rodante de acceso a la L3 y al llegar a la L3 me he metido al andén para salir por la salida de Diagonal-Cinc d'oros y no he tardado nunca más arriba de 5 minutos, con lo cual mucho más no se puede tardar. (hasta el Rodilla podemos sumar tres minutos más, dependiendo de lo que te dejen los semáforos en atravesar la Diagonal y Córcega, para situarte en la acera de los impares de la misma). Tened en cuenta que desde ese cruce hasta Torrent de Olla son dos cuadras enteras, del Eixample, pero vamos, que seguro seguro de la estación FGC al Rodilla nunca ha superado los diez minutos de trayecto y del andén de FGC a la L3 no llega a 5 minutos.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dimarts 23/07/2024 15:56
Autor: Elefant
un Ànec ha escrit: Dimarts 23/07/2024 10:13
Elefant ha escrit: Dilluns 22/07/2024 12:50 El problema es que per les creueres en diagonal no sempre hi caben les parades del tramvia, que requereixen 80 m només per les andanes, a més dels passos de vianants als extrems. Llavors la parada de Verdaguer entre Bailén i Pg. Sant Joan directament no hi cap perque hi ha la creuera de Mallorca.
He mesurat i de pas a pas hi han 78 metres, dos metres més que l'andana de la parada terminal de Bon Viatge
De totes maneres, li tenim por a tallar carrers al tràfic o desviar-los per una lateral?
De fet al costat sud son crec que uns 50 o 60 m, però és irrellevant perquè no és així com funciona un estat burocràtic, la qüestió és que hi ha uns preceptes, reglaments, ordenances, lleis i demés que no es poden complir al 100%, i ningú no voldrà ser el responsable de donar el vistiplau al que pogués ser menys que un compliment absolutament escrupulós de tots aquells requeriments, perquè en el moment que hi hagués un problema estarà exposat a ser pres per responsable. Inversament, si un dia hi ha un accident o un avi rellisca en una rampa massa curta o el que sigui, aquelles persones no prendran responsabilitat per un possible error, sino que es farà tot lo possible per trobar algun altre que sigui responsable d'allò.

I per això, la parada no hi cap :D

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dijous 25/07/2024 1:46
Autor: jgomezs
un Ànec ha escrit: Dimarts 23/07/2024 9:27 És possible que no hagis passejat gaire aquesta carrer (Circunval·lació) Jo hi estudiava a l'escola del carrer, visquent a ciutat vella quan vaig veure per primer cop el tram de Wellington em va semblar veure ovnis, va ser impactant veure un tren al carrer, i mira que el tenia a prop
Però de tota manera, aquest carrer tot i que no ho sembli és ESTRET. Una via si hi cabria pero dues no, potser sembla ample pel maps perque te un carril per sentit, bulevard i carril bici, però només hi ha vorera a un costat, s'haurien d'expropiar terrenys a renfe, imagina un món on això és possible... No ho veig. De tota manera una via si és possible, i la resta del traçat és ben fàcil, el passeig de l'argentera te 8!! carrils per un carrer que ve de 2 a circunval·lació i 4 a picasso, a més de que el tram passeig colom ja te espai aprofitable i segurament el més dificil seria connectar-lo amb la l3 que quedaria a 230 metres si el passem pel costat de mar (el fàcil)
De fet, Circumval·lació no és tant ample com d'altres carrers, però té un avantatge, no té cap necessitat de deixar espai per a vehicle privat. No hi ha portals, no hi ha parkings que accedir, només serveix com a bossa d'aparcament a l'aire lliure, i com a drecera que personalment no veig que sigui gaire aprofitada. I tampoc cal fer-hi parades. A cada costat de la fila central d'arbres hi pots posar un sentit de carril bici, un sentit de tramvia, i comprar un paraigües pel que et plourà del lobby. Crec que és un espai molt millor aprofitat amb un tramvia.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dijous 25/07/2024 8:48
Autor: un Ànec
jgomezs ha escrit: Dijous 25/07/2024 1:46
un Ànec ha escrit: Dimarts 23/07/2024 9:27 És possible que no hagis passejat gaire aquesta carrer (Circunval·lació) Jo hi estudiava a l'escola del carrer, visquent a ciutat vella quan vaig veure per primer cop el tram de Wellington em va semblar veure ovnis, va ser impactant veure un tren al carrer, i mira que el tenia a prop
Però de tota manera, aquest carrer tot i que no ho sembli és ESTRET. Una via si hi cabria pero dues no, potser sembla ample pel maps perque te un carril per sentit, bulevard i carril bici, però només hi ha vorera a un costat, s'haurien d'expropiar terrenys a renfe, imagina un món on això és possible... No ho veig. De tota manera una via si és possible, i la resta del traçat és ben fàcil, el passeig de l'argentera te 8!! carrils per un carrer que ve de 2 a circunval·lació i 4 a picasso, a més de que el tram passeig colom ja te espai aprofitable i segurament el més dificil seria connectar-lo amb la l3 que quedaria a 230 metres si el passem pel costat de mar (el fàcil)
De fet, Circumval·lació no és tant ample com d'altres carrers, però té un avantatge, no té cap necessitat de deixar espai per a vehicle privat. No hi ha portals, no hi ha parkings que accedir, només serveix com a bossa d'aparcament a l'aire lliure, i com a drecera que personalment no veig que sigui gaire aprofitada. I tampoc cal fer-hi parades. A cada costat de la fila central d'arbres hi pots posar un sentit de carril bici, un sentit de tramvia, i comprar un paraigües pel que et plourà del lobby. Crec que és un espai molt millor aprofitat amb un tramvia.
Bé, hi han 4 guals propietat del zoo i una entrada a l'aparcament privat per a treballadors de renfe.
Dos dels guals, inclòs el principal que és d'entrada de mercaderies, i l'aparcament de renfe es troben a escassos metres del final del carrer amb wellington, 130 metres, però els altres dos es troben al bell mig. D'aquests sembla que un es per al restaurant o l'orca que han enderrocat, però l'altre sembla important. S'hauria de demanar al zoo si poden estudiar una alternativa, a més que acostar'ls-hi el tram els hauria d'agradar, ja els hi vam rebentar un gual davant de la parada de wllington, on hi ha una gran porta, però sino s'hauria de posar una via per un tram d'uns 700 metres que serien un parell de minuts de via unica, dit d'una altra manera, 8 minuts de freqüència màxima si fem també el tram per icària

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dijous 25/07/2024 11:50
Autor: un Ànec
Bon dia a tothom

He fet una proposta total tramvia.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
Accepto (busco) propostes, valoracions i crítiques

Va en línia amb altres propostes que he enviat. També hi ha canvis en línies existents, especialment glòries - vila olímpica però alguna altra d'aillada i algun canvi de nom

moltes gràcies!

