França451 ha escrit:unÀnec ha escrit: ↑20 feb. 2026, 12:30
Personalment penso que tots els canvis son a pitjor. Sovint una parada de metro és un punt de referència més fort que el propi carrer que li dona nom. Perquè no li diuen Rambla Marina i prou a la parada de Bellvitge si és per evitar confusions amb hospital i renfe? No soc gaire partidari de l'ús de la |
Respecto a la barrita, ni p*** caso. Guinardò i Hospital de Sant Pau, Can Tries i Gornal, Bellvitge i Rambla Marina. El català tiene la ventaja de que la "y" se escribe con i latina, y aprovechando su parecido con la barrita esa de marras, la sustituimos y encima la pronunciamos. Ya que quieren convertir el metro en un diccionario aprovechamos y pronunciamos "la barrita" sustituyéndola por la i latina, y a correr. Personalmente no pienso escribir la barrita esa teniendo en catalán una "i" como un piano en mi teclado.
Bellvitge Rambla Marina no té pleca perquè no és una juxtaposició, és com Badalona Pompeu Fabra o Cornellà Centre. És la Rambla Marina que està a Bellvitge.
Casos:
1
Un nom d’estació amb i perquè el nom és així (entenc que aquesta és la raó per la qual s’utilitza la pleca):
Fabra i Puig
Torras i Bages
En el cas del català podria ser molt freqüent en matèria de cognoms.
2
Dins de X hi ha Y:
X Y
Cornellà Centre
Aeroport T1
Bellvitge Rambla Marina
Hi ha altres llocs que es fa amb parèntesi, però aquí em _txirriaria_ perquè tinc la sensació de que el parèntesi hauria de ser com només pels municipis o algo així (sensació personal).
Rambla Marina (Bellvitge)
Pompeu Fabra (Badalona)
L'altra opció usada en aquests casos era Platja de Castelldefels: (Rambla Marina de Bellvitge? Estació de Sants? Centre de Cornellà? Si vas de lo concret o genèric a lo que dona identitat, pot ser complicat de cara a desconeguts. "Vaig a l'estació en què la paraula important és Platja o és Castelldefels?")
3
X i Y estan l’un al costat de l’altre:
X | Y
Guinardó | HSP
Europa | Fira
Congrés | Indians
4
La línia va de X a Y:
X - Y
Hospital de Bellvitge - Fondo
Amb espai. Sense espai havia estat (o és al resto d'Espanya) la versió de facto de la pleca, o del que sigui. Madrid-Barajas, Zaragoza-Delicias, Barcelona-Sants, Arganzuela-Planetario, el que sigui)
5
Amb la línia pots anar a X o a Y:
X / Y
LH - Mataró / Arenys / Calella / Blanes / M|M
(Gairebé) totes juntes:
ZAL | Riu Vell / Aeroport T1 - Can Zam / Gorg
(No vull dir que sigui el millor, ni que els canvis em semblin bé, però aquest és el sistema.)
👍0👎0