El problema de la R2 (sud i nord) són el fet que el regionals ocupen les vies però la majoria no fan parades, per tant no donen servei a les zones per on passen. La solució de que tots els regionals passin a ser Avant és un suicidi, doncs només hi haurà 4 estacions fora de Barcelona, a Lleida i Girona encara, perquè estaran al centre, però ja sabem el que passa o passarà a Tarragona i Figueres. I aquestes estacions donaran servei només a una petita part de la població, doncs la majoria d'estacions veuran reduïts el nombre de trens que actualment hi passen sense tenir una alternativa, com podrien ser Torredembarra, Valls, Montblanc, Les Borges Blanques, Reus, Alcover, Sils, Flaçà...
Per tant, davant d'aquest trist panorama s'adoptaran solucions totalment il·lògiques, coneixent la direcció de Renfe. Tinc el pressentiment que perllongaran la R2 fins a Tarragona o Reus per substituir els regionals, que aniran per la LAV, i que ho vendran com una millora del servei, quan en realitat significarà més temps de viatge entre Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla i Torredembarra fins a Barcelona.
Però, segur que no s'han plantejat una solució que té a veure amb la quadruple via que esteu dient. Tan difícil seria construir uns desviaments i intercanviadors d'ample a Sant Vicenç de Calders i a Sant Celoni per a que els Regionals i Catalunya Express vagin per la LAV mentre atravessen el nucli de Rodalies i una vegada han sortit d'ell tornin a la via convencional i viceversa?
És a dir, per exemple, un tren surt de Reus, i efectua parades a Vila-Seca, Tarragona, Altafulla, Torredembarra i Sant Vicenç de Calders, Un cop allà, pren la línia de Vilafranca fins passat El Vendrell i allà, aprofitant que la LAV va paral·lela, es construeix un intercanviador d'ample. O encara més senzill quans'hagi migrat totala xarxa a ample UIC. No ho trobeu lògic, barat i fàcil d'executar? I si es fes l'estació de Passeig de Gràcia del nou túnel encara seria millor. Per tant, tindríem la línia SVC - Vilanova - BCN només per Rodalies.
A la R2 nord igual, un intercanviar passat Sant Celoni en direcció Barcelona i els trens regionals a Girona per la LAV entre BCN i Sant Celoni.
Què us sembla?
👍0👎0