Pàgina 3 de 4
Re: Tanca portes mentre la gent sortia
Publicat: Dissabte 30/01/2010 23:36
Autor: Javi M
Avuí, he agafat un 5000 a la L3 a Diagonal. Jo era el que havía de premer el botó d'obrir portes perque era el que estaba més endevant, i darrera meu almenys 10 persones més. S''obren les portes, baixa la gent, i abans de que hem donés temps a pujar les portes ja pitaven... Evidentment la gent s'ha passat pel forro l'avís de tancament de portes i ha pujat com si res. (I després ens demanes que "civisme al Metro"

)
A Passeig de Gràcia he agut d'aguantar les portes a una dona que portaba un cotxe de nens, mentres que per les altres portes encara estava la gent pujant.
Però el millor ha sigut a Pl. Catalunya, on les portes s'han possat a pitar abans d'haver-se obert completament
Hi havia una
marabunta inmensa de persones a l'andana que volia pujar, i un munt de persones empentant-se dins del tren per poder sortir a temps.
Un vellet s'ha caigut per les empentes i s'ha donat contra les barres verticals per agafar-se al cap. I en baixar-me he vist un home picant al vidre de la motorista emprenyat diguent-li que no som borregos
En fi, tanta gent que li agradaria ser motorista i que faria el seu treball amb "carinyo", que no poden entrar a treballar perque aquesta gent que ja hauria de ser al carrer ocupa les plaçes
Tots els trens haurien de tenir una mena de
caixa negra on s'enrregistressin totes les accions dels motoristes, i que posteriorment un ordinador analitzes com cal cada temps, i que en funció d'això TMB fes
neteja de motoristes de tant en tant

Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dissabte 30/01/2010 23:51
Autor: metring
Clar, en aquestes condicions no es pot ni pujar al metro.
Avui en canvi, l'avís d'un 4000 reformat de la L1, ha durat força...Tant que fins i tot, el tren ja havia tancat portes i ja anava pel túnel, i encara pitava

Conducció automàtica
Publicat: Dissabte 30/01/2010 23:57
Autor: Guigui
Doncs aquest és un cas on la conducció automàtica podria millorar el servei actualment prestat, programant-hi un temps mínim d'obertura de portes.
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Diumenge 31/01/2010 9:46
Autor: Miquel
No te per que, si s'esperessin els 16 segons, no passaria, rés, a més, corre tant no els hi valdrà de rés, ja que si s'afanyen, s’acabaran trobant amb un disc en vermell i s’hauran d'esperar.
Afanyar-se
Publicat: Diumenge 31/01/2010 10:39
Autor: Guigui
Al revés, deuran afanyar-se perquè potser es troben amb el senyal de carrussel amb dues fletxes amunt, indicant una distància envers el tren anterior superior a la freqüència normal.
Re: Afanyar-se
Publicat: Diumenge 31/01/2010 10:45
Autor: Miquel
Guigui ha escrit:Al revés, deuran afanyar-se perquè potser es troben amb el senyal de carrussel amb dues fletxes amunt, indicant una distància envers el tren anterior superior a la freqüència normal.
Ja aquest te perdó a mitges, però sabem, que no sempre es així, i que anant bé d'hora, alguns ho fant igual.
Re: Tanca portes mentre la gent sortia
Publicat: Diumenge 31/01/2010 13:47
Autor: calisay
La marxa s'inicia a criteri del motorista.
In quin es aquest criteri?? Em refereixo a quines possibilitats té el motorista quuan es troba amb senyal "Inhibida"???
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Divendres 05/02/2010 12:47
Autor: metring
Sobre el tema, no sé si vosaltres ho heu observat, però tot i el tancament gairebé instantani, hi ha gent que té una actitut de parsimònia total, i en lloc d'entrar ràpid per tal que tothom pugui fer-ho, entren a poooc a poc, donant ganes de cridar-li "Però entra jaaa!", per no donar-li una empenta. I no parlo en absolut de gent gran, amb problemes de mobilitat, sino de gent jove i àgil!!!!!!!
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Divendres 05/02/2010 15:45
Autor: oriolp13
Anit, a les 00:00 per Verdaguer, el motorista pitava abans d'acabar d'obrir portes, i a SF igual. Crec que, sent la hora que és, podrien tenir una mica de espera si veuen que baixen 2 o tres persones per l'escala (tampoc vull dir que han d'esperar eternament si en baixen un a un).
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Divendres 05/02/2010 15:47
Autor: Miquel
metring ha escrit:Sobre el tema, no sé si vosaltres ho heu observat, però tot i el tancament gairebé instantani, hi ha gent que té una actitut de parsimònia total, i en lloc d'entrar ràpid per tal que tothom pugui fer-ho, entren a poooc a poc, donant ganes de cridar-li "Però entra jaaa!", per no donar-li una empenta. I no parlo en absolut de gent gran, amb problemes de mobilitat, sino de gent jove i àgil!!!!!!!
Rés que no solucioni el xiulet del tren (el greu, no el de portes), molta gent s'espanta i corren
Ho he vist 2 cops.
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Divendres 05/02/2010 17:52
Autor: metring
No creguis, el d'avui, tot i que el xiulet ha sonat ben ràpid, seguia enquistat a la porta

