Publicat: 04 jul. 2006, 09:51
Segons d'altres fonts (El País, La Vanguardia), lluny d'estar ferit lleu, el motorista hauria mort a l'accident, juntament amb una altra empleada de MetroValencia (revisora).
Fòrum del transport català
https://www.transport.cat/
Perfecte, però et convido a fer-ho com a constum i veuràs què ràpidament t'hi "enganxes"!vr ha escrit:No n'era conscient, però aquest és el meu primer missatge al fòrum, tot i que a molts ja us conec d'altres fòrums i fà temps que us llegeixo. La gravetat del tema fà que no em pugui estar d'intervenir-hi.
Absolutament d'acord. Sempre que el maquinista té la desgràcia de morir en un accident, per poc que es pugui se li dóna la culpa i tot arreglat. Vergonyós.vr ha escrit:El que toca primer de tot és mostrar el més sincer condol per les víctimes i les seves famílies.
Despés vull expresar la ràbia i impotència que he sentit quan he escoltat la notícia. Desprès de l’accident de l’any passat va quedar claríssiment demostrada la manca de segurtat d’aquesta línia de FGV. Enlloc de fer-se càrrec i pendre mesures inmediates (i potser impopulars), els responsables van culpar a la casualitat i van mirar cap a una altra banda.
Això, com algún company ja ha escrit abans, és la crònica d’un desastre anunciat. Els responsables miren cap a altra banda i segur que aviat es parlarà de l’error humà (el maquinista -descansi en pau- o el responsable del CTC) o del sexe dels àngels com a responsable d’aquesta tragedia.
Una mica de dece... què? Decència? No em sona. I què dius que han de fer? Dimi... dimi què? Noi, parles un idioma que els polítics no entenen. Així ens va.vr ha escrit:I els autèntics responsables són els directius de FGV i els responsables polítics (consellers i directors generals) de la Generalitat Valenciana que han permes aquesta degradació i aquesta xapussa. Si tenen una mica de decència, haurien de començar a dimitir plens de vergonya. I espero amb tot el cor que vagin a la garjola que el que es mereixen per negligència i homicidi.
DESCARRILAMENT FATAL
El metro de València circulava al doble de la velocitat permesa
• L'anàlisi de la caixa negra confirma que el comboi viatjava a 80 km per hora en un tram on no podia anar a més de 40 • El Sindicat Ferroviari considera que "alguna cosa li va passar al maquinista", que va pitjar l'accelerador quasi a fons
Madrid. -- El secretari general del Sindicat Ferroviari, Fernando Soto, ha confirmat que l'excés de velocitat del comboi que ahir va descarrilar al metro de València i que va causar 41 morts va ser "determinant" en el sinistre, segons s'extreu de la informació continguda a la caixa negra. Altres fonts sindicals han assegurat que el comboi viatjava a 80 quilòmetres per hora en un tram en què no s'ha de circular a més de 40 quilòmetres per hora.
Soto ha fet aquestes declaracions al final de la reunió entre el Comitè d'Empresa i la direcció de FGV que analitzava la informació continguda a la caixa negra.
Segons ha explicat Soto, l'excés de velocitat va quedar registrat poc abans del descarrilament, i de la informació de la caixa negra es desprèn que el maquinista "va pitjar gairebé a fons" l'accelerador "i just abans" de l'accident "la va accionar cap enrere" per tractar de rebaixar la velocitat, de manera que, ha dit Soto, estan segurs que "alguna cosa li va passar al maquinista".
Mentre, els forenses prossegueixen amb la identificació de les víctimes i els familiars ultimen els preparatius per als funerals de les víctimes mortals.
Les rodes i el túnel, en bon estat
El conseller ha explicat que els tècnics han comprovat que les rodes del comboi estaven "en perfectes condicions", i per tant es descarta que la causa del descarrilament fos el trencament d'una roda. També està en bon estat la volta del túnel on va passar el sinistre, que no va patir cap despreniment.
Tampoc la infraestructura (carrils, suports, travesses) "ha patit danys a la zona del descarrilament", de manera que la hipòtesi que la causa de l'accident fos el trencament d'una roda queda descartada.
García Antón ha destacat com a molt inusual aquest descarrilament, ja que la línia 1 del metro funciona des de finals dels 80, hi circulen uns 160 trens diaris i "no hi ha hagut mai un descarrilament en aquest punt".
Recuperació del comboi
Agents de la policia i tècnics de l'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) han estat tota la nit i continuen treballant als voltants de l'estació del metro de Jesús, on han realitzat dues petites perforacions a la calçada per introduir uns cables i aixecar el comboi bolcat.
Els treballs se centren a introduir uns cables a través de la calçada del carrer Roig de Corella, que esta tallat, i mitjançant grues intentar posar en vertical la màquina bolcada.
El tren accidentado en Valencia circulaba a 80 kilómetros por hora, el doble de lo permitido
Se baraja la hipótesis de que el maquinista hubiese sufrido un desfallecimiento
El convoy fue revisado en junio. El plan de mejoras iba a renovar el sistema de control de velocidad
Actualizado martes 04/07/2006 17:10 (CET)
VALENCIA.- La caja negra del convoy del metro siniestrado en Valencia ha revelado que el tren circulaba a unos 80 kilómetros por hora, el doble de lo permitido en la curva en la que se produjo el accidente.
Así se ha conocido en la reunión del Comité de Seguridad de Circulación de la empresa Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) para analizar las causas del accidente, en el que han muerto 41 personas. 80 kilómetros por hora es la velocidad máxima que puede alcanzar este tipo de tren.
No se descarta la hipótesis de que el conductor hubiese sufrido un mareo o una indisposición, ya que la velocidad es excesiva para ese tramo, un punto negro de la línea 1 en el que es necesario ir reduciendo la velocidad y en la que no se puede circular a más de 40 kilómetros por hora.
Según ha explicado a Europa Press el secretario general del Sindicato Ferroviario (SF), Fernando Soto, el exceso de velocidad quedó registrado poco antes del descarrilamiento, y de la información de la 'caja negra' se desprende que el maquinista "apretó casi a fondo" el acelerador "y justo antes" del accidente "la accionó hacia atrás" para tratar de rebajar la velocidad, por lo que, dijo Soto, "estamos seguros de que algo le pasó al maquinista".
Respecto al maquinista, el representante sindical señaló que procedía de una familia con tradición ferroviaria, que llevaba como conductor unos seis meses y que había recibido toda la formación requerida. Su relación laboral con FGV estaba establecida a través de una empresa externa mediante una modalidad de contrato conocida como adscripción temporal.
Plan de mejoras en marcha
Se da la casualidad de que FGV presentó el 15 de mayo el Plan de Actuación Integral 2006-2010 de esta línea de metro, la más antigua de la red valenciana.
En él establecía la implantación de un sistema de control continuo de la velocidad de los trenes que les impide circular a más de lo permitido y los bloquea ante cualquier circunstancia anómala. Este sistema ya existe en otras líneas como la 3 y la 5.
Hasta ahora Metrovalencia tiene en la línea accidentada el llamado Frenado Automático Puntal (FAP), que se sirve de un sistema de balizas que actúan como puntos de información al conductor. Además, el Plan presentado contempla mejoras del parque móvil, accesibilidad, instalaciones o seguridad y la incorporación de 34 nuevas máquinas, prevista para 2007, con un presupuesto de 302.142.686 de euros.
La línea 1 del metro tuvo problemas en la zona del accidente desde su ejecución en 1988. El nivel freático y la fuerza inusual de las aguas subterráneas en esta parte de la ciudad obligaron a realizar una inversión de 12 millones de euros a mediados de los años 80. Ese dinero sirvió para congelar el agua justo debajo de la avenida y construir de esa manera la estación de Jesús, según publica 'Las Provincias'.
Cuando el terreno se congeló, se excavó el túnel como si fuera en una roca y se construyó un cajón de hormigón e impermeable. Todo se hizo antes de que el producto se volviese a licuar, en unas 72 horas. No obstante, en 1991 los problemas persistían y el Ministerio de Obras Públicas tuvo que invertir una cantidad similar a la anterior para realizar otras mejoras
En total, según informó en ese momento la Generalitat, desde que se puso en funcionamiento esta línea en 1988, se han invertido más de 130 millones en la renovación de sus infraestructuras, el incremento de medidas de seguridad, la supresión y mejora de los pasos a nivel, o el cambio de las vías.
