Pàgina 140 de 141

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Divendres 15/11/2024 18:22
Autor: Elefant
Vamos a ver, la empresa TRAM únicamente se hace cargo de la explotación, es un simple intermediario que no tiene potestad de decidir nada.
Sería bueno que superases ya tus paranoias y que no dijeras cosas tan completamente ajenas a toda lógica. Haz el favor de simplemente no hablar de cosas de las que no tienes ni idea. Tienes todo internet a tu disposición para informarte antes de hacer el ridículo.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 17/12/2024 3:35
Autor: oscar440
El perllongament del tramvia per la Diagonal incrementa un 38,5 % les validacions al Trambesòs.

El 29 de novembre es va establir un rècord d’afluència, amb 147.215 bitllets registrats entre Trambaix i Trambesòs.

https://beteve.cat/mobilitat/perllongam ... trambesos/

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 17/12/2024 9:59
Autor: un Ànec
oscar440 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 3:35 El perllongament del tramvia per la Diagonal incrementa un 38,5 % les validacions al Trambesòs.

El 29 de novembre es va establir un rècord d’afluència, amb 147.215 bitllets registrats entre Trambaix i Trambesòs.

https://beteve.cat/mobilitat/perllongam ... trambesos/
al Trambaix també ha pujat un 16%

A què ho atribuiu?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 17/12/2024 12:19
Autor: jgomezs
un Ànec ha escrit: Dimarts 17/12/2024 9:59
oscar440 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 3:35 El perllongament del tramvia per la Diagonal incrementa un 38,5 % les validacions al Trambesòs.

El 29 de novembre es va establir un rècord d’afluència, amb 147.215 bitllets registrats entre Trambaix i Trambesòs.

https://beteve.cat/mobilitat/perllongam ... trambesos/
al Trambaix també ha pujat un 16%

A què ho atribuiu?
Els descomptes de la T-Usual però no T-Casual fan que molts usuaris s'hagin passat a la T-Usual com a tarifa plana de transport per a tot el que vulguis, a vegades al punt de fer trajectes curts amb transport públic "per comoditat" que abans faries a peu o en bici. Jo mateix me'n confesso culpable. Això també explica els rècords d'usuaris tant al bus com metro sense una gran baixada d'ús del vehicle privat.

Això encara deixa una pujada del 19% gràcies a l'allargament per la Diagonal, que no està gens malament. I això que el TramBesòs necessita una bona millora de freqüències que encara no pot fer per falta de material rodant

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 17/12/2024 12:42
Autor: albert28
jgomezs ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:19
un Ànec ha escrit: Dimarts 17/12/2024 9:59
oscar440 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 3:35 El perllongament del tramvia per la Diagonal incrementa un 38,5 % les validacions al Trambesòs.

El 29 de novembre es va establir un rècord d’afluència, amb 147.215 bitllets registrats entre Trambaix i Trambesòs.

https://beteve.cat/mobilitat/perllongam ... trambesos/
al Trambaix també ha pujat un 16%

A què ho atribuiu?
Els descomptes de la T-Usual però no T-Casual fan que molts usuaris s'hagin passat a la T-Usual com a tarifa plana de transport per a tot el que vulguis, a vegades al punt de fer trajectes curts amb transport públic "per comoditat" que abans faries a peu o en bici. Jo mateix me'n confesso culpable. Això també explica els rècords d'usuaris tant al bus com metro sense una gran baixada d'ús del vehicle privat.

Això encara deixa una pujada del 19% gràcies a l'allargament per la Diagonal, que no està gens malament. I això que el TramBesòs necessita una bona millora de freqüències que encara no pot fer per falta de material rodant
Efectivament en el meu cas, donar el preu de la T-Usual, doncs trajectes tontos, si et pass un bus en pocs minuts l'agafes encara que sigui 3 parades.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 17/12/2024 13:33
Autor: un Ànec
jgomezs ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:19 Els descomptes de la T-Usual però no T-Casual fan que molts usuaris s'hagin passat a la T-Usual com a tarifa plana de transport per a tot el que vulguis, a vegades al punt de fer trajectes curts amb transport públic "per comoditat" que abans faries a peu o en bici. Jo mateix me'n confesso culpable. Això també explica els rècords d'usuaris tant al bus com metro sense una gran baixada d'ús del vehicle privat.

