Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
proposa sistema tarifari zones
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Preus transport públic
El transport públic no ha de ser una màquina de fer diners, ni ha de ser rentable econòmicament, ha de ser un servei per a la ciutadania.
I sí, jo trobo que seria molt interessant que fins als 16 el transport fos gratuït i a partir dels 16 també fos gratuït si curses alguna carrera a universitats (perquè si no hi hauria ni-nis que s'aprofitarien).
Sé que adoptant aquesta gratuïtat es perdrien gran part dels ingressos del transport públic, però en la meva opinió el transport ha de ser un servei com són els hospitals i escoles. Crec que el fet de que s'hagi de pagar es deu a que d'alguna manera s'ha de regular que no s'abusi del transport o se'n faci un mal ús, i arrel d'això, amb el temps, s'ha acabat en un punt en el que s'ha de pagar sistemàticament per cada trajecte que vulguis fer.
PD: podrieu canviar el nom del tema.
I sí, jo trobo que seria molt interessant que fins als 16 el transport fos gratuït i a partir dels 16 també fos gratuït si curses alguna carrera a universitats (perquè si no hi hauria ni-nis que s'aprofitarien).
Sé que adoptant aquesta gratuïtat es perdrien gran part dels ingressos del transport públic, però en la meva opinió el transport ha de ser un servei com són els hospitals i escoles. Crec que el fet de que s'hagi de pagar es deu a que d'alguna manera s'ha de regular que no s'abusi del transport o se'n faci un mal ús, i arrel d'això, amb el temps, s'ha acabat en un punt en el que s'ha de pagar sistemàticament per cada trajecte que vulguis fer.
PD: podrieu canviar el nom del tema.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Suposu també inclous als que no fan universitat, cas de FP, graus mitja/superior....(no tothom pot permetre's universitat)? Home tota gratuïtat no ho veig, sí que veig que tinguin un preu raonable.bigcoaster ha escrit:El transport públic no ha de ser una màquina de fer diners, ni ha de ser rentable econòmicament, ha de ser un servei per a la ciutadania.
I sí, jo trobo que seria molt interessant que fins als 16 el transport fos gratuït i a partir dels 16 també fos gratuït si curses alguna carrera a universitats (perquè si no hi hauria ni-nis que s'aprofitarien).
Sé que adoptant aquesta gratuïtat es perdrien gran part dels ingressos del transport públic, però en la meva opinió el transport ha de ser un servei com són els hospitals i escoles. Crec que el fet de que s'hagi de pagar es deu a que d'alguna manera s'ha de regular que no s'abusi del transport o se'n faci un mal ús, i arrel d'això, amb el temps, s'ha acabat en un punt en el que s'ha de pagar sistemàticament per cada trajecte que vulguis fer.
PD: podrieu canviar el nom del tema.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Si que els incloc. El tema de si s'ha de fer pagar o no per utilitzar el transport públic en casos com aquests, jo el faria gratuït. Crec que si un estudiant ha d'agafar el tren cada dia per anar a la UAB no ho fa perquè vol, sinó per necessitat i per tant jo ho considero un servei social, i per tant gratuït i pagat amb els impostos de tothom.albert28 ha escrit:Suposu també inclous als que no fan universitat, cas de FP, graus mitja/superior....(no tothom pot permetre's universitat)? Home tota gratuïtat no ho veig, sí que veig que tinguin un preu raonable.bigcoaster ha escrit:El transport públic no ha de ser una màquina de fer diners, ni ha de ser rentable econòmicament, ha de ser un servei per a la ciutadania.
I sí, jo trobo que seria molt interessant que fins als 16 el transport fos gratuït i a partir dels 16 també fos gratuït si curses alguna carrera a universitats (perquè si no hi hauria ni-nis que s'aprofitarien).
Sé que adoptant aquesta gratuïtat es perdrien gran part dels ingressos del transport públic, però en la meva opinió el transport ha de ser un servei com són els hospitals i escoles. Crec que el fet de que s'hagi de pagar es deu a que d'alguna manera s'ha de regular que no s'abusi del transport o se'n faci un mal ús, i arrel d'això, amb el temps, s'ha acabat en un punt en el que s'ha de pagar sistemàticament per cada trajecte que vulguis fer.