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dijous 25/07/2024 13:12
Autor: Miquel
wefer ha escrit: Dissabte 20/07/2024 22:21 Entenc el que dius, però no és ben bé la qüestió. I donaré 4 raons per les quals l'alternativa que proposo és més eficient:
  1. Hi ha coses com la nova L12 que ni se sap quan es faran. Si és que algun dia s'arriben a fer.
  2. Que existeixi una alternativa no significa que sigui la millor. Per exemple, per anar del Vallès a la zona de la Diagonal entre Francesc Macià i Fòrum no hi ha cap altra combinació bona que no sigui aquesta amb el tramvia. I no, haver de fer 2 correspondències no és cap opció. Ni un autobús (per això es fa el tramvia i no un bus elèctric). Es tracta de fer el transport públic capaç, ràpid i eficient. Si només hi ha d'haver una alternativa, tanquem FGC perquè al cap i a la fi ja arriba Renfe a Terrassa i Sabadell.
  3. L'èxit del transport públic es basa en convertir-lo en una malla que permeti diverses opcions per arribar als llocs. És clau per la rapidesa, per la resiliència i, en definitiva, per fer-lo atractiu perquè la gent deixi l'automòbil privat.
  4. Però la raó definitiva és: i quina és la raó per NO fer aquest intercanviador, havent de perdre viatgers i intermodalitat fent el traçat totalment recte? Perquè no veig que hi hagi cap raó per fer-lo recte.
En el mateix estat està la prolongació del tramvia de Verdaguer a Francesc Macià que el de la L12 o d'altres projectes. Coses que se saben que s'haurien d'haver fet ja, però de moment tot són campanes al vol.

I sobre les correspondències, doncs jo no estic d'acord amb el que dius. Si fent 4 correspondències trigues la meitat de temps que no fent-ne o fent-ne una, doncs benvinguda sigui, no serà el més còmode si no vols perdre un seient, però és el més eficient per desplaçar-te.

En el futur tindrem millors connexions per comunicar el Vallès amb Francesc Macià i Glòries, i no cal haver de sacrificar temps de viatge de molts per estalviar uns minuts d'un possible transbord d'uns pocs. Més quan si fa mandra caminar fins a Cinc d'Oros, tens L5 a Diagonal passant cada 2 minuts o menys cap a Verdaguer, en un temps que serà més ràpid que el que puguis fer amb tramvia en sentit mar.

I en tot cas, l'estació de Provença queda a uns 340 metres de l'estació de Balmes (Situada entre Balmes i Tusset), que ja és menys que la distància que has de fer per anar d'FGC Provença a Diagonal L3!! I lluny dels 600 metres que quedaria de la parada de Cinc d'Oros.

Jo penso que és millor invertir en millorar els passadissos de connexió per a que els transbords es puguin fer en menys temps abans que desplaçar la infraestructura ferroviària. Abans que modificar el tramvia, doncs seria més interessant crear un passadís amb tapís rodant sota el carrer Balmes que connecti l'Avinguda Diagonal amb el vestíbul del carrer Rosselló.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Divendres 26/07/2024 11:29
Autor: Elefant
Sobre el tema de Pg. Circumval·lació, jo mantenc que em sembla molt pitjor fer passar el tramvia per enllà que no per Pujades i Picasso. Amb aquesta segona opció, quedria una parada a Pujades entre Nàpols i Roger de Flor, just devant del Parc de la Ciutadella, i un altre a Picasso entre Princesa i Fusina, just al costat del mercat del Born. La zona coberta amb aquestes dos parades es justament una zona que queda una mica al mig del no-res respecte al Metro, hi ha Arc de Triomf a l'altre extrem del Pg. Lluis Companys, i Barceloneta a sota de l'Estació de França. A més els carrers Pujades i Picasso a més de l'Av. Marquès de l'Argentera son carrers molt amples i amb massa espai per cotxes que en aquella zona no cal.
No té cap llògica el traçat per Circumval·lació, doncs deixa la part devantera de la Ciutadella sense cobertura de tramvia. Aprofitant que ja s'ha implementat el sistema de presa de corrent per terra, el tram Pujades-Picasso-Marquès de l'Argentera-Pla de Palau també es podria dotar d'aquest sistema, per evitar el cablejat en una zona amb gran valor estètic, i també traçar el tramvia per un carril compartit amb el bus, ubicant les parades del bus a un extrem de les parades de tramvia (pel tema de diferent alçada).

