Pàgina 152 de 152
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Publicat: Dijous 28/11/2024 18:31
Autor: jgomezs
un Ànec ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 15:04
Elefant ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 12:38
jgomezs ha escrit: ↑Dimecres 27/11/2024 23:44
Comentari ràpid al tema dimensions dels tramvies. Estava recordant que part de l'espai que necessita el tramvia és per culpa dels suports de la catenària.
Amb el sistema del APS i tramvies més estrets (els nostres Alstom Citadis són de 2,65m d'ample i a molts llocs de França els tenen de 2,4m o fins i tot més estrets) potser podem encabir el tramvia en poc més de l'espai de dos carrils de circulació (parades a part). Que a més els tramvies van per la via i saps exactament quin espai ocuparan, no és com un autobús que li has de deixar un marge perquè hi ha una persona amb un volant.
Teoòricament la catenària es podria enganxar a les façanes o sino ubicar els suports a la vorera a on hi ha també l'enllumenat públic.
Vist les mesures de seguretat dels tramvies no m'estranyaria que fos forçós posar barana a tot el carrer, treient espai de vorera de tota manera.
Quant a enganxar-ho a les façanes, tots els propietaris de les façanes han d'acceptar-ho, de la mateixa manera que passa amb el cablejat, per tant, bona sort aqui també, perque almenys quant al cablejat es el teu veí qui et dona permís, aqui t'ho demana l'administració a canvi de sisplau
Ja deixen un marge generós amb separadors respecte dels cotxes, amb tramvia estret guanyes mig metre:
https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... 1b-Ed2.pdf
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Publicat: Divendres 29/11/2024 8:50
Autor: un Ànec
jgomezs ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 18:31
un Ànec ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 15:04
Elefant ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 12:38
Teoòricament la catenària es podria enganxar a les façanes o sino ubicar els suports a la vorera a on hi ha també l'enllumenat públic.
Vist les mesures de seguretat dels tramvies no m'estranyaria que fos forçós posar barana a tot el carrer, treient espai de vorera de tota manera.
Quant a enganxar-ho a les façanes, tots els propietaris de les façanes han d'acceptar-ho, de la mateixa manera que passa amb el cablejat, per tant, bona sort aqui també, perque almenys quant al cablejat es el teu veí qui et dona permís, aqui t'ho demana l'administració a canvi de sisplau
Ja deixen un marge generós amb separadors respecte dels cotxes, amb tramvia estret guanyes mig metre:
https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... 1b-Ed2.pdf
Doncs aquest model esta molt bé per interiors de ciutat, amb mig metre de seguretat a banda i banda de la circulació del tram ocupes 6,9 metres, menys de tres carrils del "tipus Barcelona". El model del Trambaix, per exemple, ocupava més de tres carrils (9,1 metres)
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Publicat: Dissabte 21/12/2024 16:37
Autor: marcmarti
Bon dia,
Torno amb una actualització de la meva proposta anterior:
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 30466&z=14
Algunes de les actuacions més grans:
Desviament extensió L2 Montjuïc, degut a la poca demanda. Passaria pel Morrot i el Port de Barcelona, on es podria desenvolupar estil Canary Wharf. Xavier Trias ja va proposar desenvolupar aquesta zona, però sembla que l'han guardada al calaix:
https://beteve.cat/politica/trias-prese ... ge-social/
L3 Sud, que donaria cobertura a barris densos i serviria com una mena de línia orbital. Bifurcació a Valldaura cap a Llucmajor, Torras i Bages, Bon Pastor, Artigues i acabaria a Sant Adrià.
L7, que passaria de les mans d'FGC al Metro, es desviaria de Gràcia cap a Verdaguer, Arc de Triomf, donant cobertura a barris a prop del mar, per després agafar les vies de la L4 i pujar fins a La Sagrera.
