Jo particularment, en la mateixa línia del que deia sobre les locomotores de fer-ne dues de cada, també sóc partidari de deixar cotxes de viatgers en cadascuna de les seves tres versions; primera classe, segona classe, i reformada.marc ha escrit:El cotxe cinema, és facilment recuperable, ja que només se li han tapat les finestres amb uns plafons del material que hi ha a l'interior, i si no vaig errat els seus seients encara els guarden, però com que es voldria recuperar l'interior original, així hi ha menys feina, ja és buit de dins![]()
Hi estic d'acord, però no s'hauria de descartar aquesta possiblitat per de cara a una segona fase.marc ha escrit:Pel que fa a les locomotore, jo crec més important restaurar-ne la part mecànica (causant de la seva desgracia i inutilitzaió), que no pas la part estetica. Si els de barcelona no saben distingir un 1000 d'un 1100 o un 8000 d'un 8100, si no els ho dius tampoc notaran la diferencia entre les locomotores restaurades o no.
Home, la meva idea anava més encaminada a la part estètica que no pas la mecànica. Perquè es vegi més clar, adjunto dues fotos de TrensCat com a exemple:marc ha escrit:A part, si les deixes com les originals pel què fa a finestres, com pel que fa a comandament de conducció, no te les deixarien utilitzar (mira com ha acabat la E3), ja que no tenen prou visivilitat pel costat Núria, ni disposen d'home mort, entre altres elements basics.
Elèctrica reformada:

Elèctrica sense reformar:

A part de la qüestió de les finestres en sentit Núria i el pantògraf, hi ha el redisseny de l'hermetisme de les finestres en general, i la xapa, que en la sea versió antiga sembla que fóssin varies peces enlloc d'una, com en la versió reformada. Algun entès/a em podria aclarir perquè en la versió original, la xapa de la locomotora estava composada per varies peces enlloc d'una?
Totes quatre locomotores haurien de quedar homologables i homologades per a poguer circular.
EDITO:
Per cert, a on puc trobar imatges dels cotxes de viatgers amb l'interiorisme original, per fer-m'en una idea de com eren?