Re: Variant nord d'Olot
Publicat: Dimecres 03/04/2024 14:22
Diari de Girona, 3 d'abril de 2024 ha escrit: Opinió: Daniel Terradellas
Quinze anys dels túnels de Bracons i sense les variants!
[...]
Diari de Girona, 3 d'abril de 2024 ha escrit: Opinió: Daniel Terradellas
Quinze anys dels túnels de Bracons i sense les variants!
[...]
Diari de Girona, 11 de desembre de 2024 ha escrit: El Govern preveu licitar la variant d'Olot el segon trimestre de l'any que ve i que entri en funcionament el 2029
Paneque anuncia que donaran suport a la moció que presentarà Junts en relació a aquesta "obra històrica"
ACN
Olot 11 DES 2024 14:14 Actualitzada 11 DES 2024 15:21
El Govern preveu licitar les obres de la variant d'Olot el segon trimestre de l'any que ve i que entri en funcionament el pròxim 2029. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha refermat el compromís de l'executiu perquè la variant sigui una realitat i diu que estarà "especialment contenta" de ser la consellera que doni compliment a una "obra necessària i històrica" i que fa anys que els veïns d'Olot, especialment els de l'Avinguda Sant Jordi, reclamen amb insistència. Paneque ha respost així una interlocució parlamentària de Junts, del diputat garrotxí Salvador Vergés que ha celebrat el calendari que ha anunciat Paneque, però també al fet que el Govern hagi anunciat que votarà a favor de la moció que presentaran la setmana que ve.
Si res no es tòrcer, a principis de 2025 el Govern tindrà llesta la documentació del projecte i la maqueta de la futura variant d’Olot. A partir d’aquell moment es podrà fer el tràmit d’audiència, un procediment per a aquelles persones que es veuen afectades per aquesta obre, perquè el traçat passa per la seva propietat. Un cop s’hagi resolt aquest tràmit, s’iniciarà el procés de licitació de la nova variant, durant el segon trimestre del 2025. L’obra, que tindrà un pressupost d’entre 350 i 400 milions d’euros va vinculada als pressupostos de l’any que ve, per això, Paneque confia a que "tot anirà segons el previst".
"Obra històrica"
Si, com tot apunta, les obres acaben començant el 2025 el termini d’execució s’estima en quatre anys. Per tant, la variant d’Olot i les Preses serà una realitat el 2029. D’aquesta manera, es posarà fi a anys de protestes dels veïns de la capital de la Garrotxa, especialment els de l’Avinguda Sant Jordi "que suporten els sorolls i les pudors" generades pel trànsit de camions que cada dia passen a tocar de casa seva. De fet, la plataforma 'No és un vial, és un carrer' porta anys demanant aquesta infraestructura i tant la consellera de Territori, Sílvia Paneque, com el diputat de Junts que ha estat qui ha presentat la interlocució, Salvador Vergés, han coincidit en dir que es tracta d’una "obra històrica".
Fins i tot Vergés ha mostrat un retall de diari del 1987 on ja es parlava de la necessitat d’aquesta variant. El diputat ha reivindicat la importància que s’hagi arribat a un consens entre els grups polítics del parlament, que es pot ratificar la setmana que ve amb la moció que portarà Junts al Parlament i a la que Paneque ha anunciat que hi donaran suport. Vergés ha apel·lat també als Comuns perquè s’afegeixin i també votin a favor de la variant i ha destacat el fet que "aquesta obra tant important per Catalunya tiri endavant". El diputat ha demanat també a l’executiu català que destini ajudes als empresaris del territori, durant el temps que durin les obres i hagin de buscar rutes alternatives dels camions.
Sílvia Paneque ha reconegut que és "important" que hi hagi consens per part dels partits i ha reconegut que se sent "satisfeta" de ser la consellera que "doni compliment" a la variant d’Olot "tan important pel desenvolupament econòmic i social" pel territori. Paneque també ha recordat que la infraestructura contempla que es faci respectant el medi ambient un element "molt important" pel Govern.