Intercanviador PL. Glòries

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Re: INTERCANVIADOR PL. GLÒRIES

Entrada Autor: metring » Dimarts 01/11/2011 0:14

http://www.publico.es/404303/el-tambor- ... nt-el-2013

El tambor de les Glòries desapareixerà durant el 2013

El nou Govern recupera un projecte del 2007 i preveu enderrocar l'anell viari si Adif hi dóna el permís

[...]El projecte del 2007 que s'acaba de recuperar planteja enderrocar l'anell viari i fer subterrànies la Gran Via i la Diagonal, que passarien per sota la plaça, ocupant l'espai que inicialment anava destinat a l'intercanviador. En superfície, en lloc de l'anell viari que es va construir pels Jocs Olímpics, hi haurà un gran parc rectangular envoltat d'equipaments públics.

Per fer possible aquest projecte, a part dels diners, cal convèncer Adif que el túnel ferroviari que hi ha entre Glòries i l'Estació de França no és necessari i que pot passar a millor vida. Segons Vives, les negociacions van pel bon camí i l'Ajuntament de Barcelona està convençut que Adif acceptarà aquesta modificació. Suprimint l'intercanviador a Glòries (gràcies a la Sagrera) la transformació de la plaça és menys complicada. [...]


[...]L'Ajuntament renuncia a construir un intercanviador ferroviari al subsòl[...]



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 01/11/2011 0:33

el tunel ferroviari entre Glories i Estacio de França no es necesari? I el día que fagi falta? Com sempre CiU amb transport public.....



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 01/11/2011 2:44

Túnel que s'ha fet servir aquest mateix estiu per desviar circulacions a l'Estació de França durant el tall d'Agost pel calaix de l'entrada a Sants.
Si no deixen de carregar-se tota infraestructura que no es faci servir a diari (com túnel del Gornal, ramal de les Aigues, un dels ramals del triangle, víes del Poblenou, etc), el dia que s'hagi de fer el més mínim tal no hi haurà alternatives de cap trajecte.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/11/2011 23:13

Si fem veure als polítics que no tenen ni idea dels temes sobre els quals decideixen que no són necessaris, també ho acceptaran i fotran el camp d'una vegada?

Les bajanades que cal arribar a sentir dir, i a sobre de gent que es creu amb un coeficient d'intel·ligència superior al de la Belén Esteban.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 01/11/2011 23:50

Quina colla de... serà millor que em calli. :disparos
[...] cal convèncer Adif que el túnel ferroviari que hi ha entre Glòries i l'Estació de França no és necessari i que pot passar a millor vida.
Quina poca vergonya; quina cara. >:( O sigui que és l'Ajuntament qui "ha de convèncer" a Adif que el túnel no és necesari. No és l'Adif qui ha de determinar la seva conveniència... :nono

Aquesta és una maniobra més per clausuar l'Estació de França, i alliberar els terrenys ferroviaris que queden allà i al Poblenou. :avall Crec que queda prou clar que l'Adif vol l'EdF, sobretot estratègicament, però l'Ajuntament no la vol, perquè té uns plans urbanístics allunyats del ferrocarril en superfície.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 02/11/2011 11:01

Aviat serem una gran ciutat provinciana sense cap estació terme monumental. Quina pena de Barcelona, amb el que has estat!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 02/11/2011 12:17

L'Ajuntament que digui el que vulgui. El que a mi em fa por és que, segons el text, "l'Ajuntament està convençut que Adif acceptarà aquesta modificació". Espero que tot sigui fals.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 02/11/2011 18:33

Tantes ínfules que si faran això, que si modernitzaran allò, que si "convenceran" tal o tal altre... quan al calaix no hi ha ni un cèntim, ni n'hi haurà a mitjà termini. Per esgarrapar quatre vots (i ja veurem si els esgarrapen), ens estan mentint clamorosament.

