Em portaré bé
Publicat: Dilluns 06/08/2007 23:07

I tu què, vas participar aquesta vegada a la festa de xinesos de la tornada al compartiment de lliteres? O era una festa albanokosovar, aquesta vegada?entfe001 ha escrit:Així doncs, ja et van servir a Chamartín?
Segur que et va agradar! Les 3000s i 3400s, les 5 clàsiques linees (L1-5), la sensació de velocitat de les velles 5000 per la L6, les 9000 i 7000 per les L7 i L10, la fabulosa L8, el MetroSur.. Els nous intercambiadors, la renovada L3 etc etcwefer ha escrit: En breu posaré algunes fotos de tot el que he vist, transportilment parlant
Doncs sí, em va agradar i molt.Vox ha escrit:Segur que et va agradar!
Menys a MetroNorte y MetroEste en què, tot i ser noves, només admeten trens de 4 cotxes. Comprovat personalment en el cas de MetroNorte. Als fòrums madrilenys de transport ho califiquen com una grandíssima xapussa.wefer ha escrit:[*]Totes les de les línies centrals estan adaptades a acollir, com a mínim, trens de 6 cotxes, encara que algunes noves fins i tot es fan més llargues.
Correcte. Per això deia que totes les línies centrals. De tota manera, metronorte i metroeste són línies molt perifèriques... no sé si arribaran a tenir demanda com per posar 5 o 6 cotxes.UT596001 ha escrit:Menys a MetroNorte y MetroEste en què, tot i ser noves, només admeten trens de 4 cotxes.
Vaig intentar comprar un bitllet zones ABC a una màquina situada en una parada al costat de la Malvarrosa, de la línia 4 (tramvia). Li vaig posar 2,40 € i no em va donar cap bitllet.Trenscat ha escrit:I al metro de València quin reclamació vas posar? Twisted Evil Ho dic perquè nosaltres quan vam estar a Alacant també en vam posar una Rolling Eyes
Cert, el suburbà madrileny és certament molt més extens que el de la Ciutat Comtal. Subscric el que dius quant a senyalització/informació i velocitat.wefer ha escrit:Des del principi, la visita al metro de Madrid la vaig fer marcada per la comparació entre el metro de Madrid i el de BCN. Després de catar totes les línies de Madrid, puc dir que, en general, el metro de BCN sembla el tren de la bruixa comparat amb el de Madrid.
Dit d'una altra manera, el metro de Madrid és millor en gairebé tot al de BCN. De fet, el de BCN només pot plantar cara en dues coses: velocitat i senyalització/informació als viatgers.
Cert. I enveja que en tinc...wefer ha escrit:Quan parlem del Metro de Madrid, parlem d'un metro que té 283 km d'extensió. BCN només en té 102 Km, és a dir, molt menys de la meitatEl metro de Madrid, igualment, transporta molts
més viatgers que el de BCN.
Sí, realment claustrofòbia no vaig patir les 12 hores que em vaig passar allà dins durant la Mercè de l'any passat...wefer ha escrit:Exceptuant les estacions més antigues, ens trobem amb que l'enorme quantitat d'estacions construïdes en els últims anys es fan seguint un model extremadament ampli, que contrasta amb el model míni de les estacions de BCN. Els passadissos acostumen a ser molt amplis, els vestíbuls immensos i les andanes aproximadament del doble d'amplada de l'habitual a BCN.
Totalment d'acord...wefer ha escrit:Els nous intercanviadors, com per exemple Chamartín, Principe Pio, etc, només se'ls pot qualificar de descomunals. En els seus vestíbuls es podrien jugar partits de futbol si calguési tot i així no es molestaria als viatgers. Existeixen diversos nivells units per multitud d'escales mecàniques tant de pujada com de baixada de vegades en número de 4 o 6. Al costat d'aquests intrecanviadors, Sagrera-Meridiana, Universitat o Diagonal-Provença semblen simples estacions de barri.
Fals. La majoria d'estacions són avorrides estèticament -totes iguals, uniformes- (com la majoria de les de Barcelona), només n'hi ha alguna que se salva: Nuevos Ministerios (preciòs vestíbul), Alto del Arenal (pel tren històric que s'hi conserva), Campo de las Naciones (pel seu preciòs mural), Principe Pío (per estar construïda respectant l'estació antiga de la xarxa estatal) i Puerta del Sur (per l'impressionant mural amb motius naturals que et fa sentir que ets en un lloc gran, immens).wefer ha escrit:A les noves estacions, acostuma a haver-hi decoracions força espectaculars (vist des de BCN).