Re: Tanca portes mentre la gent sortia
Publicat: Divendres 21/05/2010 20:21
Autor: celularfreak
Javi M ha escrit:Avuí, he agafat un 5000 a la L3 a Diagonal. Jo era el que havía de premer el botó d'obrir portes perque era el que estaba més endevant, i darrera meu almenys 10 persones més. S''obren les portes, baixa la gent, i abans de que hem donés temps a pujar les portes ja pitaven... Evidentment la gent s'ha passat pel forro l'avís de tancament de portes i ha pujat com si res. (I després ens demanes que "civisme al Metro"

)
A Passeig de Gràcia he agut d'aguantar les portes a una dona que portaba un cotxe de nens, mentres que per les altres portes encara estava la gent pujant.
Però el millor ha sigut a Pl. Catalunya, on les portes s'han possat a pitar abans d'haver-se obert completament
Hi havia una
marabunta inmensa de persones a l'andana que volia pujar, i un munt de persones empentant-se dins del tren per poder sortir a temps.
Un vellet s'ha caigut per les empentes i s'ha donat contra les barres verticals per agafar-se al cap. I en baixar-me he vist un home picant al vidre de la motorista emprenyat diguent-li que no som borregos
En fi, tanta gent que li agradaria ser motorista i que faria el seu treball amb "carinyo", que no poden entrar a treballar perque aquesta gent que ja hauria de ser al carrer ocupa les plaçes
Tots els trens haurien de tenir una mena de
caixa negra on s'enrregistressin totes les accions dels motoristes, i que posteriorment un ordinador analitzes com cal cada temps, i que en funció d'això TMB fes
neteja de motoristes de tant en tant

Todos los trenes tienen una caja negra...
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dilluns 31/05/2010 21:40
Autor: Javi M
¿Con este propósito?

Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dilluns 31/05/2010 21:45
Autor: victorcasta
No amb el propòsit de si hi ha una conducció suau, però sí per detectar comportaments antireglamentaris.
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dimarts 01/06/2010 0:47
Autor: Proastiakos
victorcasta ha escrit:No amb el propòsit de si hi ha una conducció suau, però sí per detectar comportaments antireglamentaris.
Aquest tampoc és el principal propòsit per el qual va ésser concebut, però si que es cert que se sol utilitzar per aquest fi.
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dimarts 01/06/2010 6:43
Autor: El LLOP
Proastiakos ha escrit: però si que es cert que se sol utilitzar per aquest fi.
això no es correcte. Sempre que es consulten les caixes negres (una per unitat) es com a sol.licitud d'algun departament. Aquest pot ser material mòbil (per estadístiques, incidències, problemes, etc) i també pot ser demanat per les gerències, com a consulta davant qualsevol reclamació, però ni de bon tros es aquesta la seva funció principal ni el seu ús habitual.
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dimarts 01/06/2010 11:43
Autor: Proastiakos
El LLOP ha escrit:Proastiakos ha escrit: però si que es cert que se sol utilitzar per aquest fi.
això no es correcte. Sempre que es consulten les caixes negres (una per unitat) es com a sol.licitud d'algun departament. Aquest pot ser material mòbil (per estadístiques, incidències, problemes, etc) i també pot ser demanat per les gerències, com a consulta davant qualsevol reclamació, però ni de bon tros es aquesta la seva funció principal ni el seu ús habitual.
Ja he dit que no es el seu us habitual, pero se sol utilitzar per aquest fi, i com es pot suposar sota petició expressa. Si qualsevol persona pogues consultar una caixa negra aniriem bè...
Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dimarts 01/06/2010 11:49
Autor: wefer
Ahir ja va ser el "colmo". Una motorista a la L1, hora punta, és a dir, empentes i gent que es queda a l'andana ja com a cosa habitual... pocs segons després d'arribar a l'estació (crec que era Sagrera), no en té prou en posar-se a fer servir el xiulet de les portes quan la gent encara baixava sinó que veient que la gent continuava entrant i sortint sense fer-li cas, obre megafonia i literalment diu:
"
¡¡¡¡A ver!!!! que el tren tiene más puertas que la de delante".

Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dimarts 01/06/2010 11:53
Autor: metring
Què agradable... No fan servir la megafonia per parlar d'incidències (normalment, de vegades si), i han d'engegar-la per esvalotar els viatgers, com "ramat". Encara que no va posar un gos bordant!!

Re: Fernando Alonso es passa a motorista (de TMB)
Publicat: Dimarts 01/06/2010 15:32
Autor: Miquel
wefer ha escrit:Ahir ja va ser el "colmo". Una motorista a la L1, hora punta, és a dir, empentes i gent que es queda a l'andana ja com a cosa habitual... pocs segons després d'arribar a l'estació (crec que era Sagrera), no en té prou en posar-se a fer servir el xiulet de les portes quan la gent encara baixava sinó que veient que la gent continuava entrant i sortint sense fer-li cas, obre megafonia i literalment diu:
"
¡¡¡¡A ver!!!! que el tren tiene más puertas que la de delante".

Aquí en part, te raó, si el passatge només espera per entrar per dues o tres portes, el temps d'espera es major, i que a més, contribueix a omplir un cotxe de gent sense necessitat, poden repartir el passatge al llarg del tren.
Si cada cotxe te 4 portes, és per un motiu, no per no utilitzar-la.