Ara, el tram pel Carrer Wellington es podria en canvi aprofitar perllongant-lo per Av. Icària fins al cementiri de Poblenou, sent aquesta un altre zona amb gran densitat de població com de comerços i serveis i carent de cobertura de Metro més enllà de l'estació Ciutadella - Vila Olímpica. Aquest tram seria de poc més d'un km de llargada per l'Av. Icària que és molt ample.Si es vol conservar la rambla al centre, es pot ubicar el Tramvia als carrils interiors de les respectives calçades (osigui tocant la rambla) i les andanes situar-les a la dreta (osigui entre el carril de tramvia i el carril de cotxes, menjant-se el carril dels cotxes l'aparcament al carrer a on és la parada del tramvia), per llavors poder fer també un carril bus-tram. El tràfic rodat es quedaria amb un carril igual que ara (ara es un carril i carril bus), i es quedaria tot l'aparcament al carrer excepte a on hi ha les parades del tramvia.
En aquest tram es fan tres noves parades: Icària-Marina, Icària-Pamplona (entre Pamplona i Àlaba) i la terminal a Bisbe Climent, redirigint el tràfic rodat a Jaume Vicens i Vives, pèro mantenint a Bisbe Climent el pas dels busos que van per Carmen Amaya.
Quedaria oberta la possibilitat de seguir perllongant aquesta línia de tramvia per Carmen Amaya, Calvell i Taulat fins al Fòrum, segons si es veu la demanda per això. Mentrestant, la parada final ha de donar connexió convenient amb els busos H16, V25 i V27.
Per al servei de tramvia que cobreixi aquesta línia hi han dues opcions: Fer una línia Diagonal-Meridiana-Wellington-Icària, o una línia que faci Pg-Colom-M.Argentera-Picasso-Pujades-Wellington-Icària (osigui paral·lel al litoral). Pèro crec que la primera opció seria millor, que en el seu dia ja va ser un fracàs el que em sembla que era l'H16 fent bàsicament aquell recorregut. Com sigui, s'hauria de fer un triangle de vies al creuament de Meridiana, Pujades i Wellington, per deixar obertes les possibilitats d'establir diferents recorreguts.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Divendres 26/07/2024 13:58
Autor: un Ànec
Elefant ha escrit: Divendres 26/07/2024 11:29 Sobre el tema de Pg. Circumval·lació, jo mantenc que em sembla molt pitjor fer passar el tramvia per enllà que no per Pujades i Picasso. La zona coberta amb aquestes dos parades es justament una zona que queda una mica al mig del no-res respecte al Metro
Entenc el que dius i molt Probablement tens raó, si mirem el mapa de cobertura aquesta és una de les zones mes poblades sense parada a menys de 5 minuts caminant.
També es cert que el tram que fa de cua es pot aprofitar clarament per al tram d'icària. El tema és que molt més interessant que el tram per icària és el tram per la costa, és a dir, la mateixa proposta pero continuar fins a unir-se amb el trambesòs al fòrum. La meva proposta (https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing) és pel carrer perelló i després taulat, però n'hi ha d'altres que es poden trobar.
Què perdem amb el tram per pujades?
Doncs que si venim del port donem una volta absurda, el tram de cop i volta només serviria per anar per ciutat vella, localisme excessiu, o, com alternativa, el tram faria una ruta de C, venir de glòries per anar a icària, absurd perque tenim busos verticals que no fan la corba.
La volta seria tan gran i amb tantes parades que baixar davant de la porta d'estació de frança i anar caminant per circunval·lació fins a la parada de tram de vila olímpica seria més curt que quedar-se (!!!)
La linia de costa és una altra zona amb absència de cobertura en transport public, la L4 discorre paral·lela a la costa un kilometre endins. Una línia portvell-platges seria molt més util, sobretot pel poblenou, tot i que a preu de passar per un carrer buit sense interès. (que en ferlo per a vianants pot ser un bon passeig)
Tot i així puc entendre el potencial d'aquesta ruta, especialment si va a glòries i no a Icària. Perquè no les dues? fer les dues probablement solventaria el problema de tràfic de la circunval·lació si la fem de via única.

Finalment una cosa que no entenc,
Elefant ha escrit: Divendres 26/07/2024 11:29 per llavors poder fer també un carril bus-tram.
Quina és l'aventatge de carrils bus-tram? Si s'ha de reformar el carrer sencer (un tram ocupa un carril i mig, no un només), acabarem amb el tram al costat platja i el tràfic al costat muntanya i agafarem vorera per afegir carril bus a un unic sentit (segurament sentit llobregat) i desviar busos al carrer adjacent, com ja s'ha fet en la meitat de carrers amb tramvia (Model Barceelona?)

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Divendres 26/07/2024 20:15
Autor: Elefant
un Ànec ha escrit: Divendres 26/07/2024 13:58
Elefant ha escrit: Divendres 26/07/2024 11:29 Sobre el tema de Pg. Circumval·lació, jo mantenc que em sembla molt pitjor fer passar el tramvia per enllà que no per Pujades i Picasso. La zona coberta amb aquestes dos parades es justament una zona que queda una mica al mig del no-res respecte al Metro
Entenc el que dius i molt Probablement tens raó, si mirem el mapa de cobertura aquesta és una de les zones mes poblades sense parada a menys de 5 minuts caminant.
També es cert que el tram que fa de cua es pot aprofitar clarament per al tram d'icària. El tema és que molt més interessant que el tram per icària és el tram per la costa, és a dir, la mateixa proposta pero continuar fins a unir-se amb el trambesòs al fòrum. La meva proposta (https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing) és pel carrer perelló i després taulat, però n'hi ha d'altres que es poden trobar.
Què perdem amb el tram per pujades?
Doncs que si venim del port donem una volta absurda, el tram de cop i volta només serviria per anar per ciutat vella, localisme excessiu, o, com alternativa, el tram faria una ruta de C, venir de glòries per anar a icària, absurd perque tenim busos verticals que no fan la corba.
La volta seria tan gran i amb tantes parades que baixar davant de la porta d'estació de frança i anar caminant per circunval·lació fins a la parada de tram de vila olímpica seria més curt que quedar-se (!!!)
La linia de costa és una altra zona amb absència de cobertura en transport public, la L4 discorre paral·lela a la costa un kilometre endins. Una línia portvell-platges seria molt més util, sobretot pel poblenou, tot i que a preu de passar per un carrer buit sense interès. (que en ferlo per a vianants pot ser un bon passeig)
Tot i així puc entendre el potencial d'aquesta ruta, especialment si va a glòries i no a Icària. Perquè no les dues? fer les dues probablement solventaria el problema de tràfic de la circunval·lació si la fem de via única.
Una línia Port Vell - Platges la descartaria ja a priori, es va provar amb el bus H16 i va ser un fracàs. Recrear-la com a tramvia no tindria sentit. I proposar-la sense el "revolt" d'anar per Pujades seria pitjor encara, ja que no serveix de res un trajecte rectilini si evita les zones a on hi ha justament la demanda de mobilitat. Fer una línia amb "ziga-zaga" Icària-Wellington-Meridiana-Glories no em sembla massa problemàtic, fins i tot si després continués per Diagonal direcció al centre. Del cementiri de Poblenou a Verdaguer serien 10 parades, o sigui uns 20 minuts de trajecte. Actualment Google em calcula 30 minuts per aquest trajecte.
Una proposta molt més megalomana seria un tramvia per Lluis Companys y Pg. Sant Joan, des-de Ciutadella fins a Diagonal. Però això ja son paraules majors que no el perllongament per Icaria...
Un altre opció seria sino fer el perllongament per Icària com a perllongament de lo que dins de poc seran les línies T5/T6.
un Ànec ha escrit: Divendres 26/07/2024 13:58 Finalment una cosa que no entenc,
Elefant ha escrit: Divendres 26/07/2024 11:29 per llavors poder fer també un carril bus-tram.
Quina és l'aventatge de carrils bus-tram? Si s'ha de reformar el carrer sencer (un tram ocupa un carril i mig, no un només), acabarem amb el tram al costat platja i el tràfic al costat muntanya i agafarem vorera per afegir carril bus a un unic sentit (segurament sentit llobregat) i desviar busos al carrer adjacent, com ja s'ha fet en la meitat de carrers amb tramvia (Model Barceelona?)
L'avantatge d'un carril bus-tram es que permet solapar el trajecte del bus i del tramvia a on fan el mateix recorregut, i també prioritza el bus amb una major segregació que no un carril bus convencional.

