L'Ajuntament de Barcelona i el ministeri de Foment firmen un protocol per "garantir" el desenvolupament de l'estació
MARIA ORTEGA Barcelona | Actualitzada el 10/07/2013 11:39
http://www.ara.cat/societat/sagrera_0_953304820.html
Hora i data actual: 19 juny 2026, 21:50
Entrada Autor: jaezcurra » 10 jul. 2013, 12:31
Entrada Autor: alf_ » 10 jul. 2013, 12:44
Perdona pero si falta espacio verde es porque se lo ha ido comiendo la necesidad de darle espacio al coche en donde fuera posible. Nos hemos cargado plazas y paseos para poner autovías urbanas y nudos viarios, y ahora son las cuatro miserables vías que entran y salen de Barcelona las que tienen que quitarse de en medio para el nuevo parque. Ah, y el Montjuic no se ha hundido en el mar, sigue ahí y es un enorme y agradable parque accesible con el funicular (integrado) en pocos minutos desde el centro de BCN.pcongre ha escrit: Básicamente creo que tenéis razón, pero hay que decir que en las ciudades de Suiza y Alemania en general no hace tanta falta añadir zonas verdes cerca del centro como parche para los errores urbanísticos/especulatorios del pasado.
Yo sí creo que el parque lineal es deseable, en cuanto se pueda, pero no porque los trenes molesten, precisamente.
Entrada Autor: pcongre » 11 jul. 2013, 17:37
Sí que es verdad que todavía hoy se le da un protagonismo desmesurado al coche y ese es quizás el principal problema actual, pero me parece que la causa número uno de que hoy no haya prácticamente espacio verde cerca del centro fue la especulación inmobiliaria que apareció al aplicar el pla Cerdà en los siglos XIX y XX:alf_ ha escrit:Perdona pero si falta espacio verde es porque se lo ha ido comiendo la necesidad de darle espacio al coche en donde fuera posible. Nos hemos cargado plazas y paseos para poner autovías urbanas y nudos viarios, y ahora son las cuatro miserables vías que entran y salen de Barcelona las que tienen que quitarse de en medio para el nuevo parque. Ah, y el Montjuic no se ha hundido en el mar, sigue ahí y es un enorme y agradable parque accesible con el funicular (integrado) en pocos minutos desde el centro de BCN.
Entrada Autor: alf_ » 11 jul. 2013, 17:54
Estoy de acuerdo. Sólamente quise puntualizar eso, que si un parque (que falta hace) lo ponemos encima de las vías, no será realmente porque estas sean un particular estorbo, sino que habrá sido ubicado ahí por otras decisiones (políticas y sociales).pcongre ha escrit: Entiendo que estaremos de acuerdo en que hay que darle la máxima prioridad al transporte público de Barcelona y alrededores, que en algunos aspectos funciona mal o muy mal, pero una cosa no quita la otra: hay otros aspectos mejorables y en mi opinión el que comento está claramente entre ellos.
Entrada Autor: sortrens » 22 jul. 2013, 13:55
Entrada Autor: jaezcurra » 09 des. 2013, 14:16
Entrada Autor: Guigui » 09 des. 2013, 14:22
Quina falta de memòria! Ja en deuen quedar ben pocs que recorden què deia Sants després de ser inaugurada, tota tètrica. I que, ben cèntrica, en aquell erm que avui ocupen el TNC i l'Auditori, hi havia prou espai per a fer una gran estació com Zuric o Milà.A BCN li falta sumar encara l'estació central al motor econòmic port-el Prat
Entrada Autor: Prest » 09 des. 2013, 16:41
Aquest espai que menciones (Meridiana-Glòries) es el projecte perdut de l'intercanviador Glòries... O estem parlant dels 60-70? (crec que per allà es va inagurar Sants) i seria la bessona d'aquesta.Guigui ha escrit:Quina falta de memòria! Ja en deuen quedar ben pocs que recorden què deia Sants després de ser inaugurada, tota tètrica. I que, ben cèntrica, en aquell erm que avui ocupen el TNC i l'Auditori, hi havia prou espai per a fer una gran estació com Zuric o Milà.A BCN li falta sumar encara l'estació central al motor econòmic port-el Prat
Però ara hem de tirar de titular i convertir una estació esquifida amb operació de totxo de saldo en "motor econòmic".

Entrada Autor: Adolescent barceloní » 09 des. 2013, 17:28
Podria fer-se?Prest ha escrit:Potser ens sortiria Barat moure EdF pedra per pedra i ferro per ferro a Sagrera
Entrada Autor: metring » 06 feb. 2014, 22:30
Entrada Autor: Renfe445 » 06 feb. 2014, 23:21
Si a més de reactivar-se van a bon ritme, he de dir que...metring ha escrit:Es veu que torna a haver-hi peles...
Les obres de l’estació de la Sagrera es reactivaran a partir del 15 de març

Entrada Autor: uriol108 » 07 feb. 2014, 11:30

Entrada Autor: gatvell » 07 feb. 2014, 12:53
Entrada Autor: Toni » 09 feb. 2014, 01:28
Això.... bla, bla, bla... Parlar per parlar. Sagrera té el problema de ser un projecte desmesurat d´altres temps que ara no es pot fer i no saben els polítics com explicar-li a la gent. Crec que convergeixen varis errors greus de base en aquest projecte:ortegote ha escrit:Sagrera 2019 Bla, bla, bla ...
No puc dir res més a la noticia.
Salutacions.

Entrada Autor: gatvell » 09 feb. 2014, 14:15
Entrada Autor: sortrens » 09 feb. 2014, 14:29

Entrada Autor: gatvell » 09 feb. 2014, 15:48
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026