Cert, i envejable.wefer ha escrit:Tot, absolutament tot, està extremadament net. Malgrat la immensitat d'algunes estacions, és difícil veure-hi alguna pintada o tan sols un paper a terra. Molt probablement hi té molt a veure el fet que hi ha presència de treballadors de la companyia en gairebé totes les estacions (per no dir totes): taquillers, personal de seguretat, neteja, informació, etc, sempre acostumes a trobar algú a prop.
Home, aquí discrepo. Hi ha enllaços a Madrid pensats amb el cul. I a Barcelona tenim bons enllaços (i dolents, com bé dius).wefer ha escrit:Els enllaços entre línies estan molt ben estudiats. Poc són els enllaços llargs (tipus Diagonal, per exemple) que podem trobar a la xarxa. En les noves estacions de correspondència, els trens paren un al costat de l'altre, és a dir, com a l'estació de Paral·lel de BCN, de manera que, com a mínim per un dels sentits, els viatgers només han de baixar del tren i pujar al del costat per canviar de línia.
Això s'agraeix (ho vaig agraïr).wefer ha escrit:En els passadissos llargs, s'hi han instal·lat tapissos rodants per fer més ràpid l'enllaç i haver de caminar menys.
Visió de futur en diuen, ací anem una mica malament d'això.wefer ha escrit:Totes les de les línies centrals estan adaptades a acollir, com a mínim, trens de 6 cotxes, encara que algunes noves fins i tot es fan més llargues.
Els trens de gàlib estret són catxondos i graciosos, però deixen bastant que desitjar perquè en hora punta són horrorosos (ho vaig comprovar). Sort que la longitud dels trens ajuda a paliar parcialment el problema.wefer ha escrit:Existeixen trens de dos tipus de gàlib: el normal, que seria l'equivalent al normal de BCN, i l'estret, que tot i utilitzar via normal només permet caixes estretes del tipus utilitzat habitualment en trens d'ample mètric, aproximadament.
Sí, allà no existeix allò que anomenem "actualitzant dades" o resets incomprensibles del rellotge que determina el proper tren...wefer ha escrit:Les freqüències són força baixes, de l'ordre de 2 o 3 minuts durant gairebé tot el dia, si bé en hores de poca afluència pot arribar a ser de 7 o 8 minuts. Únicament a altes hores de la nit, es poden trobar freqüències de 15 minuts. Totes aquestes freqüències es troben perfectament reflexades als plafons informatius de les estacions.
Bé, és un inconvenient de treballar a freqüències tan bones. Caldria solucionar molt l'assumpte de parar al mig dels túnels, ja que en cas d'incidència pot provocar problemes entre el passatge si tenim gent que pateix de claustrofòbia.wefer ha escrit:El fet que hi hagi tants trens circulant, però, fa que es parin molta estona a les estacions, i que a vegades es parin a l'interior dels túnels.
Cert, la xicota i jo fins i tot ens vam arribar a equivocar per culpa d'aquesta senyalització tan pobra.wefer ha escrit:La senyalització a les estacions és força dolenta comparada amb la de BCN. Les andanes estan numerades com 1 i 2 i hi ha rètols al vestíbul que indiquen, en una espècie de llista, les estacions a les que es pot accedir a cada andana. Res de termòmetres.
Un altre punt negatiu. Sembla mentida acostumat a Barcelona a passar dels termòmetres, però quan ets a una nova ciutat com va de bé que el LED t'indiqui a on ets...wefer ha escrit:Els trens al seu interior sí porten termòmetres, però de diverses línies, ja que els trens poden circular per qualsevol línia que sigui del seu gàlib. Per tant, per saber les estacions has de saber a quina línia ets i cap a quina direcció vas, ja que els termòmetres no corresponen amb el sentit de la marxa.
Els sèrie 2000 i 5000 en portaven? Perquè fotia bastant de calor a dins d'aquests trens, i la majoria portaven les finestres (les que eren practicables) obertes.wefer ha escrit:Tots els trens disposen d'aire condicionat (com a mínim els que jo vaig veure). Una part són ja tipus cuc mentre que altres són tipus separat. L'obertura de les portes utilitza sistema sense maneta a les sèries més antigues (totes les portes s'obren), maneta (diferent a la de BCN) i botó a les sèries més modernes.