Lo de posar el tram a una calçada i el tràfic a l'altre no ho havia pensat, es una bona idea. Però igial no veig per què no fer carril bus-tram enllà.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dijous 31/10/2024 10:06
Autor: un Ànec
Bon dia a Tothom

Estava explorant el mapa i m'he fixat que a les zones on hi han vies semisoterrades (rondes) és molt fàcil fer un tramvia si li posem una llosa a sobre.
Un tramvia a les rondes de dalt o litoral no hi tindria tant de sentit, de moment almenys, per la naturalesa dels barris per on passen, pero sovint hom oblida que el mateix disseny s'aplica a la Gran via i a la ronda del mig

Que opineu d'una proposta de Tramvia d'hospital de bellvitge fins a la ciutat de la justicia, tombar al nord per la Rambla Badal, Rambla de Sants fins a l'estació de Sants i després Avinguda Roma?

Ben conegut es el projecte de tram pel carrer comte urgell, i aquest encreua amb l'avinguda roma just on acabaria aquesta linia. A l'avinguda Roma hi ha moltissim espai sense utilitzar, gairebé cabria només a la zona de sorra, i també hi ha espai sense ús a la banda sud de la plaça de sants (aquest pitjor perque a sobre és d'asfalt) i a la rambla de Sants fins a la plaça de Sants.
El principal inconvenient és perdre els jardins de la resta de la rambla de sants.

Faria correspondència a l'hospital de bellvitge (L1), Europa fira (FGC i L9, Ildefons Cerdà | Ciutat de la Justícia (FGC, L10), Mercat Nou (L1), Plaça de Sants (L1 i L5) i sobretot Sants Estació (Renfe, L5 i L3). Si no m'equivoco amb el soterrament d'hospitalet l'estació de Bellvitge quedaria més a prop de la gran via, que ara queda a uns 400 metres.

A més a més aquest tramvia es pot ampliar passant per sota del nus de la feixa llarga, pont pel llobregat i baixant l'avinguda de les moreres i l'avinguda verge de montserrat que creua de banda i banda el poble del Prat de Llobregat, correspondència L9 a les Moreres.

També, com ja vaig proposar, es pot ampliar cap a cornellà passant a migdia del barri d'almeda connectant la fira de Cornellà, el centre comercial Splau i el camp de l'Espanyol i arribant al trambaix a les aigües o cornellà centre, una zona molt desabastida de busos i que son un autèntiic eix comercial i social, i més que podria ser-ho. A més a més ajudaria a la desindustrialització de Cornellà, un objectiu que existeix.
Per aquí les correspondències serien únicament FGC a Cornellà Riera (130 metres)

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dijous 31/10/2024 16:01
Autor: jgomezs
un Ànec ha escrit: Dijous 31/10/2024 10:06 Bon dia a Tothom

Estava explorant el mapa i m'he fixat que a les zones on hi han vies semisoterrades (rondes) és molt fàcil fer un tramvia si li posem una llosa a sobre.
Un tramvia a les rondes de dalt o litoral no hi tindria tant de sentit, de moment almenys, per la naturalesa dels barris per on passen, pero sovint hom oblida que el mateix disseny s'aplica a la Gran via i a la ronda del mig

Que opineu d'una proposta de Tramvia d'hospital de bellvitge fins a la ciutat de la justicia, tombar al nord per la Rambla Badal, Rambla de Sants fins a l'estació de Sants i després Avinguda Roma?

Ben conegut es el projecte de tram pel carrer comte urgell, i aquest encreua amb l'avinguda roma just on acabaria aquesta linia. A l'avinguda Roma hi ha moltissim espai sense utilitzar, gairebé cabria només a la zona de sorra, i també hi ha espai sense ús a la banda sud de la plaça de sants (aquest pitjor perque a sobre és d'asfalt) i a la rambla de Sants fins a la plaça de Sants.
El principal inconvenient és perdre els jardins de la resta de la rambla de sants.

