jgomezs ha escrit: ↑Diumenge 10/11/2024 22:19
El passeig central de Badal ja fa una bona pujadeta, si ha de fer rampa extra per arribar a dalt del calaix i amb canvis de rasant suaus, estem parlant de pendents molt forts. Ni tan sols veig clar que sigui tècnicament factible. Crec que són uns 12 metres d'alçària en total.
A més els veïns del edifici que queda a tocar del calaix ja van guanyar una demanda:
https://beteve.cat/societat/sentencia-t ... ies-sants/
I a l'últim consell de barri, els veïns ja es van queixar d'una proposta d'edificar al solar contigu on ara hi ha la Citroen:
https://www.decidim.barcelona/assemblie ... tings/6624
(Pàgina 6 de l'acta)
I aquest tipus de rampes recordaran a cert Scalextric que hi havia per la zona:
https://barcelofilia.blogspot.com/2012/ ... s.html?m=1
I estem parlant d'un barri molt dens d'una ciutat on sembla ser que la catenària del tramvia molesta. El pont de Sant Adrià sembla fi perquè no hi ha cap casa ni carrer a tocar.
Al projecte on es parla de l'ampliació del tram per Sant Feliu es parla de que contigu a l'estació 34 (la Salut) hi ha un pendent del 7,5% (
https://www.google.com/maps/@41.3858656 ... FQAw%3D%3D), Això sense agafar el pendent de més del 25% del tram blau.
El calaix farà potser 12 metres des del nivell de terra però no des del nivell de rambla, on a més el pendent és més suau. Hi veig entre 6 i 8 com a molt. L'amplada del carrer, a més és molt gran, si arranjem el tram cap a la banda d'hospitalet, amb una plataforma de 6 metres d'amplada, l'habitatge més proper es trobaria a 29 metres de distància. Una rampa amb un 8% de desnivell hauria de fer 100 metres en el pitjor dels casos.
Amb la catenària si els molesta aquí hi podem incorporar la catenària soterrada, que ja l'hem feta servir a diversos punts i a més no necessàriament ha de ser una plataforma sòlida de formigó, sino que pot ser en bandes per a que hi travessi la llum. El tram sempre va a sobre les vies.
De tota manera, concedeixo que tècnicament és un projecte complicat i que inevitablement produïrà perjudici als veïns específicament del 122 de la rambla Badal, que a més hi posaran oposició judicial
jgomezs ha escrit: ↑Diumenge 10/11/2024 22:19
un Ànec ha escrit: ↑Dimecres 06/11/2024 10:02
Quant a les linies que passen per la gran via cap al centre, la majoria venen de l'area metropolitana i molts fan correspondències i no son residents de la gran via. I és normal, no hi ha tanta gent visquent a la granvia. Aquest servei seria més aviat equivalent als busos exprés. A més a més recordem que l'única opció mitjanament bona d'anar des de la gran via a Sants és a l'hospital de Bellvitge amb la L1, on no hi viu ningú.
La llosa és perque si passem el tramvia com per la gran via besòs acabem amb un model sense cap sortida o incorporació en el que dura el tram. A més, si eliminem els ponts simples i deixem només les rotondes no hi ha tants punts de conflicte, només els 3 centrals ja que a la plaça cerdà s'hauria d'elevar el tren per a deixar pas pels vehicles cap a la ronda del mig
Indirectament el que vens a dir és que la proposta posa el tramvia per Gran Via perquè hi ha espai, no perquè hi ha demanda. Llavors deixa'm fer una contra oferta: allargar el calaix seguint les vies del tren fins a Bellvitge. El gran projecte del nus de la Torrassa inclou soterrar tota aquella part, i estem parlant de passar a tocar de les zones amb més densitat de població d'Europa.
No he acabat d'entendre, què és el que no té cap sortida o incorporació?
Potser no m'he explicat bé. Els busos que passen per la gran via cap al centre venen de l'area metropolitana i no tenen destí la gran via, però aquesta no és la connexió que ofereix aquest tram precisament. A més els residents de la gran via potser tenen altres destins, que no son gaires. El tram per la gran via ofereix una multitud de trasbords per anar a la resta de la ciutat, és un projecte més aviat senzill i econòmic i no té més alternativa que els busos depenents del tràfic, terrible a aquesta zona.
Quant al calaix: Aquesta alternativa aixafa comlpetament qualsevol demanda que pugui tindre el tram per a anar a l'estació de sants perque aquests veins aniran en renfe, evidentment, i només donaria enllaç al calaix i a can tries i gornal, a més de estar molt majoritàriament el tram a un nivell superior al de carrer (pèrdua del principal punt fort del tram, l'accessibilitat). Jo reservaria millor per a alguna altra cosa aquest estai que guanyem a hospitalet.
La demanda pel tram a la gran via rau principalment de:
l'estació de Sants
Eixample (av. Roma), a més s'uneix amb el projecte de tram a comte urgell, que és certament molt bo
totes les correspondències, amb especial menció d'FGC, ja que en certa part en faa duplicitat, descongestionant de viatgers (una mica) en el tram entre pl. europa i l'eixample
la fira de l'hospitalet, amb els hotels i zones comercials
polígons
zones d'alta densitat: bellvitge, sants, l'eixample
altres punts d'interès com les escoles, els jutjats, i el mateix hospital comarcal
A més a més crec que augmentaria la seva demanda continuant la linia bé cap a les aigües passant del camp de l'espanyol o creuant el prat per l'avinguda verge de montserrat, ben cèntrica (aquesta L9 és un despropòsit al prat)