Viatge Bcn-Manresa-Lleida abans del tancament per millores

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 14/08/2006 23:17

Pressupost:

Codi: Selecciona’ls tots

Preu  Concepte            Observacions
----- ------------------- ---------------
08,90 Barcelona - Lleida  via Calaf
03,25 Lleida - Balaguer   Alsina Graells
01,85 Balaguer - Lleida   FGC
11,35 Lleida - Barcelona  via Reus
-----
25,35 TOTAL EUROS
Per als posseïdors del Carnet Jove cal descomptar un 20% pels trajectes de Renfe i un 10% per l'Alsina Graells, resultant en uns 20,70 EUR aproximadament.

(En el meu cas particular, a tot això hi haig d'afegir 10 EUR en concepte d'anada i tornada des de Girona :'().

Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dimarts 15/08/2006 0:27

Bé ja he tornat de Calaf i he de dir que la maquinària ja no estava en aquesta estació, suposo que déu estar a Cervera o Tàrrega... per tant, ja no es feien canvis de trens i tot anava com sempre i bastant puntual.
L'estació comença a estar una mica deixada per la falta de personal, la saleta d'espera no tenia llum i evidentment res de venda de bitllets. A les 18h un policia local a vingut a tancar-la (i ha entrat per la porta d'entrada just en el moment que jo estava fent una foto a la porta :oops: ). El marcador electrònic de properes sortides no funcionava (la última vegada que vaig passar sí que funcionava) al igual que el d'Aguilar de Segarra (aquest mai l'he vist funcionar).
No sé si és una novetat (almenys és el primer cop que en tinc constància) pero hi havia megafonia grabada anunciant les properes sortides i avisos de no acostar-se a l'andana per proximitat de tren. He grabat dos talls (de mala qualitat ja que els he fet amb la càmera de fotos), si algú vol que els passi a mp3 i els pengi que m'ho digui.

Per cert, m'agrada la vostra proposta de sortida pel divendres, així que m'agradaria apuntar-m'hi jo també. ;) En principi pujaria a Cerdanyola i tornaria per Manresa com a l'anada.

PD. Ja s'està esborrant la tinta del bitllet Calaf-Cerdanyola que m'ha fet el revisor aquesta tarda! :emprenyat :'(

abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 15/08/2006 11:24

A mi en va bé, ara no sé res d'itineraris Rnfe, :roll: digueume si us plau,

Puc agafar el tren a Passeig de Gracia? Direcció?

Per que tenim d'anar amb l'Alsina Graells?, que no hi ha tren?

I la darrera, puc agafar anar i tornar?

El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 15/08/2006 12:13

abegot ha escrit:A mi en va bé, ara no sé res d'itineraris Rnfe, :roll: digueume si us plau,

Puc agafar el tren a Passeig de Gracia? Direcció?

Per que tenim d'anar amb l'Alsina Graells?, que no hi ha tren?

I la darrera, puc agafar anar i tornar?
No Abegtot. Al Passeig de Gràcia no hi para, hauries d'anar a Sants, posar-te a la via 2 i esperar el Regional que ve de L'Hospitalet i que va a Lleida per Manresa, parant a estacions com Cerdanyola, Sabadell etc.
Pel que fa a bitllets d'anar i tornar, com que l'anar el fem via Calaf i el tornar via Reus, i com que son tarifes diferents no et recomano agafar bitllet d'anar i tornar. I pel que fa a l'Alsina Graells, a l'hora que arriba el Regional, el tren vap a Balaguer ja ha sortit, i per tant nomes ens queda l'opció d'agafar l'Alsina Graells per arribar a Balaguer.
Espero haver-te aclarit dubtes. Salutacions ;)

Watermark
N7
N7

Entrada Autor: Watermark » Dimarts 15/08/2006 12:23

Aquí està l'horari del tren en qüestió ;)

Regional 05623 L'Hospitalet de Llobregat -> Lleida-Pirineus

abegot
N8
N8

Entrada Autor: abegot » Dimarts 15/08/2006 22:21

Gràcies per tota l'informació, Pere i Watermark.

En va millor Pl.Catalunya, 8,11h., son 8 minuts caminant des de casa meva.

El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 16/08/2006 1:46

Jo potser (només potser...) m'apunti al viatge però tornant via Manresa, em fa mandra anar per Valls :P Per cert, l'Alsina Graells de Lleida a Balaguer on s'ha d'agafar? Para al costat de l'estació?

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 16/08/2006 1:56

Trenscat ha escrit:Jo potser (només potser...) m'apunti al viatge però tornant via Manresa, em fa mandra anar per Valls :P Per cert, l'Alsina Graells de Lleida a Balaguer on s'ha d'agafar? Para al costat de l'estació?
No, l'Alsina surt de l'estació de busos de Lleida. Quan arribem en tren a Lleida, hi ha temps de sobres per anar a peu des de l'estació de trens fins a la d'autobusos (10-15 minuts a peu).