També hi han moltes actuacions a FGC i Rodalies, especialment a FGC, on adjunto un esquema que he fet (PDF té més qualitat). En resum, és bastant més ambiciosa que l'última proposta que vaig fer, pero la trobo més realista. Critiqueu, que segurament ho tindré canviat l'any 2025.
Espero que us agradi,
Marc
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Publicat: Dissabte 21/12/2024 21:07
Autor: Nen de Gràcia
Pel que fa a FGC, caldria passar la Llobragat-Anoia a UIC com a primera actuació, que portaria bastants anys d'afectacions, no? Perquè adaptar tota la flota a ample variable i situar dos canviadors d'ample, un entre Espanya i Gràcia (S4/S5/S8/L8) i un entre Roc Blanc i Abrera (S4) ho veig caríssim i complicat, sobretot a nivell de futures ampliacions. Tot i això, el futur del ferrocarril espanyol passa indiscutiblement per implantar l'ample UIC a tota la xarxa, així que si no es fa ara s'acabarà fent més endavant.
I com a mínim a la B-V (la LL-A no l'he agafat més de cinc cops en la meva vida i no la conec prou), trobo que caldrien alguns serveis semidirectes, però pel que fa al recorregut, ho trobo una molt bona proposta.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Publicat: Dissabte 21/12/2024 21:26
Autor: marcmarti
Nen de Gràcia ha escrit: ↑Dissabte 21/12/2024 21:07
Pel que fa a FGC, caldria passar la Llobragat-Anoia a UIC com a primera actuació, que portaria bastants anys d'afectacions, no? Perquè adaptar tota la flota a ample variable i situar dos canviadors d'ample, un entre Espanya i Gràcia (S4/S5/S8/L8) i un entre Roc Blanc i Abrera (S4) ho veig caríssim i complicat, sobretot a nivell de futures ampliacions. Tot i això, el futur del ferrocarril espanyol passa indiscutiblement per implantar l'ample UIC a tota la xarxa, així que si no es fa ara s'acabarà fent més endavant.
I com a mínim a la B-V (la LL-A no l'he agafat més de cinc cops en la meva vida i no la conec prou), trobo que caldrien alguns serveis semidirectes, però pel que fa al recorregut, ho trobo una molt bona proposta.
Sí, haurà de ser una de les actuacions més grans que ha fet FGC. La línia Vallès era d'ample ibèric i es va reformar a UIC el 1905 (119 anys, ja!) però òbviament amb una demanda molt més baixa que la de Llobregat-Anoia al 2024. Es preveu que la nova flota vingui al 2030, no sé encara si serà d'ample mètric o UIC.
https://www.3cat.cat/324/fgc-renovara-l ... a/3327209/ Una pena que no es consideri el transbord a Martorell, perquè la reforma d'ample podria vindre en fases (fase 1 barcelona-martorell, utilitzant els 112 existents per incrementar la demanda martorell-manresa/igualada, fase 2 la resta?), però tot es veurà més clar en uns anys.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Publicat: Diumenge 22/12/2024 8:41
Autor: jgomezs
M'agrada la idea de la línia radial fins a Montigalà, i l'allargament de la L10 per Badalona. Lo de la branca de la L3 no ho veig clar, és car construir per sota de barris tan densament construïts, i fer-ho amb una branca vol que només tens la meitat de freqüència i no l'aprofites del tot.
També m'agrada la idea de separar la L7, però a la línia de costa no hi viu tanta gent, potser aniria millor una línia de tramvia o de bus allà.
De canviar la LL-A ac ample UIC, m'agrada la idea de fer una línia circular, el problema és que les línies fins a Manresa i Igualada estan plenes de corbes tancades aprofitant l'ample estret, caldria rectificar completament aquells recorreguts (la qual cosa també els faria guanyar velocitat, tot sigui dit).
De la L2 pel Morrot, precisament el desenvolupament nou que s'està fent per aquella zona és el de la Marina del Prat Vermell, pel qual precisament es vol allargar la L2 per Foc (tot i que és d'aquestes coses que s'anuncien cada X anys i mai saps quan va de debò).