Avui dia, tal i com està la cosa, jo penso que és prioritari el tramvia. No es pot deixar res a la meitat. Si no s'hagués arribat a fer el Tram, o tingués una altra ruta, em penso que l'ideal seria el metro, però és massa tard per pensar així, ara que tenim dos punts separats, cosa que trobo insòlita per crear una xarxa, conjunt de línies que es connecten entre elles.
Si fos per mi, la remodelació de la diagonal hauria de ser una obra força faraònica. Perquè no tenim dret els catalans a tenir grans obres i altres sí a tenir grans cavernes i túnels nous cada decenni?
Jo faria un gran túnel, (o diversos túnels si es vol, per seguretat o facilitat de construcció) per introduir a la diagonal una nova forma de creuar Barcelona.
Introduiria;
·Metro i rodalia, aquesta útima hauria de parar a Francesc Macià i Glòries, amb intercanviadors inspirats en el de l'Arc de triomf, és a dir, amb dues andanes centrals col·locades entre el metro i els serveis de rodalia
·vehicle privat, s'ha de buscar la forma de descongestionar l'eixample, i més si volen fer una rambla a la superfície, per tant, s'ha d'analitzar els moviments que es produeixen en aquesta gran avinguda, així que, jo suposo que la majoria de moviment de la diagonal no arriba a creuar-la sencera, però sí que té Glòries com a punt majoritari de sortida i entrada a la l'avinguda (desviaments cap a la Meridiana i la Gran Via, els altres grans eixos barcelonins), per això, faria un túnel que tapi el tràfic, amb sortides cada, per exemple, mil metres, possiblement coincidint amb les parades de metro, i semblant al que està fet en bona part a General Mitre, però en aquest cas, cobert, ja que el seu objectiu és millorar la qualitat de vida dels barcelonins, i facilitar el moviment dels cotxes i autobusos. Als discursos ecologistes els vull dir que un túnel no farà que la gent compri més cotxes (que ja vindria bé a la crisi que ens trobem), i, amb menys parades i arrancades a la ciutat degut als semàfors, es redueix la contaminació, amés de ser un túnel de profit per als autobusos o el carsharing, que també és tràfic rodat.
·Autobusos i tramvia, a la superfície, amb o sense bulevard, però tots dos amb plataforma segregada de la resta de vehicles i vianants. L'única molèstia que poden tenir, són els carrers que es creuen amb la diagonal, fàcil de solucionar amb la prioritat semafòrica per a tots dos tipus de transport.
·Túnel de reserva, igual que van fer un dia a Via Laietana, perquè qui sap el que ens espera al futur! Mira, fa poc va sortir que Catalunya podria ser la quarta potència d'Europa (si fos un estat), així que potser ens mereixem un Maglev, en cas de que tinguem aquest plaer.
Com veieu, contemplo tota mena de transport, i és que trobo important que, si es que es fa quelcom semblant, s'ha de fer per tots i per molts anys, perquè un eix així no es pot posar en obres cada quinze anys, com fan amb Glòries, de fet, ni cada mig segle!!, si volen, que li facin un aire modernista al passeig, que així, mai no passarà de moda, i, per a gust de l'ajuntament, seguirem sent la ciutat més "fashion" d'Europa, i no ens tocaran els nassos cada vint anys com el famós tambor, el que hauria ser el major eix viari de la ciutat comtal.
Penso que ara el que toca és unir els tramvies i canviar la Diagonal, sense esperar al Metro.
No és una obra d'urgència, hem aguantat cinc anys i aguantarem cinc més (fins a l'aprovació del projecte) i altres cinc de construcció, perquè s'ha de fer tot alhora, o en deu anys ens lamentarem quan haguem vist que el tràfic, desviat per l'eixample, ha fet impossible la vida als ciutadans, i quan veiem que haurem de tancar el tramvia per acabar de perfilar la seva ruta dins l'avinguda degut a que la nova reforma ho requereix. Altra cosa fos si fem el Tram mentre tots els túnels es fessin amb tuneladores i no afectin la superfície de cap manera (excepte els pous ocasionals), i un cop desviat el tràfic per sota, es pugui reconvertir la diagonal en passeig, respectant el traçat del tramvia, que vindria a ser, al meu parer, la vorera central del costat mar.
👍0👎0