Faria correspondència a l'hospital de bellvitge (L1), Europa fira (FGC i L9, Ildefons Cerdà | Ciutat de la Justícia (FGC, L10), Mercat Nou (L1), Plaça de Sants (L1 i L5) i sobretot Sants Estació (Renfe, L5 i L3). Si no m'equivoco amb el soterrament d'hospitalet l'estació de Bellvitge quedaria més a prop de la gran via, que ara queda a uns 400 metres.

A més a més aquest tramvia es pot ampliar passant per sota del nus de la feixa llarga, pont pel llobregat i baixant l'avinguda de les moreres i l'avinguda verge de montserrat que creua de banda i banda el poble del Prat de Llobregat, correspondència L9 a les Moreres.

També, com ja vaig proposar, es pot ampliar cap a cornellà passant a migdia del barri d'almeda connectant la fira de Cornellà, el centre comercial Splau i el camp de l'Espanyol i arribant al trambaix a les aigües o cornellà centre, una zona molt desabastida de busos i que son un autèntiic eix comercial i social, i més que podria ser-ho. A més a més ajudaria a la desindustrialització de Cornellà, un objectiu que existeix.
Per aquí les correspondències serien únicament FGC a Cornellà Riera (130 metres)
Tramvia per Estació de Sants i Avinguda Roma, em sembla tant bona idea que ja ho vaig proposar fa poc :P

A la gent que fes servir un tramvia per la Gran Via des de l'Hospitalet crec que els hi faria més benefici una connexió en direcció al centre, cosa provada per la enorme quantitat de línies de bus entre plaça Cerdà i Universitat, i tenint en compte que els FGC no aniran cap al centre sinó cap a Gràcia.

D'altra banda, per què llosa? A la Gran Via entre Glòries i Badalona el tramvia va al nivell de sota, i al no tenir semàfors, ni cotxes ni gent de que preocupar-se, agafa una velocitat comercial molt bona. Podria funcionar el mateix sistema des de Plaça Cerdà en direcció Llobregat.

Per la Ronda del mig, un tema és que ja hi ha la llosa pràcticament des de Plaça Cerdà fins a la Diagonal (tècnicament des d'avinguda Carrilet fins a Mejía Lequerica), and projectes de seguir soterrant fins a més enllà de la Diagonal: https://beteve.cat/mobilitat/signatures ... ronda-mig/
El gran problema aquí és que la via del tren creua la ronda del mig per sobre del nivell de carrer però a massa poca alçada per passar-hi vehicles, i la Rambla de Sants passa per sobre del calaix per sobre de la via de tren que ja està a sobre del nivell de carrer. Passar de Rambla Badal a sobre del calaix requeriria una rampa enorme, poca gràcia per uns veïns que ja es troben el segon pis tapat pel calaix:
Screenshot_2024-10-31-15-44-47-74_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
(Com a curiositat, per sota del nivell de carrer hi ha la Ronda del mig, per sota més la línia de tren d'alta velocitat, i no sé per on passen les aigües de les rieres Blanca i d'Escuder, allò té més pisos que el Corte Inglés).

A més, a la Rambla de Sants no hi veig gaires possibilitats de posar-hi un tramvia, allò va ser el compromís per no soterrar quan van fer l'alta velocitat, i aquella zona de Sants té molta densitat de població i manca de zones verdes i de passeig.

La opció per aquí que m'he plantejat sovint seria el tramvia de Plaça Cerdà a Diagonal, per dins de la Ronda del Mig, traient un carril de circulació, amb les parades a la mediana a les que s'hi accediria com una mini parada de metro des de la llosa (caldria veure com es creua el parking de Rambla Brasil, però l'accés del tramvia li podria fer de sortida d'emergència). La raó principal, és que per culpa de la via de tren, les línies de bus no poden seguir el carrer en superfície. El V3 té un espai de 1,5 km sense parades entre carrer Constitució i Av Madrid / Travessera de les Corts, bàsicament no hi ha connexió de transport públic entre un dels barris més densos d'Europa, i els barris contigus al sud. En aquest mapa marco on són les entrades i sortides de la Ronda del mig, i en lila el tall de tren+calaix que no pot creuar cap autobús.
IMG_20241031_135545.jpg
En aquest V3 tramviaritzat, pel costat mar el pots fer seguir per Passeig de la Zona Franca, Morrot, i cap a Drassanes, connectant el barri de la Marina del Port amb el centre (que ara mateix és una gimcana).

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dijous 31/10/2024 21:52
Autor: Renfe445
Jo faria passar el Tram per Comte d'Urgell. També faràs enllaç amb Hospital Clínic i amb els terminals de bus que hi ha a Comte d'Urgell.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Divendres 01/11/2024 11:09
Autor: Elefant
jgomezs ha escrit: Dijous 31/10/2024 16:01 Per la Ronda del mig, un tema és que ja hi ha la llosa pràcticament des de Plaça Cerdà fins a la Diagonal (tècnicament des d'avinguda Carrilet fins a Mejía Lequerica), and projectes de seguir soterrant fins a més enllà de la Diagonal: https://beteve.cat/mobilitat/signatures ... ronda-mig/
El gran problema aquí és que la via del tren creua la ronda del mig per sobre del nivell de carrer però a massa poca alçada per passar-hi vehicles, i la Rambla de Sants passa per sobre del calaix per sobre de la via de tren que ja està a sobre del nivell de carrer. Passar de Rambla Badal a sobre del calaix requeriria una rampa enorme, poca gràcia per uns veïns que ja es troben el segon pis tapat pel calaix:
Screenshot_2024-10-31-15-44-47-74_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
(Com a curiositat, per sota del nivell de carrer hi ha la Ronda del mig, per sota més la línia de tren d'alta velocitat, i no sé per on passen les aigües de les rieres Blanca i d'Escuder, allò té més pisos que el Corte Inglés).

A més, a la Rambla de Sants no hi veig gaires possibilitats de posar-hi un tramvia, allò va ser el compromís per no soterrar quan van fer l'alta velocitat, i aquella zona de Sants té molta densitat de població i manca de zones verdes i de passeig.

