Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 04/06/2014 15:34

I si la connexio Sagrera - Z universitaria no es fa, quines alternatives faran? Per que aquesta connexio seria interessant millorar per ue la xarxa actual de bus i metro per aquesta zona la veog força coixa i t'has de fartar de fer transbords amb metro i bus...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 04/06/2014 15:37

La connexió Sagrera-Zona Universitària la veig també necessària, i sempre ho he dit, abasteix les necessitats de certes zones de Barcelona que o bé no tenen un servei de metro més proper o la comunicació amb la resta de transport públic és deficient, per tant crec que és un error que no es fagi la part central, a més de que seria un dels trams de línia que podria tenir força demanda.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 04/06/2014 15:57

victorcasta ha escrit:
metring ha escrit:A TV3 han dit que les estacions seran d'obra vista, res a veure amb les altres estacions que ja funcionen.
Només ho seran Europa-Fira, Parc Logístic i Mercabarna, perquè l'arquitecte les ha dissenyat així.
Home, però per molt d'autors que siguin, no poden posar unes tristes racholiques de l'outlet del Ferrolan o de el "De la Vaca"?? No serà perjudicial pel tema de filtracions?



davroca5
N7
N7
Entrades: 578
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 04/06/2014 16:18

Imatge

Imatge

Imatge

Extretes de TN Comarques. http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/5115611

Per cert, no totes les estaciones seran a obres vistes. A una pàgina de Facebook què vaig crear per exigir l'opertura d'aquest tram al 2014 tinc moltissimes fotos de les estacions d'aquest tram, us poso algunes.

Aeroport T1
Imatge

Aeroport - Terminal de càrrega (no funcionarà al 2016)
Imatge

Aeroport T2
Imatge

Mas Blau
Imatge

Parc Nou
Imatge

El Prat Centre
Imatge

El Prat Estació
Imatge

La Ribera (no funcionarà al 2016)
Imatge

Les Moreres
Imatge

Mercabarna
Imatge

Parc Logístic
Imatge

Fira (la meva favorita :D )
Imatge

Europa Fira
Imatge

Gornal || Torrassa || Collblanc
Imatge

Podeu veure més fotos aquí.

PD: les fotos, al estar pujades a Facebook, potser no es veuen. Si us plau comuniqueu-me'lo.
PD2: les fotos evidentment no son meves. La majoria son de la web d'ifercat, webs d'arquitectura, etc.


Salut!
#volemL9

davroca5
N7
N7
Entrades: 578
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 04/06/2014 16:45

Sento el doble post, però crec què s'estava fent massa llarg el missatge anterior.
Acabo de veure la noticia de l'ara.cat, i m'he quedat flipant amb la fotografia.

Imatge

O sigui... qui ha estat el llest què ha decidit posar un mapa de la xarxa sense el ramal de l'Aeroport a una estació que no s'obrirà fins d'aqui dos anys? Això vol dir què quan inaugurin aquest tram l'hauran de treure?
Qui coi veurà aquest mapa en aquests dos anys, a part dels polítics i dels treballadors de l'obra? (a no, espera, què aquesta estació porta acabada des de 2011-12...) :roll:
Espero què aquest mapa només l'hagin posat avui per la visita del president i del conseller, perquè com totes les estacions del ramal tinguin aquest mapa, tel·la.

I aprofitant l'article, em quedo amb aquesta frase.
Vila, però, ha dit que estan treballant per avançar aquesta data, "però volem ser prudents i seriosos".
Val, llavors segurament tindrem el ramal obert un mes o dos abans de les municipals o generals del 2015. Així ens va: inauguren en els anys electorals perquè el poble vegi la gran inversió què fa la Generalitat al metro.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 04/06/2014 17:11

Renfe451 ha escrit:
Renfe445 ha escrit: I la part de la L10, què? Eh?
La L10 no es posarà en servei, al mateix temps que la L9, la previsió és que funcioni com a un ramal tècnic per als trens que vagin cap a la Zona Franca.
Ja, però el que passa és que no ho indiquen a la notícia.



davroca5
N7
N7
Entrades: 578
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 04/06/2014 17:14

Tot al 100%.
Imatge


Previsions d'obertura.
Imatge

http://www.slideshare.net/Galifardeu/88 ... m=ss_embed
Original: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... ce5991.ppt

Posibles (jo diria que practicament confirmats) noms de les estacions del ramal.

