Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Re: imatges per a la història

Entrada Autor: gralla » Dissabte 11/12/2010 18:51

Impresionant el 850 taxi.
Aixó deu ser aprop.
Imatge
Locomotora 120-0224 a l'any 1962



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 11/12/2010 19:17

gralla ha escrit:Impresionant el 850 taxi.
Aixó deu ser aprop.
No es un 850 es tracta del mitic sseat 1400 el 850 mai ha estat autoritzat com a taxi



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dissabte 11/12/2010 21:17

Gracies.Lo meu son els trens :) :) :)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 11/12/2010 21:39

Ho sento però no és ni un 850, ni un 1400, és la sèrie 1100 de la Fiat que és van estilar els anys seixanta per Barcelona, jo només el recordo com a Taxis. Salut!
Fitxers adjunts
Fiat 1100, any 1960
Fiat 1100, any 1960
6384-Fiat-1100-1960.jpg (16.41 KiB) Visualitzat 9084 cops



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 11/12/2010 23:50

En efecte es un FIAT 1100 conegut també com a "Jaimito" van haver-hi molts de taxis a Barcelona perque es va autoritzar la seva importacio a Espanya per a Taxis en dues tandes una abans que es fabriques cap SEAT cap a l'any 1953 i una altre tanda cap al 1954-55, el model de la foto sembla de la primera tanda, a mes uns quants (pocs) varen entrar per a particulars uns altres (mes) per a ciutadans d'origen Italià (sense problemes en les quotes d'importacio) i molts mes per a cossos estatals que un cop els trien de servei es subastaben i es matriculaben de nou amb la matricula civil que els hi toques, molts d'aquests acavaben tambe com a taxis ja en la segona o tercera ma, recordar que en aquell temps aconseguir un cotxe d'importacio era quelcom molt dificil, feia falta influencia per entrar als "cupos" superrestringits d'importació pagar el alt valor del cotxe i de aduanes etc.. en el cas dels que entraven directament per a taxis o altres serveis eren "adjudicacions" directes dels ministeris corresponents com el de comerç etc..



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 12/12/2010 9:46

Moltes gràcies Faristol !!!!!!. Salut!



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 12/12/2010 16:23

Excel·lent Faristol i 122-042-132!! Només afegir que el fiat 1100 per a taxi costava unes 117.000 pts de l'època, i amb el preu anava inclosa la llicència gratuïtament. I això ja ho hauria de mirar amb més detall, però crec que ambdues tandes d'aquest model van ser de 40+40 unitats.
Comentar també que en aquests taxis només podien viatjar tres persones+conductor, ja que l'antic reglament redactat als anys trenta (i encara vigent llavors), no permetia viatjar ningú al costat del conductor.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 12/12/2010 16:30

gralla ha escrit:Impresionant el 850 taxi.
Aixó deu ser aprop.
Locomotora 120-0224 a l'any 1962
Efectivament, sembla al costat de l'estació del Morrot...


Què és alló??

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 13/12/2010 1:40

122-042-132 ha escrit:Ho sento però no és ni un 850, ni un 1400, és la sèrie 1100 de la Fiat que és van estilar els anys seixanta per Barcelona, jo només el recordo com a Taxis. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment no coneixia aquest model , de petit els mes antics que recordo son els 1400



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 13/12/2010 23:45

BRILL 18 ha escrit:Moltes gracies per l'aclariment no coneixia aquest model , de petit els mes antics que recordo son els 1400
Aqui en va un: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=11419


Què és alló??