Per cert, que si finalment es fa jo pujaria a Terrassa per poder fer el tram Sabadell-Terrassa amb la T-Jove i així pagar un xic menys per anar a Lleida... :D

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 16/08/2006 8:23

Jo us acompanyaré fins a Calaf.

Pel senyor UT596001 hi haurà una petita sorpresa, que alguns ja la saben.

Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Pere
N9
N9

Entrada Autor: Pere » Dimecres 16/08/2006 13:58

Trenscat ha escrit:Jo potser (només potser...) m'apunti al viatge però tornant via Manresa, em fa mandra anar per Valls :P Per cert, l'Alsina Graells de Lleida a Balaguer on s'ha d'agafar? Para al costat de l'estació?
No, t'equivoques, el Catalunya Exprés va via Reus
Catalunya Expres nº 05402 Lleida-Reus-BCN : http://horarios.renfe.es/hir/index.jsp? ... &U=VR&ID=s

abegot
N8
N8

Entrada Autor: abegot » Dimecres 16/08/2006 20:17

A mi en va bé aquest tren de les 15,45 ... em deixa a Passeig de Gràcia :D

Trenscat
N10
N10
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 17/08/2006 13:36

Finalment qui ve a la Trobada de demà? És que jo encara estic dubtant de si anar-hi o no perquè tinc força feina amb el projecte final de carrera tot i que em tempta anar-hi també per fer un descanset... :roll: Suposo que les intencions són les que ja s'han comentat (Barcelona-Lleida via Manresa + Bus a Balaguer + Balaguer-Lleida + Lleida-Barcelona via Reus).

Per cert, el dinar on es preveu fer-lo? Ho dic perquè ja que hi som m'agradaria tenir temps de fer ni que fos quatre fotos a Calaf, Lleida i Balaguer com a mínim :roll:

Watermark
N7
N7

Entrada Autor: Watermark » Dijous 17/08/2006 14:04

Jo confirmo que hi aniré. Pujaré a Cerdanyola segons el pla previst. La tornada en principi més indiferent fer-la per Reus o per Manresa, però si el grup es divideix entre els dos trens jo prendré el de Manresa per pura mandra :D .

PS: Si pel que fos no fem al final la trobada, aniria fins a Lleida igualment però potser continuant a Binéfar en comptes de a Balaguer.

wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 17/08/2006 14:12

Si hi aneu jo també vindré.
Per cert, que el Sr. Serre porti 18 euros, que jo li portaré la seva samarreta del nen punki :D

abegot
N8
N8

Entrada Autor: abegot » Dijous 17/08/2006 20:02

Ho sento, no podré anar-hi.

Tinc de rebre amics i familia, que vindrán expressament demá al mitjdia. >:(

Trenscat
N10
N10
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 17/08/2006 20:04

Ja que al final vec que hi haurà gent per viatjar jo també vindré :D Crec que la tornada la faré per Reus (encara que em fa pal per després haver de fer Barcelona-Terrassa) per així fer la línia Picamoixons-Reus que no recordo ara si l'he feta o no. Ens trobem demà al cotxe de cap de la 440R (suposo) a Terrassa a les 8:53 ;)

Per cert, la idea d'anar a Binèfar tampoc em desagrada encara que si la gent prefereix anar a Balaguer anirem cap a La Noguera :D

Pere
N9
N9

Entrada Autor: Pere » Dijous 17/08/2006 20:43

Bueno doncs si no em descompto al final som:

-entfe001
-UT59601
-josep_serre (només fins Calaf)
-Trenscat
-Watermark
-Wefer
-Jo mateix.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 17/08/2006 21:18

Jo confirmo que vinc. Com he dit, pujaré a Terrassa.

entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 17/08/2006 21:32

Jo també confirmo l'assistència. No tardaré gaire en anar a dormir, que demà m'hauré de llevar a les cinc del matí...

:mort

Trenscat
N10
N10
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 19/08/2006 1:31

Ja hem tornat de la trobada que hem fet i amb la qual hem pogut viatjar de Calaf a Cervera per darrera vegada en "estat salvatge". Hi hem assistit en wefer, UT596001, Watermark, entfe001, Pere i jo mateix a més de'n Josep_serre que ha anat fins a Calaf retornant direcció Barcelona al cap de pocs minuts.