Això encara deixa una pujada del 19% gràcies a l'allargament per la Diagonal, que no està gens malament. I això que el TramBesòs necessita una bona millora de freqüències que encara no pot fer per falta de material rodant
albert28 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:42 Efectivament en el meu cas, donar el preu de la T-Usual, doncs trajectes tontos, si et pass un bus en pocs minuts l'agafes encara que sigui 3 parades.
Però la pujada és respecte a l'any anterior, que ja tenia quests descomptes, i unes pujades d'un 16 es força considerable. L'any passat també va creixer un altre 16%

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 17/12/2024 13:55
Autor: jgomezs
un Ànec ha escrit: Dimarts 17/12/2024 13:33
jgomezs ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:19 Els descomptes de la T-Usual però no T-Casual fan que molts usuaris s'hagin passat a la T-Usual com a tarifa plana de transport per a tot el que vulguis, a vegades al punt de fer trajectes curts amb transport públic "per comoditat" que abans faries a peu o en bici. Jo mateix me'n confesso culpable. Això també explica els rècords d'usuaris tant al bus com metro sense una gran baixada d'ús del vehicle privat.

Això encara deixa una pujada del 19% gràcies a l'allargament per la Diagonal, que no està gens malament. I això que el TramBesòs necessita una bona millora de freqüències que encara no pot fer per falta de material rodant
albert28 ha escrit: Dimarts 17/12/2024 12:42 Efectivament en el meu cas, donar el preu de la T-Usual, doncs trajectes tontos, si et pass un bus en pocs minuts l'agafes encara que sigui 3 parades.
Però la pujada és respecte a l'any anterior, que ja tenia quests descomptes, i unes pujades d'un 16 es força considerable. L'any passat també va creixer un altre 16%
Ens estem desviant cap al tema dels descomptes, però diria que l'any passat la T-Casual també tenia descompte, així que no hi havia tants usuaris en tarifa plana. És un tema interessant, a partir de quants viatges la T-Usual hauria de ser més rendible que la T-Casual, la meva sensació subjectiva en el passat era que calien massa viatges (la T-50/30 requeria més de 40 viatges al mes per sortir a compte, era un descompte molt petit a canvi del risc de no aprofitar-la prou), però no tinc una justificació per a un número específic.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 17/12/2024 16:09
Autor: metring
Si us plau, cenyiu-vos en el tema del fil. Merci beaucop!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 17/12/2024 16:19
Autor: França451
metring ha escrit: Dimarts 17/12/2024 16:09 Si us plau, cenyiu-vos en el tema del fil. Merci beaucop!

L'as últimas veces que he cogido el Tram, en Verdaguer ya van toooodos los asientos ocupados, por lo que en Sicília ya te toca ir de pie. En Glòries baja mucha gente, y en Ca l'Aranyó más aún, que van al C.C. Glòries. Creo que con esto lo digo todo. Hay muchísima gente que usa el tramo Glòries-Verdaguer, demasiada, diría yo. Y eso ha motivado el aumento tan bestia de usuarios. Por otro lado las Navidades y los Centros Comerciales también motivan un aumento de usuarios. Y Tram y los centros comerciales van de la mano: Finestrelles, Glòries, Diagonal Mar... Sigo?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dimarts 21/01/2025 21:39
Autor: metring
https://beteve.cat/politica/barcelona-a ... a-glories/

Barcelona avala fer un nou traçat del tramvia en ziga-zaga a Glòries

L'Ajuntament i l'ATM faran un desdoblament de vies nou per separar la línia T4 (que va per la Diagonal) de les T5 i T6 (que van per la Gran Via), amb la reurbanització de les Glòries

Roger Torres i Liñán

La Comissió d’Urbanisme de Barcelona ha avalat amb els vots a favor del PSC i de BComú i l’abstenció d’ERC i el PP el nou traçat del tramvia a l’entorn de la plaça de les Glòries: farà una ziga-zaga al carrer de la Ciutat de Granada (entre la Diagonal i la Gran Via). Per la seva banda, Junts i Vox hi han votat en contra.

En concret, la comissió ha donat llum verda al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM (l’Autoritat del Transport Metropolità, que gestiona el tramvia) per reendreçar l’estructura del tramvia i reurbanitzar l’entorn entre la plaça de les Glòries i la rambla del Poblenou. Hi invertiran 23 M € el consistori i 9 M € l’ATM.


“La millor opció”
L’element més destacat que preveu el conveni de col·laboració és fer un desdoblament nou de les vies del Tram a Glòries —en sentit Besòs—, on la línia T4 (la que va per la Diagonal) se separa de les línies T5 i T6 (que transiten per la Gran Via de les Corts Catalanes).

