La gent que defensa posar autopistes per qüestions "ecològiques", o bé no entén com funciona el món, o bé estan pagats per les pròpies concessionàries.
Per promocionar el transport públic i reduir la contaminació hi ha molts altres sistemes (per exemple apujar els impostos a la gasolina i finançar millors freqüències al transport públic).
Posar peatges a les autopistes és elitista, injust i antiecològic.

