Pàgina 2 de 2

Publicat: Dissabte 11/08/2007 11:09
Autor: liniadelRipollés
Ja està....Ferrocarrils Catalans de Via Ampla !
:D

Nota. per raons històriques no inclou la Lleida-La Pobla de Segur.

Els vàrem pagar tots!

Publicat: Dissabte 11/08/2007 13:07
Autor: JaMiRo!
Hola!
jordidr ha escrit:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més. ;)

Salut!

Re: Els vàrem pagar tots!

Publicat: Dissabte 11/08/2007 19:26
Autor: entfe001
metring ha escrit:
victorcasta ha escrit:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...
:roll:
Ja ho va fer prou bé a Girona :evil:
JaMiRo! ha escrit:
jordidr ha escrit:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més. ;)
Donat que les balances fiscals no s'han publicat tot i la promesa de Zapatero, jo no faria volar gaire coloms. Com a molt Renfe Operadora podria llogar o fins i tot vendre un cert nombre d'automotors, que després ja veurem si seran suficients o no pels serveis que vol prestar la Generalitat. El traspàs de personal serà molt més fumut.

Però abans de tot això, aquest nou ens de la Generalitat hauria d'estar autoritzat a circular per a la infraestructura d'ADIF.

Cada vegada que en Nadal obre la boca és per dir-la més grossa.

Publicat: Dissabte 11/08/2007 19:37
Autor: metring
A Girona? Què va passar? Fes-me'n cinc cèntims, porfi.

Publicat: Dissabte 11/08/2007 19:43
Autor: entfe001
A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.

Tot un genocidi ferroviari.

Publicat: Dissabte 11/08/2007 19:46
Autor: metring
Quina vergonya, sort que aquí a Barcelona, la Generalitat va salvar els Ferrocarrils! Jo soc política, i els hi demano responsabilitats a FEVE!!!

Publicat: Dissabte 11/08/2007 20:13
Autor: aarongilp
metring ha escrit:
victorcasta ha escrit:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya... :roll:
I es va carregar tots els carrilets gironins...

Edito: No havia vist els darrers missatges.

Publicat: Dissabte 11/08/2007 20:41
Autor: jordidr
Haviam jo no estic dient el que crec o no crec que ens mereixem, per suposat catalunya es mereix automotors de renfe im molt mes, simplement estic intentant aportar el que per mi es una vissio realista

Re: Maquillatge?

Publicat: Diumenge 12/08/2007 0:20
Autor: Izo
Guigui ha escrit:A mi em fa l'efecte que el que pretenen amb aquesta nova companyia hipotètica és tenir-la separada en tots els aspectes d'FGC, de manera que el desgavell (tècnic i financer) d'una no esquitxi l'altra. I, en el cas ideal de que aconsegueixi assolir el mateix nivell que FGC, passarien a fusionar-les, si és que la llei ho permet.
Jo també m'ho ensumo, això. Perquè els problemes a rodalies no acabarien amb el traspàs de la seva gestió a la Generalitat; no en un futur a mig termini.

Publicat: Dilluns 13/08/2007 14:26
Autor: genissimon
entfe001 ha escrit:A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.

Tot un genocidi ferroviari.
La de Palamós i Banyoles es va tancar el 1956, crec recordar, en època de EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado). La precursora de FEVE.

La de Girona a Sant Feliu i la d'Olot (+15-7-1969). Tot i que en Martí Piera i Escofet l'últim director de les dues companyies i lluitador incansable per evitar la seva clausura, que traspassà no fa gaires anys va promoure un estudi a SOFRERAIL (una consultora francesa) que, amb una inversió no gaire gran i unificant les dues línies, aquestes serien rendibles. Fins i tot s'estudiava la seva possible electrificació.

Per no parlar del Tortosa-La Cava, del Reus-Salou, del Manresa-Olvan (+30-6-73), l'Olvan-Guardiola (+2-5-72) i el Guardiola-La Pobla de Lillet i Castellar de n'Hug (realment al Clot del Moro, +14-10-63). I el Manresa-Martorell no se'l van carregar pel trànsit de potassa i sal de Sallent i Súria al Port i a la Solvay de Martorell.

Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.

Salut !!

Publicat: Dilluns 13/08/2007 14:39
Autor: jordidr
El servei de Rodalies no millorara fins que hagui estat sota una bona administracio durant uns quants anys acompanyada d'una forta inversio. A mes a mes cal recordar que en opcs anys s´ha de fer una complexa redistribucio de linies, dos noves estacions a la ciutat...

Publicat: Dimarts 14/08/2007 10:44
Autor: UT596001
genissimon ha escrit:Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.

Salut !!
El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.

Publicat: Dimarts 14/08/2007 13:29
Autor: genissimon
UT596001 ha escrit:El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.
Segur que no va traspassar la "gestió" a FEVE i aquesta darrera la va tancar?

El mateix va passar amb TEISA i el FC Olot-Girona i el Girona-Sant Feliu de Guíxols.

Hauré de consultar la "bíblia".

Salut !!