No sé com acabarà la cosa
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... obres.html
Adif tira endavant la nau de rodalies a Montcada i l'alcalde fa aturar les obres
Arrizabalaga dóna a l'empresa pública 48 hores perquè suspengui tot tipus de treball i retiri la maquinària
24/06/09 02:00 - Montcada i Reixac - emma ansola
* Montcada i Reixac
* Barcelona
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, va signar ahir un decret que ordena «la suspensió immediata» de les obres de la nau que l'empresa Adif, que pertany al Ministeri de Foment, ha decidit finalment construir a Can Sant Joan, malgrat l'oposició frontal del consistori montcadenc. El decret justifica la decisió pel fet que les obres no disposen de «la llicència municipal preceptiva» ni «tenen la consideració d'infraestructura ferroviària». Adif considera que no li cal permís perquè els terrenys són ferroviaris. El decret dóna 48 hores a Adif perquè interrompi els treballs i retiri la maquinària.
S'intensifica la pugna entre l'Ajuntament de Montcada i Reixac i l'empresa ferroviària Adif després que dilluns sortís publicat al Butlletí Oficial de l'Estat l'adjudicació definitiva de les obres i ahir mateix s'entrés maquinària per iniciar de manera imminent els treballs. L'alcalde ja va alertar que no permetria aquest tipus d'obra perquè va en detriment dels veïns de Montcada. Ahir va fer el primer pas amb la signatura d'un decret que suspèn, de manera immediata, les obres perquè, primer, no tenen la llicència municipal preceptiva i, segon, perquè la construcció d'una nau de manteniment «no té la consideració d'infraestructura ferroviària», segons recull el decret. A més a més, dóna 48 hores a l'empresa perquè aturi els treballs i retiri la maquinària, en cas contrari s'imposarà una primera multa de 500 euros.
L'ens ferroviari, per la seva banda, addueix motius de necessitat imperiosa i manca de temps material per plantejar qualsevol altra alternativa, ja que implicaria retards importants en l'arribada de la línia d'alta velocitat al nord de Barcelona. L'actual nau de manteniment, que ha de donar servei als trens de rodalies, ocupa ara uns terrenys a la Sagrera que s'han d'habilitar per l'arribada del tren d'alta velocitat. Segons fonts d'Adif a El Punt, les obres «són adequades a la normativa i es porten a terme en terrenys ferroviaris d'Adif, per la qual cosa no és necessària l'obtenció de la llicència». Adif reitera que la voluntat de l'empresa és arribar a un acord amb els responsables municipals i que en aquest sentit «s'han pres mesures per minimitzar l'impacte com ara que la nau es reajustarà a l'espai ferroviari i que es plantaran arbres a l'entorn», segons fonts de comunicació d'Adif.
Montcada va aprovar en el ple de maig una moció contrària a la construcció de la nau. Arrizabalaga advertia que les inversions ferroviàries també han de beneficiar Montcada i que «l'efecte ventilador de Barcelona s'ha acabat». Malgrat les converses entre els governs local i estatal, continua encara més que mai el desacord.
Un espai disputat
e.ansola
El projecte de construir una nau als terrenys de Montcada Bifurcació és contrari a les al·legacions presentades per l'Ajuntament de Montcada al Ministeri de Foment en l'estudi informatiu del desdoblament de la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà. Per apropar el servei ferroviari als usuaris de Can Sant Joan, l'Ajuntament demanava que es traslladés l'edifici de l'estació als terrenys on ara, precisament, Adif té previst situar els equips de manteniment d'infraestructura i la nova nau taller que ha de donar servei als trens de rodalies i que ara està situada a la Sagrera-Sant Andreu de Barcelona.