Doncs sí, un bon festival a St. Vicenç de Calders, que ens ha fet arribar a BCN amb més de 50 minuts de retard

Explicació de l'incident:
Tot ha començat a Lleida, quan ja tornàvem cap a casa en el que havia de ser l'últim tren (oficial) del dia. Hem pujat a la 470 que fa el regional Lleida->BCN per Picamoixons i que havia de sortir a les 17:50. El problema és que, degut a la gran afluència de gent, uns 15 minuts abans de l'hora de sortida el tren ja era ple a vessar.
RENFE, per sort, ha desdoblat el tren en dos: un tren "ombra" que circulava davant, totalment fora d'horari, i que possiblement ha fet el trajecte directe de Lleida a St. Vicenç de Calders, i el tren "normal", el que surt als horaris, que anava just darrera, fent les parades corresponents. Tots dos s'han fet amb 470 en simple composició
Nosaltres primer hem pujat al tren que estava al lloc corresponent de l'andana i que s'ha anunciat per megafonia, que ha resultat ser després el tren "ombra", i ens hem assegut cadascú on ha pogut. Però quan ens hem assabentat (de rebot, perquè ningú informava de res) que darrera hi havia el tren "normal" gairebé buit, hem decidit anar-hi per poder seure tots junts. Sort que hi hem anat ràpid... perquè aquest segon tren també ha quedat ple aviat.
El tren "ombra" ha sortit uns 6 minuts abans de l'horari, mentre que el nostre ha sortit a l'hora correcte. Em queda el dubte de quanta gent que anava en el tren ombra i que voldria baixar en parades intermitges, degut a la falta d'informació sobre les parades del tren fantasma, haurà hagut d'anar fins a St. Vicenç de Calders o potser Picamoixons.
Fins aquí tot normal, fins a cert punt. El problema ha vingut quan RENFE ha decidit que els dos trens havien d'acoblar-se a St. Vicenç per arribar a BCN en doble composició (i estalviar-se un maquinista).
Han parat el tren ombra i, suposo que uns 10 o 15 minuts després hem arribat nosaltres amb el tren normal, entrant a la mateixa via amb vermell i "rebase" (ultrapàs?) autoritzat.
Entrem poc a poc, fins que donem un bon cop a la unitat de davant i sorpresa... el Scharfenberg no enganxa

Nervis, el maquinista surt, entra un auxiliar, s'ho miren des de l'andana i van passant els minuts... tanquem portes altra cop, tirem una mica enrera i... tornem-hi, aquesta vegada donat-li més fort... i continua sense enganxar.
S'ho mira i remira el personal de RENFE i amb la tonteria ja devem portar prop de 30 minuts "jugant" amb els trens.
Finalment, per megafonia s'anuncia que el tren estacionat en via 5 efectuarà una maniobra, i passa el que tots ja esperàvem. Tirem cap enrera fins sortir de l'estació pel costat sud, ens canvien a la via del costat, avancem la 470 "ombra" i arribem fins l'extrem nord de l'estació. Tornem cap enrera per la mateixa via on érem al principi i provem d'enganxar, però ara amb la nostra unitat davant i l'altra al darrera. Bingo!!! Per fi acoblem.
En els 50 minuts que han passat amb tot plegat, ens ha avançat de tot: rodalies, grans línies i fins i tot un mercaderies.
Finalment, hem arribat a BCN amb 50 minuts de retard, i a més amb la gràcia que la 470 que havia sortit 6 minuts més tard de Lleida ha entrat a BCN per davant de la que havia sortit primer
