Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Primer. Genial, Terrassa i Sabadell aturades, aquestes que tenen molta més urgència en haver de connectar amb Renfe, i ara Igualada tindrà un tren soterrat per un pas a nivell, només UN en un extrem de la "ciutat"!.
Segon. Un tren cada vint minuts (amb sort) és una freqüència alta?
Tercer. Manresa té el doble d'habitants, Manresa sí que està realment partida pel tren, i necessitaria connectar FGC amb Rodalia. és realment prioritari Igualada?
Quart. Si ho fessin, deixarien l'estació en un extrem? No podrien fer-ne una altra en un tram soterrat per calaix seguint el Passeig Verdaguer, amb una altra estació abans del Carrer Balmes, com estava originalment?.
Cinquè. Els del barri apartat de Vilanova del Camí... què hi era primer, el barri o el tren? Jo i uns quants podrem comprar terrenys al costat de qualsevol autopista ben barats i edificar, però qui ens recolzarà quan demanem que la soterrin? Els contribuents no són responsables de l'especulació urbanística que s'hagi dut a terme els darrers quaranta anys, i menys encara en un poble que deu el seu desenvolupament al tren, i que tot i així no supera els 13 mil habitants.
Segon. Un tren cada vint minuts (amb sort) és una freqüència alta?
Tercer. Manresa té el doble d'habitants, Manresa sí que està realment partida pel tren, i necessitaria connectar FGC amb Rodalia. és realment prioritari Igualada?
Quart. Si ho fessin, deixarien l'estació en un extrem? No podrien fer-ne una altra en un tram soterrat per calaix seguint el Passeig Verdaguer, amb una altra estació abans del Carrer Balmes, com estava originalment?.
Cinquè. Els del barri apartat de Vilanova del Camí... què hi era primer, el barri o el tren? Jo i uns quants podrem comprar terrenys al costat de qualsevol autopista ben barats i edificar, però qui ens recolzarà quan demanem que la soterrin? Els contribuents no són responsables de l'especulació urbanística que s'hagi dut a terme els darrers quaranta anys, i menys encara en un poble que deu el seu desenvolupament al tren, i que tot i així no supera els 13 mil habitants.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Amb la que està caient, amb les infraestructures del país feta un nyap, amb la pròpia línia d'Igualada que s'ha de refer nova perquè no serveix per res més que per anar a passejar-hi els jubilats (el temps per anar a a Barcelona és indecent, no arriba ni a 40 Km/h de mitjana), etc, de veritat que la prioritat és fer una nova estació que costarà 50 milions, per eliminar un pas a nivell per on només hi passen 2 trens cada hora??!! De veritat??!!
Quin país de pandereta, mare meva!!!
Quin país de pandereta, mare meva!!!
I sobretot, escamotegen els pocs serveis que hi ha a la línia de la Pobla amb l'excusa que els causa una despesa d'uns pocs milions, i tenen els sants pebrots d'encolomar-nos una (altra) obra faraònica sense cap mena d'utilitat social?
Són una colla de pocavergonyes, i ens tenen pels bufons de la cort que els riem cada gracieta! Potser que comencin a consultar els següents enllaços:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Llu%C3%ADs ... ran%C3%A7a
http://ca.wikipedia.org/wiki/Maria_Anto ... 3%80ustria
Són una colla de pocavergonyes, i ens tenen pels bufons de la cort que els riem cada gracieta! Potser que comencin a consultar els següents enllaços:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Llu%C3%ADs ... ran%C3%A7a
http://ca.wikipedia.org/wiki/Maria_Anto ... 3%80ustria
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Surt al Freqüència (publicació local de Manresa) que al juny canvien els horaris i a hora punta tornarà a haver R5 i R6 semidirectes.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 28 d'abril de 2022 ha escrit: FGC preveu que els trens de Manresa hagin de fer transbord a Martorell
Pel Grup Socialista, la companyia i l’Ajuntament no han actuat amb transparència
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 29 d'abril de 2022 ha escrit: FGC replica al PSC que no s’ha pres la decisió d’eliminar els directes a Barcelona
Tot i que és al Pla d’Actuació de la companyia, la presidenta de Ferrocarrils assegura que s’estudiaran tots els escenaris
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 21 de setembre de 2022 ha escrit: El Govern diu que si hi ha transbordament de FGC entre Manresa i Barcelona serà per sortir-hi guanyant
El PSC porta al ple d’avui bastir un pacte de ciutat per no perdre els serveis directes amb la capital
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Si els ajuntaments rebutgen el fet de perdre els seus serveis directes a Barcelona, que ja de per si són molt qüestionables, no em vull imaginar amb transbordament, i ara què dirà FGC i la Generalitat d'això si uns ajuntaments rebutgen una proposta ferroviària?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
I si enlloc de transbordar a FGC, es transbordés a un tren directe de RENFE Martorell - Barcelona?