I qui es pensi que no ens tocarà la fi de Grècia, que doni un cop d'ull a la premsa estrangera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 02/11/2011 22:12

L'Adif pot prescindir o no d'aquest túnel, però clar si la ciutadania pot prescindir-ne o no això deu ser secundari és clar.
m.h.t. ha escrit:Quina colla de... serà millor que em calli. :disparos
[...] cal convèncer Adif que el túnel ferroviari que hi ha entre Glòries i l'Estació de França no és necessari i que pot passar a millor vida.
Quina poca vergonya; quina cara. >:( O sigui que és l'Ajuntament qui "ha de convèncer" a Adif que el túnel no és necesari. No és l'Adif qui ha de determinar la seva conveniència... :nono

Aquesta és una maniobra més per clausuar l'Estació de França, i alliberar els terrenys ferroviaris que queden allà i al Poblenou. :avall Crec que queda prou clar que l'Adif vol l'EdF, sobretot estratègicament, però l'Ajuntament no la vol, perquè té uns plans urbanístics allunyats del ferrocarril en superfície.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimecres 09/11/2011 2:12

Ja comencem!!!

Jo espero que ADIF no faci cas a l'Ajuntament i la Generalitat.

Vosaltres que hi penseu?

Si al final m'alagreré de la majoria absoluta del PP. Mira que soc Nacionalista català però tamé soc un enamorat e l'Estació de França

Si se la carregan no penso votar mai més ni a CiU ni ErC ni PsC! Cap Nacionalista. Tampoc votaré al PP clar!!!

Simplement a ningú!!!!

Confio nois qe ADIF li digi NOOOO a l'Ajuntament! Sabeu per quan s'ha de pendre aquesta decisió???


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dimecres 09/11/2011 2:16

Jo m'estic estudiant la opció de demanar recollida d'asignatures per evitar el tancament ferroviari. Però hauriem de organitzarnos bé. Qui s'apunta a una quedada a Barcelona i començar a parlar sore el tema. Aquests divendres tinc que anar a l'Associació del Ferrocarril del carrer Ocata i ho comentaré també.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 09/11/2011 8:23

En otro orden de cosas....digo yo que si el ayuntamiento ya ha renunciado a construir el intercambiador ferroviario y aquí sólo se realizará una reforma urbanística, mantener este hilo ya no tiene mucho sentido...

Para hablar del futuro del ramal a la estación de Francia ya está el hilo correspondiente.

Vamos,digo yo...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/11/2011 10:32

A mi m'estranya molt una cosa, i és que per què només s'han fet ressò d'aquesta notícia al diari Público? :?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/11/2011 10:33

sergi ha escrit:En otro orden de cosas....digo yo que si el ayuntamiento ya ha renunciado a construir el intercambiador ferroviario y aquí sólo se realizará una reforma urbanística, mantener este hilo ya no tiene mucho sentido...

Para hablar del futuro del ramal a la estación de Francia ya está el hilo correspondiente.

Vamos,digo yo...
Es que la noticia tiene relacioón con ambas cosas, la cuestión era decidir dónde ponerla. Aunque tal y cómo va derivando, seguramente movemremos los mensajes al hilo de EdF.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 22/11/2011 17:43

Pero al final treuen les vies entre EDF i Glòries? Ja es segur?
aleshores ens hem quedat sense EDF per 2013????


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/11/2011 17:49

Estàs donant massa idees a qui té somnis eròtics amb la supressió total del ferrocarril en superfície a Barcelona. Enlloc està escrit el que insinues. Ni decidit, ni segur, ni 2013.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimarts 22/11/2011 20:18

Guigui ha escrit:Estàs donant massa idees a qui té somnis eròtics amb la supressió total del ferrocarril en superfície a Barcelona. Enlloc està escrit el que insinues. Ni decidit, ni segur, ni 2013.
Cito:
"Per fer possible aquest projecte, a part dels diners, cal convèncer Adif que el túnel ferroviari que hi ha entre Glòries i l'Estació de França no és necessari i que pot passar a millor vida. Segons Vives, les negociacions van pel bon camí i l'Ajuntament de Barcelona està convençut que Adif acceptarà aquesta modificació. Suprimint l'intercanviador a Glòries (gràcies a la Sagrera) la transformació de la plaça és menys complicada. "

i cito també de la noticia penjada a internet:
"També, durant l'any vinent, començarà la redacció executiva dels túnels. "--> Això no és un somni. Per fer això ja es gasten calers públics.


Per compromís i per sentit comú caldria fer-hi alguna cosa al respecte.
Tothom comparteix que això de prescindir de l'EdF seria una animalada, i tot i que no s'estigui fent ni estigui aprovat ja un projecte, ara mateix esta fora de lloc plantejar-ho des del Govern Municipal o des del partit que està en el govern municipal.

