Pàgina 3 de 18
Publicat: Divendres 29/09/2006 15:57
Autor: aarongilp
Subi ha escrit:Hostres, he llegit que nomes arriven 5 alpinos??? po jo tink un dubte... po s k n el se segur... XD havere si mexpliku ara actualment hi han mes de 5 Unitats 440 de 2 cotxes n? a la linia de puigcerda? i tot i aixo tenen de fer molts transbordaments a ribes, x falta de unitats, n es cadaran vestan/molt curts m material???
Pel que he entès (ho sento però he perdut pràctica amb la lectura tipus sms), preguntes per com substituiran les més de 5 440 que hi ha a la línia, oi?
La resposta és senzilla, es substituiran només les 2 440 sense reformar i potser alguna reformada, però quedarà tot més o menys com fins ara...
Publicat: Divendres 29/09/2006 17:36
Autor: sequera
aarongilp ha escrit:Subi ha escrit:Hostres, he llegit que nomes arriven 5 alpinos??? po jo tink un dubte... po s k n el se segur... XD havere si mexpliku ara actualment hi han mes de 5 Unitats 440 de 2 cotxes n? a la linia de puigcerda? i tot i aixo tenen de fer molts transbordaments a ribes, x falta de unitats, n es cadaran vestan/molt curts m material???
Pel que he entès (ho sento però he perdut pràctica amb la lectura tipus sms), preguntes per com substituiran les més de 5 440 que hi ha a la línia, oi?
La resposta és senzilla, es substituiran només les 2 440 sense reformar i potser alguna reformada, però quedarà tot més o menys com fins ara...
Tampoco sabemos mucho....pero con las nuevas subestaciones electricas, la renovacion de la via y la seguredad....Es posible que tambien veamos llegar hasta puigcerdà a las 447 de rodalies (sic).
Publicat: Dissabte 30/09/2006 16:18
Autor: Jordi Freixas
Sí... ja seria estrany que pel que fa a certes coses, a algú de la RENFE li agafés en empatx en conceptes d'intel·ligència...
Publicat: Dissabte 30/09/2006 22:31
Autor: Pere
Subi ha escrit: hi han mes de 5 Unitats 440 de 2 cotxes n? a la linia de puigcerda?
Per concretar més en tenim set.
Sense reformar:
440-130M. Es desballestarà, segons diuen el proxim mes d'octubre.
440-131M. Pintada de Rodalies.
440-132M. Pintada amb els colors de Regionals.
Reformades:
440R-207M Pintada de Rodalies amb la nova imatge Pantone 2425
440R-236M Pintada de Rodalies.
440R-237M Pintada de Rodalies.
440R-239M Pintada de Rodalies, amb la nova imatge Pantone 2425
440R-252M Pintada de Rodalies.
fantito ha escrit: Que jo sàpiga no hi ha cap projecte per reforçar els frens de les 447.
Ni per reforçar les subestacions
Publicat: Diumenge 01/10/2006 0:11
Autor: victorcasta
Així és...
segons
això les subestacions haurien d'estar ja reforçades.
Publicat: Diumenge 01/10/2006 0:13
Autor: Jordilar
Així la subestació de ribes no funciona?
Publicat: Diumenge 01/10/2006 3:49
Autor: Trenscat
Jordilar ha escrit:Així la subestació de ribes no funciona?
No, no funciona des de fa uns anys crec.
Publicat: Dimecres 04/10/2006 6:01
Autor: awe
aarongilp ha escrit:Pel que he entès (ho sento però he perdut pràctica amb la lectura tipus sms), preguntes per com substituiran les més de 5 440 que hi ha a la línia, oi?
La resposta és senzilla, es substituiran només les 2 440 sense reformar i potser alguna reformada, però quedarà tot més o menys com fins ara...
O potser es que amb l'estalvi de temps que s'aconsegueixi amb la renovacio de via caldran menys trens per fer els mateixos serveis. Tot i aixi, si aquest fos el cas, llavors em demano quina rotacio de material es preveu en cas d'avaria o manteniment.
