Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Diumenge 21/04/2019 15:30
Autor: m.h.t.
El Tren groc considerat per la SNCF com un remuntador mecànic
La direcció de la SNCF vol canviar l‘estatut tècnic del Tren Groc que passarà a ser gestionat i controlat pel servei de control dels remuntadors mecànics. Els arguments de la direcció són que amb aquest estatut, el manteniment costarà menys car i que a més es podran fer circular més trens.
Pel sindicat CGT aquest canvi pot amenaçar la seguretat del tren. La CGT Cheminots que per altra banda denuncia la reducció del nombre de taquilles a l’estació de Perpinyà: només n'hi haurà una per tota l’estació.
El sindicat ha convocat una vaga per avui [dijous 18], amb fortes pertorbacions en la circulació dels trens locals. Manifestaran aquest matí a la 11 davant la prefectura de Perpinyà.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Diumenge 21/04/2019 17:35
Autor: metring
Això de fa uns dies
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Diumenge 07/07/2019 14:27
Autor: m.h.t.
El Tren Groc surt de les vies a l'arribar a l'estació de Vilafranca
Un incident que va afectar la línia aquest dissabte a Vilafranca de Conflent
Va ser a les 12:50 hores, quan va arribar a l'estació de Vilafranca de Conflent, el Tren Groc procedent de La Torre de Querol va sortir de les vies amb 200 persones a bord.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Dimarts 06/08/2019 16:02
Autor: m.h.t.
Els usuaris del Tren Groc s'oposen a la reducció d'horaris de les estacions
L'SNCF anuncia un nou tancament de taquilles, ara a Vilafranca, Mont-lluís i Font-romeu
La intenció de l'SNCF de reduir els horaris de les tres estacions no ha caigut bé al Comitè d'Usuaris, els responsables del qual l'han emmarcat dins d'una «política econòmica curtterminista». En paral·lel, els representants dels usuaris han denunciat que la venda de bitllets del Tren Groc per Internet és molt dificultosa i han criticat el projecte de venda de bitllets en una oficina mòbil. El comitè que lidera Jordi Bartolí ha recordat que el projecte de modernització de la línia preveu un augment de freqüències, les quals passarien de les actuals onze diàries sumant els dos sentits, a més de vint en els pròxims anys, i que el tancament d'estacions i la reducció dels horaris van en contra d'aquesta política de reimpuls del popular Canari. [...]
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Dimecres 27/01/2021 17:05
Autor: m.h.t.
El tren groc descarrila en plena baixada a l’Alt Conflent
La línia es troba tancada fins nou avís
El tren groc del Conflent i la Cerdanya va descarrilar en el seu descens a l’estació de Fontpedrosa, aquest dilluns 25 de gener al vespre. Aquest accident va mobilitzar els bombers i els equips de rescat dels municipis de Mont-Lluís i Oleta, per ajudar el conductor i el controlador de la SNCF (empresa concessionària de la línia), únics a bord.
El succés, que no ha registrat ferits, ha provocat el tancament temporal de la línia.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Dijous 28/01/2021 12:44
Autor: UT440_132M
No serà cap gran pèrdua si els Z150 estan una bona temporada fora de combat
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Dijous 10/06/2021 21:36
Autor: Renfe445
No és una notícia, però segur que és del vostre interès. Sobretot per als qui domineu l'alemany (Guigui ). El programa Eisenbahn-Romantik va passar-se pel tren groc a fer un bon reportatge durant el 2006.
Nota interessant, al final del vídeo trobareu la 440 131 sortint de La Tor.
Per acabar el mateix programa va enregistrar els ferrocarrils d'Euskadi, el tren de Sóller (aquesta era òbvia) i també va estar a Portugal.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Divendres 19/11/2021 13:53
Autor: França451
França451 ha escrit: ↑Dimecres 17/11/2021 11:49
El pasado domingo volvimos a pasar la frontera para buscar agua y leche fresca de granja, y a eso de las 15:00 pude ver circulando por primera vez el tren "jeune", del cual he visto las vías varias ocasiones, pero nunca lo había visto circulando. Fue hacia Saillagousse. Nos acercamos a la Gare de Via-Font Romeu, y curiosamente a los pocos minutos, el tren que vimos a lo lejos, llegaba a esta estación y finalizaba trayecto aquí. Por lo que pude verlo de cerca y tirar algunas fotos.
Mi primera sorpresa fue comprobar que no es diesel, sino que circula con tercer raíl. Observé que la línea, llamada Haute tren jeune sale de la Tor de Querol y circula, si mal no recuerdo hasta Perpignan. Me sorprendió encontrarme que por la costa sale una línea que se mete hacia el interior pasando por Carcassonne, y de aquí parte una línea hasta Quillán, pero entre Mont Louis, de la línea del haut Jaune y Quillán, no hay tren. La verdad, no lo entiendo, porque apenas distan 20 km entre Quillán y Mont Louis y los pueblos intermedios -Formigueres, Matemale- La llagonne-La Cabanasse-, no tienen tren.
