Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 22/01/2013 23:27

Renfe445 ha escrit:
xevi ha escrit:Fotos estacions T1 I T2:
http://joancane.wordpress.com/2012/02/2 ... n-t1-i-t2/
LOOOOOOL!!! Què xules que estan! Vaig veure un missatge que deia que una o unes estacions estarien a paret viva... espero que les recobreixin per parets decents :)
És cert, i serà així.
Les estacions de Mercabarna i Parc Logístic són a paret viva. I no sé si part d´Europa-Fira també. Intencionadament.
No em desagrada la idea. Semblen els quarters generals de la Cinta Vermella.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 23/01/2013 8:52

Estic amb Guigui. La paret natural no té per que ser lletja, l'hem de tornar a veure-li el valor que té i no sempre ens hem d'estar d'amagar de tot el terreny que ens envolta.
Fora bo tindre una estació a l'estil del mettro de 'Estocolm.

Us deixo un parell d'enllaços:

http://es.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Estocolmo

http://www.google.es/search?q=metro+de+ ... d=0CCoQsAQ

Au, espero que us agradi.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 26/01/2013 11:35

Un molt interessant bloc sobre geotècnia, que a part de donar a conneixer curiositats sobre el nostre subsòl, entre d'altres ens aclara temes sobre les tuneladores de la línia 9; gaudiu-lo!. Salut!

http://geoventayol.blogspot.com.es/2012 ... to_15.html
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 26/01/2013 16:35, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 26/01/2013 12:38

Moltes gràcies per les teves interessantíssimes aportacions :reve



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 26/01/2013 16:32

No és mereixen Metring, tanmateix merci. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 26/01/2013 20:54

Hem creat un fil nou per parlar de la conveniència o no d'haver fet servir els 9000's a d'altres línies, degut a que no estava feta la L9 a http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... 78#p214978



albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 26/01/2013 20:56

Per no complicar-se la vida en moviments de material, materials consumibles i tal, en quan facin la correcció pressupostària d'aquesta obra número mil mil·lions (l'any el deixo per a vosaltres) s'hi afegiran uns quants 9000 extra, i no se'n tocarà cap de les línies 2 i 4.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1219
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 10/02/2013 18:17

http://www.naciodigital.cat/noticia/516 ... witterfeed
Set estacions de la L9 es reactiven
Les concessionàries van aturar el juny passat els treballs de condicionament intern pel retard en l'arribada de vies, catenàries i ascensors

Albert Balanzà | Actualitzat el 10/02/2013 a les 13:00h

Imatge
L'estació de Foc Cisell, al passeig de la Zona Franca, tapiada Foto: A.B.

Mentre la tuneladora que ha de cobrir els 800 metres que falten entre Gornal i el pou de Bifurcació de la Línia 9 ja avança des del passat 12 de novembre, els treballs de condicionament de set estacions de la zona, que estaven aturats des del juny de 2012, han tornat a arrencar des de principis de gener i aquest dilluns passat s'hi ha incorporat l'última remesa de treballadors que ja hi havien estat abans. Les estacions són Torrassa, Collblanc, Gornal i quatre parades més de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) de la Zona Franca, a la punta de la L9, on aquest ramal ja s'anomena L10 i creua l'antiga llera del riu Llobregat, on aniran les noves cotxeres.

L'aturada d'aquesta part de les obres es va ordenar de manera indefinida pocs dies abans de Sant Joan com a resultat del decalatge existent entre l'acabament del condicionament interior –molt avançat– i la compra i instal·lació de vies, catenàries i ascensors. El departament de Territori, en aquella ocasió, va argumentar que l'ordre provenia de les concessionàries i que la frenada no afectaria els terminis de posada en servei del ramal de l'aeroport el 2014.

Fonts dels treballadors han explicat a Nació Digital que a Torrassa s'estan instal·lant les escales mecàniques de la part de l'estació que correspon a la L9 i que al Gornal s'està treballant en el sistema de detecció d'incendis. Les mateixes fonts han apuntat que els treballs en aquestes estacions encara no han arribat a la fase de col·locació de vies, catenàries i ascensors. Aquesta última inversió correspon als pressupostos directes del Govern i GISA ja va comunicar a principis de 2012 que alguns d'aquests elements no s'adquiriran fins al 2014.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1171
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 10/02/2013 20:22

L'altre dia, a l'estació d'El Prat de Llobregat de l'L9. Hi havia la porta principal oberta i el cartell destapat.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1219
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 11/02/2013 8:34

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 16-2315385
Santi Vila: "Acabarem la L-9 dos anys més tard, el 2016"
El conseller de Territori i Sostenibilitat explica en una entrevista els seus plans per treballar amb un pressupost delmat per les retallades

Dilluns, 11 de febrer del 2013 - 08:28h. | CRISTINA BUESA / Barcelona

Imatge
El conseller Santi Vila, al seu despatx. DANNY CAMINAL

Santi Vila fa set setmanes que està al capdavant de Territori i Sostenibilitat. Ha aterrat en una conselleria amb el pressupost delmat per les retallades, però aspira a suplir amb creativitat i entusiasme aquestes dificultats. Arriba amb ganes d'entendre's amb el Ministeri de Foment i de moment sembla haver-ho aconseguit. La seva joventut (compleix 40 anys d'aquí un mes) le dóna una desimboltura que no està renyit amb el rigor.

--¿Hi ha novetats sobre la L-9?
--He donat instruccions per reprogramar tota l'obra. No treballem en un escenari a dos anys vista, sinó a quatre anys. Crec que previsiblement aquest metro, en la seva primera fase, entre Collblanc i l'aeroport, podria estar culminat el 2016 i no el 2014, com estava previst. Repartirem en aquests quatre anys una inversió de 250 milions d'euros.

--¿Hi ha més canvis?
--Hem acordat amb l'Ajuntament de Barcelona que és prioritari tancar aquest tram i la L-10 fins a la Fira. S'havia parlat d'arribar a Zona Universitària, però, d'acord amb el consistori, hem convingut que no.

--¿Què ha passat?
--Les decisions que es van prendre sobre la L-9 són francament millorables. Es van cometre errors de concepte greus. No pot ser que entre Collblanc i l'aeroport hi hagi 21 estacions. Això ens obligarà a veure com optimizamos el servei perquè hem fet un metro per al Prat quan l'objectiu era connectar la capital amb l'aeroport. Són 21 estacions enfront de les quatre o cinc que hi ha entre Barajas i Nuevos Ministerios. Ens ha de fer pensar que alguna cosa es va fer molt malament.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/02/2013 9:07

No pot ser que entre Collblanc i l'aeroport hi hagi 21 estacions. Això ens obligarà a veure com optimizamos el servei perquè hem fet un metro per al Prat quan l'objectiu era connectar la capital amb l'aeroport. Són 21 estacions enfront de les quatre o cinc que hi ha entre Barajas i Nuevos Ministerios. Ens ha de fer pensar que alguna cosa es va fer molt malament.
Senyors de la política en cotxe oficial: per això, hi ha rodalia. I que el servei actual sigui una caqueta amb rodes (tren cada mitja hora, servei poc fiable) no suposa un impediment insalvable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 11/02/2013 9:09

Visca! Resulta que ens queixem que les obres de rodalia fins la T1 no comencen i nosaltres, que les tenim quasi enllestides no les posem en servei. Per no parlar dels diners que es deuen perdre pagant retards a les concessionàries o garanties en ascensors o escales mecàniques que fa temps que van corrent... Patètic.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 11/02/2013 9:46

Bravo!! ara s'en adonen que el metro "Ruta del BAkalao" (L9/10) es ineficaç per enllaçar Barcelona i l'aeroprt...

Clar que es va pensar malament!!

Es va voler fer d'una "tacada" tot el que no s'habia fet abans en anys i encabir-ho tot dins d'una sola "serpentejant" linia i venent-ho com el metro mes gran D'Europa i vejenades aixi.

No es llogic que desde la ZOna Franca s'hagi d'anar fins Torrassa o Collblanc per arribar al centre de bArcelona despres d'una gimcama d'estacions.

21 Estacions fins l'aereoport??

LA estacio CAmp Nou excepte pels veins es força inutil, si al Camp nou hi caben 100.000 persones crec, calculem la capacitat d'una estacio i andanes i en els calculs es veura les hores que caldria i la cua que hi hauria que fer per desallotjar el Camp Nou...

I aixi moltes coses mes.

L'aturada per la crisis ara fa veure el que molts ja deiem en temps de vaques magres i llavors s'ens mirava com a "irreverents" minim.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 11/02/2013 10:37

Totalment patètic que a hores d'ara trobessin 21 estacions i el tour pel Prat (que al meu parer, hauria d'haver fet la L1 abans d'enfilar a Sant Boi) per anar a l'Aeroport, de veritat, vols entendre-ho i no pots :cop

En fi, ara si volen un servei de metro pràctic per anar a l'Aeroport cal pensar amb la L2, però reformulant el projecte, ja que amb l'actual, igual d'inútil es que la L9. Potser una L2 directe entre Montjuïc i l'Aeroport en un traçat recte i sense parar en més de dues estacions (les suficients per enllaçar amb L9 i L10) i prou, però esclar, pensant per l'any 2070.

En definitiva, aviam si els hi dona per desdoblar el ramal de rodalies, que és de lluny el que haurien d'haver fet des de fa molt temps i sense gastar-se la milionada de la broma del Prat amb la L9.

A tot això, el titular diu que finalitzaran la L9 el 2016, però a la notícia sembla dir que al 2016 només s'obrirà la pot sud, i es deixarà com està el tram central. I el no obrir ni la L10 i quedar-se a Collblanc deu ser per falta de material, així que no veurem tampoc noves comandes de trens en moooolt de temps.

El circ continuarà molts més anys...


El metro de Barcelona amb motoristes!

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 11/02/2013 12:50

Avui ve l'entrevista sencera al Periódico en paper i en el tema L9, també anomena la L10 a la Fira.
No serà que obriran només l'L10 entre Collblanc i Europa-Fira comercialment?

Recordo que en Recoder ja deia que tota la "pota sud" de la L10 no (Collblanc - Polígon Pratenc) per retard en la subestació elèctrica de la zona; però resulta difícil d'entendre, ja que en el ramal L10 està la cotxera i taller dels trens.

També te nassos que aquest ara es posi a criticar el traçat que van crear altres persones del seu mateix partit politic. Una mostra més de la incompetència dels politiquets, siguin del color que siguin.



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/02/2013 16:30

albe6 ha escrit:Avui ve l'entrevista sencera al Periódico en paper i en el tema L9, també anomena la L10 a la Fira.
No serà que obriran només l'L10 entre Collblanc i Europa-Fira comercialment?

Recordo que en Recoder ja deia que tota la "pota sud" de la L10 no (Collblanc - Polígon Pratenc) per retard en la subestació elèctrica de la zona; però resulta difícil d'entendre, ja que en el ramal L10 està la cotxera i taller dels trens.

També te nassos que aquest ara es posi a criticar el traçat que van crear altres persones del seu mateix partit politic. Una mostra més de la incompetència dels politiquets, siguin del color que siguin.
La L10 no passa per Europa-Fira, sinó per Ildefons Cerdà.

Aquesta entrevista és una de les més repugnants que he llegit mai.
El 2014 no hi ha eleccions, el 2016 sí.

Volen inaugurar les 21 estacions de cop.

I no cal.

No cal, perquè mentrestant tindran una infrastructura acabada, amb les estacions acabades i els llums encesos (passeu per l´estació d´Europa-Fira i ho veureu, sortint de les vies de FGC cap a l´esquerra hi ha l´estació de metro la L9, està llesta i plena de pols i els llums encesos).

I mentrestant, l´aeroport sense una connexió de metro decent durant dos anys més (de la qual sempre es podra culpar a "Madrid"), quan es podria perfectament posar en servei pel 2014.

Però clar, el 2014 no hi ha eleccions, i el 2016 sí.

Se´ns pixen a sobre i diuen que plou. :emprenyat :emprenyat :emprenyat :cop



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 11/02/2013 22:10

437.001 ha escrit: El 2014 no hi ha eleccions, el 2016 sí.
Volen inaugurar les 21 estacions de cop.
I no cal.
[...]
Se´ns pixen a sobre i diuen que plou. :emprenyat :emprenyat :emprenyat :cop
+1

És a dir, que potser es podria obrir algun tram d'aquí a poc però s'esperen a les eleccions per inaugurar-ho tot de cop i aconseguir més vots? Aquests polítics només tenen una paraula: pocavergonyes! I, sincerament, hi hagi qui hi hagi tots ho fan igual...

Si volen aconseguir "més votants" ( :roll: ), coi, què els hi fa ara o després? Els aconseguiran igual (o no)... És la mateixa història de sempre, quan s'apropen les eleccions fan coses, i després es graten la panxa.
Miquel ha escrit:Totalment patètic que a hores d'ara trobessin 21 estacions i el tour pel Prat (que al meu parer, hauria d'haver fet la L1 abans d'enfilar a Sant Boi) per anar a l'Aeroport, de veritat, vols entendre-ho i no pots :cop
Totalment d'acord. Les giragonses, amb les mateixes estacions (per què no?), les hauria de fer la L1 i no pas la L9.
Però en fi... el que està fet està fet i no hi ha marxa enrere... però que per la pròxima obra faraònica que facin, que pensin amb la neurona que els volti pel cap... si en tenen alguna...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 11/02/2013 22:14

Només caldria enllestir el tunel de connexió de l'aeroport amb les estacions de Europa-Fira (L9 - ramal aeroport) i Ildefons Cerdà (L10 - ramal port) per tal de que ja es pugui anar de Barcelona a l'aeroport, primerament directament car el prioritari es que funcioni ja i més endavanat que es vagin afegint estacions.

I més endavant que vaig avançant el tunel de la L9-10 ja anirant enllaçant amb altres línies de metro.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1219
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 11/02/2013 22:31

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... cn-2315897
Crítiques pel nou retard de la L-9 a l'aeroport
Empresaris i l'Ajuntament de L'Hospitalet lamenten els perjudicis que comportarà

Dilluns, 11 de febrer del 2013 - 19:13h.
El nou retard de la L-9 del metro, del 2014 al 2016, avançat aquest dilluns en una entrevista al conseller Santi Vila a EL PERIÓDICO, ha provocat crítiques tant empresarials com polítiques. L'Associació Empresarial de l'Hospitalet i el Baix Llobregat (Aeball) va assegurar que aquesta nova aturada comportarà greus perjudicis per a infraestructures clau com la Fira, l'aeroport i el port.

L'entitat empresarial va assegurar que la decisió del titular de Territori es traduirà en un greu obstacle per a la sortida de la crisi i frenarà les inversions a l'àrea metropolitana. En la mateixa línia, l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, va dir que se sentia "indignada" i va reclamar una entrevista amb el conseller.

Per la seva part, Alberto Fernández Díaz, líder del PP a l'Ajuntament de Barcelona, va subratllar que la L-9 no és una "prioritat" per al Govern d'Artur Mas, que sí que ha "trobat" 407 milions per invertir en el tram dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell i Terrassa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/02/2013 22:46

Per la seva part, Alberto Fernández Díaz, líder del PP a l'Ajuntament de Barcelona, va subratllar que la L-9 no és una "prioritat" per al Govern d'Artur Mas, que sí que ha "trobat" 407 milions per invertir en el tram dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell i Terrassa.
Mireu que els polítics es prodiguen prou per dir bajanades ben grosses, però aquest s'ha endut la palma en molts mesos. Pel partit que representa, que s'ha significat especialment en abocar morterades en projectes morts de naixement, i perquè branda ridículament el fantasma territorial que ell i el seu partit sempre demonitzen.

Callat i de cara a la paret!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”