Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Publicat: Dissabte 04/02/2017 10:02
I ara que diuen que potser el perllongament està relacionat amb lo del 3%, ja veurem...
Home, vistos els precedents, ja no era cap sorpresa...metring ha escrit:I ara que diuen que potser el perllongament està relacionat amb lo del 3%, ja veurem...
COM? Font?metring ha escrit:I ara que diuen que potser el perllongament està relacionat amb lo del 3%, ja veurem...
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2017/02/02/ ... 15937.html437.001 ha escrit:COM? Font?metring ha escrit:I ara que diuen que potser el perllongament està relacionat amb lo del 3%, ja veurem...
Voldràs dir vistos els precedents d'utilitzar els fiscals amb finalitats polítiques.Miquel ha escrit: Home, vistos els precedents, ja no era cap sorpresa...
Bueno. Es el paso previo para soterrar "a la barata". Entrevías y creo recordar que estaciones como Montmeló se hicieron así: sin tocar en absoluto las vías, se construye un muro a un lado y otro a otro de la estación con un boquete para salir, se tapa encima con alguna avenida, un parque o cuatro banquitos y prou. En Asamb. de Madrid-Entrevías, se le conoce a esta chapuza como "el barrio de la vergüenza". Y me imagino que eso es lo que acabarán haciendo en Montcada Girona. Y por supuesto... como mucho tocarán la estación de Ripollet, porque el resto las dejarán como están y prou.Granolleri ha escrit:De fet, la Generalitat no volia soterrar aquest tram, però tant els que estan ara a l'ajuntament com sobretot els veïns han sigut molt insistents i han fet la mateixa tàctica que a Montcada: han presentat un projecte alternatiu que baixava els costos estimats inicialment per la Generalitat.
Si ho recordeu, el projecte inicial del perllongament volia aprofitar l'antiga estació de Sabadell Estació i el túnel antic fins a Rambla fins a l'alçada de la Plaça del Gas, construïnt un nou paral·lel per a la segona via, però obligava a enderrocar 32 habitatges del barri de Gràcia de Sabadell. Davant la negativa dels propietaris d'aquests habitatges a l'enderroc de casa seva, va provocar que es plantejés fer-ho tal i com és avui en dia; i els veïns de Can Feu van començar a demanar a soterrar el tros que passa per el seu barri.
Si us doneu un volt per el barri, els murs que separen les vies del carrer estan plenes de pintades demanant el soterrament, i una que posa "CiU inverteix a Sabadell el que amages a Andorra" (o semblant).
Guigui ha escrit:No cal donar-hi més voltes. És el tarannà del país. Mireu-vos qualsevol política sectorial: transport públic, cultura, educació, etc. En què es gasten la major part de partides? En obres d'infraestructura. I, a sobre, infraestructura innecessària. Invertir en ferrocarril és soterrar. Com invertir en educació és fer campus universitaris com a bolets.
I el poble ho compra. D'on no n'hi ha, no en pot rajar.
podeu llegir la resta de l'entrevista ací : http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... ualitat/99Josep Rull: «El 2020 tindrem un tren a Sabadell cada cinc minuts amb una puntualitat del 99%»
El conseller de Territori i Sostenibilitat, en una entrevista a NacióDigital, destaca que aquest juliol ja es donarà servei comercial al perllongament de FGC a la ciutat
"No tenim por, som el Govern escollit per posar les urnes", assenyala sobre el referèndum i les amenaces de l'Estat
Ferran Casas / Arnau Urgell / Oriol March, Barcelona | 19/05/2017 a les 13:33h
Josep Rull | Adrià Costa
Al despatx hi té un coet de Tintín, una fotografia des del balcó de Terrassa durant una jornada castellera, retrats familiars i una nodrida llibreria: territori, política i fins a novel·les que potser han anat passat d'un despatx a un altre. Josep Rull (Terrassa, 1968) té una de les feines que sempre havia somiat: ser conseller de Territori i Sostenibilitat. Atén NacióDigital al vespre, abans de marxar a observar com renoven les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).
De llarga trajectòria dins de Convergència -va liderar les joventuts, va ser secretari d'organització i, després de tot l'afer Oriol Pujol, va ascendir a coordinador general-, ara forma part del Govern que té el repte de posar les urnes. No falten veus dins del PDECat que el situen com a presidenciable, tot i que ell assegura que la prioritat és posar les urnes i aplicar el resultat que en surti. En l'entrevista aborda l'actualitat de les infraestructures, el referèndum i la situació al PDECat, entre altres.
- El Govern aposta clarament pel metro del Vallès i recentment han licitat nous trens. A Sabadell estan contents amb el perllongament. Tenen data exacta d'entrada en servei?
- Al llarg de juliol. En les properes setmanes ja els concretarem la data formal. El juny acabem les proves i per tant el juliol vol dir que els trens ja circularan oferint servei comercial. Això s'afegeix a haver aconseguit els recursos per tal de recuperar la ferida urbana que hi havia a Can Feu i a Gràcia de Sabadell i a iniciar el procés per comprar 15 nous trens per 130 milions d’euros. Millorem, de manera molt substancial, el servei i podem arribar a finals del 2020 amb 70 milions de passatgers (ara en tenim 58 i en determinats punts de molt estrès) en condicions de freqüència i comfortabilitat importants: un tren cada cinc minuts i mantenint una puntualitat del 99%.
- A Terrassa el perllongament ha tingut una demanda molt superior a l’esperada “robant” molts usuaris a Renfe.
- I això és una mala notícia. Necessitem donar fiabilitat a Renfe i la nostra insistència ha començat a donar resultats. Rodalies comença a recuperar passatgers –un 4,5% aquest primer trimestre- i els nivells de puntualitat van millorant, malgrat que molt per sota de FGC. El problema que hi ha és un intangible que és la fiabilitat i és el que ha passat a Terrassa. Quan vam inaugurar les tres noves estacions esperàvem un increment del 20% i ha acabat sent d'un 50%. Hem tingut un transvasament molt important de terrassencs que feien servir Rodalies per anar a Barcelona i ara fan servir FGC perquè els nivells de fiabilitat que donem són molt més alts. Això és el que hem de revertir.
- Com ho faran?
- Continuarem insistint en la necessitat del traspàs integral del sistema. En el cas de FGC és molt clar: aconseguim estàndards de qualitats molt superiors. Per això hem demanat el traspàs de les vies, els trens i les catenàries, les estacions. Com que sóc optimista, crec que no caldrà que ens ho traspassin. A partir de l’any que ve, si el procés de transició nacional tira endavant, ja ho podrem gestionar nosaltres directament i íntegrament.
- Els terrassencs no estan contents amb la zona 3 tenint en compte que a Sabadell són zona 2. Aquesta situació es mantindrà fins que es posi en marxa la T-mobilitat?
- Malauradament, no tenim els recursos per fer una alteració de corones a Terrassa o Mataró ja que seria alterar tot el sistema. En som molt conscients i és radicalment injust. Reconèixer-ho és un exercici bàsic de coherència i d’honestedat. El nostre plantejament és l'aposta per la T-mobilitat: desapareixen les corones, hi haurà una zona plana a l’entorn de l’àrea metropolitana i, a partir d'aquí, tarifes segons el quilometratge efectivament recorreguts.