La bóveda del túnel, en perfecto estado
En un principio, se creyó que el accidente lo había causado el desprendimiento de una pared del túnel. Más tarde, cobró fuerza la hipótesis de que el exceso de velocidad unido a la rotura de una de las ruedas causó el descarrilamiento del tren a la entrada en curva de la estación de Jesús.
Sin embargo, la inspección por parte de los técnicos de Ferrocarrils de la Generalitat concluyó que las ruedas están en perfectas condiciones y también la bóveda del túnel, los raíles y traviesas.
En cuanto al estado del tren, fuentes de la Consellería de Infraestructuras reiteraron que el estado de los materiales, tanto del convoy como de las vías, era el adecuado. Además, desde la Generalitat aseguran que ese tren había pasado su última revisión el día 27 de junio de este año.
Denuncias sobre la falta de seguridad
Por su parte, CCOO ha acusado a las autoridades de "precipitarse" al atribuir las causas del accidente y ha denunciado que la línea 1 del metro de Valencia sufre un "constante deterioro" y estaba "falta de conservación".
El pasado septiembre, en la misma línea de metro, 35 personas resultaron heridas, tras el choque en el que se vieron implicados tres vagones.
El sindicato de maquinistas de FGV ha convocado durante dos años diversas huelgas para denunciar las condiciones laborales como cuestiones de seguridad, por ejemplo, la falta de pasarelas de evacuación en los túneles de la línea 1 donde ocurrió el accidente.
El convoy siniestrado era una composición doble -denominada UTA 3700, de finales de los años 80-, cada una formada por varios vagones, que se había puesto en funcionamiento entre 1989 y 1990. La primera fue la que, al parecer, descarriló e hizo que volcaran dos vagones de la segunda unidad.
El fallecimiento del conductor del convoy, de 30 años, y de la interventora, de 20, dificultará el esclarecimiento de los hechos. Según fuentes cercanas a FGV recogidas por 'El País', el maquinista había sido habilitado recientemente como conductor y antes fue agente de estación. Sus conocidos le consideraban un hombre tranquilo y por su carácter ven "muy difícil" que hubiera sobrepasado la velocidad recomendada.
Jo tampoc ho entenc, certament.Minotaure ha escrit:En fi no entenc com es pot tenir tanta cara i dir tanta mentida. El què he trobat lamentable és què quan ha dit que no hi havia hagut cap accident en aquesta línia en els 6 últims anys cap periodista li ha tret en cara que en fa menys d'un va haver-hi 40 ferits.
Recordo haver llegit en un lloc autoritzat que les xarxes de metro més extenses d'Europa són, per aquest ordre: 1. Londres, 2. París, 3. Moscou, 4. St. Petersburg, 5. Madrid, 6. Estocolm, 7. Barcelona. Potser m'equivoco en l'ordre, però segur que aquestes són les set primeres.Minotaure ha escrit:També ha dit, cos que no sé si és certa, que la xarxa de metroValència (recordem que és la marca comercial de tota la xarxa de FGV de l'àrea de la ciutat de València) i què inclou la línia 1, que actualment en la major part de la línia actua més com un tren de Rodalia que no pas un metro, és la 5a xarxa de metro d'Europa.
Sí que tenen home mort, però no sé quina és la cadència. Supose que no estarà lluny del 20 o 25 segons.lithops ha escrit:Hola,
S'està plantejant la possibilitat de que el maquinista hagués tingut un desfalliment o alguna cosa semblant, fet que el va impedir reduir a temps. He de suposar que aquestes unitats porten home mort, però ningú en parla.
La pregunta seria, algú sap la cadència de l'home mort d'aquestes unitats?
Salutacions
Això segur. No sols a BCN circulen trens més antics, sinó que ho fan a moltes parts d'Europa, sense cap mena de problemes.437.001 ha escrit:Per tant, per l´edat dels trens, no és..
Segons diuen, el tren ja va arribar descarrilat i segurament bolcat a la zona de les agulles437.001 ha escrit: Segueixo sense entendre perquè ningú no ha parlat en cap moment de la possibilitat de l´agulla de bifurcació.
Potser aquests cursets "express" són adequats per conductors de trens moderns, automatitzats, que gairebé van sols. el problema é que aquests trens de FGV funsionen a l'antiga, i potser caldria un aprenentatge molt més llarg, suposo que tal com es feia abans.437.001 ha escrit: Quant a la falta de preparació del conductors del tren...no diré res, no conec la situació de primera mà.