Pregunta sobre las 446
Potser es important tambè que algunes 446 son ja de 1989/1990 (això de 1989 ho va demostrar un foraire fa un temps, jo em pensava que eren de 1991) i les 447 mes recents son de 2001, no?
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Les primeres 447 tampoc son gaire noves,de 1993.Vox ha escrit:Potser es important tambè que algunes 446 son ja de 1989/1990 (això de 1989 ho va demostrar un foraire fa un temps, jo em pensava que eren de 1991) i les 447 mes recents son de 2001, no?
Vox
I les últimes de 2003252-071 ha escrit:Les primeres 447 tampoc son gaire noves,de 1993.Vox ha escrit:Potser es important tambè que algunes 446 son ja de 1989/1990 (això de 1989 ho va demostrar un foraire fa un temps, jo em pensava que eren de 1991) i les 447 mes recents son de 2001, no?
Vox
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Les últimes són de 2000 i les primeres de 1991, crec. Ara no sé on tinc la documentació que ho certifica, però tinc un paper-tríptic, de CAF, amb les especificacions de les 447 i posa que la primera es va entregar l'any 1991, diria. I en les últimes, és fàcil saber-ho, et pujes en una de sèrie alta i als graons d'entrada, als laterals, hi ha les plaques del fabricant.neroon ha escrit:I les últimes de 2003252-071 ha escrit:Les primeres 447 tampoc son gaire noves,de 1993.Vox ha escrit:Potser es important tambè que algunes 446 son ja de 1989/1990 (això de 1989 ho va demostrar un foraire fa un temps, jo em pensava que eren de 1991) i les 447 mes recents son de 2001, no?
Vox

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Caram,les últimes 447 són mès noves que les primeres 213.
DOncs la veriat és que no és nota gens,que jo he pujat a 447-365 o unitrats propers a aquest nùmero,i estàn igual que le svlelles,l'unic que el terra és blau.
DOncs la veriat és que no és nota gens,que jo he pujat a 447-365 o unitrats propers a aquest nùmero,i estàn igual que le svlelles,l'unic que el terra és blau.
aarongilp ha escrit:Les últimes són de 2000 i les primeres de 1991, crec. Ara no sé on tinc la documentació que ho certifica, però tinc un paper-tríptic, de CAF, amb les especificacions de les 447 i posa que la primera es va entregar l'any 1991, diria. I en les últimes, és fàcil saber-ho, et pujes en una de sèrie alta i als graons d'entrada, als laterals, hi ha les plaques del fabricant.neroon ha escrit:I les últimes de 2003252-071 ha escrit: Les primeres 447 tampoc son gaire noves,de 1993.
Tot comptant amb el risc d’entrar en conflicte amb tú, t’haig de tornar a contradir: L’última remesa de UT447’s va ser lliurada a Renfe de manera oficial a la segona meitat de 2002 (fet que encabiria alguna a principis de 2003). Jo personalment he vist plaques en esgraons d’aquestes unitats amb el logo de Siemens i l’any 2002 i 2003. De fet recordo un article de la revista Hobbytren de finals de 2002 en el qual s’esmentava el projecte de renovació del parc motor de rodalies dient, entre d’altres coses, que a principis de 2003 s’hi havien de posar en proves els prototipus dels primers Civies així com finalitzar el lliurament de l’útlima remesa de UT447’s contractades. Així doncs, com bé diu en Mako448, es dona la fet curiòs de que les primeres 213 i 112 de FGC són mès antigues que les últimes UT447.
Conflictives salutacions

Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Sobre la data final, pot ser que tinguis raó, Neroon (però no t'hi acostumis
). Sobre la data d'entrada en servei, també haig de callar. Segons un fragment d'una cronologia de Renfe i del FFCC espanyol en general, extret de la pàgina http://www.jorges.arrakis.es/cronologia.html van entrar al 1993:

Així doncs, enlloc del llibre tradicional, hauria d'haver demanat un cervell nou, que funcionés bé...Aquesta cronologia ha escrit: [...]
1993
Llegan las locomotoras diesel de la serie 319-200, las unidades eléctricas 447 y 451
Último récord español de velocidad con locomotora eléctrica AVE-15: 356,8 Km/h
[...]