Publicat: Dimarts 10/10/2006 18:47
Autor: Ophani
Volia demanar si algu podria ensenyarme a quin lloc dels pressupostos es datalla la inversio pels civies i en concret pels civia alpino... vosaltres creieu que seran diferents de fora? o sigui de color taronja... que opineu
Publicat: Dimarts 10/10/2006 19:00
Autor: aarongilp
Ophani ha escrit:Volia demanar si algu podria ensenyarme a quin lloc dels pressupostos es datalla la inversio pels civies i en concret pels civia alpino... vosaltres creieu que seran diferents de fora? o sigui de color taronja... que opineu
Els demana Rodalies, oi? La línia és de Rodalies, oi? Doncs ja ho tens...esperem que els possin seients decents, però com a mínim, la coloració és clara.
Publicat: Dimarts 10/10/2006 19:12
Autor: Ophani
Pos jo no ho vei tant clar... representa que la linia es de rodalies pero les tarifes son de regionals, a sants no ho anuncien com a rodalies, i a mes hem d'acceptar que lo de que sigui de rodalies nomes es perque i inverteixin, pero tothom te clar que de vic cap amunt no pot dirsen rodalies
Publicat: Dimarts 10/10/2006 19:16
Autor: aarongilp
Ophani ha escrit:Pos jo no ho vei tant clar... representa que la linia es de rodalies pero les tarifes son de regionals, a sants no ho anuncien com a rodalies, i a mes hem d'acceptar que lo de que sigui de rodalies nomes es perque i inverteixin, pero tothom te clar que de vic cap amunt no pot dirsen rodalies
El fet que la línia sigui de Rodalies implica forçosament que els trens que hi passin de forma normal siguin de Rodalies (podria passar que per falta de material passés material de Regionals, com passa molts cops al revés). Això ja és una mostra del que et dic. Com que administrativament és de Rodalies, Rodalies mana, i si Rodalies compra 260 Civia (no recordo el numero exacte) i Rodalies compra 5 Civia més del tipus Alpino, és clar que els trens seran de Rodalies i portaran la decoració de Rodalies.
Publicat: Dimarts 10/10/2006 21:02
Autor: sequera
Publicat: Dimarts 10/10/2006 21:30
Autor: Ophani
NO vull ser desagradable pero esta clarisim que l'estat no permetra que renfe perdi la primicia com a operadora a la xarxa estatal, us vull recordar que tot i que renfe nomes sigui una operadora RENFE es molta RENFE i que l'estat vol RENFE operant per les seves vies
Publicat: Dijous 12/10/2006 19:05
Autor: Jordi Freixas
Per començar, si Eusko - Tren pot arribar a la frontera, FGC també. Una altra cosa és que em diguis que l'estat hi posaria traves a la cessió de la línia a FGC.
aarongilp ha escrit:Ophani ha escrit:Pos jo no ho vei tant clar... representa que la linia es de rodalies pero les tarifes son de regionals, a sants no ho anuncien com a rodalies, i a mes hem d'acceptar que lo de que sigui de rodalies nomes es perque i inverteixin, pero tothom te clar que de vic cap amunt no pot dirsen rodalies
El fet que la línia sigui de Rodalies implica forçosament que els trens que hi passin de forma normal siguin de Rodalies (podria passar que per falta de material passés material de Regionals, com passa molts cops al revés). Això ja és una mostra del que et dic. Com que administrativament és de Rodalies, Rodalies mana, i si Rodalies compra 260 Civia (no recordo el numero exacte) i Rodalies compra 5 Civia més del tipus Alpino, és clar que els trens seran de Rodalies i portaran la decoració de Rodalies.
A mi em sembla que el tram de Vic en amunt, ells mateixos no acaben de tenir molt clar el que és. Al llarg de la mateixa línia (dins i fora del que realment és el nucli de Rodalies), hi ha estacions a on he sentit el mateix tren anunciat per exemple... com a Rodalies a Ribes de Freser, com a Regional a Granollers-Canovelles, o senzillament com a Tren a seques a La Garriga. Aquest tram està gestionat per Rodalies, sí, però és evident que no ho és pas:
- El tram Vic - Puigcerdà - La Tor de Querol, no apareix en el mapa de Rodalies.
- Les estacions i baixadors en servei compresos en aquest tram, tampoc apareixen a les màquines d'Autovenda de Rodalies (per la qual cosa, hi ha vegades en que tot i arribar amb un temps prudencial, corres el risc de trobar-te la taquilla tancada, i que no et puguin fer un bitllet combinat BCN - Nuria).
- Les freqüències dels trens entre Vic i La Tor de Querol, són les mateixes d'abans (en molts casos, res a veure amb Rodalies).
- Els horaris unificats de Rodalies i Regionals L'Hospitalet - La Tor de Querol amb TOTES les parades, distribuits al llarg de la línia, hi han diferenciat el tram que va de L'Hospitalet a Vic, del tram Vic - Ripoll - Puigcerdà - La Tor de Querol.
Em sembla que haurien de diferenciar clarament aquest tram de línia del que és el nucli de Rodalies.
Publicat: Dijous 12/10/2006 21:23
Autor: sequera
Ophani ha escrit:NO vull ser desagradable pero esta clarisim que l'estat no permetra que renfe perdi la primicia com a operadora a la xarxa estatal, us vull recordar que tot i que renfe nomes sigui una operadora RENFE es molta RENFE i que l'estat vol RENFE operant per les seves vies
A ver si nos aclaramos....
1.-renfe es un operador más de viajeros, que ya ha perdido el monopolio en mercancias y competirá con otros operadores a partir del 2009. Así ya ha perdido la primicia que comentas.
2.-ADIF es quien gestiona la infraestructura de interes general.
3.-La legislación actual permite a la administracion catalana participar en ADIF en las lineas que recorren territorio catalan. Falta desarrollar la normativa especifica .
4.-Euskotren llega a tierra francesas, hendaia. No veo inconveniente que la Generalitat, como le de la gana (puede ser FGC, TMB, un consorcio, IFERCAT ) mediante convenio pueda tambien llegar a la Tour de Carol. Pero no creo que sea un aspecto demasiado importante. Algo anecdotico diria yo.
5.-Los civias alpino estan detallados en los presupuestos generales del estado.
6.-Con las subestaciones ampliadas y la catenaria nueva en todo el trazado (que todavia no está acabado), yo creo que los 447 ya podrán llegar a puigcerdà sin problema. Por favor, confirmadlo.
7.-Renfe no es mucha renfe. De hecho no pinta nada , ni ADIF tampoco. Quien realmente manda es el MINISTERIO DE FOMENTO. tanto renfe y Adif hacen lo que fomento dictamina. Y si fomento y el gobierno español deciden , por ejemplo, segregar la red convencional en catalunya, traspasarla a la Generalitat y dotarla de un presupuesto....Pues renfe y Adif a callar, ya que sus consejos de administración rinden cuentas al ministerio en base a las premisas y objetivos marcados por este.
Publicat: Dijous 12/10/2006 21:40
Autor: George85
Aixo te tota la pinta de que com que la linia "no va a enlloc" la UNE de regionals li va passar a la de Rodalies.
De totes maneres, jo he vist 440 taronges fent el servei cap a Puigcerdà aixi si, sempre acoplades a una altra 440 de rodalies.
PD: crec que son 440... no domino molt el tema models

Publicat: Divendres 13/10/2006 12:50
Autor: entfe001
El Contracte de Viatgers es formalitza amb Regionals Renfe per a trajectes no interns entre l'Hospitalet i Vic, i com a tal està subjecte a CGV diferents de les de Rodalies. Tot i que encara tenen el mateix CIF.
Publicat: Dijous 04/01/2007 23:25
Autor: Ophani
lo dels civia alpino esta clarisim que es faran... pero el que no sabem em com seran... no veig masa clar que tinguin seients tous... i preguem a qui sigui que a part d'aquests 5 trens ... renfe incorpori civia normals per la resta de la linia (bcn - vic)
A la Tour de Carol...
Publicat: Divendres 05/01/2007 0:30
Autor: JaMiRo!
Hola!
Jo no ho tinc tan clar. A Alstom no tenim ni idea (de moment) de què collons és un Civia Alpino...
I si voleu més llenya, aquesta setmana vinent
puja un Civia en horari nocturn a la Tour de Carol per fer proves de frenada...
Salut!