PD: podrieu canviar el nom del tema.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Primer que es preocupin de que tots els pobles i viles de Catalunya tinguin un transport públic en condicions. Tal i com està ara, només es beneficiarà de la gratuïtat els estudiants de l'àrea metropolitana de Barcelona i gràcies, ja que la resta per molt que sigui gratuït continuaran anant en cotxe perquè és l'única opció que tindran. Digueu-me, per exemple, una manera mínimament raonable per anar de Sant Feliu de Codines a la UAB...
Primer hauries de canviar la llei de famílies nombroses. I crec que la situació actual és més que correcta.Adolescent barceloní ha escrit:[*]Famílies nombroses i/o monoparentals reconegudes per la Generalitat de Catalunya:
- Descompte del 50%, 75% o 100% per a cada membre de la família segons casos i si els ingressos familiars són inferiors o superiors a l'SMI.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Bé, he volgut expressar que crec que el sistema de zones, tindria que canviar, en aquest cas, per el Vallès Occidental, n'hi han municipis que estàn enganxades a Barcelona, i arribes abans a Barcelona i son de la zona 2, concretament per Sant Cugat i Cerdanyola.
Faig una llista de municipis que crec que estarien ben integrats com zona 1:
Llobregat:
Santa Coloma de Cervelló
Molins de Rei
Sant Vicenç dels Horts
Sant Climent de Llobregat
Vallès Occidental
Ripollet
Cerdanyola del Vallès
Sant Cugat del Vallès
Faig una llista de municipis que crec que estarien ben integrats com zona 1:
Llobregat:
Santa Coloma de Cervelló
Molins de Rei
Sant Vicenç dels Horts
Sant Climent de Llobregat
Vallès Occidental
Ripollet
Cerdanyola del Vallès
Sant Cugat del Vallès
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
A aquest pas, tota la província de Barcelona serà zona 1.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Segons he llegit a un diari local, a partir d'ara es podrà fer amb T-10 d'una zona el trajecte Molins <--> Sant Feliu amb Renfe. Es convertiria així en l'excepció de l'excepció de la norma que diu que els viatges entre municipis limítrofs es tarificaràn com els d'una zona tot i que es trobin a zones diferents, excepte si un d'ells pertany a la zona 1.
Aquest trajecte ja podia fer-se actualment a preu d'una zona, si s'anava amb bus de Soler i Sauret, tant amb bitllet senzill com amb títols integrats. També podia fer-se amb Renfe pagant només una zona si es fa servir bitllet senzill o bonotren, ja que Sant Feliu és zona 2 (igual que Molins) segons el sistema tarifari propi de Renfe. En resum, "l'únic guany" és que ara podrà fer-se servir la T-10 al tren, ja que la resta ja es podia.