Si ningú és mou després en serem tots còmplices.
Com veieu, encara han de començar a redactar el projecte o sigui que encara s'hi pot incidir. Després ja ho veurem...

que en dieu vosaltres?


Salut!



rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dimarts 22/11/2011 21:36

gracienc ha escrit:
Guigui ha escrit:Estàs donant massa idees a qui té somnis eròtics amb la supressió total del ferrocarril en superfície a Barcelona. Enlloc està escrit el que insinues. Ni decidit, ni segur, ni 2013.
Cito:
"Per fer possible aquest projecte, a part dels diners, cal convèncer Adif que el túnel ferroviari que hi ha entre Glòries i l'Estació de França no és necessari i que pot passar a millor vida. Segons Vives, les negociacions van pel bon camí i l'Ajuntament de Barcelona està convençut que Adif acceptarà aquesta modificació. Suprimint l'intercanviador a Glòries (gràcies a la Sagrera) la transformació de la plaça és menys complicada. "

i cito també de la noticia penjada a internet:
"També, durant l'any vinent, començarà la redacció executiva dels túnels. "--> Això no és un somni. Per fer això ja es gasten calers públics.


Per compromís i per sentit comú caldria fer-hi alguna cosa al respecte.
Tothom comparteix que això de prescindir de l'EdF seria una animalada, i tot i que no s'estigui fent ni estigui aprovat ja un projecte, ara mateix esta fora de lloc plantejar-ho des del Govern Municipal o des del partit que està en el govern municipal.

Si ningú és mou després en serem tots còmplices.
Com veieu, encara han de començar a redactar el projecte o sigui que encara s'hi pot incidir. Després ja ho veurem...

que en dieu vosaltres?


Salut!
Jo estic disposat a iniciar un proces de fer una recollida d'asignatures, però necesitaria que en el foro s'animés gent ajudarme a redactar els motius etc per convèncer a la gent. Hem de quedar tots els del fòrum que siguem paridaris de salvar el ús ferroviari de l'Estació de França.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 23/11/2011 9:35

Eliminar la connexió entre l'Estació de França i la pl. de les Glòries significa deixar sense connexió directa EDF i la futura Sagrera-AVE/TGV i deixar només la connexió d'EDF cap al sud per ps. de Gràcia i Sants.

EDF per a rodalies és important, però encara ho és més la connexió amb Sagrera-AVE/TGV, sobretot si, algun dia, es transforma tot a ample normal (UIC 1435mm).

Sants i Sagrera-AVE/TGV no són suficients per a tot el trànsit ferroviari previst per als propers 25 o 30 anys. EDF te un paper important a jugar i, sobretot, ja està construïda i operativa. La inversió és 0. Només manteniment del que ja existeix.

Espero que ADIF sàpiga defensar EDF i les seves connexions com es mereixen. No m'agrada aquesta tendència de l'Ajuntament de Barcelona de voler eliminar EDF.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 23/11/2011 20:08

genissimon ha escrit:Eliminar la connexió entre l'Estació de França i la pl. de les Glòries significa deixar sense connexió directa EDF i la futura Sagrera-AVE/TGV i deixar només la connexió d'EDF cap al sud per ps. de Gràcia i Sants.
No, no ens confonguem :!: El túnel que volen eliminar és precissament l'accés sud, que travessa la plaça fent corba, sota el túnel de Meridiana. ;) Això suposaria suprimir tot el trànsit ferroviari provinent de Sants, per tant, totes les circulacions actuals de Rodalies i Regionals a l'estació. :|

I tenint en compte que la única circulació actual de l'accés nord (el TrenHotel Elipsos) passarà a circular via LAV, això suposaria deixar l'EdF sense circulacions, i, per tant, la seva mort per inanició. Total, una forma de matar l'EdF sense dir-ho. >:(

Es pensen que La Sagrera tindrà prou capacitat per allotjar tants trens estacionats? Perquè em consta que no, doncs serà un gran baixador com Sants. I a on s'estacionarà tant de tren amb origen/destí Barcelona? :nose I en cas d'incidència a algun túnel passant? :|

Si suprimeixen l'EdF o algún dels seus accessos, hauran comès un error que hipotecarà el futur la xarxa ferroviaria, en especial, la d'ample ibèric.


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”