Hola, companys.
Val a dir que l'opció de representació (Wefer o Metring) + Lluís-Serie1000Metro (amb EL LLOP de
trainer al darrera) és completament il·lusionant. La recolço completament. I LLOP, històrica sortida de l'armari. I segur que per bé, vista l'explicació.
Dit això, coincideixo en que cal actuar amb el màxim tacte i paciència possible. Un dels objectius seria que el FTC tingués representació en l'esmentada comissió (suposant que "l' FTC vulgui", és clar...). I això, entre d'altres coses, passa, en primer lloc, per una experiència positiva, en tots els sentits del terme, d'aquesta representació en el
meeting amb en Patiño.
Ara bé, jo vull que fixem la nostra atenció en aquesta frase de la resposta:
En Patiño ha escrit:De la misma manera, me gustaría tener una reunión con algún representante de Vdes. para explicarles en profundidad el proyecto que les he adelantado y, sobre todo, para explicarles el estado de los temas que nos han planteado en su e-mail.
Aviam. Ens estan oferint una explicació específica i en profunditat dels dos temes als quals feia referència el mail enviat; és a dir, la boca de Liceu i la sèrie 1000 del Metro. No la rebutgem. No siguem nosaltres qui ens posem límits.
Tot això del Patrimoni de TMB, el Museu de la Mobilitat i tal, està molt bé, i s'agrairà una explicació, com no. Però penso que com a fòrum podem ser molt més útils fixant-nos en punts o objectius concrets (com les baranes de Liceu o la preservació d'una unitat 1000) que perdent-nos en la generacitat del "gran tot".
Sense anar més lluny, els autobusos i tramvies us puc assegurar que estan molt ben "representats", en la comissió... Està molt bé conèixer una mica la seva situació, però, per dir-ho d'alguna manera, si no podem "arribar" a filar prim en aquests vehicles concrets, no passarà res.
Jordi, ja que ho has esmentat específicament, ni molt menys hem de tenir por a que "si emprenyem massa s'enfadin i desballestin el tren". Però, amb qui estaríem tractant si es pogués donar aquest supòsit? Estem parlant de patrimoni, de projectes, de calers i de temps i esforç per part de molta gent. Són coses serioses, tant si es fan (per l'àmbit del que es fa) com si no es fan (per les conseqüències de no fer-se). No hem d'anar donant vaivens. No podem estar fa literalment 3 dies sent un mar de dubtes (què faran? preservaran un tren? o ho diran i després no ho faran?) i ara passar-nos de cautelosos "no fos cas que ho espatllem per voler massa".
No, jo penso que senzillament aquests temes (baranes i sèrie 1000), pel que sigui, han despertat un especial interès en una gran part de gent del FTC, fins el punt d'haver iniciat les campanyes que tots coneixem. Llavors, jo crec que s'han de seguir fins el final. No pas intentant "imposar" res a TMB; senzillament, interessant-s'hi per conèixer els detalls, apuntant alternatives per molt absurdes que puguin resultar algunes als gestors (però també sabran entendre que si som aficionats hem pensat les coses amb cert rigor, de manera que, sobretot si estan desorientats pel que fa als temes de Metro, qui sap si no ens escoltaran amb més atenció del que poguem suposar a priori)
Mireu, maneres de "preservar per les generacions venideres" n'hi ha moltes. Ara tenim, de fet, un tren del Gran Metro sencer restaurat, un automotor de la sèrie 100 en bon estat (sembla) i un altre de la sèrie 400 en bon estat (sembla ser). El que passa és que el tren del Gran Metro no surt a fer viatges ni tan sols esporàdics (i sembla que ningú no pot explicar massa bé la raó), i de fet es va salvar després d'anys i panys de riscos varis a Can Boixeres; del sèrie 100 perquè sobrevivís un va caler que n'hi hagués 3 perfectament restaurats i en estat de marxa (no cal tornar a explicar la història); i el sèrie 400 jo diria que s'ha salvat més de miracle encara, perquè de dos trens sencers (veure BS) que s'havien de preservar, ha quedat aquest cotxe... i ves a saber si simplement per una pura casualitat.
No es tracta de carregar ara culpes, entre d'altres coses perquè en Patiño no hi era, i no és pas ell el culpable. Però sí d'exposar-li una sèrie d'opinions des del punt de vista dels aficionats, que ell no pot conèixer perquè simplement no és un aficionat, és un gestor d'una companyia de transports. I entre aquestes opinions pot estar la proposta de que la composició 1000 es preservi en estat de marxa. L'oportunitat està ara, quan el tren fins fa 4 dies tenia un manteniment de tren normal, corria com un tren normal, hi ha un futimer de mecànics que saben reparar-lo i tot un altre futimer de conductors acostumats a conduir-lo. No és un tren que s'hagi passat dècades envellint a Can Boixeres. És un tren pel quan es pot pensar un pla de futur ara mateix, i no esperar a que porti 3 anys parat, o graffitejat i amb les finestres trencades perquè algun dia va caldre treure-ho a la part del darrera de Can Boixeres, per manca d'espai. No ha de fer vergonya de dir-ho. El "no" ja el tenim al davant, i és aquí on podem intentar argumentar. A la RATP de París es fan viatges nocturns, ja n'hem parlat algun cop. Per què aquí no? Si amb el tren del Gran Metro de moment "no es pot", aquest altre tren és la gran oportunitat. La pica en Flandes.
Evidentment no us estic dient que tot això ho escampeu a les primeres de canvi. Cal anar, escoltar i preguntar. Però saber què preguntar. Si ens quedem amb la idea genèrica de que es farà un gran Museu de la Mobilitat (però aviat? o d'aquí un temps encara? hi cabrà un tren del Metro? i és bona idea ficar-lo allà, la qual cosa vol dir que en la pràctica no podrà tornar a circular? hi cabrà un 1100 quan els retirin, i de fet interessarà tenir dos trens "iguals" només per ser exposats?), insisteixo en que en la pràctica ens quedarem... no sé, igual que m'he quedat jo amb els autobusos. Val, s'està restaurant el Chausson (i sembla que amb molt d'interès). Però és que la vida no s'acaba amb el Chausson, ni tan sols amb que el Chausson estigui restaurat. Funcionarà? o només servirà per ser exposat? Hi ha alguna manera de que, prenent a temps decisions adients, un vehicle acabi millor del que pot fer-ho si es pren una decisió diguem "a la lleugera"?
Nois, jo confio plenament en vosaltres. Sé que sabreu el que cal fer, quan cal fer-ho i quan és millor reservar-se i tenir paciència. Però si us plau, no us conformeu amb anar-hi, rebre una explicació estàndard sobre el Museu de la Mobilitat, sortir d'allà amb una carpeta vermella i aquí s'ha quedat tot. Us han convocat a una explicació detallada sobre el que anem donant voltes fa mesos (1000) o inclús algun any (baranes de Liceu). Aprofiteu-la. En nom de tots. Les oportunitats no es tenen cada dia, cada setmana ni cada mes.
Vosaltres podeu
