Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: iluro » Dilluns 25/04/2011 17:12

I que es una cambra de seccionadors ??? :nose



Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Diumenge 08/05/2011 20:39

Respecte que són els seccionadors intento exposar-ho d'una manera planera.
Els seccionadors són el "interruptors" dels cables que alimenten la catenària (feeders).
La catenària està alimentada per parts, una part podria ser un tram entre desviament, un altre tram el propi desviament, etc. Cada tram és alimentat per un cable i cadascun té un interruptor associat per tal de deixa d'alimentar el tram associat.
Els diversos interruptors s'agrupen en una cambra, que és el que s'anomena cambra de seccionadors. Dintre de la sala cada seccionadors està dintre d'un habitacle com a protecció.


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Xenakis
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Glories L1

Entrada Autor: Xenakis » Dijous 26/05/2011 9:40

I què és l'edícula??? :nose



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/05/2011 9:45

És un pavelló petit que té com a finalitat aixoplugar de la intempèrie les boques del ferrocarril subterrani. N'hi ha un a Pl. Molina, tot i que n'hi havia hagut d'altres, com a Urquinaona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 03/06/2011 15:01

Us deixo enllaç a una entrada del bloc de Fotos de Barcelona, on parla de la primera estació a la Plaça Catalunya.

A gaudir!

http://fotosdebarcelona.com/blog/?p=701


El licor Calisay no se bebe, se saborea

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Divendres 03/06/2011 15:53

Coyn al les fotos!!! :ok Molt interesant!! Llastima que es conservi tan poc arxiu grafic de un edifici que al cap y a la fi va seri durant mes de 30 anys al ben mig de barcelona



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 13/07/2011 21:53

http://www.20minutos.es/museo-virtual/
Crec que pot ser interessant perquè surten fotos de tot, tot i que ordenat una mica aixi , però hi han algunes fotos antigues de transports, apart de moltes altres. Crec que pot ser interessant mirar-ho. Ho he trobat avui per casualitat mirant lo que donaven de info en la web aquesta.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 14/07/2011 21:19

Em temo que no és la primera vegada que trec aquest assumpte, però per fi puc penjar fotos. Fa ja molts anys vaig veure per primera vegada la pel·licula "MUERE UNA MUJER" (Mario Camus, 1964) amb gran delir, i anys després la vaig aconseguir gravar amb vhs, però per fi aquesta setmana la ha aconseguit en digital. Sense ser dolenta del tot, és una mena de pel·licula d'intrigues amb assassinat inclòs, rodada en color entre Barcelona i Madrid. Sense tenir aspecte de ser de pressupost excessivament baix, si que es detecten certs detalls de cop de sabata, entre ells algunes interpretacions que caldria haver repetit o especialment, escenes que intenten fer veure que és Barcelona i sent en realitat Madrid (els taxis són uns grans delators). El cas és que sempre he considerat la pel·licula com un documental fantàstic de la ciutat, en color, a on surt la Diagonal, el Paral·lel, Passeig de Gràcia, Avinguda del Tibidabo o la terminal d'Ibèria de la pl. Espanya. A més, gran profusió de cotxes, taxis, mobiliari urbà i altres detalls de l'època.

D'aqui he rescatat quatre fotos prou interessants a on surt una granota de les que feien les línies urbanes, l'interior de l'estació Bonanova, l'exterior de la del Tibidabo i una imatge del cotxe 5 del tramvia blau. El cas concret de l'escena dels fgc és un detall que a nosaltres no se'ns escapa: els personatges campen per l'actual pl. Kennedy, baixen a la boca del metro i un cop a dins apareix l'estació Bonanova. Suposo que per qüestions de lluminositat o altres facilitats que no té l'estació del Tibidabo van preferir canviar el fons. Prou rotllo.
Fitxers adjunts
1.jpg
1.jpg (36.18 KiB) Visualitzat 8635 cops
2.jpg
2.jpg (42.67 KiB) Visualitzat 8635 cops
3.jpg
3.jpg (59.83 KiB) Visualitzat 8635 cops
4.jpg
4.jpg (67.08 KiB) Visualitzat 8635 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 15/07/2011 11:44

Molt interesant lo de la pelicula, per cert Alemany las granotas urbanas com diu realment s'els coneixia com " pericos" degut a la seva construccion a Sarria



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 15/07/2011 12:35

Gracies per l´ aclariment Brill18. Ho sabia, ho sospitava, no volia ficar la pota... He utilitzat aquesta nomenclatura per fer-me entendre amb seguretat.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 15/07/2011 20:50

Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Divendres 15/07/2011 21:29

Un edicle desaparegut a principis dels any 60: el de Lesseps. Potser el llibre d'en Salmerón ho posa.

Imatge

La imatge sembla pels voltants de l'obertura, potser l'any 1925.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 15/07/2011 21:52

Falten les paraules per a descriure la voràgine criminal que s'ha carregat, durant bona part del segle XX i el que portem del XXI, el patrimoni arquitectònic de Barcelona, evidentment inclòs el referent als transports.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Divendres 15/07/2011 22:34

Ummm que curios! ara que el veig d'aprop.. sembla Art Deco... :o



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 16/07/2011 3:05

L'Art Deco té aspectes com les columnes aquestes però això trobo que és clarament noucentista. Avui en dia aquesta estació amb vidres nous seria... mmmhhh i si amés es mantingués la taquilla amb atenció personal.... ufff.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 16/07/2011 12:41

Efectivament no és art-decó, és noucentista com molt bé diu en "lliuta 1714"
Quina llàstima l'enderroc dels dos edicles (Lesseps i Urquinaona), el d'Urquinaona m'en recordo perfectament d'ell, en canvi del de Lesseps ja no el recordo. Però ens queden aquestes fotos pel record. I el de la Plaça Molina, per gaudi. Gràcies a "u-bahn de BCN". Salut!



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 17/07/2011 2:05

122-042-132 ha escrit:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 17/07/2011 15:12

BRILL 18 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,
Un petit dubte: Quan dieu els tallers de Sarrià, us referiu als que tenia TB al passeig de Sant Joan Bosco, o als dels fc de la Via Augusta?


Què és alló??

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 18/07/2011 8:57

Alemany ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,
Un petit dubte: Quan dieu els tallers de Sarrià, us referiu als que tenia TB al passeig de Sant Joan Bosco, o als dels fc de la Via Augusta?
Al menys jo crec que eran els tallers de Via Augusta, per fotos que he vist



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 18/07/2011 14:22

Si, si els tallers de Sarrià (del tren de Sarrià, de tota la vida), no cal confondre'ls amb els de Tranvies de Barcelona. Salut!



Respon

Torna a “Història del transport”