Cooooorrecte.wefer ha escrit:Els trens moderns porten anunci de parada per megafonia i pantalles, però els més antics no porten cap tipus d'informació activa o, com a mínim, la porten desactivada.
Sí, realment hi ha estacions amb revolt al suburbà barceloní que caldria avisar per megafonia.wefer ha escrit:A les estacions en corba, en els trens amb la megafonia activada, s'avisa del perill que suposa posar el peu entre tren i andana. Tot i així, els trens acostumen a encaixar perfectament amb les andanes tant en alçada com en distància sense cap necessitat d'instal·lar les "rampes de llençament" a les que ens està acostumant TMB.
Cert, ens queda moltíssim temps. Moltíssim temps i moltíssims diners. Els mateixos diners que, per exemple, li falten a Soria per tenir un ferrocarril en condicions (tota una capital de província, només disposa de 4 trens regionals diaris, dos de baixada a Madrid i dos de pujada); però així anem en aquest país -en diuen solidaritat-. Això, però, és un altre tema que ja es tracta a d'altres fils del FoTraCat.wefer ha escrit:Realment, i comparant el metro de Madrid amb el de BCN, al nostre li queda moltíssim per arribar a ser com el de Madrid.
Hi ha algunes més de les que comentes. Ara em ve a la memòria, per exemple, Colonia Jardín, on han posat uns murals amb fotos d'un bosc, i alguna més. Sí que és cert que la majoria són iguals, però les principals són força maques. I ja dic, vist des de la perspectiva barcelonina... ja sé que pel món hi ha metros molt més bonics que aquest.JaMiRo! ha escrit:Fals. La majoria d'estacions són avorrides estèticament -totes iguals,wefer ha escrit:A les noves estacions, acostuma a haver-hi decoracions força espectaculars (vist des de BCN).
Jo la majoria que vaig fer eren bons. Com ja he dit, tan bons que ni tan sols hi havia passadís, sinó que el tren de l'altre línia parava a la via del costat de la mateixa andana :SJaMiRo! ha escrit:Home, aquí discrepo. Hi ha enllaços a Madrid pensats amb el cul. I a Barcelona tenim bons enllaços (i dolents, com bé dius).![]()
Jo també ho vaig patir. Però això de portar 6 cotxes és cert que ajuda a augmentar la capacitat. Suposo que un tren de 6 cotxes gàlib estret deu ser com aproximadament un de 5 cotxes gàlib normal.JaMiRo! ha escrit:Els trens de gàlib estret són catxondos i graciosos, però deixen bastant que desitjar perquè en hora punta són horrorosos (ho vaig comprovar).
em va fer gràcia que a algunes estacions anyigues, en comptes de marcar quan falta pel pròxim tren, hi ha un marcador que indica quan temps fa que ha passat l'últim :SJaMiRo! ha escrit:Sí, allà no existeix allò que anomenem "actualitzant dades" o resets incomprensibles del rellotge que determina el proper tren...![]()
Sí, jo també ho vaig veure i em vaig quedar molt sorprès. Sobretot ho vaig veure a la circular (la 6). Però no es tallen ni un pèl, tiren enrera de seguida i obren portes normal quan el tren està al seu lloc.JaMiRo! ha escrit:El que si que vaig observar en els dos caps de setmana que vaig ser a Madrid és la quantitat de vegades que algún tren es "passava" uns metres de l'estació i havia de fer marxa enrere...![]()
![]()
![]()
Sí. Tots els trens que vaig agafar portaven aire condicionat i les finestres tancades, encara que fossin practicables. Potser n'hi ha alguns que no en porten i els retiren a l'estiu quan fa més calor i baixa la demanda?JaMiRo! ha escrit:Els sèrie 2000 i 5000 en portaven? Perquè fotia bastant de calor a dins d'aquests trens, i la majoria portaven les finestres (les que eren practicables) obertes.![]()
Gràcies per el teu extens anàlisi del Metro de Madrid!wefer ha escrit: Doncs sí, em va agradar i molt.
.
No, Chamartín.wefer ha escrit:Vista d'una part d'un intercanviador (Príncipe Pío?)
OK, gràciesentfe001 ha escrit:No, Chamartín.wefer ha escrit:Vista d'una part d'un intercanviador (Príncipe Pío?)
L'he tornada a repetir, ara als FGC: "Que te quitoooo la cámara!!!!!!!!"Trenscat ha escrit:I al metro de València quin reclamació vas posar?Ho dic perquè nosaltres quan vam estar a Alacant també en vam posar una