un Ànec ha escrit: ↑31 oct. 2024, 10:06
Bon dia a Tothom
Estava explorant el mapa i m'he fixat que a les zones on hi han vies semisoterrades (rondes) és molt fàcil fer un tramvia si li posem una llosa a sobre.
Un tramvia a les rondes de dalt o litoral no hi tindria tant de sentit, de moment almenys, per la naturalesa dels barris per on passen, pero sovint hom oblida que el mateix disseny s'aplica a la Gran via i a la ronda del mig
Que opineu d'una proposta de Tramvia d'hospital de bellvitge fins a la ciutat de la justicia, tombar al nord per la Rambla Badal, Rambla de Sants fins a l'estació de Sants i després Avinguda Roma?
Ben conegut es el projecte de tram pel carrer comte urgell, i aquest encreua amb l'avinguda roma just on acabaria aquesta linia. A l'avinguda Roma hi ha moltissim espai sense utilitzar, gairebé cabria només a la zona de sorra, i també hi ha espai sense ús a la banda sud de la plaça de sants (aquest pitjor perque a sobre és d'asfalt) i a la rambla de Sants fins a la plaça de Sants.
El principal inconvenient és perdre els jardins de la resta de la rambla de sants.
Faria correspondència a l'hospital de bellvitge (L1), Europa fira (FGC i L9, Ildefons Cerdà | Ciutat de la Justícia (FGC, L10), Mercat Nou (L1), Plaça de Sants (L1 i L5) i sobretot Sants Estació (Renfe, L5 i L3). Si no m'equivoco amb el soterrament d'hospitalet l'estació de Bellvitge quedaria més a prop de la gran via, que ara queda a uns 400 metres.
A més a més aquest tramvia es pot ampliar passant per sota del nus de la feixa llarga, pont pel llobregat i baixant l'avinguda de les moreres i l'avinguda verge de montserrat que creua de banda i banda el poble del Prat de Llobregat, correspondència L9 a les Moreres.
També, com ja vaig proposar, es pot ampliar cap a cornellà passant a migdia del barri d'almeda connectant la fira de Cornellà, el centre comercial Splau i el camp de l'Espanyol i arribant al trambaix a les aigües o cornellà centre, una zona molt desabastida de busos i que son un autèntiic eix comercial i social, i més que podria ser-ho. A més a més ajudaria a la desindustrialització de Cornellà, un objectiu que existeix.
Per aquí les correspondències serien únicament FGC a Cornellà Riera (130 metres)
Tramvia per Estació de Sants i Avinguda Roma, em sembla tant bona idea que ja ho vaig proposar fa poc
A la gent que fes servir un tramvia per la Gran Via des de l'Hospitalet crec que els hi faria més benefici una connexió en direcció al centre, cosa provada per la enorme quantitat de línies de bus entre plaça Cerdà i Universitat, i tenint en compte que els FGC no aniran cap al centre sinó cap a Gràcia.
D'altra banda, per què llosa? A la Gran Via entre Glòries i Badalona el tramvia va al nivell de sota, i al no tenir semàfors, ni cotxes ni gent de que preocupar-se, agafa una velocitat comercial molt bona. Podria funcionar el mateix sistema des de Plaça Cerdà en direcció Llobregat.
Per la Ronda del mig, un tema és que ja hi ha la llosa pràcticament des de Plaça Cerdà fins a la Diagonal (tècnicament des d'avinguda Carrilet fins a Mejía Lequerica), and projectes de seguir soterrant fins a més enllà de la Diagonal:
https://beteve.cat/mobilitat/signatures ... ronda-mig/
El gran problema aquí és que la via del tren creua la ronda del mig per sobre del nivell de carrer però a massa poca alçada per passar-hi vehicles, i la Rambla de Sants passa per sobre del calaix per sobre de la via de tren que ja està a sobre del nivell de carrer. Passar de Rambla Badal a sobre del calaix requeriria una rampa enorme, poca gràcia per uns veïns que ja es troben el segon pis tapat pel calaix:
(Com a curiositat, per sota del nivell de carrer hi ha la Ronda del mig, per sota més la línia de tren d'alta velocitat, i no sé per on passen les aigües de les rieres Blanca i d'Escuder, allò té més pisos que el Corte Inglés).
A més, a la Rambla de Sants no hi veig gaires possibilitats de posar-hi un tramvia, allò va ser el compromís per no soterrar quan van fer l'alta velocitat, i aquella zona de Sants té molta densitat de població i manca de zones verdes i de passeig.
La opció per aquí que m'he plantejat sovint seria el tramvia de Plaça Cerdà a Diagonal, per dins de la Ronda del Mig, traient un carril de circulació, amb les parades a la mediana a les que s'hi accediria com una mini parada de metro des de la llosa (caldria veure com es creua el parking de Rambla Brasil, però l'accés del tramvia li podria fer de sortida d'emergència). La raó principal, és que per culpa de la via de tren, les línies de bus no poden seguir el carrer en superfície. El V3 té un espai de 1,5 km sense parades entre carrer Constitució i Av Madrid / Travessera de les Corts, bàsicament no hi ha connexió de transport públic entre un dels barris més densos d'Europa, i els barris contigus al sud. En aquest mapa marco on són les entrades i sortides de la Ronda del mig, i en lila el tall de tren+calaix que no pot creuar cap autobús.

En aquest V3 tramviaritzat, pel costat mar el pots fer seguir per Passeig de la Zona Franca, Morrot, i cap a Drassanes, connectant el barri de la Marina del Port amb el centre (que ara mateix és una gimcana).
👍70👍0👎0