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Refloto el tema ja que l'estava repassat i crec que puc contestar a Altaria_Trianilla
Moltes 446 i 447 porten música als cotxes motors però no en porten als remolcs.Altaria_Trianilla ha escrit:També, algú sap perque a la porta del maquinista, a part del símbol amb el noi tatxat porten una "clau de sol" (si, les de música) i en la porta d' intercomunicació entre motor i remolc porten la mateixa clau de sol però amb una creu.
Les 112 sí que són força "antigues" ja que si mal no recordo les primeres van començar a circular l'any 1995, quan encara hi havia els mítics 400 fent serveis regulars 

Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- sigfrid440s
- N6
- Entrades: 292
- Facebook: ssygger
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Que una cosa quedi clara.
La priema UT447 va entrar en servei a Barcelona l'any 1993, aixó no vol dir que la primera unitat fos construida aquest any, ja que hauria de pasar un periode de proves. Les 447 van compartir servei amb les 446 durant un anys segur, inclus podría afirmar que en algun cas van circular acoplades, ja que es van dissenyar per poder ser compatibles, aixó si, ambu a velocitat maxima de 100km/h y alguns inconventients que no ho recomanen, com per exemple que no van perfectament sincronitzades.
El parc es va decantar per les 447 entre altres raon per la seva velocitat punta superior, aixó permet que una mateixa unitat pugi circular en totes les linies de rodalies.
En quant a acceleració, les dues tenen la mateixa capacitat així que per aquest punt no será.
Ben cert es que les 446 podrien operar a la C1 perfectament, pero a Barcelona es prefereix poder rotar el material.
Respecte al tema FGC, les algunes 112 son mes antigues que les ultimes 447, ara be, si en parlem de tecnologies les dues es tan bastant equilibrades, ja que emb sebla que els primers automotors (a suissa) que van incorporar els aparells de tracció ABB de les 112 van entar en servei cap a la primera meitat dels anys 90 encara que tindria que buscar mes informacio, ja que no recordo a quin ferrocarril van entrar.
Dada interesant, les 111 d'FGC i les 446, son tecnologicament molt semblants. Les dues porten motors de cc controlats per sistema ''chopper'' , fins i tot produeixen un soroll molt semblant en iniciar i aturar la marxa.

La priema UT447 va entrar en servei a Barcelona l'any 1993, aixó no vol dir que la primera unitat fos construida aquest any, ja que hauria de pasar un periode de proves. Les 447 van compartir servei amb les 446 durant un anys segur, inclus podría afirmar que en algun cas van circular acoplades, ja que es van dissenyar per poder ser compatibles, aixó si, ambu a velocitat maxima de 100km/h y alguns inconventients que no ho recomanen, com per exemple que no van perfectament sincronitzades.
El parc es va decantar per les 447 entre altres raon per la seva velocitat punta superior, aixó permet que una mateixa unitat pugi circular en totes les linies de rodalies.
En quant a acceleració, les dues tenen la mateixa capacitat així que per aquest punt no será.
Ben cert es que les 446 podrien operar a la C1 perfectament, pero a Barcelona es prefereix poder rotar el material.
Respecte al tema FGC, les algunes 112 son mes antigues que les ultimes 447, ara be, si en parlem de tecnologies les dues es tan bastant equilibrades, ja que emb sebla que els primers automotors (a suissa) que van incorporar els aparells de tracció ABB de les 112 van entar en servei cap a la primera meitat dels anys 90 encara que tindria que buscar mes informacio, ja que no recordo a quin ferrocarril van entrar.
Dada interesant, les 111 d'FGC i les 446, son tecnologicament molt semblants. Les dues porten motors de cc controlats per sistema ''chopper'' , fins i tot produeixen un soroll molt semblant en iniciar i aturar la marxa.
Fins i tot algunes 447(les últimes),són mès noves que les primeres 213 que van circular en servei.
Les últimes 447 sòn del 2000,mentre que les primeres 213's són del 1998-1999.
Passa que desprès quan pujes a una 447 de les últimes,i a una de les primeres 213's,sembla que les primeres 213's siguin mès nova,sobretot per l'estat i alguna cosa mès.
Les últimes 447 sòn del 2000,mentre que les primeres 213's són del 1998-1999.
Passa que desprès quan pujes a una 447 de les últimes,i a una de les primeres 213's,sembla que les primeres 213's siguin mès nova,sobretot per l'estat i alguna cosa mès.
Les 447 tenen més acceleració que les 446.sigfrid440s ha escrit:Que una cosa quedi clara.![]()
En quant a acceleració, les dues tenen la mateixa capacitat així que per aquest punt no será.
Les 447 consumeixen menys que les 446.
Les 446 són més brusques que les 447 (sembla que per el fre neumàtic
Les 447 tenen més velocitat punta que les 446
Les 447 tenen 4 places meny que les 447 al tenir bany.
I aqui ja m'en vaig
Les civies tenen major acceleració que les 447
Les civies tenen problemes a les andanes mentre que les 447 no
Les civies consumeixen menys que les 447 (tampoc massa)
Les civies son bastant inestables a 100km/h
Les 447 tenen més capacitat de descàrrega que les civies
Les 447 tenen menys places que les 450/1