En el meu cas he anat cap a l'estació de Terrassa per agafar el tren a Lleida que hi passa les 8:53. Després de trobar-me n'UT596001 i comprar el bitllet Terrassa-Lleida amb carnet jove hem baixat a l'andana de la via 4 on al cap de poc ha arribat la pertinent 440R en colors de rodalies mig grafitejada per un costat. Hem anat fins a Manresa sense novetat, creuant-nos amb el famós saler Manresa-Flix que sembla que encara segueix sortint de Manresa a les 9:20 del matí. A partir de Manresa comença la diversió: tot just sortir de l'estació hi ha una limitació "temporal" a 30 km/h i el tren avança molt lentament. La distància entre estacions és llarga però es fa eterna degut a la baixa velocitat del tren. En Josep Serre ha comptat els viatgers que sortien de Manresa cap a Lleida i n'érem uns 60 si no m'equivoco. Durant el viatge hem trobat curiós el rètol que hi ha a Aguilar de Segarra que diu "Pas exlcusiu per a la cruïlla peatonal de vies entre andanes: Per cada via poden circular trens sense parades en els dos sentits"< sí, segur... xD A Calaf hem arribat amb el gran marge per fer encreuament amb el tren descendent el qual no ha trigat gaire a aparèixer. Era una pseudo 470 amb colors regionals "antics". Un cop fets els típics intercanvis de maquinistes i interventors hem continuat cap a Sant Guim (on hem vist el nou ambulatori que han posat a l'antic edifici de viatgers) i Cervera. Tots plegats hem constatat que si bé el tram Cervera-Calaf es troba en molt mal estat potser el tram Calaf-Manresa es troba en encara pitjors condicions i es podria haver renovat abans... sigui com sigui, benvinguda sigui la nova via! A partir de Cervera el tren s'omple mica en mica i assoleix velocitats molt elevades de manera que arribem a Bell-lloc amb uns 4 minuts d'avançament. Finalment arribem a Lleida-Pirineus on entre d'altres ens trobem amb el Talgo XXI d'adif que passa per l'estació i segueix direcció Tarragona (?) així com també un curiós operari de la neteja...

Deixem enrera l'estació de Lleida ferroviària i a bon pas ens dirigim cap a l'estació de Lleida autobusera la qual ja ens havien advertit que és una mica "cutre" i efectivament podem veure que és una mica lúgubre i fosca i sobretot la zona d'andanes és força agobiant encara que potser a l'hivern s'agraeix... Un cop amb els bitllets de l'Alsina Graells agafem un autocar de la línia Lleida-Agramunt per anar fins a Balaguer, vehicle que té un nivell d'ocupació força alt.

Arribem a Balaguer i ens dirigim des de la parada fins al pas a nivell per veure els mítics senyals mecànics. Després quatre fotos per l'estació i anem a un bar a fer un mos. A continuació comprem bitllets per al tren de renfe a la línia de FGC controlada per personal d'adif :x Són 5 bitllets Balaguer-Barcelona Sants i 1 bitllet Balaguer-Girona (ja us podeu imaginar de qui :P ). A un quart de tres de la tarda apareix el tren que va a La Pobla que ve de Lleida que és el 596.022 que va a reventar i s'estaciona a la via 2 ja que a la via 4 hi havia un parell de vagons de mercaderies apartats. Al cap de poc ja veiem el 592.2 que baixa de La Pobla de Segur i al qual pujarem. Ens instal·lem en uns llocs amb finestrals panoràmics just darrere la porta de la cabina.

Ja de nou a Lleida-Pirineus podem veure el Talgo Miguel de Unamuno (que va un pèl tard) i el regional que va a Saragossa amb la 448 de 2 cotxes. Fem temps per l'estació donant un tomb i fent algunes fotos més per tornar amb el Catalunya Exprés via Reus i Tarragona que surt a les 15:45 i que és servit per una 470 pintada en nous colors amb logo de Regionals. Curiosa la sortida de Lleida en paral·lel amb el 592.2 que va a Balaguer durant tot el pas pel pont sobre el Segre. El viatge es desenvolupa amb normalitat, encara que avui no funcionaven les megafonies ni del tren de Barcelona-Lleida, ni del Balaguer-Lleida, ni del Lleida-Barcelona, per desesperació d'alguns. A Reus entrem per la via 3 on davant tenim una altra 470 amb la qual ens acoblem per anar en doble composició fins a Barcelona, viatge que fem sense novetat malgrat algun petit problema en el sistema d'il·luminació. Arribem a Sants puntualíssims al minut per sorpresa i admiració de tots plegats.

A partir d'aquí en Pere i un servidor hem anat cap a L'Hospitalet per caçar l'Euromed desviat per Vilafranca que arriba a Barcelona a les 19:10. Cal advertir que a L'Hospitalet no es pot passar d'una "delgada línea roja" a partir de la qual a hom el confonen amb un grafiter amb males intencions i és susceptible de ser increpat per 3 vigilants de seguretat simultàniament malgrat ensenyar el ditxós permís immediatament...

Vist i fotografiat l'Euromed hem tornat cap a Sabadell i Terrassa en una 447 en simple amb destinació Manresa. En el meu cas concret, i amb la obsessió que volia horaris de la línia Vallès de FGC del mes d'agost un cop a Terrassa he agafat l'autobús urbà fins a Terrassa-Rambla per agafar uns quants fulletons i després anar cap a casa... És el que té ser friki xD

(disculpeu pel "totxo" però avui m'ha sortit la vena literària es veu!)

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments”