Així, tindríem xarxa APS i xarxa LAP d'Alstom.
No només el tenen a Burdeos. També a Niça em sembla que s'està utilitzant.
Hora i data actual: 15 juny 2026, 09:06

Entrada Autor: BB9200 » 07 ago. 2009, 19:08

Entrada Autor: Lluita1714 » 20 ago. 2009, 08:48
Entrada Autor: metring » 20 ago. 2009, 10:59
Entrada Autor: Platanito » 20 ago. 2009, 11:26
Una opinió molt encertada. Si hem de convertir una via d'ampla capacitat que creua la ciutat de punta a punta, eix vertebrador i distribuïdor del trànsit, en un simple bulevar que ningú no recorrerà (és el que tenen els camins que no porten enlloc, a diferència de la Rambla), més val que ens ho fem mirar. Més que res perquè tard o d'hora li tocarà el torn a la Gran Via i al carrer Aragó, i si en aquell moment no hem prohibit el trànsit de vehicles privats per l'interior de la ciutat tindrem un problema molt gran.metring ha escrit:Hi ha una cosa que em crida l'atenció: la idea d'alguns de fer la Diagonal turística. En la meva modestíssima opinió, no tenim ja per això la Rambla, que cada cop està més degradada? No seria millor unificar els esforços per fer que aquesta millori, i la Diagonal, d'acord que sigui més humanitzada, però no crec que calgui que sigui un altre passeig turístic, però insisteixo que això només és una opinió.

Entrada Autor: Lluita1714 » 20 ago. 2009, 16:07
Entrada Autor: Guigui » 20 ago. 2009, 16:27
No hi ha cap ciutat del món que es dediqui a crear zones turístiques noves cada dos per tres sense estrellar-se en l'intent.Lluita1714 ha escrit:Des del 92, no hi ha cap zona turística nova, des del 92 no s'han fet gaires canvis a barcelona, al marge del "fòrrum"
Entrada Autor: Guigui » 20 ago. 2009, 16:28
Pel que em va explicar una vegada un gitano de La Mina, és la denominació habitual que corre pel barri.metring ha escrit:Je, je, tú també vas veure la pintada del "fòrrum"?
Entrada Autor: UT596001 » 20 ago. 2009, 23:39
Com vaig poder comporvar personalment fa un any, a Niça no hi ha l'invent aquest del tercer carril al terra sinó que els tramvies tenen unes bateries que van carregant durant el trajecte, i el tramvia agafa l'energia en els trams sense catenària. Aquests trams són molt curts i es fan en dues places molt importants a la ciutat per impedir l'impacte paisagístic de la catenària, en paraules dels polítics que ens manen.BB9200 ha escrit:També a Niça em sembla que s'està utilitzant.

Entrada Autor: Lluita1714 » 21 ago. 2009, 09:41
Home, es lògic que s'estavelli, però no per això hem de deixar d'intentar-ho. Amés, fer la diagonal, turística, no és un gast directe en turisme, la reforma és necessària, només s'aprofita l'avinentesa, i si el turisme no hi va, no importa perquè és un nou espai també per als barcelonins i era necessari fer-ho, amés, és una zona, no un esdeveniment, per tant, se sap que no fracassarà amb el senzill gest de posar-ho a les guies turístiques, i les ganàncies no van directament a l'ajuntament, sinó que passen per les botigues i el sector serveis.Guigui ha escrit:No hi ha cap ciutat del món que es dediqui a crear zones turístiques noves cada dos per tres sense estrellar-se en l'intent.Lluita1714 ha escrit:Des del 92, no hi ha cap zona turística nova, des del 92 no s'han fet gaires canvis a barcelona, al marge del "fòrrum"
La Diagonal, que la facin per a qui toqui: els barcelonins (inclosa la gent que hi va a treballar regularment sense viure-hi). Si després hi ha una manera per a treure'n profit per a altres usos (turisme i altres) sense desvirtuar la seva funció principal, benvinguda sigui.
Entrada Autor: Guigui » 21 ago. 2009, 11:09

Entrada Autor: Lluita1714 » 21 ago. 2009, 11:21
Hi estic d'acord, però prescindir de la catenària ajudarà per quan en un futur el tramvia passi per llocs més cèntrics, si es que així s'ho proposen. Hem de tenir en compte que no serà exitós a la primera, donarà errors, problemes, igual que a Bourdeaux, i això ens permetrà que si, per exemple, en un futur tindrem tram a Plaça Catalunya, o Passeig de Gràcia, ja tindrem un sistema funcional i sense problemes tècnics.Guigui ha escrit:Jo no veig el problema de posar catenària a la Diagonal. No es tracta d'un espai tan obert, considerant les línies arbrades que, d'alguna manera o altra, hi seran. Això sí, que facin coincidir els pals de la catenària amb semàfors, fanals, etc. per a reduir l'impacte a terra (que, en tot aquest debat fútil, amb prou feines ha sortit).
Entrada Autor: Guigui » 21 ago. 2009, 11:32

Entrada Autor: Lluita1714 » 21 ago. 2009, 11:45
Entrada Autor: metring » 21 ago. 2009, 12:22
Entrada Autor: Guigui » 21 ago. 2009, 12:25
Entrada Autor: metring » 21 ago. 2009, 12:29

Entrada Autor: Lluita1714 » 21 ago. 2009, 13:18
Jo no dic que sigui gaire impacte visual, la catenària, dic que si es pot evitar, millor, i més si suposa invertir en R+D en aquest país.metring ha escrit:Als qui trobeu que una catenària és massa impacte visual, us convido a venir a casa meva, per veure des de la finestra la quantitat de cables de llum i telèfon que hi han allà, penjant i amb el recobriment plàstic caigut (que com passi un camió una mica alt, se'ls emporta!), i veureu que lo de la catenària és pecata minuta, us ho asseguro!

Entrada Autor: BB9200 » 21 ago. 2009, 13:22

Entrada Autor: Lluita1714 » 21 ago. 2009, 13:23
Però ja vam aclarir abans que cap vehicle no hauria de superar l'alçada de la catenària, ja que, com deia un company, cap vehicle pot superar els 4 metres d'alçadaBB9200 ha escrit:Lo de la catenària, i més tractant-se d'una via amb la Diagonal amb encreuaments, etc. Tindria que evitar-se.
No sense abans que els Alstom actuals els adaptin al sistema que implanti Barcelona.
Per impacte visual, el que vulguis. A mi tan se me'n dóna, però és qüestió de què parlem sobre la catenària.
Guigui ha escrit:La catenària es troba a una alçada de 5,5 metres, mentre el Codi de Circulació permet una altura màxima dels vehicles de 4 metres. És clar que n'hi ha d'especials que depassen aquestes mides, però són excepcionals i s'han d'adaptar a les limitacions normalitzades que hi ha.Lluita1714 ha escrit:amés, tancar la diagonal amb una catenària és un obstacle per als camions més alts que la catenària, si és que els hi han (reconec que no en tinc ni idea)
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026