Ja hem tornat de la trobada que hem fet i amb la qual hem pogut viatjar de Calaf a Cervera per darrera vegada en "estat salvatge". Hi hem assistit en wefer, UT596001, Watermark, entfe001, Pere i jo mateix a més de'n Josep_serre que ha anat fins a Calaf retornant direcció Barcelona al cap de pocs minuts.
En el meu cas he anat cap a l'estació de Terrassa per agafar el tren a Lleida que hi passa les 8:53. Després de trobar-me n'UT596001 i comprar el bitllet Terrassa-Lleida amb carnet jove hem baixat a l'andana de la via 4 on al cap de poc ha arribat la pertinent 440R en colors de rodalies mig grafitejada per un costat. Hem anat fins a Manresa sense novetat, creuant-nos amb el famós saler Manresa-Flix que sembla que encara segueix sortint de Manresa a les 9:20 del matí. A partir de Manresa comença la diversió: tot just sortir de l'estació hi ha una limitació "temporal" a 30 km/h i el tren avança molt lentament. La distància entre estacions és llarga però es fa eterna degut a la baixa velocitat del tren. En Josep Serre ha comptat els viatgers que sortien de Manresa cap a Lleida i n'érem uns 60 si no m'equivoco. Durant el viatge hem trobat curiós el rètol que hi ha a Aguilar de Segarra que diu "Pas exlcusiu per a la cruïlla peatonal de vies entre andanes: Per cada via poden circular trens sense parades en els dos sentits"< sí, segur...

A Calaf hem arribat amb el gran marge per fer encreuament amb el tren descendent el qual no ha trigat gaire a aparèixer. Era una pseudo 470 amb colors regionals "antics". Un cop fets els típics intercanvis de maquinistes i interventors hem continuat cap a Sant Guim (on hem vist el nou ambulatori que han posat a l'antic edifici de viatgers) i Cervera. Tots plegats hem constatat que si bé el tram Cervera-Calaf es troba en molt mal estat potser el tram Calaf-Manresa es troba en encara pitjors condicions i es podria haver renovat abans... sigui com sigui, benvinguda sigui la nova via! A partir de Cervera el tren s'omple mica en mica i assoleix velocitats molt elevades de manera que arribem a Bell-lloc amb uns 4 minuts d'avançament. Finalment arribem a Lleida-Pirineus on entre d'altres ens trobem amb el Talgo XXI d'adif que passa per l'estació i segueix direcció Tarragona (?) així com també un curiós operari de la neteja...
Deixem enrera l'estació de Lleida ferroviària i a bon pas ens dirigim cap a l'estació de Lleida autobusera la qual ja ens havien advertit que és una mica "cutre" i efectivament podem veure que és una mica lúgubre i fosca i sobretot la zona d'andanes és força agobiant encara que potser a l'hivern s'agraeix... Un cop amb els bitllets de l'Alsina Graells agafem un autocar de la línia Lleida-Agramunt per anar fins a Balaguer, vehicle que té un nivell d'ocupació força alt.
Arribem a Balaguer i ens dirigim des de la parada fins al pas a nivell per veure els mítics senyals mecànics. Després quatre fotos per l'estació i anem a un bar a fer un mos. A continuació comprem bitllets per al tren de renfe a la línia de FGC controlada per personal d'adif

Són 5 bitllets Balaguer-Barcelona Sants i 1 bitllet Balaguer-Girona (ja us podeu imaginar de qui

). A un quart de tres de la tarda apareix el tren que va a La Pobla que ve de Lleida que és el 596.022 que va a reventar i s'estaciona a la via 2 ja que a la via 4 hi havia un parell de vagons de mercaderies apartats. Al cap de poc ja veiem el 592.2 que baixa de La Pobla de Segur i al qual pujarem. Ens instal·lem en uns llocs amb finestrals panoràmics just darrere la porta de la cabina.
Ja de nou a Lleida-Pirineus podem veure el Talgo Miguel de Unamuno (que va un pèl tard) i el regional que va a Saragossa amb la 448 de 2 cotxes. Fem temps per l'estació donant un tomb i fent algunes fotos més per tornar amb el Catalunya Exprés via Reus i Tarragona que surt a les 15:45 i que és servit per una 470 pintada en nous colors amb logo de Regionals. Curiosa la sortida de Lleida en paral·lel amb el 592.2 que va a Balaguer durant tot el pas pel pont sobre el Segre. El viatge es desenvolupa amb normalitat, encara que avui no funcionaven les megafonies ni del tren de Barcelona-Lleida, ni del Balaguer-Lleida, ni del Lleida-Barcelona, per desesperació d'alguns. A Reus entrem per la via 3 on davant tenim una altra 470 amb la qual ens acoblem per anar en doble composició fins a Barcelona, viatge que fem sense novetat malgrat algun petit problema en el sistema d'il·luminació. Arribem a Sants puntualíssims al minut per sorpresa i admiració de tots plegats.
A partir d'aquí en Pere i un servidor hem anat cap a L'Hospitalet per caçar l'Euromed desviat per Vilafranca que arriba a Barcelona a les 19:10. Cal advertir que a L'Hospitalet no es pot passar d'una "delgada línea roja" a partir de la qual a hom el confonen amb un grafiter amb males intencions i és susceptible de ser increpat per 3 vigilants de seguretat simultàniament malgrat ensenyar el ditxós permís immediatament...
Vist i fotografiat l'Euromed hem tornat cap a Sabadell i Terrassa en una 447 en simple amb destinació Manresa. En el meu cas concret, i amb la obsessió que volia horaris de la línia Vallès de FGC del mes d'agost un cop a Terrassa he agafat l'autobús urbà fins a Terrassa-Rambla per agafar uns quants fulletons i després anar cap a casa... És el que té ser friki
(disculpeu pel "totxo" però avui m'ha sortit la vena literària es veu!)