genissimon ha escrit:Amb els actuals sistemes d'electrònica de potència és, fins i tot més fàcil que abans. Mira't l'esquema de la 252 o bé dels AVE-100.
Les 252 i els sèrie 100 són, o bé 25kV, o bé 3kV, però no són 3kV/1,5kV, que és el que caldria per fer Figueres-Perpinyà per línia convencional. Per canviar-los de tensió a 1500V cal passar per taller. A més a més, la 252 és una locomotora, i el 100 és un tren amb tractores. En tots dos casos hi ha espai per instal·lar els equips addicionals per funcionar en una tensió o una altra. En un Cívia, no tinc pas tan clar que hi hagi el lloc per posar uns aparells que poden ser voluminosos.
Si em dius a on puc veure aquests esquemes que esmentes me'ls miraré amb molt d'interès. Ara però, et diré que tot el que no té electrònica té unes toleràncies en quant al rang de tensions admissibles molt més ample. Les granotes d'FGC funcionen bé amb qualsevol tensió entre 900 i 1500 Volts. Posa una 111 a 900 Volts i no funcionarà; l'electrònica necessita la seva tensió exacta o molt aproximada.
Si, malgrat tot, és més fàcil convertir un Cívia en bitensió que una locomotora, llavors demano disculpes per persistir en el meu error.
genissimon ha escrit:Es pot passar a Vilamalla, on ja hi ha ramal ferroviari i, crec, espai suficient.
Tant és. El problema no és l'espai. Els problemes continuen éssent els mateixos, que es faci a Vilamalla o a Figueres: trasllat de tota la infrastructura de mercaderies desde Portbou i Cerbère fins a Figueres, Vilamalla, Camallera, Sant Jordi Desvalls, o on sigui.
genissimon ha escrit:El problema és
1.- que les decisions s'han de prendre a gairebé 800 Kms de Portbou i a 900 de Cervera.
2.- que a ningú no li importa gens el que li passi a aquest "cul de món" fronterer per la costa, sobretot parlant ferroviàriament.
De tota manera, per fer una prova pilot es poden posar trens talgo RD amb canvi de locomotora a la frontera.
I, si la cosa prospera, es poden estudiar solucions més elaborades com la adaptació a tritensió d'unitats tipus talgo 130 però més curtes.
Sí, hi estic molt d'acord. No obstant, si hi ha d'haver 130's, fóra més llògic oferir Perpinyà-Figueres pel túnel del Perthus, i deixar la línia lenta per MD amb enllaç oficial Renfe/SNCF a la frontera, sense haver de canviar res de res.
👍0👎0