De fet, jo m'estava imaginant un semidirecte Vilafranca - Martorell - Barcelona - Mataró...
De fet, jo m'estava imaginant un semidirecte Vilafranca - Martorell - Barcelona - Mataró...
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Por fin alguien con sesera se da cuenta!!!!! De eso se trata todo el rollo de eliminar los trenes directos. Ya que los tiempos del Carrilet son indecentes a Barcelona, pero aceptables por Renfe, para eso están reformando Martorell, lo que quieren es que la gente se vaya a Renfe, que dicho sea de paso, desde hace años es lo que cualquier persona en sus cabales haría. Lo que pasaba es que el trasbordo era intragable y ahora lo van a arreglar.
La idea es que cuando vengas de los ramales, si vas a Cornellà, Hospi o Barcelona, te vayas al tren, y para el resto de pueblos del carrilet, sigas con FGC. No sé hasta qué punto Renfe será capaz de poner trenes directos a Martorell, o semidirectos con pocas paradas, por ejemplo, Hospi, Cornellà y Molins, en cualquier caso la idea es obligarte a meterte a Renfe, y como con tren directo no lo conseguían, te fuerzan a un trasbordo, para que acabes aceptando que ir a Barna Pl. Espanya con el carrilet desde los ramales es una mierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... Pues eso.
Yo estoy segurísimo de que los tiros van por ahí. Respecto a la intencionalidad de eso, supongo que tiene que ver, o bien con promocionar más viajeros a la R8 o con aumentar el número de viajeros del corredor Barcelona-Molins-Martorell. Siempre hemos debatido en este foro sobre si la demanda de este corredor implica llevar menos trenes a Hospi y prolongar muchos más trenes a Molins y Martorell o al corredor Rubí-UAB. Si todos los usuarios de FGC de los ramales que van a Barna los calzamos a Renfe, nos saldrán los números para justificar por ejemplo, todos los R3 a Martorell o hacer cosas como todos los R1 a Molins y de todos ellos, que el 50%, es decir, un R1 de cada dos, continúe a la UaB o a Arenal.
Creo sinceramente que Renfe quiere hacer cosas así para eliminar el tapón de Hospitalet de una vez por todas, pero los números de viajeros actuales, no le justifican hacer ninguna de estas cosas. Si a eso le sumamos un enorme número de viajeros del Carrilet, tendrá por lo menos una excusa para hacerlo justificadamente. No sé si me he explicado bien.
La idea es que cuando vengas de los ramales, si vas a Cornellà, Hospi o Barcelona, te vayas al tren, y para el resto de pueblos del carrilet, sigas con FGC. No sé hasta qué punto Renfe será capaz de poner trenes directos a Martorell, o semidirectos con pocas paradas, por ejemplo, Hospi, Cornellà y Molins, en cualquier caso la idea es obligarte a meterte a Renfe, y como con tren directo no lo conseguían, te fuerzan a un trasbordo, para que acabes aceptando que ir a Barna Pl. Espanya con el carrilet desde los ramales es una mierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... Pues eso.
