ALGÚ EM POT DIR QUÈ VOL DIR ETF?
Gracies..

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 15:45
Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 19/12/2006 14:52
Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/12/2006 22:40
La veritat, quan ho he llegit per primer cop, em pensava que feies un comentari en conya, com molts que anem escrivint per aquí.Jordi Freixas ha escrit:Eix Tolosa França?awe ha escrit:ETF. Polítics.
Entrada Autor: awe » Divendres 22/12/2006 21:47
Entrada Autor: entfe001 » Divendres 22/12/2006 22:36
Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 23/12/2006 10:29
Segons la Viquipèdia francesa, el terme utilitzat pels trens d'alta velocitat és train à grande vitesse. El que té registrat la SNCF és l'acrònim TGV.orique ha escrit:A França, si no vols dir TGV, s'hauria de dir THV i no TAV, no? "Alta" diria que és "Haute".
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 23/12/2006 20:14
Entrada Autor: dgtxa » Dissabte 23/12/2006 20:42
Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 23/12/2006 20:46
Aviam...segurament, quan parles d'una beguda de cola dius "Cocacola", quan menjes una rosquilla grossa li dius "Donut", i al pa de motllo li dius "Pa Bimbo", oi? Doncs això és el mateix. En les llengues romàniques, un dels noms genèrics per a l'Alta Velocitat és Tren a Gran Velocitat. Doncs com que ells van ésser els primers i es van donar compte de la potencialitat del nom, el van registrar, per obtenir-ne algun que altre benefici, suposo.Jordi Freixas ha escrit:Jo no entenc perquè s'ha d'arribar a l'extrem de registrar aquests noms.
Imaginem-nos ara, que en un supòsit, que FGC passés a tenir al seu càrrec, trens d'Alta Velocitat (però em refereixo als de llarg recorregut, no els Regionals). No li podrien posar Tren de Gran Velocitat, com la SNCF? Estem parlant de trens, que poguéssin anar tant a Madrid i Sevilla, com a París i la resta d'Europa.
Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 23/12/2006 21:01
Potser a Espanya no el té registrat la SNCF, o si... Certament, no ho sé.aarongilp ha escrit:Aviam...segurament, quan parles d'una beguda de cola dius "Cocacola", quan menjes una rosquilla grossa li dius "Donut", i al pa de motllo li dius "Pa Bimbo", oi? Doncs això és el mateix. En les llengues romàniques, un dels noms genèrics per a l'Alta Velocitat és Tren a Gran Velocitat. Doncs com que ells van ésser els primers i es van donar compte de la potencialitat del nom, el van registrar, per obtenir-ne algun que altre benefici, suposo.Jordi Freixas ha escrit:Jo no entenc perquè s'ha d'arribar a l'extrem de registrar aquests noms.
Imaginem-nos ara, que en un supòsit, que FGC passés a tenir al seu càrrec, trens d'Alta Velocitat (però em refereixo als de llarg recorregut, no els Regionals). No li podrien posar Tren de Gran Velocitat, com la SNCF? Estem parlant de trens, que poguéssin anar tant a Madrid i Sevilla, com a París i la resta d'Europa.
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”