Imatge


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 04/06/2014 19:15

2 anys encara !!!

Pudor electoralista però de lluny.
I es la primera vegada que veig el mapa amb les corbes al Prat, vaja vaja on han anat a parar els calerons.

Esperem que no es podreixi tot el que ja esta terminat o s'haura de canviar per nou i serà encara mes car.

Apa salut i a l'espera de la Foto tallant la cinta quan a ells mes els convingui !!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/06/2014 14:18

ortegote ha escrit:I es la primera vegada que veig el mapa amb les corbes al Prat
És el que passa quan s'imposen els criteris polítics per sobre dels tècnics i, de fet, per sobre del sentit comú: un espaghetti indigest.
metring ha escrit:A TV3 han dit que les estacions seran d'obra vista, res a veure amb les altres estacions que ja funcionen.
I han consultat a TMB per això? Ja veuràs què divertit serà esborrar els grafits en aquesta paret. Per què creieu que sempre fan servir superfícies llises fàcilment netejables? Per molt que digui es Sr. arquitecte (que com la majoria toca poc de peus a terra) m'estranyaria que ho deixessin així gaire temps. Veurem.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 05/06/2014 14:20

wefer ha escrit:I han consultat a TMB per això? Ja veuràs què divertit serà esborrar els grafits en aquesta paret. Per què creieu que sempre fan servir superfícies llises fàcilment netejables? Per molt que digui es Sr. arquitecte (que com la majoria toca poc de peus a terra) m'estranyaria que ho deixessin així gaire temps. Veurem.
Com això que va passar a les andanes de l'estació de Ciutadella?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/06/2014 15:16

Renfe445 ha escrit:Com això que va passar a les andanes de l'estació de Ciutadella?
Sí, una cosa semblant.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 05/06/2014 23:04

wefer ha escrit:
ortegote ha escrit:I es la primera vegada que veig el mapa amb les corbes al Prat
És el que passa quan s'imposen els criteris polítics per sobre dels tècnics i, de fet, per sobre del sentit comú: un espaghetti indigest.
metring ha escrit:A TV3 han dit que les estacions seran d'obra vista, res a veure amb les altres estacions que ja funcionen.
I han consultat a TMB per això? Ja veuràs què divertit serà esborrar els grafits en aquesta paret. Per què creieu que sempre fan servir superfícies llises fàcilment netejables? Per molt que digui es Sr. arquitecte (que com la majoria toca poc de peus a terra) m'estranyaria que ho deixessin així gaire temps. Veurem.
Totalment d´acord. El traçat l´han fet els polítics i farà que la línia perdi molts viatgers. Quin anirà des de l´aeroport al centre de Barcelona amb la L9?. Quan arribin a Zona Universitària estaran marejats i tindran barba del temps que han trigat i després, fes transbord i agafa la L3. Un total despropòsit, un desastre de magnituds estratosfèriques. A l´aeroport havia d´anar la L2 passant per sota de Montjuïc, directe al centre, mai a la vida la L9. Sobre els paraments de les parades amb formigó d´obra, el més probable és que TMB li fiqui uns plafons per sobre, així no és pràctic per molt que digui l´arquitecte de torn.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 06/06/2014 0:39

^^ Per anar de l'Aeroport al centre ja hi ha la RENFE, des de l'Aeroport la L9 es mes per anar a la part alta de BCN o a Hospitalet o al Prat. Que això no treu lo de les corbes, però encara que fos recta o que anés la L2 tampoc es gaire pràctic per anar al centre. Lo que s'ha de procurar es que a la RENFE hi pugui haver cada 15 minuts enlloc de 30 (encara que 1/2 s'hagi d'enllaçar al Prat, si no hi ha mes remei), llavors el problema ja està del tot resolt.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 06/06/2014 8:58

Ecomobisostrans ha escrit:^^ Per anar de l'Aeroport al centre ja hi ha la RENFE, des de l'Aeroport la L9 es mes per anar a la part alta de BCN o a Hospitalet o al Prat. Que això no treu lo de les corbes, però encara que fos recta o que anés la L2 tampoc es gaire pràctic per anar al centre. Lo que s'ha de procurar es que a la RENFE hi pugui haver cada 15 minuts enlloc de 30 (encara que 1/2 s'hagi d'enllaçar al Prat, si no hi ha mes remei), llavors el problema ja està del tot resolt.
La renfe no arriba a la T1. I el viacrucis que s'ha de fer per anar del baixador de la renfe a la T1 o viceversa et fa perdre moooooolta estona.

Per anar del baixador de la renfe a la T1 primer has d'anar a la T2 pel passadís elevat (sense tapís rodant) i allà agafar la llançadora T2↔T1. Entre una cosa i l'altra i si el tren va ple, pots trigar una mitja hora ràpidament.

Per anar del centre de Barcelona a la T1 el tren no és una opció, només ho és si vens de fora de Barcelona en renfe, transbordant a Sants, a passeig de Gràcia o a l'Estació de França.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 06/06/2014 9:31

A l'aeroport el que cal es que hi arribin més mitjans de transport i no només un.
La RENFE ja està bé, tot i que si, caldria millorar-ne la freqüència de pas.
Però que arribi el metro i l'AVE també.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 06/06/2014 12:22

gatvell ha escrit:A l'aeroport el que cal es que hi arribin més mitjans de transport i no només un.
La RENFE ja està bé, tot i que si, caldria millorar-ne la freqüència de pas.
Però que arribi el metro i l'AVE també.
No es como que se nos haya ido la olla haciendo Metros y AVEs.

Creo que es mejor guardar nuestras delusiones en algún cajón, y pararnos a pensar que es lo que realmente hace falta en el aeropuerto. ¿Hace falta un tren de cercanías que lleve a mucha gente rápidamente a Barcelona? Sí, totalmente. ¿Hace falta un Metro que haga lo mismo? No veo para que. ¿Hace falta un Metro para acercar El Prat al Aeropuerto? No me hagas reir con el "café para todos". ¿Hace falta llevar el AVE al aeropuerto? Tu dirás, yo en tiempos de crisis prefiero invertir en mejoras para todos, y no solo para cuatro ricos.



Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 06/06/2014 14:07

Per l'Aeroport era suficient amb el proposat per portar rodalies a la T1 (T1-T2 soterrat i cap el Prat). Gran capacitat i en res al centre. La part que s'hagués estalviat la Generalitat en la part sud de la L9 la podria haver destinat a ampliar la L1 i L2 per la zona. I que la L9 es quedes com la línea que tallaria les demés per la part alta de la ciutat.

Si aquesta desgracia de la L9 fos cosa de Mordor, dic, Madrid, al TN en farien estudis cada dia. Es sorprenent com no se'n parla quasibé. La factura de la L9 es una vergonya.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 06/06/2014 14:32

M'encanta com en temps de crisi diem que el metro a l'aeroport no cal, que amb rodalia ja està bé.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/06/2014 14:48

És que estaria bé amb una rodalia com cal, amb freqüències decents (mínim 15 minuts), un servei fiable i cobrint les dues terminals. I sí, potser molts de nosaltres hem canviat d'opinió, però la crisi ens ha posat a tots al seu lloc i ens ha mostrat que no es poden satisfer tots els capricis amb diners procedents de les arques públiques. I massa que ja se n'han satisfet.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 06/06/2014 16:02

Alf, entre el metro i RENFE hi estic d'acord amb tu, però l'arribada del AVE, ampliaria l'area d'influència de l'aeroport.
Obviament no cal agafar l'AVE per anar a Barcelona, però per a Saragossa, o Perinyà....(i altres).
Tampoc cal fer-ho immediatament, sino poc a poc.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”