Yo estoy segurísimo de que los tiros van por ahí. Respecto a la intencionalidad de eso, supongo que tiene que ver, o bien con promocionar más viajeros a la R8 o con aumentar el número de viajeros del corredor Barcelona-Molins-Martorell. Siempre hemos debatido en este foro sobre si la demanda de este corredor implica llevar menos trenes a Hospi y prolongar muchos más trenes a Molins y Martorell o al corredor Rubí-UAB. Si todos los usuarios de FGC de los ramales que van a Barna los calzamos a Renfe, nos saldrán los números para justificar por ejemplo, todos los R3 a Martorell o hacer cosas como todos los R1 a Molins y de todos ellos, que el 50%, es decir, un R1 de cada dos, continúe a la UaB o a Arenal.
Creo sinceramente que Renfe quiere hacer cosas así para eliminar el tapón de Hospitalet de una vez por todas, pero los números de viajeros actuales, no le justifican hacer ninguna de estas cosas. Si a eso le sumamos un enorme número de viajeros del Carrilet, tendrá por lo menos una excusa para hacerlo justificadamente. No sé si me he explicado bien.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regio-7, 29 de setembre de 2022 ha escrit: Els alcaldes del Baix Nord volen evitar la supressió de trens directes de Ferrocarrils cap a Barcelona
La proposta que té plantejada l'empresa pública contempla un transbord en la línia Llobregat-Anoia a Martorell per convertir en metro el darrer tram de servei
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 13 d'octubre de 2022 ha escrit: Fem Manresa pinta un mural per reivindicar el tren comarcal
Reclama vertebrar la connexió per via ferroviària de la comarca del Bages
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 6 de febrer de 2023 ha escrit: L’acord de pressupostos del 2023 inclou l’estudi per desdoblar les vies de FGC al Bages i l’Anoia
És una petició del PSC que la delegació del partit al Bages, Berguedà i Solsonès ha anunciat aquest dilluns entre crítiques per l’exclusió del desdoblament de la C-16 fins a Bagà.
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 21 de juny de 2023 ha escrit: La Cambra de Barcelona inclou la millora de FGC a Igualada i a Manresa entre els projectes prioritaris per a la Catalunya 2040
La corporació identifica una vintena d’iniciatives clau al conjunt del territori català en ferrocarril, la xarxa viària, ports i aeroports
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
La Generalitat encarrega l'estudi per veure si el tren de FGC pot arribar amb doble via a Manresa i Igualada
El document avaluarà diferents propostes de desdoblament i explotació dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat- Manresa, actualment de via única
El Govern de la Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat aquest dimecres la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat del desdoblament de les línies R5 (Manresa) i R6 (Igualada) amb l’objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge. El document inclourà diferents propostes de desdoblament, total o parcial, dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat-Manresa, actualment de via única.
L’anàlisi identificarà diversos escenaris d’explotació de cada corredor (Martorell-Igualada i Martorell-Manresa) i hi farà una proposta de serveis, amb identificació dels punts d'encreuament i de les necessitats de material mòbil. A partir dels escenaris d’explotació de cada corredor, es farà una proposta de desdoblament total i parcial per a cadascun, que permeti operar les línies amb les freqüències que s’estableixin. El document plantejarà un mínim de 6 propostes per a cada corredor.
L’anàlisi, amb un termini de redacció de 13 mesos, s’ha adjudicat a Meta Engineering S. A., per un import de 85.900 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure la caracterització de les dades de mobilitat dels àmbits Martorell-Igualada i Martorell-Manresa, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i, per a cadascun dels escenaris, el cost d’inversió necessari i el càlcul de la demanda.
Més informació
https://www.regio7.cat/bages/2024/04/17 ... 76097.html
El document avaluarà diferents propostes de desdoblament i explotació dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat- Manresa, actualment de via única
El Govern de la Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat aquest dimecres la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat del desdoblament de les línies R5 (Manresa) i R6 (Igualada) amb l’objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge. El document inclourà diferents propostes de desdoblament, total o parcial, dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat-Manresa, actualment de via única.