La opció per aquí que m'he plantejat sovint seria el tramvia de Plaça Cerdà a Diagonal, per dins de la Ronda del Mig, traient un carril de circulació, amb les parades a la mediana a les que s'hi accediria com una mini parada de metro des de la llosa (caldria veure com es creua el parking de Rambla Brasil, però l'accés del tramvia li podria fer de sortida d'emergència). La raó principal, és que per culpa de la via de tren, les línies de bus no poden seguir el carrer en superfície. El V3 té un espai de 1,5 km sense parades entre carrer Constitució i Av Madrid / Travessera de les Corts, bàsicament no hi ha connexió de transport públic entre un dels barris més densos d'Europa, i els barris contigus al sud. En aquest mapa marco on són les entrades i sortides de la Ronda del mig, i en lila el tall de tren+calaix que no pot creuar cap autobús.
IMG_20241031_135545.jpg
En aquest V3 tramviaritzat, pel costat mar el pots fer seguir per Passeig de la Zona Franca, Morrot, i cap a Drassanes, connectant el barri de la Marina del Port amb el centre (que ara mateix és una gimcana).
Un tramvia resseguint tota la Ronda del Mig hauria estat l'opció raonable enlloc del despropòsit que és l'L9, pèro a Barcelona res mai no es fa de forma raonable, es fa a lo bèstia o un es fa un truño.
Ara tal com està, propostes com la teva o la del Ànec tenen el problema de ser parcialment redundants amb l'L9/L10, llavors no compensa. De fet el que potser es podria fer seria un parell de parades de bus al túnel de la Ronda del Mig, pèro seria bastant percal, segurament caldria eixamplar el túnel per donar una bahia al bus, ja que fer-lo parar al mig del carril de circulació segurament seria perillós, llavors amb la bahia i amb l'andana jo crec que ja no et dona l'espai.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Divendres 01/11/2024 13:05
Autor: França451
En este punto meto un pequeño off tòpic que me he preguntado siempre desde que existe el V3. Vamos a ver, si el V3 se mete por el túnel, donde hay dos o tres carriles, y la salida la hace a la altura de Av Madrid, no podrían haber hecho algún tipo de obra en el túnel para que saliera unos metros antes y pudiera parar a la altura de la avenida Madrid o recién pasada ésta?

Para en la Travessera de Les Corts porque le da la real gana, porque sentido montaña, podría parar perfectamente en el cruce con la avenida Madrid. En sentido Mar, tiene una parada delante de avenida Madrid y después se mete en el túnel. Cuando el H10 iba por avenida Madrid, este enlace podría haber existido en ambas direcciones si sentido Can Caralleu el V3 hubiese parado al salir del túnel en cruce con Avenida Madrid. Espacio tenía de sobra y algún tipo de semáforo bus a la salida se podría haber puesto para que hiciera como los buses en la Meridiana cuando salen del Bus Vao en Trinidad Nova: rojo para los carriles derechos y paso al bus que atraviesa todos los carriles para parar en la derecha en muy poco espacio. Algo similar se puede hacer en Rambla Badal con Avenida Madrid, pero por algún motivo no se hizo y por eso según vosotros, el bus no puede parar hasta Travessera de Les Corts. Como digo, puede parar en avenida Madrid pero no les dio la gana a los ingenieros de romperse la cabeza para que lo hiciera sentido Can Caralleu, però fijaros que en el otro sentido lo hace perfectamente y luego se mete al túnel.

Fin del off topic.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Divendres 01/11/2024 15:45
Autor: Elefant
França451 ha escrit: Divendres 01/11/2024 13:05 En este punto meto un pequeño off tòpic que me he preguntado siempre desde que existe el V3. Vamos a ver, si el V3 se mete por el túnel, donde hay dos o tres carriles, y la salida la hace a la altura de Av Madrid, no podrían haber hecho algún tipo de obra en el túnel para que saliera unos metros antes y pudiera parar a la altura de la avenida Madrid o recién pasada ésta?

Para en la Travessera de Les Corts porque le da la real gana, porque sentido montaña, podría parar perfectamente en el cruce con la avenida Madrid. En sentido Mar, tiene una parada delante de avenida Madrid y después se mete en el túnel. Cuando el H10 iba por avenida Madrid, este enlace podría haber existido en ambas direcciones si sentido Can Caralleu el V3 hubiese parado al salir del túnel en cruce con Avenida Madrid. Espacio tenía de sobra y algún tipo de semáforo bus a la salida se podría haber puesto para que hiciera como los buses en la Meridiana cuando salen del Bus Vao en Trinidad Nova: rojo para los carriles derechos y paso al bus que atraviesa todos los carriles para parar en la derecha en muy poco espacio. Algo similar se puede hacer en Rambla Badal con Avenida Madrid, pero por algún motivo no se hizo y por eso según vosotros, el bus no puede parar hasta Travessera de Les Corts. Como digo, puede parar en avenida Madrid pero no les dio la gana a los ingenieros de romperse la cabeza para que lo hiciera sentido Can Caralleu, però fijaros que en el otro sentido lo hace perfectamente y luego se mete al túnel.

Fin del off topic.
Off-topic del off-topic, hay una cosa irónica de que mucha gente dice eso de que "un tranvía no hace falta porque se puede poner un bus", pero a la vez nunca jamás para un bus se le hacen aunque sea una fracción de las obras que se hacen para un tranvía, tipo derecho de vía, viales, prioridad semafórica, etc.. Por lo que hacer un acceso adicional exclusivo para el bus nunca ocurrirá, ya que "solo es el bus" y no vale la pena.

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Divendres 01/11/2024 19:43
Autor: jgomezs
Elefant ha escrit: Divendres 01/11/2024 11:09 Un tramvia resseguint tota la Ronda del Mig hauria estat l'opció raonable enlloc del despropòsit que és l'L9, pèro a Barcelona res mai no es fa de forma raonable, es fa a lo bèstia o un es fa un truño.
Ara tal com està, propostes com la teva o la del Ànec tenen el problema de ser parcialment redundants amb l'L9/L10, llavors no compensa. De fet el que potser es podria fer seria un parell de parades de bus al túnel de la Ronda del Mig, pèro seria bastant percal, segurament caldria eixamplar el túnel per donar una bahia al bus, ja que fer-lo parar al mig del carril de circulació segurament seria perillós, llavors amb la bahia i amb l'andana jo crec que ja no et dona l'espai.
A dins de la Ronda del mig hi ha uns marges generosos, perquè en el passat hi havia tres carrils de circulació, i ara només són dos. El problema de fer-ho amb bus és que les portes estan sempre al costat dret, i tens el conflicte al costat on hi ha les rampes d'entrada i sortida, i a més no pots posar gaire cosa per aïllar els passatgers del soroll i fum dels cotxes. El tramvia el pots posar al costat del carril central, i posar un sistema de portes a l'andana a l'estil de la L9. Aquesta proposta no crec que seria redundant amb la L9, seria substitutòria del bus V3.

"es fa a lo bèstia o un es fa un truño" - No es vol sacrificar d'altres coses, i llavors o et costa un pastón fer-ho bé, o no pots fer-ho bé.
França451 ha escrit: Divendres 01/11/2024 13:05 En este punto meto un pequeño off tòpic que me he preguntado siempre desde que existe el V3. Vamos a ver, si el V3 se mete por el túnel, donde hay dos o tres carriles, y la salida la hace a la altura de Av Madrid, no podrían haber hecho algún tipo de obra en el túnel para que saliera unos metros antes y pudiera parar a la altura de la avenida Madrid o recién pasada ésta?
El V3 era antes el 72, al menos en ese tramo:
https://www.busdebarcelona.com/bus-barc ... ea-072.php
Imatge
No ganas mucho moviendo la parada, acortas el transbordo con el H10 pero ya. Sigue siendo un hueco enorme entre Constitució y Av. Madrid.
El diseño del túnel y sus salidas son de la época porciolista o pre-porciolista, se hizo con cero consideración al transporte público. Siempre he sospechado que las entradas y salidas se hicieron pensando en evitar que la gente usara la Ronda como atajo para cruzar las vías de tren en coche, y colapsaran las calles estrechas, y en conectar con sentidos de circulación específicos con Travessera de les Corts y Av Madrid, que las dos tienen un sentido principal.

De hecho donde tú dices ya hay una salida, que es la del parking de Rambla Brasil, que organizaron los vecinos de para financiar el proyecto de la cobertura. Pero si de veras quieres arreglar el problema del bus con una salida, la tienes que poner (y también una entrada en el sentido bajada) en calle Badal al norte de las vías de tren, pero lo más cerca posible. Pero cómo le quitas la tentación a los coches de abusarlo? (Me respondo a mí mismo, con una cámara que apunte las matrículas de todos los vehículos que pasen y les ponga multa automática, pero estas cosas no se hacen por el sacrificio de hacer enfadar a unos cuantos cuñaos que dicen que hacer cumplir normas de circulación es recaudatorios).
Elefant ha escrit: Divendres 01/11/2024 15:45 Off-topic del off-topic, hay una cosa irónica de que mucha gente dice eso de que "un tranvía no hace falta porque se puede poner un bus", pero a la vez nunca jamás para un bus se le hacen aunque sea una fracción de las obras que se hacen para un tranvía, tipo derecho de vía, viales, prioridad semafórica, etc.. Por lo que hacer un acceso adicional exclusivo para el bus nunca ocurrirá, ya que "solo es el bus" y no vale la pena.
100% d'acord acord amb tu, i més si pogués ser. I quan es fa alguna cosa, ens l'auto-boicotejem com el carril bus-VAO, o les queixes de veïns "és que hi ha massa busos". O els carrils bus que ningú respecta, que comentàvem en un altre fil. Tinc jo a mig preparar una proposta sobre prioritats semafòriques...

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dimecres 06/11/2024 10:02
Autor: un Ànec
jgomezs ha escrit: Dijous 31/10/2024 16:01
un Ànec ha escrit: Dijous 31/10/2024 10:06 Bon dia a Tothom

Estava explorant el mapa i m'he fixat que a les zones on hi han vies semisoterrades (rondes) és molt fàcil fer un tramvia si li posem una llosa a sobre.
Un tramvia a les rondes de dalt o litoral no hi tindria tant de sentit, de moment almenys, per la naturalesa dels barris per on passen, pero sovint hom oblida que el mateix disseny s'aplica a la Gran via i a la ronda del mig

Que opineu d'una proposta de Tramvia d'hospital de bellvitge fins a la ciutat de la justicia, tombar al nord per la Rambla Badal, Rambla de Sants fins a l'estació de Sants i després Avinguda Roma?

Ben conegut es el projecte de tram pel carrer comte urgell, i aquest encreua amb l'avinguda roma just on acabaria aquesta linia. A l'avinguda Roma hi ha moltissim espai sense utilitzar, gairebé cabria només a la zona de sorra, i també hi ha espai sense ús a la banda sud de la plaça de sants (aquest pitjor perque a sobre és d'asfalt) i a la rambla de Sants fins a la plaça de Sants.
El principal inconvenient és perdre els jardins de la resta de la rambla de sants.

Faria correspondència a l'hospital de bellvitge (L1), Europa fira (FGC i L9, Ildefons Cerdà | Ciutat de la Justícia (FGC, L10), Mercat Nou (L1), Plaça de Sants (L1 i L5) i sobretot Sants Estació (Renfe, L5 i L3). Si no m'equivoco amb el soterrament d'hospitalet l'estació de Bellvitge quedaria més a prop de la gran via, que ara queda a uns 400 metres.

A més a més aquest tramvia es pot ampliar passant per sota del nus de la feixa llarga, pont pel llobregat i baixant l'avinguda de les moreres i l'avinguda verge de montserrat que creua de banda i banda el poble del Prat de Llobregat, correspondència L9 a les Moreres.

