Talgo II
No estem parlant del mateix: l´estació RENFE del Clot NO ÉS l´estació RENFE del Clot-Aragó.Jordi Freixas ha escrit:ai carai! per cert, una cosa... ara que deies això de la dreta, a l'estació del Clot. Jo recordo de petit (amb l'estació ja soterrada), que els trens que provenien de Cardedeu, venien pel cantó de la dreta (o vaja... en el meu cas, l'esquerra). Com s'organitzava abans l'estació?
No eren al mateix lloc.
La del Clot es trobava a l´actual Parc del Clot i era en superfície (on es poden veure restes dels antics tallers, avui en dia integrades al parc).
La del Clot-Aragó es troba a sota del carrer Aragó, entre Meridiana i Carrer del Clot.
Si parles dels trens que provenien de Cardedeu (de fet, de més lluny, de St.Celoni, Girona i més enllà) i anaven a l´Estació de França, és normal que passéssin per les vies que ara utilitzen els trens de Mataró, no hi ha cap altra manera d´anar de Clot a Estació de França...
Ara s´acaben a Sants.
De fet, ara per les vies de Clot a estació de França hi passen el Catalan Talgo i els talgos de Milà, Zurich i París...
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 07/09/2006 1:04, en total s’ha editat 1 vegada.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
Atención pregunta: aleshores què hi feia un talgo per allà?
ES PELIGROSO ASOMARSE
Passar-hi. O és que no es podia?
Podia ser una circulació de servei, o una desviació per causa d´avaria, o d´obres.
De tota manera, les vies del Moll de la Fusta no entraven a l´Estació de França, sinó a la zona de la primitiva Estació de Mataró (situada on és ara la Ronda Litoral, i separada de l´Estació de França per l´antiga Av.Icària), o sigui orientades cap a Mataró.
Recordeu també que l´antiga estació de rodalies (actualment el gran solar a la dreta de les vies i fins a la Ronda Litoral), originàriament va ser l´estació de mercaderies de "Gran Velocidad".
Podia ser una circulació de servei, o una desviació per causa d´avaria, o d´obres.
De tota manera, les vies del Moll de la Fusta no entraven a l´Estació de França, sinó a la zona de la primitiva Estació de Mataró (situada on és ara la Ronda Litoral, i separada de l´Estació de França per l´antiga Av.Icària), o sigui orientades cap a Mataró.
Recordeu també que l´antiga estació de rodalies (actualment el gran solar a la dreta de les vies i fins a la Ronda Litoral), originàriament va ser l´estació de mercaderies de "Gran Velocidad".
No podria tractar-se d´una foto promocional? En tot cas si no ho fóra, seria una circulació de servei.
Per cert, o m´equivoco o era un dia de boira?
Per cert, o m´equivoco o era un dia de boira?
Bones !!!
Si senyor es aquesta la foto que deia jo i que a donat tant de parlar XDD
Salut a tots i moltes gracies per la informacio
Si senyor es aquesta la foto que deia jo i que a donat tant de parlar XDD
Salut a tots i moltes gracies per la informacio
He descobert el truc, el Talgo va amb rodes pneumàtiques...



PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Oh Déu meu!! Un TALGO circulant per unes vies integrades al carrer!!!
Sincerament, no crec que aquesta foto tingui a veure amb cap spot promocional (a no ser es clar, que se la fés passar per el filtre del Photoshop de l'època, i depèn de com, ni així).
Sincerament, no crec que aquesta foto tingui a veure amb cap spot promocional (a no ser es clar, que se la fés passar per el filtre del Photoshop de l'època, i depèn de com, ni així).
¡Batallita al canto!
Primer de tot, jo recordo de quan era un nen i em portaven a passejar pel port que tota la zona del monument a Colón, les Golondrinas i els molls on ara hi el WTC estaven surcats per vies de tren encastrades dins de l’asfalt; el que no recordo clarament és si les vies continuaven pel Moll de la Fusta i fins a on podien arribar. Tot allò va volar amb les obres olímpiques i la construcció de la Ronda Litoral; de tota manera jo no recordo cap circulació de trens per aquelles vies (sempre que hi passava era cap de setmana).
Però la batalleta autèntica ve ara: cap als finals dels 80 estava un matí amb la gent de l’Institut fent una visita o gymkana just a davant de Colón i per aquelles vies sense servei va apareixer un Talgo Pendular que es va estacionar just a davant del monument (al costat mar) i s’hi va quedar fins despres de que vam marxar. Un temps després vaig poder veure aquella imatge del Talgo Pendular a sota de Colón reproduida en la portada d’alguna publicació de Renfe (crec que horaris de l’any 89 o 90).
Salutacions.
Primer de tot, jo recordo de quan era un nen i em portaven a passejar pel port que tota la zona del monument a Colón, les Golondrinas i els molls on ara hi el WTC estaven surcats per vies de tren encastrades dins de l’asfalt; el que no recordo clarament és si les vies continuaven pel Moll de la Fusta i fins a on podien arribar. Tot allò va volar amb les obres olímpiques i la construcció de la Ronda Litoral; de tota manera jo no recordo cap circulació de trens per aquelles vies (sempre que hi passava era cap de setmana).
Però la batalleta autèntica ve ara: cap als finals dels 80 estava un matí amb la gent de l’Institut fent una visita o gymkana just a davant de Colón i per aquelles vies sense servei va apareixer un Talgo Pendular que es va estacionar just a davant del monument (al costat mar) i s’hi va quedar fins despres de que vam marxar. Un temps després vaig poder veure aquella imatge del Talgo Pendular a sota de Colón reproduida en la portada d’alguna publicació de Renfe (crec que horaris de l’any 89 o 90).
Salutacions.
Igual es tractava d'una sessió fotogràfica, com la mítica foto del Talgo IV amb la Virgen de Guadalupe al SM...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Em sembla que si la foto del TALGO II a sota de Colom, hagués estat un muntatge, com a mínim li haguéssin tret el cotxe aparcat que es veu just al costat del morro de la màquina.
O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
En tot cas, de tramvia.sortrens ha escrit:O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu, tal com s'ha explicat aquí. Cal tenir en compte que els tallers de manteniment dels Talgo estaven al costat de la desapareguda estació del Poblenou.
Cal tenir en compte que el Talgo II era un tren unidireccional i que només podia anar "marxa enrere" a règim de maniobres.
Precisament la gran millora que va representar el Talgo III era que fos bidireccional.
Salut !!
Cal tenir en compte que el Talgo II era un tren unidireccional i que només podia anar "marxa enrere" a règim de maniobres.
Precisament la gran millora que va representar el Talgo III era que fos bidireccional.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Suposo que seria els últims anys de vida, perquè la línia Sant Andreu - Litoral és dels principis dels anys 60 i el Talgo II és de principis dels 50.genissimon ha escrit:Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu,
Si no recordo malament, jo diria que la foto del Talgo davant de Colom, que jo he vist a altres fòrums sobre ferrocarrils, es va fer amb motiu de la presentació no sé si del tren o d'un model concret d'aquest.
Torno a pujar quest tema, ja que avui a Massadas he trobat aquesta curiosa postal, si mes no per el creuament amb un 1200 i un 600 del Talgo 2
[- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Quines fotos!!!!
Quins records!!!!
El Talgo i un 1200.
Ben cordialment
Quins records!!!!
El Talgo i un 1200.
Ben cordialment