L’anàlisi identificarà diversos escenaris d’explotació de cada corredor (Martorell-Igualada i Martorell-Manresa) i hi farà una proposta de serveis, amb identificació dels punts d'encreuament i de les necessitats de material mòbil. A partir dels escenaris d’explotació de cada corredor, es farà una proposta de desdoblament total i parcial per a cadascun, que permeti operar les línies amb les freqüències que s’estableixin. El document plantejarà un mínim de 6 propostes per a cada corredor.
L’anàlisi, amb un termini de redacció de 13 mesos, s’ha adjudicat a Meta Engineering S. A., per un import de 85.900 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure la caracterització de les dades de mobilitat dels àmbits Martorell-Igualada i Martorell-Manresa, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i, per a cadascun dels escenaris, el cost d’inversió necessari i el càlcul de la demanda.
Més informació
https://www.regio7.cat/bages/2024/04/17 ... 76097.html
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
FGC renovarà la flota de trens de la línia Llobregat-Anoia, la que viu més incidències.
Ferrocarrils mantindrà els trens directes entre Barcelona i la Catalunya Central i descarta el transbord a Martorell.
Més informació:
https://www.3cat.cat/324/fgc-renovara-l ... a/3327209/
Ferrocarrils mantindrà els trens directes entre Barcelona i la Catalunya Central i descarta el transbord a Martorell.
Més informació:
https://www.3cat.cat/324/fgc-renovara-l ... a/3327209/
a més a més, l'article desglossa les incidències d'FGC per tipus, i la segona més habitual és l'error humà només per darrere per l'avaria del tren. Quanta és l'implicació humana en el servei ferroviari, més enllà de la conducció?122-042-132 ha escrit: ↑Dijous 19/12/2024 14:40 FGC renovarà la flota de trens de la línia Llobregat-Anoia, la que viu més incidències.
Ferrocarrils mantindrà els trens directes entre Barcelona i la Catalunya Central i descarta el transbord a Martorell.
Més informació:
https://www.3cat.cat/324/fgc-renovara-l ... a/3327209/
D'aquest article també és desprèn que, tot i que la meitat de les incidències son a la línia Llobregat-Anoia, la meitat de les incidències que fan retirar trens son a la del vallès. Trens més nous, fallides més greus?
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 112
Bon dia.
La primera, trobo positiu que al final no separin operacions a Martorell i mantinguin l'R5 i R6 tal com són ara.
En segon lloc, ja fa temps que es barallava una S-214 (ja hi havia algun anunci de licitació crec, en volien 14, de les quals 12 en operació). Tenint en compte que el 2030 si volen posar trens cada 2′ 30″ i ampliar els «metros» a Martorell (suposo que en detriment de la velocitat dels R5 i R6) en dobles, caldran nous trens. Si a més la fiabilitat de les 213 comença a baixar, caldrà més trens ben segur.
A la notícia diu «renovar» al titular, però estrictament no diu que es donin de baixa les 213. Podria ser que no les substituïssin totes? Les 9 del tercer lot són pràcticament noves...
Salut
La primera, trobo positiu que al final no separin operacions a Martorell i mantinguin l'R5 i R6 tal com són ara.
En segon lloc, ja fa temps que es barallava una S-214 (ja hi havia algun anunci de licitació crec, en volien 14, de les quals 12 en operació). Tenint en compte que el 2030 si volen posar trens cada 2′ 30″ i ampliar els «metros» a Martorell (suposo que en detriment de la velocitat dels R5 i R6) en dobles, caldran nous trens. Si a més la fiabilitat de les 213 comença a baixar, caldrà més trens ben segur.
A la notícia diu «renovar» al titular, però estrictament no diu que es donin de baixa les 213. Podria ser que no les substituïssin totes? Les 9 del tercer lot són pràcticament noves...
Salut