Aquest trajecte ja podia fer-se actualment a preu d'una zona, si s'anava amb bus de Soler i Sauret, tant amb bitllet senzill com amb títols integrats. També podia fer-se amb Renfe pagant només una zona si es fa servir bitllet senzill o bonotren, ja que Sant Feliu és zona 2 (igual que Molins) segons el sistema tarifari propi de Renfe. En resum, "l'únic guany" és que ara podrà fer-se servir la T-10 al tren, ja que la resta ja es podia.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No té que ser tota, però per les parts que estàn a prop a Barcelona, doncs sí.fgc113 ha escrit:A aquest pas, tota la província de Barcelona serà zona 1.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Per què? En que et base sper dir això? I que consideres a prop. Zona 1 hauria de ser només Barcelona i les poblacions que en són urbanísticament un continuu: l'Hospitalet, Santa Coloma de Gramanet, Sant Adrià de Besòs, Badalona, Esplugues, Sant Just i Montcada i Reixac. La resta, no.Carlos González ha escrit:No té que ser tota, però per les parts que estàn a prop a Barcelona, doncs sí.fgc113 ha escrit:A aquest pas, tota la província de Barcelona serà zona 1.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No estic d'acord. Si vols treure a Cornellà, Sant Joan Despí i Sant Boi de Llobregat per exemple de la zona 1 i que sigui de zona 2 i pagar 20 euros per una T-10, doncs collonut, pensa que municipis com Cerdanyola i Sant Cugat arribes abans a Barcelona que Castelldefels a Barcelona, i Castelldefels és d'una zona, no parlo de fer tota l'àrea metropolitana com zona 1, vull dir que municipis que arribes en pocs minuts a Barcelona, doncs que fossin part de la zona 1 o que canviïn els preus de les T-10.oriolp13 ha escrit: Per què? En que et base sper dir això? I que consideres a prop. Zona 1 hauria de ser només Barcelona i les poblacions que en són urbanísticament un continuu: l'Hospitalet, Santa Coloma de Gramanet, Sant Adrià de Besòs, Badalona, Esplugues, Sant Just i Montcada i Reixac. La resta, no.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
És que és una aberració que Castelldefels sigui zona 1. Cornellà me l'havia descuidat. Sant Boi és a l'altra banda del llobregat, per el que no veig perquè ha de ser zona 1, i evidentment l'argument del preu és el que menys es sosté de tots. No s'ha d'incloure a la zona 1 poblacions perquè així els sigui més barat arribar a Barcelona.... El que caldria revisar és la política tarifària de zones, doncs a vegades el salt tarifàri d'una zona a la següent són bastants €. I no parlo de la T-10 (perquè si has de pagar 20€ per anar de Sant Boi a Barcelona els pagues, doncs si tens una T-10 significa que molt habitualment no faràs el viatge). Em refereixo més a títols per a viatgers habituals (T-50/30, T-Mes, etc.)Carlos González ha escrit:No estic d'acord. Si vols treure a Cornellà, Sant Joan Despí i Sant Boi de Llobregat per exemple de la zona 1 i que sigui de zona 2 i pagar 20 euros per una T-10, doncs collonut, pensa que municipis com Cerdanyola i Sant Cugat arribes abans a Barcelona que Castelldefels a Barcelona, i Castelldefels és d'una zona, no parlo de fer tota l'àrea metropolitana com zona 1, vull dir que municipis que arribes en pocs minuts a Barcelona, doncs que fossin part de la zona 1 o que canviïn els preus de les T-10.oriolp13 ha escrit: Per què? En que et base sper dir això? I que consideres a prop. Zona 1 hauria de ser només Barcelona i les poblacions que en són urbanísticament un continuu: l'Hospitalet, Santa Coloma de Gramanet, Sant Adrià de Besòs, Badalona, Esplugues, Sant Just i Montcada i Reixac. La resta, no.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ja hi som, amb el mateix argument dels "viatgers no habituals" si no utilitzen d'una T50/30 cap amunt...oriolp13 ha escrit:I no parlo de la T-10 (perquè si has de pagar 20€ per anar de Sant Boi a Barcelona els pagues, doncs si tens una T-10 significa que molt habitualment no faràs el viatge).
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Jo tinc la sort ser pensionista (pel fet de que sóc autista), però segueixo pensant que les T-10 són cares.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Jo segueixo pensant que hauriem de pagar per KM a tots els transports, i deixar-nos de zones. Em queda més a prop Terrassa i no puc anar-hi, però puc anar a Platja de Castelldefels sense cap problema. No te cap tipus de sentit.
Jo faig 10 viatges/setmana obligats per la feina, i no se'm passa pel cap anar amb 4 T10/mes ni borratxo.
És més habitual un viatger que es fa 2-3-4 o més viatges al dia que algú que en fa 1. Jo fa anys que vaig amb TJove (i a partir del següent amb TTrimestre ) tot i que d'avagades alguns viatges siguin dubte. El cas es que quan tens un abonament, tendeixes a fer més viatges dels habituals amb Transport Públic, i tot i que normalment fent números es pot veure que no arribes, a la llarga, s'acaba compensant.Fran-Ikarus ha escrit:Ja hi som, amb el mateix argument dels "viatgers no habituals" si no utilitzen d'una T50/30 cap amunt...
