Reflexió: a més de la història, força tractada al Fotracat, dels augments injustificats de les tarifes (ara que el gasoil baixa), es pot saber per què els taxistes no han de passar una prova d'aptitud professional? A Viena, tothom que es vulgui treure una llicència, ha de passar un examen on li pregunten no sé quants carrers i li'n pot tocar qualsevol. I poca broma, que Viena té els mateixos habitants que el municipi de Barcelona (1,5 milions aprox.) però 515 km2 de superfície (és a dir, més del quíntuple), amb les corresponents vies. I allí mai, mai, mai he hagut de donar cap altra indicació que no fos el carrer, ni tan sols quan tornava a casa meva, que vivia en un municipi veí que no era de la seva competència directa. En aquest cas, fins i tot, el taxista em donava a triar entre rutes alternatives i m'indicava quina era més cara, quina més ràpida, etc., a més d'avisar-me sempre (sí, sense excepció, i abans d'arrencar) que a partir del límit municipal, la tarifa es doblava perquè havia de cobrar la carrera d'anada i tornada (perquè oficialment, no poden agafar passatge fora del seu municipi).
Això seria pensable a Barcelona? I no parlo de casos aïllats de taxistes molt simpàtics, que n'hi ha, sinó d'una actuació professional sistemàtica.
* A pilota passada, m'he adonat que he tingut el dubtós honor de ser dels primers a estrenar les noves tarifes abusives