També, com ja vaig proposar, es pot ampliar cap a cornellà passant a migdia del barri d'almeda connectant la fira de Cornellà, el centre comercial Splau i el camp de l'Espanyol i arribant al trambaix a les aigües o cornellà centre, una zona molt desabastida de busos i que son un autèntiic eix comercial i social, i més que podria ser-ho. A més a més ajudaria a la desindustrialització de Cornellà, un objectiu que existeix.
Per aquí les correspondències serien únicament FGC a Cornellà Riera (130 metres)
Tramvia per Estació de Sants i Avinguda Roma, em sembla tant bona idea que ja ho vaig proposar fa poc :P

A la gent que fes servir un tramvia per la Gran Via des de l'Hospitalet crec que els hi faria més benefici una connexió en direcció al centre, cosa provada per la enorme quantitat de línies de bus entre plaça Cerdà i Universitat, i tenint en compte que els FGC no aniran cap al centre sinó cap a Gràcia.

D'altra banda, per què llosa? A la Gran Via entre Glòries i Badalona el tramvia va al nivell de sota, i al no tenir semàfors, ni cotxes ni gent de que preocupar-se, agafa una velocitat comercial molt bona. Podria funcionar el mateix sistema des de Plaça Cerdà en direcció Llobregat.

Per la Ronda del mig, un tema és que ja hi ha la llosa pràcticament des de Plaça Cerdà fins a la Diagonal (tècnicament des d'avinguda Carrilet fins a Mejía Lequerica), and projectes de seguir soterrant fins a més enllà de la Diagonal: https://beteve.cat/mobilitat/signatures ... ronda-mig/
El gran problema aquí és que la via del tren creua la ronda del mig per sobre del nivell de carrer però a massa poca alçada per passar-hi vehicles, i la Rambla de Sants passa per sobre del calaix per sobre de la via de tren que ja està a sobre del nivell de carrer. Passar de Rambla Badal a sobre del calaix requeriria una rampa enorme, poca gràcia per uns veïns que ja es troben el segon pis tapat pel calaix:
Screenshot_2024-10-31-15-44-47-74_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
(Com a curiositat, per sota del nivell de carrer hi ha la Ronda del mig, per sota més la línia de tren d'alta velocitat, i no sé per on passen les aigües de les rieres Blanca i d'Escuder, allò té més pisos que el Corte Inglés).

A més, a la Rambla de Sants no hi veig gaires possibilitats de posar-hi un tramvia, allò va ser el compromís per no soterrar quan van fer l'alta velocitat, i aquella zona de Sants té molta densitat de població i manca de zones verdes i de passeig.

La opció per aquí que m'he plantejat sovint seria el tramvia de Plaça Cerdà a Diagonal, per dins de la Ronda del Mig, traient un carril de circulació, amb les parades a la mediana a les que s'hi accediria com una mini parada de metro des de la llosa (caldria veure com es creua el parking de Rambla Brasil, però l'accés del tramvia li podria fer de sortida d'emergència). La raó principal, és que per culpa de la via de tren, les línies de bus no poden seguir el carrer en superfície. El V3 té un espai de 1,5 km sense parades entre carrer Constitució i Av Madrid / Travessera de les Corts, bàsicament no hi ha connexió de transport públic entre un dels barris més densos d'Europa, i els barris contigus al sud. En aquest mapa marco on són les entrades i sortides de la Ronda del mig, i en lila el tall de tren+calaix que no pot creuar cap autobús.
IMG_20241031_135545.jpg
En aquest V3 tramviaritzat, pel costat mar el pots fer seguir per Passeig de la Zona Franca, Morrot, i cap a Drassanes, connectant el barri de la Marina del Port amb el centre (que ara mateix és una gimcana).
Això és la Rambla Badal i al fons la rambla de sants, que passa per sobre de la L1
Screenshot 2024-11-04 at 11-24-12 Barcelona Catalonia - Google Maps.png
Evidentment, el tranvia faria una rampa fins a la plataforma sobre la L1.
Aquí la vista des de sobre
Captura de pantalla 2024-11-04 112558.png
Com es pot veure, la zona es tan ample que jo crec que hi cabria una rampa discreta molt fàcilment, a més, no li caldria parets, tampos a cobre del calaix, permetent una millor il·luminació (no faria gaire ombra). De tota manera és probable que per evitar tonteries li acabaran posant una vorera. Si ens inspirem en el pont del ferrocarril de sant adrià de besòs, hi podem veure com de fina pot ser una plataforma segura per a un tren de renfe, imagina per a un tramvia.
Si bés, hi ha un inconvenient més aviat gran. Sants no és un barri conegut pels seus parcs i estariem eliminant un dels poquissims eixos verds del barri, uns jardins que a més son recents.

Quant a les linies que passen per la gran via cap al centre, la majoria venen de l'area metropolitana i molts fan correspondències i no son residents de la gran via. I és normal, no hi ha tanta gent visquent a la granvia. Aquest servei seria més aviat equivalent als busos exprés. A més a més recordem que l'única opció mitjanament bona d'anar des de la gran via a Sants és a l'hospital de Bellvitge amb la L1, on no hi viu ningú.
La llosa és perque si passem el tramvia com per la gran via besòs acabem amb un model sense cap sortida o incorporació en el que dura el tram. A més, si eliminem els ponts simples i deixem només les rotondes no hi ha tants punts de conflicte, només els 3 centrals ja que a la plaça cerdà s'hauria d'elevar el tren per a deixar pas pels vehicles cap a la ronda del mig

Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona

Publicat: Dimecres 06/11/2024 11:53
Autor: un Ànec
Renfe445 ha escrit: Dijous 31/10/2024 21:52 Jo faria passar el Tram per Comte d'Urgell. També faràs enllaç amb Hospital Clínic i amb els terminals de bus que hi ha a Comte d'Urgell.
Sí, seria complementari al projecte de comte d'urgell. És en aquest carrer on naixeria el tram cap a l'estació de Sants i després cap a badal i gran via.
Es pot veure al mapa que tinc amb també altres propostes https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing