Civia Alpí
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
No. L'última comanda feta (fa un any) era de 60 trenes Civia IV. Els 80 trens Civia V i els 100 trens Civia VI, són només una programació pressupostària, que l'únic que indica són les intencions de Renfe però res més.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Els civia alpino no son cap llegenda urbana, eren uns trens que estaven pressupostats i que finalment s'ha decidit que no es fagin.
A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.UT440_132M ha escrit:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Xavi
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
http://www.trenscat.com/renfe/circesp070214_ct.htmlcanalcole ha escrit:A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.
Xavi
La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Veient com pugen a Puigcerdà unitats 447 en doble, i podrien pujar-hi perfectament unitats 463, 464 i 465, començo a dubtar que aquests Civia Alpino siguin per a aquesta línia i no siguin per a la línia de Cercedilla a Cotos, que sí que necessita d'unes característiques diferents (ample de via mètric).davida ha escrit:La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
- viscaelcat
- N6
- Entrades: 258
- Ubicació: Mataró
El que em va dir un maquinista, aquest cap de setmana, és que hi pujarien 463 en doble, per qüestions de tracció. Així si una falla no hi hauria problema.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
463 = Civia de 3 cotxes.Vilarrubla ha escrit:Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD
464 = Civia de 4 cotxes.
465 = Civia de 5 cotxes.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:
tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
El que trobo dolç a tu t'amargue.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Les 447 són les que pugen actualment.Vilarrubla ha escrit:I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:
tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
Les altres són 440R (de reformades). Les dels seients tous eren unitats reformades específicament per a aquesta línia, i les de seients durs, tenien l'interiorisme normal d'aquesta sèrie. I les que dius que més vells que Maria Castanya eren 440 a seques, sense reformar.
- viscaelcat
- N6
- Entrades: 258
- Ubicació: Mataró
Vilarrubla, fes-te una volta per Trenscat, o per Wefer, o qualsevol altre pàgina de trens on puguis veure quin és cada model, de seguida aprendràs qui són les 447 o les 440.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Merci a tots dos!! Ara em queda força més clar 

El que trobo dolç a tu t'amargue.
Jo temps enrere els hi deia Civia VirtualsUT440_132M ha escrit:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.

A veure, hi ha una cosa que no tinc clara. Jo tenia entès que:
- una 447 té tres cotxes i quatre bògies motors.
- una 463 té tres cotxes i dos bògies motors.
En conseqüència, una 447 és menys propensa a derrapar que una 463, i per tant des del punt de l'adherència una 447 puja a Puigcerdà millor que una 463. Si això és cert, no veig perquè caldria substituir un model per l'altre. Si de cas, recuperar alguna partida de seients de 470 per enxiponar-los a les 447.
M'ho podríeu confirmar?
- una 447 té tres cotxes i quatre bògies motors.
- una 463 té tres cotxes i dos bògies motors.
En conseqüència, una 447 és menys propensa a derrapar que una 463, i per tant des del punt de l'adherència una 447 puja a Puigcerdà millor que una 463. Si això és cert, no veig perquè caldria substituir un model per l'altre. Si de cas, recuperar alguna partida de seients de 470 per enxiponar-los a les 447.
M'ho podríeu confirmar?
Petita precisió:
-447: 6 bogies, dels cuals 4 son motors.
-463: 4 bogies, dels cuals 2 son motors (els bogies compartidos).
Amb 2 bogies de menys, hi ha menys de roce amb el rail, doncs menys de resistencia al avançament. El Civia de tres cotxes es mes lleuger que una 447.
-447: 6 bogies, dels cuals 4 son motors.
-463: 4 bogies, dels cuals 2 son motors (els bogies compartidos).
Amb 2 bogies de menys, hi ha menys de roce amb el rail, doncs menys de resistencia al avançament. El Civia de tres cotxes es mes lleuger que una 447.
Això de la tracció als bogies compartis, no era al revers amb els Civies de 2 cotxes?