Perdoneu senyors. Les mampares serviran per aixo

Aquest accident -i d'altres similars- s'evitaran d'arrel amb un personal conscient del seu treball, per exemple amb motoristes que no tinguin presa en tancar les portes i s'assegurin de que res queda atrapat a les portes. Possant personal -caps d'estacio i/o auxiliars cual.lificats- que vigilin el bon funcionament de les instalacions a les andanes. Recuperant la figura del cap de tren que s'aseguri que tothom ha pogut entrar i sortir correcta i completament dels trens. Es a dir, creant llocs de treball en comptes de destruir-ne com esta fent TMB.
De que ***** em servira que hi hagi mampares que evitin (Oh!, la sol.lucio magica a tots els problemes del metro!

Repeteixo. Aquest tipus d'accident s'evitarien amb personal responsable del seu treball. No amb "pitja-botons" amb presses (o avorriment) per tancar les portes.
Imaginem el seguent escenari: Iaia amb bossa de plastic penjada del canell de la ma. Motorista irresponsable que te pressa per tancar les portes (avorrit, llegint el diari, de xarrera amb altre gent a cabina, etc.). Estacio amb mampares. La iaia baixa i se li queda la bossa atrapada a les portes del tren, les mampares es tanquen, el tren empren la marxa. Resultat: (cal que ho possi?....)
Segon escenari. El mateix pero la iaia per dintre i la bosa per fora. Resultat: (uf!... de debo que no us l'imagineu?).
Primer escenari. No hi han mampares. Hi ha un cap de tren que comprova que res ni ningu ha quedat atrapat a les portes. La iaia pot recuperar la seva bossa amb el simple ensurt d'haver vist que momentaneament havia perdut la seva preuada bossa de plastic.
Si home, algu podria objectar: "Ei, que algun passatger que s'adoni del fet, pot fer servir l'alarma". Ok. Punt 1: Que el passatger estigu al costat de l'aparell d''alarma i que tingui prou capacitat de reaccio com per accionar-lo. Punt 2: Entre que s'acciona l'aparell i el tren s'atura, aquest ha recorregut alguns metres.... (no home, no.... pobre dona....)
Que a aquella andana no hi ha prou vissibilitat?. Doncs senyors, aixequin el seu bonic culet de la cadira, baixin de la cabina i comprovin que no ha quedat ningu atrapat a les portes. Menys tecnologia i mes factor huma, que al final no sabrem ni cordar-nos les sabates si no ens ho fa una maquineta.
Sal.lutacions:
Serie600