El nou desdoblament es farà a l’avinguda Diagonal, a l’altura del carrer de la Ciutat de Granada, i obligarà els tramvies de les T5 i T6 a fer una part del recorregut en aquest entorn en forma de ziga-zaga. Entitats com la PTP ja han denunciat que això alentirà els trajectes del Tram.

Tot seguit teniu les dues gràfiques que representen l’estat actual de les vies i el futur traçat que s’implantarà.

Imatge

Imatge

La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, ha justificat que el traçat en ziga-zaga “és la millor opció tenint en compte la complexitat de l’espai“, ja que en aquell cantó de la plaça de les Glòries hi conflueixen els vianants, el trànsit particular, els autobusos i el mateix tramvia.

Bonet, a més, ha assegurat que el nou recorregut permetrà que els vianants accedeixin directament a la plaça de les Glòries i això millorarà la circulació dels cotxes cap al carrer de Badajoz perquè no s’hauran de creuar amb el tramvia.

Conflicte amb els pàrquings?
Hi ha la circumstància que al tram de Ciutat de Granada per on transcorreran les línies T5 i T6 hi ha dos accessos a pàrquings: el del centre comercial Glòries i el de l’aparcament municipal de B:SM.

El conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM per fer tots els canvis encara haurà de rebre l’últim sí, del ple municipal, aquest gener. Les últimes hores, el govern de Jaume Collboni ha dit que vol allargar les vies del tramvia per la Diagonal fins al passeig de Gràcia abans d’acabar el mandat (2027).

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Divendres 31/01/2025 16:09
Autor: jgomezs
Betevé, 31 de gener de 2025 ha escrit: Compromís del Ple per licitar la unió del tramvia fins a Francesc Macià de cop
A instàncies de BComú, el govern municipal del PSC diu que presentarà una modificació de crèdit per incloure aquesta qüestió en el pressupost prorrogat "al més aviat possible"
[...]
La proposició dels comuns, que ha tirat endavant amb els vots a favor del govern del PSC i d’ERC, inclou també que l’Ajuntament impulsi una reserva de crèdit plurianual, “una garantia de futur“, segons Sanz, per garantir que hi ha prou pressupost per executar la connexió del tramvia.
[...]
El que no ha detallat el tinent d’alcaldia, però, és si les obres es faran en una sola fase o en dues.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 01/02/2025 18:40
Autor: França451
metring ha escrit: Dimarts 21/01/2025 21:39 https://beteve.cat/politica/barcelona-a ... a-glories/

Barcelona avala fer un nou traçat del tramvia en ziga-zaga a Glòries

L'Ajuntament i l'ATM faran un desdoblament de vies nou per separar la línia T4 (que va per la Diagonal) de les T5 i T6 (que van per la Gran Via), amb la reurbanització de les Glòries

Roger Torres i Liñán

La Comissió d’Urbanisme de Barcelona ha avalat amb els vots a favor del PSC i de BComú i l’abstenció d’ERC i el PP el nou traçat del tramvia a l’entorn de la plaça de les Glòries: farà una ziga-zaga al carrer de la Ciutat de Granada (entre la Diagonal i la Gran Via). Per la seva banda, Junts i Vox hi han votat en contra.

En concret, la comissió ha donat llum verda al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM (l’Autoritat del Transport Metropolità, que gestiona el tramvia) per reendreçar l’estructura del tramvia i reurbanitzar l’entorn entre la plaça de les Glòries i la rambla del Poblenou. Hi invertiran 23 M € el consistori i 9 M € l’ATM.


“La millor opció”
L’element més destacat que preveu el conveni de col·laboració és fer un desdoblament nou de les vies del Tram a Glòries —en sentit Besòs—, on la línia T4 (la que va per la Diagonal) se separa de les línies T5 i T6 (que transiten per la Gran Via de les Corts Catalanes).

El nou desdoblament es farà a l’avinguda Diagonal, a l’altura del carrer de la Ciutat de Granada, i obligarà els tramvies de les T5 i T6 a fer una part del recorregut en aquest entorn en forma de ziga-zaga. Entitats com la PTP ja han denunciat que això alentirà els trajectes del Tram.

Tot seguit teniu les dues gràfiques que representen l’estat actual de les vies i el futur traçat que s’implantarà.

Imatge

Imatge

La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, ha justificat que el traçat en ziga-zaga “és la millor opció tenint en compte la complexitat de l’espai“, ja que en aquell cantó de la plaça de les Glòries hi conflueixen els vianants, el trànsit particular, els autobusos i el mateix tramvia.

Bonet, a més, ha assegurat que el nou recorregut permetrà que els vianants accedeixin directament a la plaça de les Glòries i això millorarà la circulació dels cotxes cap al carrer de Badajoz perquè no s’hauran de creuar amb el tramvia.

Conflicte amb els pàrquings?
Hi ha la circumstància que al tram de Ciutat de Granada per on transcorreran les línies T5 i T6 hi ha dos accessos a pàrquings: el del centre comercial Glòries i el de l’aparcament municipal de B:SM.

El conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM per fer tots els canvis encara haurà de rebre l’últim sí, del ple municipal, aquest gener. Les últimes hores, el govern de Jaume Collboni ha dit que vol allargar les vies del tramvia per la Diagonal fins al passeig de Gràcia abans d’acabar el mandat (2027).
Ya se salieron con la suya de la tontería de meter la T5 por Ciudad de Granada. Y volvemos a lo mismo, el problema no son los párkings, son los camiones de la basura saliendo de la Gran Vía del centro comercial, esquina Ciudad de Granada, con el tranvía que entra procedente de Ciudad de Granada a la Gran vía, que no ve al camión saliendo del basurero y se lo va a comer con patatas porque ese giro tiene menos visibilidad que los R4 y R7 entrando en Montcada- Manresa, o sea que ya sabemos qué va a pasar. Pero como a los políticos y a la alcaldía eso se la sopla, pues hale, tranvía por Ciudad de Granada. Cuando haya unos cuantos accidentes graves con los camiones de la basura es cuando sacarán ese almacén de basuras de ahí y llevarán los camiones a otro lado. Sinceramente yo los trasladaría al patio de la casa del alcalde de Barcelona, a ver si pilla la indirecta.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dilluns 03/02/2025 13:05
Autor: wefer

btv ha escrit:La Comissió d’Urbanisme de Barcelona ha avalat amb els vots a favor del PSC i de BComú i l’abstenció d’ERC i el PP el nou traçat del tramvia a l’entorn de la plaça de les Glòries: [...] Per la seva banda, Junts i Vox hi han votat en contra.
[...]
Bonet, a més, ha assegurat que el nou recorregut permetrà que els vianants accedeixin directament a la plaça de les Glòries i això millorarà la circulació dels cotxes
Ara compareu la realitat dels fets amb aquells partits que s'omplen la boca amb la defensa del transport públic.
Doncs mira, el defensen quan els va bé per guanyar vots, i quan no... doncs fan el contrari.
No n'hi ha ni un del que et puguis refiar.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dijous 06/02/2025 2:13
Autor: oscar440
Fotografies propies a les parades de Verdaguer i Sicília.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Divendres 07/02/2025 3:28
Autor: oscar440
I un video propi des del meu canal, que inclou el viatge entre Verdaguer i Sicília.


Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Divendres 21/02/2025 3:57
Autor: oscar440
Barcelona celebrarà la festa del tramvia a la Diagonal el 22 de febrer.

La celebració s'havia de realitzar el 9 de novembre per inaugurar el nou tram del tramvia, però es va posposar en solidaritat per la dana de València.

https://beteve.cat/mobilitat/festa-tram ... -nou-tram/

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Divendres 21/02/2025 7:54
Autor: 122-042-132
Perdó!. És va postposar per un problema laboral a TRAM, hi havia programada una vaga i protestes per part del personal de TRAM. I finalment és va inaugurar el dia 10, sense festa. I ja veurem demà sí és pot fer. Està previst un dia plujós. Salut!.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 22/02/2025 18:40
Autor: Fran-Ikarus
Doncs sí, l'amenaça de pluja no ha aigualit la festa:

https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 517_0.html

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 22/02/2025 22:05
Autor: 122-042-132
Sembla una composició doble, i no ho és.
Una, la unitat 11 que feia de sala d'exposicions, i la de primer pla, la unitat 06 en servei comercial en aquell moment. Salut!
Festa del Tram
Festa del Tram

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dijous 13/03/2025 22:03
Autor: Trenofílic
Tinc un dubte sobre com funciona l'alimentació pel sòl (APS), et pots electrocutar com a peató si et trobes a molts pocs metres del tranvía quan aquest està en una parada? Per exemple es troba fent parada a Monumental i trepitges el tercer rail per travessar el carrer o canviar de andana ja sigui pel davant o darrere del tramvia, t'electrocutaries? Sempre que creuo la Diagonal procuro no tocar el tercer rail si hi ha el tram a pocs metres, tinc la por aquesta i més encara si el carril està moll.

PD: Preferia l'opció del desdoblament com per Aragó sense fer ziga-zaga, segons he llegit, amb aquesta opció vas igual o inclús més ràpid caminant :)