Les 447 tenen més acceleració que el 450/1 (obvi)
Les 447 tenen més capacitat de descàrrega que les 450/1(obvi)
Les 450/1 consumeixen més que les 447 (encara que s'equilibra amb les places)
Aixi que crec que les 447 són les meravelles del parc actual de rodalies
I ja no les comparo amb les 440 perque es una altre cosa apart.
I ara espero que alguna d'aquestes frases no entri al subforum d'oci i divertiments

Salut!
L'interconnexió entre vagons dels CIVIA no compta ?252-071 ha escrit:Les civies tenen major acceleració que les 447
Les civies tenen problemes a les andanes mentre que les 447 no
Les civies consumeixen menys que les 447 (tampoc massa)
Les civies son bastant inestables a 100km/h
Salut!
La quantitat més de places que té un CIVIA sobre la 447 no compta ?
I poso molt en dubte això de que un CIVIA és inestable a 100 Km/h doncs si ho vols comprovar fes el ramal de l'aeroport entre El Prat i l'aeroport i veuras com anar a 120 Km/h no és cap sacrilegi, i si en vols més proves viatja en un CIVIA entre Barcelona i Calella.
Considero més inestable una 447 a 120 Km/h agonitzant entre l'Hospitalet de l'Infant i l'Aldea-Amposta.
Una inestabilitat de veritat és la que té una 440R o una 470 a 140 Km/h.
Diria que un 463 en simple té menys places que una 447.Pere ha escrit:La quantitat més de places que té un CIVIA sobre la 447 no compta ?
Això també és veritat, no hi he caigutUT596001 ha escrit:Diria que un 463 en simple té menys places que una 447.Pere ha escrit:La quantitat més de places que té un CIVIA sobre la 447 no compta ?

Comptava sempre amb 465....
També cal dir que almenys a Barcelona no circulen els 463 en simple, i un 463 + 464 junts hi cap més gent que en una 447 en doble comptant la suma entre persones dretes i assegudes. (En un CIVIA hi cap molta gent dreta)
Puc afirmar que una 447 dona més sensació d'inestabilitat en el tram Aeroport-Prat que una 465.
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Seguríssim. Ho recordo bé, més que res pq em fixava en que unes tenien els botonets platejats i els altres verd/vermells. Jo pensava que les dels botons platejats eren més novessigfrid440s ha escrit:Les 447 van compartir servei amb les 446 durant un anys segur, .

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Es del tot cert que a Barcelona van correr 446 i 447 en el mateix espai de temps...a vegades tenies mala sort i tocaven seients sense entapissar..una 446 i a vegades tapisstas una 447, no se si les 446 les van tapissar, el febrer passat a Madrid em vaig retrovar amb els botonets platejats d'obrir les portes, va ser com retrovar vells amics, i teniu rao les 446 son mes brusques, jo pensava que sería per altres questions ja que m'en vaig adonar a Madrid, pero no li vaig fer molt cas...ara ja se perque es.
D'acord. Però en nuclis com València sí val la comparació, on hi han 447 i 463 en simple en explotació a la mateixa línia.Pere ha escrit:També cal dir que almenys a Barcelona no circulen els 463 en simple, i un 463 + 464 junts hi cap més gent que en una 447 en doble comptant la suma entre persones dretes i assegudes. (En un CIVIA hi cap molta gent dreta)