Jo faig 10 viatges/setmana obligats per la feina, i no se'm passa pel cap anar amb 4 T10/mes ni borratxo.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Em refereixo al que en Miquel comenta en un post, després del meuFran-Ikarus ha escrit:Ja hi som, amb el mateix argument dels "viatgers no habituals" si no utilitzen d'una T50/30 cap amunt...oriolp13 ha escrit:I no parlo de la T-10 (perquè si has de pagar 20€ per anar de Sant Boi a Barcelona els pagues, doncs si tens una T-10 significa que molt habitualment no faràs el viatge).
Coincideixo plenament, i a més a més, permet una tarificació més flexible: preu/km diferent segons hora punta/hora vall, etc. A part de que a partir de X/km/setmana podria rebaixar-se el preu o que el viatge sortís gratuït, etc. I és una manera molt més justa de cobrar el viatge a l'usuari, ja que no es fan distincions entre cap població. Jo he viatjat en sistemes amb aquest tipus de tarificació, i és molt més fàcil i clar tot. I a més a més amb les targetes sense contacte es pot implantar molt més fàcilment tot això que explico.Miquel ha escrit:Jo segueixo pensant que hauriem de pagar per KM a tots els transports, i deixar-nos de zones. Em queda més a prop Terrassa i no puc anar-hi, però puc anar a Platja de Castelldefels sense cap problema. No te cap tipus de sentit.
És més habitual un viatger que es fa 2-3-4 o més viatges al dia que algú que en fa 1. Jo fa anys que vaig amb TJove (i a partir del següent amb TTrimestre ) tot i que d'avagades alguns viatges siguin dubte. El cas es que quan tens un abonament, tendeixes a fer més viatges dels habituals amb Transport Públic, i tot i que normalment fent números es pot veure que no arribes, a la llarga, s'acaba compensant.Fran-Ikarus ha escrit:Ja hi som, amb el mateix argument dels "viatgers no habituals" si no utilitzen d'una T50/30 cap amunt...
Jo faig 10 viatges/setmana obligats per la feina, i no se'm passa pel cap anar amb 4 T10/mes ni borratxo.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Y entonces Tiana qué?oriolp13 ha escrit:És que és una aberració que Castelldefels sigui zona 1.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Jo faig durant l'any uns 16 viatges de 3 zones al mes (2 dies a la setmana, anada i tornada), i ara a l'estiu poden arribar fàcilment a 32 (4 dies a la setmana). Evidentment perquè vaig i vinc de la feina, i només hi vaig i en vinc un cop al dia (en laborables). A banda d'aquests, no acostumo a fer viatges de 3 zones més que de tant en tant.
Només faltaria que m'hagués de donar igual el preu de la T-10 de 3 zones perquè "només" faig 30 viatges al mes i "si has de pagar (...) els pagues, doncs (...) significa que molt habitualment no faràs el viatge". Fins aquí podíem arribar.
Només faltaria que m'hagués de donar igual el preu de la T-10 de 3 zones perquè "només" faig 30 viatges al mes i "si has de pagar (...) els pagues, doncs (...) significa que molt habitualment no faràs el viatge". Fins aquí podíem arribar.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Tampoc vull avorrir amb el tema dels preus per T10 "públicament" associades a viatgers "no-habituals" És el mateix que he argumentat ja uns quants cops en aquest recurrent tema:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=12179&p=253030
Millor parlar de la proposta de zonificació nova/modificada, suposo.
http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=12179&p=253030
Millor parlar de la proposta de zonificació nova/modificada, suposo.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
El mateix. No em posaré a citar-los tots un per unRenfe445 ha escrit:Y entonces Tiana qué?oriolp13 ha escrit:És que és una aberració que Castelldefels sigui zona 1.
Salutacions,
Oriol
Oriol