http://www.avui.cat/
-----------------------------------------
Porta oberta per enllaçar els dos tramvies per la Diagonal
El projecte de reforma de Glòries reserva un espai per a una possible connexió entre el Trambesòs i el Trambaix per l'avinguda
Els experts recomanen potenciar l'autobús i el tramvia a la Dreta de l'Eixample
Virgínia Mascaró
La remodelació urbanística de la plaça de les Glòries preveu una reserva de sòl per facilitar el pas del tramvia per tota l'avinguda Diagonal. Aquesta reserva d'espai s'inclou en la reforma del Pla Metropolità que aprovarà demà l'Ajuntament de Barcelona.
Es tracta del primer pas que el consistori barceloní ha fet en aquest sentit, ja que fins ara s'havia oposat a projectar la connexió del Trambaix amb el Trambesòs per la Dreta de l'Eixample, com reclamen associacions de veïns i entitats que promouen el transport públic.
El document Compromís per Glòries, full de ruta d'actuació urbanística per als propers anys consensuat per l'Ajuntament i les associacions de veïns dels barris afectats, recull que la remodelació de la plaça no limitarà la mobilitat sostenible i possibilitarà una futura connexió entre tramvies per la Diagonal.
Els plànols del projecte han inclòs una reserva de sòl per garantir-ho, cosa que no havia passat fins ara. El document va ser presentat el 12 de març durant l'audiència pública sobre la remodelació urbana de les Glòries.
Anivellada
"Teníem dubtes de si la reforma permetria la futura connexió. Ara sabem que es pot fer sense problemes, tant si passa per una part de la plaça com si la voreja, perquè la diferència d'alçades és només d'un metre", afirma Joan Balañach, president de l'Associació de Veïns de Sagrada Família.
L'espai reservat permetria la prolongació de la línia T4 del Trambesòs per la banda de muntanya -Gran Via i Meridiana- fins a la Diagonal, amb l'objectiu que s'anés allargant per etapes fins a unir-se amb el Trambaix, que acaba el recorregut a la plaça Macià.
El transport públic en superfície en el tram de l'avinguda que va de la plaça Verdaguer fins a les Glòries és inexistent i ha esdevingut una necessitat urgent a resoldre. L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) proposa que per aquest tram hi passi el tramvia i línies d'autobusos per resoldre aquesta mancança històrica. En aquest sentit, l'Ajuntament acaba de crear una comissió específica per solucionar aquest "i altres problemes de mobilitat" al voltant de la plaça de les Glòries, explica Manel Ferri, tècnic del PTP que hi participa. "No es pot tirar a terra el tortell viari -previst per al 2008-, ni fer els túnels per sota de la plaça sense haver fet abans una reserva de sòl per al transport públic en superfície, explica Ferri.
A més, "la unió dels dos tramvies no es farà d'avui per demà, si finalment es du a terme. De moment, el primer que cal fer és garantir que hi passin els autobusos, a més de planificar el lloc per on circularan, perquè serà una zona que estarà en obres durant molts anys", puntualitza.
👍120👍0👎0