Deduzco que el tren jaune debe ser turístico o algo similar, porque cuando salió de Font Romeu a las 16:00 había pocos viajeros en su interior. También me pareció ver que entre Perpignán y la Tor, todas las paradas funcionan a demanda, o son facultativas. Me sonaban los pueblos entre Ur y la Cabanasses, ya que desde Mont Louis solo conozco el tramo mencionado que sigue la carretera D118 hasta Carcassonne.
Disculpas, luego vi que la línea llega hasta Vilafranca de Conflent, pensaba que llegaba hasta Perpignán. Veo que esta línea no ha estado tampoco exenta de accidentes, amenazas de cierres y descarrilamientos. Me parece curioso que esté considerada "línea de vía estrecha" y no "tren turístico". Otra curiosidad que pude ver es que el convoy que vi llegar a Font Romeu y que sólo tenía dos coches, es muy antiguo, pero está muy bien conservado. Respecto a las estaciones, también vi que son en muchos casos una pequeña caseta con un pequeño andén y prou, deduzco que la mayoría de ellas, cerradas. Lo que me llamó la atención fue que el tren sólo llegase hasta Font Romeu, y luego volviera para atrás, no sé si hay servicios parciales o depende de la demanda del momento.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Dissabte 20/11/2021 2:19
Autor: UT440_132M
Es fan serveis parcials Font-Romeu Villefranche. Tres diaris ascendents, dos descendents. Dos complets Villefranche - LaTour en ambdós sentits.
La majoria d'unitats del Train Jaune, son les mateixes de quan van inaugurar la línia al 1910. Les unitats Z100 son centenàries i que jo sàpiga, mai s'han plantejat desballestar-les i canviar-les per altre material motor més modern, com les Z150 (Stadler GTW 2/6, mateix model que les dels cremalleres de Núria i Montserrat). Els mateixos cheminots diuen que prefereixen conduir les Z100 que les Z150.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
El Tren Groc torna a estar aturat. El popular «Canari» que recorre la Cerdanya i el Conflent estarà fora de servei un mes per treballs de millora i manteniment de la línia fèrria. El Tren Groc és històricament l’atractiu turístic més demanat pels visitants a tota la vall, més enllà de l’esquí.
La Societat Nacional de Camins de Ferro (SNCF) de l’estat francès ha fixat la interrupció del servei ferroviari, que enllaça la Tor de Querol i Vilafranca de Conflent en un recorregut per la plana cerdana de 63 quilòmetres, fins al dia 28 de març. En aquestes setmanes es portaran a terme treballs de renovació de les vies i consolidació d’estructures contra el despreniment de roques. Les obres donen continuïtat a les realitzades durant la tardor, quan la línia va ser també interrompuda. Com aleshores, l’SNCF ha activat un servei alternatiu per carretera.
L’aturada del servei ha alertat els veïns de l’Alta Cerdanya, fins al punt que la direcció del Comitè d’Usuaris del Tren Groc ha fet una crida a la mobilització. El col·lectiu ha exigit a les autoritats de l’estat i la regió d’Occitània una aposta decidida per fer d’aquest tren un transport públic quotidià i no tan sols un equipament turístic. Per això, ha convocat els veïns a unir-se a la manifestació que se celebrarà el dia quinze de març a Prada de Conflent en el marc de les reclamacions pel restabliment total de la línia fins a Perpinyà.
Tarifa de cinc euros tot l’any
Des del Comitè d’Usuaris han reclamat que la companyia ferroviària estengui a tot l’any la promoció d’una tarifa única de cinc euros pels bitllets comprats en línia. Actualment, aquesta promoció tan sols s’activa a l’estiu, mentre que la resta de l’any costa 25 euros. En paral·lel, l’SNCF ofereix bitllets en línia a un euro el primer cap de setmana de mes.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Publicat: Dimecres 05/03/2025 14:24
Autor: Elefant
Els gabachos també es queixen per vici de vegades. Aquesta es una infraestructura molt antiga i subjecte a molt desgast, al menys sembla que li estan fent un manteniment a fons.
Ara, allò de voler tarifes tan baixes també es tirar pedres al teulat propi. Quant menys rentabilitat tingui la línia, menys motiu hi ha per conservar-la. Allò de que sigui un transport quotidià, doncs evidentment ha de servir a la població de la regió, pèro hi ha poca densitat de població al pirineu i en canvi molt de turisme. És llògic que ha de tenir una utilitat turística que s'ha de combinar amb l'utilitat dels autòctons. Per què no es fan abonaments d'algún tipus, ja siguin de viatjes multiples o d'un mes a un preu raonable, i els bitllets esporàdics que els utilitzen més els turistes es cobren mes cars? Amb això hi hauria un bon equilibri, sense haver d'entrar en discriminacions burocràtiques de si ets resident dels pobles o no.