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 14/12/2010 8:52

Alemany ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:Moltes gracies per l'aclariment no coneixia aquest model , de petit els mes antics que recordo son els 1400
Aqui en va un: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=11419
Moltes gracies company una mostra que el tunning te mes anys del que pensem jejejeje



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 18/12/2010 16:22

Dues fotografies de l'estat en que van quedar dos cotxes dels FGC (ex Ferrocarrils de Catalunya), una granota remolc, el 808, i un perico, el 609, desprès d'haver quedat accidentats; les fotografies estan fetes pel setembre del 1981. Tot i l'espectacularitat de l'estat del nº 808, va ser reconstruït. Aquest remolc junt amb el 411 i 508, van patir un sabotatge el dia 26 d'agost de 1981(crec que mai aclarit) a l'alçada del pont de la B-30 a l'Hospital General, quan l'estació encara no existía.
El 609 va ser reconstruït el mateix any 1982, però adaptat a cotxe suburbà i va formar un tipus únic, entre el 1982 i el 1986, en aquesta data se li va fer una gran modificació i va quedar exactament igual que els reconstruïts 500. Quan a l'any 1996 van deixar de donar servei les granotes, va quedar de reserva i fins el 2002 va realitzar la llançadora entre Reina Elisenda i Sarrià; actualment és el cotxe de servei 162.03.

Totes les fotografies son meves. Salut!
Fitxers adjunts
automotor 609, setembre 2009
automotor 609, setembre 2009
DSC00872FT2009.JPG (106.46 KiB) Visualitzat 8561 cops
automotor 609, setembre 1981
automotor 609, setembre 1981
scan0012.FT1981..JPG (48.16 KiB) Visualitzat 8559 cops
remolc 808, setembre 1981
remolc 808, setembre 1981
scan0013FT1981.JPG (58.6 KiB) Visualitzat 8561 cops



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 19/12/2010 1:54

Curiosa foto la del 609 a Sarria us heu adonat que surt el tester d'un 600 del metro amb els colors de metro encara?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 19/12/2010 9:42

El 651 al complert, abans i desprès de la seva adaptació a FGC. Totes aquestes fotografies son fetes als antics tallers de Sarrià. Tardor 1981. Salut!
Fitxers adjunts
651 pintat amb els colors unificats de FGC, ex FCC; l'acompanyen una composició de granotes encapçalat pel 404, una composició de 600, i el Brill 18, abans de la seva restauració (tardor 1981)
651 pintat amb els colors unificats de FGC, ex FCC; l'acompanyen una composició de granotes encapçalat pel 404, una composició de 600, i el Brill 18, abans de la seva restauració (tardor 1981)
scan0009FT1981..jpg (46.94 KiB) Visualitzat 8470 cops
651 acabat d'arribar a Sarrià (setembre 1981)
651 acabat d'arribar a Sarrià (setembre 1981)
scan0012FT1981..jpg (39.78 KiB) Visualitzat 8464 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 19/12/2010 11:06

Així, les sèries antigues del Transversal (potser excepte la 100) tenien gàlib UIC?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 19/12/2010 11:43

l'única sèrie del Transversal amb ample UIC va ser precissament, la sèrie 600 a l´ antiga L2.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 19/12/2010 12:16

I el gàlib?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 19/12/2010 12:31

Home, jo no diria què fossin Transversal els 600, ja que van estar matriculats dins la SPM Transport Públics Municipals, no dins del Ferrocarril Metropolità Transversal. Per tant el Transversal no va tindre mai el galib UIC.
Una altra cosa és que considerem la antiga línia II, com a Transversal Alt, però va ser una denominació no oficial. Salut!



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 19/12/2010 15:49

la línia II Sagrera-Vilapicina va ser projectada, desenvolupada i executada pel Ferrocarril Metropolità de Barcelona (Transversal). El que va passar es que es va inaugurar quan s'estaven fusionant les dues empreses de metro de la ciutat, sota el nom de Transportes Públicos Municipalizados (S.P.M), que es el nom que duien a la placa els 600. Més tard es va optar per una absorció del GMB per part del FMB i no una fusió sota la marca TPM.
El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 19/12/2010 20:39, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 19/12/2010 16:04

El famós mural lluminós de la xarxa de línies a l'estació de Sants fa uns dos anys, tot just abans de ser renovat. Calculo que va restar invariable uns deu anys o així, sense reflectir les ampliacions, els canvis de noms i qualsevol altra modificació que va patir la xarxa.
Fitxers adjunts
feb2008.JPG
feb2008.JPG (65.43 KiB) Visualitzat 9513 cops


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport”